Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Mä voin kertoo mun uusavuttomuudestani:
En saa leipää leikattua, jos ei ole parasta terävää leipäveistä käytössä. Jos ruisleipä pääsee kuivahtamaan, en saa siitä siivuja tehtyä millään. Suosin palaleipää, ellen muista viipaloida isoa ruisleipää tuoreeltaan.
Jos käytössä ei ole juustohöylää, olen ilman juustoa. Veitsellä siitä saa vain paksuja palasia, jotka ei ees maistu samalta kuin ohuet viipaleet.
En saa säilyketölkkiä auki, jos siinä ei ole repäisykorkkia tai en löydä purkinavaajaa.
En osaa poistaa ruotoja paistetusta kalasta kunnolla, siis osa kalasta menee hukkaan, koska en saa ruotoja pois. Kalan perkaamista ei kannata ehdottaakaan.
Olen kuitenkin oppinut monenlaista kun muutettiin omakotitaloon. Esim. kompostoinnin salat ja vähän puutarhanhoitoa, vaikken mikään viherpeukalo olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lajitellaan pyykit vain tummaan ja vaaleaan, ei kai niitä joku vielä turhaan lajittele punainen, sininen ym.?? Ja tosiaan ne pyykit tunkee hetkessä koneeseen (meillä ne kerätään sinne jo valmiiksi sitä mukaa kun ottaa pois käytöstä) ja pesuaine perään ja se napin painallus, onpa rankkaa! Meillä tosin on kuivausrumpu joten pesun jälkeen pyykit sinne ja ne tulevat vielä sileinäkin ulos, ei muuta kuin nopea viikkaus. Ei siihenkään mene kovin paljoa aikaa..miten ihmeessä siitäkin on saatu ongelma? Tiedän kyllä tyyppejä jotka silittävät kalsareitakin..noh turha valittaa sitten.
Tämä. Niin totta!
Miesten pitkät kalsarit silitettiin lapsuudenkodissani koska ne oli parempi vetää jalkaan. Nykyaikana elastaanipitoiset eivät kaipaa silitystä.
Silitys ei ole mitään kivaa hommaa, onpahan siistiä päällepantavaa sitten, farkutkin tuntuvat kivammilta silitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta.
Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.
t. itsekin nainen
No jos muustakin ajatellaan samalla tavalla, niin kaikki työthän ovat nykyään ihan yksinkertaisia, suunnilleen pelkkä napinpainallus. Tiskikone vs. käsin tiskaus juoksevalla vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä kantovedellä. Ihan miten itse haluaa ajatella. Mummosi pulsaattoripesukonekin oli aikanaan hieno ja moderni vekotin, eikä sellaisen käyttö ollut mitään verrattuna oikeaan pyykinpesuun, pelkkää nykyajan laiskuutta.
Eli vielä kerran: pyykin pesu ei ole mikään valtavan raskas koko päivän urakka, mutta siinä on edelleen enemmän työtä kuin pelkkä napin painallus. Arjen työt ovat helpompia kuin joskus ennen ja helpottuvat koko ajan, mutta silti niissä on enemmän tai vähemmän aikaa vaativia käsitöitä, mitä ei auta kuin tehdä.
Voi hyvä ystävä, kun se mummoni oli kokenut myös sen pyykkien pesun avannossa aikoinaan ennen pulsaattorikonetta. Ja älyän kyllä, että pyykinpesu nykyäänkään ei ole ihan "pelkkä napinpainallus", mutta turha siitä on tehdä elämää suurempaa työtäkään ja vonkua kuinka raskasta on, kun "olen tänään pessyt jo 3 koneellista pyykkiä" jne..
t. 124
Älä viitsi olla noin alentuva. Ja jokainen, joka vain hyväksyy kaiken sillä periaatteella että joskus jossakin on ollut huonommin, joutuu raatamaan tuplasti enemmän kuin se joka "vonkuu". Jos ihmiset olisivat ahkeria työmuurahaisia jotka eivät halua ikinä valittaa tai lasikotella, asuisimme vielä luolissa. Laiskuus on sama kuin edistys, se pakottaa meidät etsimään helpompia tapoja tehdä asiat. Ja ilman sitä "vonkumista" kukaan ei tule ajatelleeksi että tähän pitäisi löytää helpompi keino.
Jotkut toki viihtyvät hiljaisina ja nöyrinä työjuhtina.
