Älkää lakatko kynsiä/poistako kynsilakkaa julkisissa kulkuvälineissä
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Aika inhottavaa muiden kannalta kun perusterveenkin nenään asetoni haisee kamalalta. Miesystäväni on hyvin lievästi atooppinen enkä voi läträtä lakalla tai poistoaineella jos hän on kotona. Sama koskee perus hajuvesiä, hiuslakkaa ja dödöä. Noiden mömmöjen kanssa sählääminen julkisissa vastaa tavallaan sisällä polttamista...
Kirjoitin harhaanjohtavasti: kyllä noita muita voi kotona käyttää, mutta kynsilakka, poistoaine ja hiuslakka ovat himassa ja julkisissa mielestäni no-no ja noi muutkin olisi hyvä laittaa kotona...Ellei kyse ole jostain roll-on-dödöstä. Kauhea meriselitys eikä rantaakaan ole näkyvissä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kynsien lakkaus
- kynsien leikkaus
- meikkaus
- askartelu Fiskarsien kanssa, kyseessä opettaja, jolla aika oli ilmeisesti tiukalla. Tämän toiminnan jouduin kyllä kieltämään turvallisuussyistä.
- syöminen
- vauvan vaipanvaihto
- sossupuhelun hoitaminen äänekkäästi
Tässä muutamia vuosien varrelta,
T: bussikuski
Mitä haittaa meikkaamisesta on muille?
En ole väittänyt, että meikkauksesta oli haittaa. On vain toimintoa, joita ei suoriteta bussissa, jos on tilannetajua.
Minä ronkin bussissa usein mulkkuani ja vilauttelen sitä muille matkustajille. Heillä on hyvin muikeita ilmeitä, etenkin nuorilla naikkosilla kun näkevät munayllätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kynsien lakkaus
- kynsien leikkaus
- meikkaus
- askartelu Fiskarsien kanssa, kyseessä opettaja, jolla aika oli ilmeisesti tiukalla. Tämän toiminnan jouduin kyllä kieltämään turvallisuussyistä.
- syöminen
- vauvan vaipanvaihto
- sossupuhelun hoitaminen äänekkäästi
Tässä muutamia vuosien varrelta,
T: bussikuski
En todellakaan haluaisi istua meikkaavan vieressä.
Olen kerran lakannut kynteni junassa, matkalla Helsingistä Joensuuhun. Menin suoraan Joensuuhun päästyäni viemään tavarani enoni luo ja siitä suoraan serkkuni häihin. Ennen junamatkaa ajatus kynsien lakkaamisesta matkalla tuntui hyvältä idealta.
Se ei ollut hyvä idea. Juna nimittäin hytkyy ja heiluu sen verran, että ihan päin helvettiähän mun lakkaukset meni. No, opinpahan sen, että kynnet kannattaa lakata jossain muualla kuin liikkuvassa kulkuvälineessä.
Tarviiko vielä ihmetellä miksi ollaan tämmöinen sääntöjen onnenmaa.
Kerran pohdin ennen parituntista junamatkaa, että lakkaisinko kynnet matkalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut lakata ne kotona iltamyöhään, jolloin lakat olisivat helposti olleet rullalla, kun eivät olisi ehtineet kuivua kunnolla.
Tuota tarvitsi harkita ehkä sekunti, kunnes ymmärsin (nuorena tyhmänä opiskelijana), että ei käy päinsä. En ole itse lainkaan hajusteyliherkkä, mutta osa kynsilakoista haiskahtaa niin voimakkaalta, että joku toinen voi hyvinkin saada oireita niistä.
Pakko kyllä ihmetellä, että mitä haittaa esimerkiksi huulipunan levittämisestä bussissa on kanssamatkustajille. Sehän on meikkaamista. Samalla logiikalla ei saisi levittää huulirasvaa!
- 27
Kerran junassa lakkasin kun olin menossa treffeille ja kiireessä oli unohtunut. Hävetti kyllä laittaessa kun tajusin kesken kaiken allergikot :/ En aio tehdä niin uudestaan..
