Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi?

Vierailija
01.04.2016 |

Jokaista "luullaan" nuoremaksi ihan kohteliasuussyistä. Paitsi nyt 12-vuotiasta.

Olen viisikymppinen ja kuulen vähintään kerran kuussa olevani nelikymppisen näköinen. Niin varmasti te muutkin. Nel kymppisenä kuulin olevani kolmikymppisen näköinen.

Ihan olen ikäiseni näköinen kuten varmasti muutkin.

Huvittaa, että jotkut nyt ottavat tämän niin tosissaan. Jokainen normaalilla havaintokyvyllä varustettu näkee ihon rakenteesta iän muutaman vuoden tarkkuudella. Pieni koko ja iloinen olemus voi ikään kuin nuorentaa toki, mutta totuus näkyy kämmenselästä, kaulasta ja silmänympäryksistä. Jos joku ei osaa katsoa niin sitten ei osaa.

Mutta ei toisten osaamattomuus tarkoita, että kauheasti pitäisi juhlia.

Miksi muuten pitäisi olla nuoremman näköinen, mitä on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Olen mielestäni ikäiseni (35-v) näköinen ja laitan sen vain huolimattoman katselun tiliin, jos joku luulee nuoremmaksi. Eilen minua sanottiin tytöksi kulkuvälineessä "tuolla ton tytön vieressä on tilaa" ja olihan se ihan hauskaa, mutta silti.

Vierailija
2/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä ikinä ollut "10 vuotta nuorempi". Viis korkeintaan, enkä sitäkään enää aikoihin. Ja minunkin mielestä ihan ok niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mutta sit toisaalta ainakin minun silmiini samanikäiset saattavat näyttää hyvinkin eri-ikäisiltä. Toisissa vuodet vaan näkyy eri tavalla. Elintavat ja geenit vaikuttaa.

Vierailija
4/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa...

Usein se kohteliaisuus verhotaan ovelasti keskutelunaiheeseen. 

Esim. kun tulee puheeksi 27-vuotias poikani, niin aletaan päivitellä, että olisin joku teiniäiti. Sain ensimmäisen lapsen 24-vuotiaana, mikä siihen aikaan oli aivan tavallista. 

En todellakaan mikään teiniäiti. 

Mutta saavathan ihmiset sanoa, mitä haluavat. Ei se sinänsä haittaa. Mutta tiettyä koomisuutta näen siinä, että ollaan niin saakelin "ylpeitä" nuoresta ulkonäöstä. Vaikka ihan jokainen varmasti kuulee tätä samaa jargonia koko ajan.

Vierailija
5/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu aina kymmenen vuotta vanhemmaksi. Jo nuorena oli niin eikä se ole muuttunut näin yli nelikymppisenä miksikään. Nyt mua luullaan yli viisikymppiseksi.

Vierailija
6/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50-vuotias ja meillä on aloittanut muutama kuukausi sitten töissä 25-vuotias vastavalmistunut nainen, jolla on samanlainen hiustyyli kuin minulla. Muutamaan otteeseen ovat asiakkaat erehtyneet luulemaan minua täksi nuoreksi naiseksi. Ja minä olen todella 5-kymppisen näköinen omasta mielestäni.

Vierailija
7/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati Outista tuksin kukaan on koskaan luullut nuoremmaksi, joten aloittajan teoria ei ole aukoton. 

Tosin onhan häntäkin voitu "kehua" nuoremman näköiseksi. 

Vierailija
8/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein teiniksi... Johtuu ehkä vaatteista. Olen 24v. Viimeksi muutama päivä sitten joku tuntematon kysyi, että miksi te teinit olette aina puhelin kädessä.

Vierailija
9/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 50-vuotias ja meillä on aloittanut muutama kuukausi sitten töissä 25-vuotias vastavalmistunut nainen, jolla on samanlainen hiustyyli kuin minulla. Muutamaan otteeseen ovat asiakkaat erehtyneet luulemaan minua täksi nuoreksi naiseksi. Ja minä olen todella 5-kymppisen näköinen omasta mielestäni.