Anteeksi alentuva sävyni. Toki olet oikeassa, mutta ärsyttää vaan, kun täällä niin usein volistaan juuri pyykinpesusta, että kun on raskasta. Raskasta on varmaan joo, kun lajitellaan rytkyt väreittäin ja pestään niitä kummenessä eri lämpötilassa yksi kerrallaan. Ja silitetään koko helahoito sukkia myöten. Ja ihan turhaan! Itse lajittelen mustat erilleen muista ja silitän vain paidat. Ei ole raskasta ja mikään ei ole ikinä värjääntynyt tai mennyt piloille, vaikka pesen kaikki joko 40-asteessa tai 60-asteessa.
t. 124
Minulle pyykinpesu on raskasta, kun taloyhtiön pesukone on kellarissa, asun ylimmässä kerroksessa eikä hissiä ole. Ei se kaikille ole vain sitä tarpeetonta hienostelua, eli sukkien silittämistä ym. No itse kyllä silitän ne kun ovat sitten pehmeitä, mutta en valita siitä. Ymmärrän kuitenkin niitäkin, joille ihan normaali pyykinpesu on raskasta. Siinä on esim. paljon sitä odottoluakin, jonka aikana ei voi poistua talosta. Ei sitä konetta voi jättää yksin päälle. Ja sinkun pyykkien silittämiseen (siis pakollisiin, ei niihin sukkiin) menee vähintään tunti. Mitähän menee 5-henkisessä perheessä? Eli iso osa päivästä menee tuohon tylsään hommaan.
Ok. No itse olen kyllä ihan uskaltanut poistua talosta, jos pyykkikone tai astianpesukone pyörii. Varsinkin joku lyhyt pipahdus muualla tuskin on kovin suuri riski. Koneen pyöriessä voi tehdä myös muuta, joko kotitöitä tai vaikkapa katsoa telkkua. Ja mitä tulee silittämiseen: minulla on nelihenkinen perhe ja silitän itselleni paidan noin pari kertaa viikossa. Aikaa menee pari minuuttia. Pyykkiäkään en pese läheskään joka päivä. Että ihmettelen kovin, jos sinkkuna saa tehtyä pyykinpesusta noin järjettömän urakan. Uusavuttomuudesta puheenollen...
t. 124
Niin että se vesijohtojohto ei voi haljeta tai oikosulku tulla sen lyhyen piipahduksen aikana, vain jos viivyt pitempään? Hieno logiikka. Tiesitkö muuten, että mikään vakuutus ei korvaa vahinkoja, jos jätät sähkölaitteen valvomatta päälle ja jotain tapahtuu.
Ja edelleen, kuka siitä pyykinpesusta on tehnyt "järjetöntä urakkaa"? Ei kukaan muu kuin sinä ja hengenheimolaisesi napinpainallusmies. Muut ovat yrittäneet vain kertoa, ettei se nyt ihan pelkällä napinpainalluksella sentään hoidu, vaikkei kovin raskasta puuhaa olekaan. On kuitenkin yksi hoidettava homma lisää siinä loputtomassa keveiden mutta pakollisten hommien listassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupoissa on uusavuttomille ihan omia valmistuotteita, mm. riisipuuro.
:)
Aluksi tuntui itsestänikin tyhmältä idealta tuo valmis riisipuuro mutta ostan sitä nykyään silloin tällöin. Asun yksin ja jos haluan yhden annoksen riisipuuroa iltapalaksi kun tulen myöhään illalla kotiin mikä asiassa muita häiritsee? Riisipuuroa on myös sopiva annoskoko valmiiksi mitattuna.
Kerran työpaikan kahvipöytäkeskustelussa paljastui, että mä ostan niitä valmiiksi siputtuja pakastesipuleita,mHirveä riekkuminen ja pilkkaaminen seurasi.
Vaan annas olla, hieman myöhemmin pahin ivaaja kertoi tuomastaan sipulipiirakasta, miten helppo se oli ollut tehdä kun käytti valmista sipulisilppua...
"Silmät kyynelissä pitää sinun sipulipiirakan sipulisi pilkkoman."
- länsimaista viisautta, 2016-
Ilmeisesti on uusavuttomuutta käyttää sellaisia tuotteita, joita saa kaupasta myös kalliimmalla ja vaivalloisemmin. Ei siis saa ostaa pakastevihanneksia, vaan ostaa jokainen vihannes ja juures erikseen huomattavasti kalliimmalla ja pilkkoa niitä iltakaudet. Vasta sitten saat sanoa, että tulipa keitettyä maukasta kasvissosekeittoa perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri piti Toyotan penkinlämmitintä niin pitkään päällä että vastukset kärähti ja istuimeen sekä toppahousuihin suli reiät...
Höpöhöpö... aprillipäivän juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta.
Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.
t. itsekin nainen
No jos muustakin ajatellaan samalla tavalla, niin kaikki työthän ovat nykyään ihan yksinkertaisia, suunnilleen pelkkä napinpainallus. Tiskikone vs. käsin tiskaus juoksevalla vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä kantovedellä. Ihan miten itse haluaa ajatella. Mummosi pulsaattoripesukonekin oli aikanaan hieno ja moderni vekotin, eikä sellaisen käyttö ollut mitään verrattuna oikeaan pyykinpesuun, pelkkää nykyajan laiskuutta.
Eli vielä kerran: pyykin pesu ei ole mikään valtavan raskas koko päivän urakka, mutta siinä on edelleen enemmän työtä kuin pelkkä napin painallus. Arjen työt ovat helpompia kuin joskus ennen ja helpottuvat koko ajan, mutta silti niissä on enemmän tai vähemmän aikaa vaativia käsitöitä, mitä ei auta kuin tehdä.