Mä oon kyl vaihtanu vaipan vauvalle, oisko ollu sillon joku 5kk, se kävi nopeesti sylissä kosteuspyyhkeiden avulla. En viittiny pitää toisella kakkoja housussa 45 min bussimatkaa, kun oli vielä istuvassa asennossa. Oli loppukesä, joten ei ollut edes kylmä. Ja onneksi bussissa oli roskis!
Mä olen usein kyllä meikannut junassa Hki-Tre välillä, kun liikun. Eikä kukaan istu vieressä. Eipä ole tullut mieleenkään, että se voi jitain haitata.
Käytän hajusteettomia meikkejä, kun pää ei kestä hajuja.
Eikä ko. toiminta ole suotavaa myöskään kahvilassa...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen usein kyllä meikannut junassa Hki-Tre välillä, kun liikun. Eikä kukaan istu vieressä. Eipä ole tullut mieleenkään, että se voi jitain haitata.
Käytän hajusteettomia meikkejä, kun pää ei kestä hajuja.
Tän ymmärrän jos et tosiaan häiritse muita. Useimiten jo pelkkä tupakoitsija istuminen viereen saa aikaan hengenahdistusta.
Mua oksettaa bussissa ihmisten pahanhajuinen hengitys. Miten vaikeaa voi olla ottaa vaikka kurkkupastilli tai purkka suuhun niin ettei tarvitsis hönkiä sitä rotan raadon hajua toisten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikreenikot sun muut voi sit vaikka kävellä töihin raikkaassa ilmssa, jos ei kosmetiikan tuoksua kestä!
Lakkaus ja lakan poisto ei ole kosmetiikan tuoksua. Voi pyhä sylvi.
Pahimmat, mitä tiedän. saan astmakohtauksen, jos joudun haistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran junassa lakkasin kun olin menossa treffeille ja kiireessä oli unohtunut. Hävetti kyllä laittaessa kun tajusin kesken kaiken allergikot :/ En aio tehdä niin uudestaan..
Miten voi olla, ettei tule mieleen noin niinku etukäteen, ettei noin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Lakkaan monesti kun työmatka kestää bussilla 45 min, välillä ylikin. Siinä lakkaa ja ehtii kuivuakin!
Kotona tulis vaan kiire ja lakat ois sotkussa. Bussissa istuu vaan paikoillaan. Hyötykäytän siis tämän tylsän pitkän matkan!
Iltasin oon jo niin poikki, kun oon hakenu lapset tarhasta, tehny ruuan ja laittanu kimpsut ja kampsut valmiiks seuraavaa päivää varten ja vihdoin lapset nukkumaan! Menen itsekin miltei heti sänkyyn, joten niille, jotka sanoo, että lakkaa illalla, niin en jaksa! :D
Komppaan tätä.
Muut ihmiset istuu hiljaa bussissa tai tuijottaa somea minä lakkaan kynsiä. Kyllä sitä saa tulla sanomaan jos ei toiminnastani pidä tai vaihtoehtoisesti voi siirtää itsensä bussin toiseen päähän.
Ei aina kyse ole pelkästä hajusta vaan yleensäkin toiminnasta ja sen sopimisesta ympäristöönsä. Metrossa vastapäätä istuva tyttö leväytti metrisen tukkansa auki ja alkoi harjata sitä siinä meidän kolmen muun katsoessa vierestä. Minun oli pakko vaihtaa paikkaa, kun valkoiset hilsehiukkaset alkoivat tippua mustille housuilleni. Kaksi muuta seurasi perässä.
Vierailija kirjoitti:
Iljettävintä on kuitenkin kun jotkut viilaa kynsiään siinä vieressä ja se ällöttävä kynsipöly lentelee toisten sieraimiin. Auringonpaisteessa sen selvästi näkee. On pakko vaihtaa paikkaa noiden törppöjen vierestä.
Samoten se kynsialusten puhdistaminen niin, että kuuluu inha naks-ääni ja ällöliat lentää vastapäätä istuvan päälle.