Olit selin?

Jos naamasta katsoen luulee 50-vuotiasta 25-vuotiaaksi, niin sitten on joko sokea tai pahasti muuten vammainen. 

Vierailija
10/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja liikun paljon kolmen minua kymmenen vuotta nuoremman ystävättäreni kanssa. Minua luullaan aina samanikäiseksi kuin ystäviäni. Olen pienikokoinen ja hoikka ja minulla on pitkät, vahvat hiukset. Pukeudun myös aika nuorekkaasti ja luonteeltani iloinen ja sosiaalinen. Verrattuna moneen ikäiseeni voin ihan ilman omahyväisyyttä sanoa näyttäväni paljon nuoremmalta. Ryppyjä ei vielä juuri ole. Juonteita jonkin verran. Kaula on ehkä paljastavin paikka, mutta käytänkin usein huiveja siitä syystä.

Vierailija
11/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

╚═( ͡° ͜ʖ ͡°)═╝  YOU JUST GOT LE LENNIFIED

╚═(███)═╝

╚═(███)═╝

.╚═(███)═╝

..╚═(███)═╝

…╚═(███)═╝

…╚═(███)═╝

..╚═(███)═╝

.╚═(███)═╝

╚═(███)═╝

.╚═(███)═╝

..╚═(███)═╝

…╚═(███)═╝

…╚═(███)═╝

…..╚(███)╝

……╚(██)╝

………(█)

……….*

Vierailija
12/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on luultu aina kymmenen vuotta vanhemmaksi. Jo nuorena oli niin eikä se ole muuttunut näin yli nelikymppisenä miksikään. Nyt mua luullaan yli viisikymppiseksi.

Mutta tuohan on hienoa. 

Saat duunipaikasta 50-vuotislahjan jo etukäteen. Seurakunta lahjoittaa mitalin ja mainesanoja 100-vuotissynttäreiden kunniaksi, vaikka oletkin vasta 90v. 

Vierailija
13/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin työharjoittelupaikalla n. 10 v. ikäistäni nuoremmaksi, nolottaa. Olen luullakseni ihan ikäiseni näköinen, mutta ilmeisesti niin ujo, epävarma ja hömelö, että oletettiin nuoreksi tytöksi.

Vierailija
14/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuohan on hienoa. 

Saat duunipaikasta 50-vuotislahjan jo etukäteen. Seurakunta lahjoittaa mitalin ja mainesanoja 100-vuotissynttäreiden kunniaksi, vaikka oletkin vasta 90v. 

Nuorena se vielä menetteli. Pääsi ravintolaan 17v ilman henkkareita vaikka ikäraja oli 21v. Mutta kyllä se näin yli nelikymppisenä jo harmittaa kun kymmenen lisävuotta merkkaa tässä iässä enemmän.

Vierailija
15/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ikää on aivan kamalan vaikea arvioida. Ei sitä arvioi pelkästään rypyistä, vaan yleisolemuksesta. Suurin vanhenemista aiheuttava syy onnsitten, jos naama roikkuu. Se vanhentaa. Vaikka olisi ryppyjä, mutta ei bulldogin venähtämistä, niin näyttää aina nuoremmalta.

Vierailija
16/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää nuoruutta ihannoivat naiset ja miehet.Jotenkin ihmettelee noin vinoa maailmankuvaa, ettei anna vanhenemiselle tilaa

Vierailija
17/17 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää nuoruutta ihannoivat naiset ja miehet.Jotenkin ihmettelee noin vinoa maailmankuvaa, ettei anna vanhenemiselle tilaa

Enemmän se on varmaan sitä, että on tottunut näyttämään tietynlaiselta ja sitten sitä muutosta on vaikea hyväksyä. Jos joku luulee nuoremmaksi, niin se herättelee toivoa, että ehkä olen sittenkin vielä samanlainen.