Voi hyvä ystävä, kun se mummoni oli kokenut myös sen pyykkien pesun avannossa aikoinaan ennen pulsaattorikonetta. Ja älyän kyllä, että pyykinpesu nykyäänkään ei ole ihan "pelkkä napinpainallus", mutta turha siitä on tehdä elämää suurempaa työtäkään ja vonkua kuinka raskasta on, kun "olen tänään pessyt jo 3 koneellista pyykkiä" jne..
t. 124
Älä viitsi olla noin alentuva. Ja jokainen, joka vain hyväksyy kaiken sillä periaatteella että joskus jossakin on ollut huonommin, joutuu raatamaan tuplasti enemmän kuin se joka "vonkuu". Jos ihmiset olisivat ahkeria työmuurahaisia jotka eivät halua ikinä valittaa tai lasikotella, asuisimme vielä luolissa. Laiskuus on sama kuin edistys, se pakottaa meidät etsimään helpompia tapoja tehdä asiat. Ja ilman sitä "vonkumista" kukaan ei tule ajatelleeksi että tähän pitäisi löytää helpompi keino.
Anteeksi alentuva sävyni. Toki olet oikeassa, mutta ärsyttää vaan, kun täällä niin usein volistaan juuri pyykinpesusta, että kun on raskasta. Raskasta on varmaan joo, kun lajitellaan rytkyt väreittäin ja pestään niitä kummenessä eri lämpötilassa yksi kerrallaan. Ja silitetään koko helahoito sukkia myöten. Ja ihan turhaan! Itse lajittelen mustat erilleen muista ja silitän vain paidat. Ei ole raskasta ja mikään ei ole ikinä värjääntynyt tai mennyt piloille, vaikka pesen kaikki joko 40-asteessa tai 60-asteessa.
t. 124
Sulla ei taida olla silkkisiä, villaisia, viskoosisia, pitsisiä, sekoitekankaisia, keinokuituisia, pintakäsiteltyjä (esim. urheilu ja ulkolu) vaatteita ollenkaan?
Olen eri tyyppi mutta villaa lukuunottamatta pesen kaikki materiaalit ja värit sekaisin. Vielä en ole yhtäkään vaatetta pilannut tai värjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. itsekin nainen
t. 124
t. 124
Minulle pyykinpesu on raskasta, kun taloyhtiön pesukone on kellarissa, asun ylimmässä kerroksessa eikä hissiä ole. Ei se kaikille ole vain sitä tarpeetonta hienostelua, eli sukkien silittämistä ym. No itse kyllä silitän ne kun ovat sitten pehmeitä, mutta en valita siitä. Ymmärrän kuitenkin niitäkin, joille ihan normaali pyykinpesu on raskasta. Siinä on esim. paljon sitä odottoluakin, jonka aikana ei voi poistua talosta. Ei sitä konetta voi jättää yksin päälle. Ja sinkun pyykkien silittämiseen (siis pakollisiin, ei niihin sukkiin) menee vähintään tunti. Mitähän menee 5-henkisessä perheessä? Eli iso osa päivästä menee tuohon tylsään hommaan.
Ok. No itse olen kyllä ihan uskaltanut poistua talosta, jos pyykkikone tai astianpesukone pyörii. Varsinkin joku lyhyt pipahdus muualla tuskin on kovin suuri riski. Koneen pyöriessä voi tehdä myös muuta, joko kotitöitä tai vaikkapa katsoa telkkua. Ja mitä tulee silittämiseen: minulla on nelihenkinen perhe ja silitän itselleni paidan noin pari kertaa viikossa. Aikaa menee pari minuuttia. Pyykkiäkään en pese läheskään joka päivä. Että ihmettelen kovin, jos sinkkuna saa tehtyä pyykinpesusta noin järjettömän urakan. Uusavuttomuudesta puheenollen...
t. 124
Oon eri jolle vastasit, mutta mun entisessä asunnossa oli kans vain pyykkitupa kellarissa (asunnossa ei ollut edes suihkua) ja sieltä ei saanut lähteä kun pesi pyykkiä vaan piti olla koko aika pyykkituvassa vahtimassa. Muutoin toki olisin tehnyt muita hommia kun kone pyörii tai piipahtanut jossain mut siellä oli pakko kuluttaa aika kirjaa lukemalla tai vaihtoehtosesti mattoa pesemällä johon oli myös mahdollisuus.
Miksi ihmeessä sitä konetta piti vahtia? Ja kuka vahti sinua, ettet päässyt pois tuvasta pesun ajaksi...
Olen itsekin asunut talossa, jossa pesutupa oli ruuhkainen ja pyykit piti ottaa heti ohjelman loputtua ulos, jotta seuraava pääsi pesemän. Kun tiesin että ohjelma kestää esim 46min osasin katsoa ajan kellosta ja olla paikalla pari minuuttia ennen ohjelman loppumista. Siinä välissä ehti hyvin käydä lähikaupassa, lenkillä tai ihan vaan puuhastella kotona.
Lahna kirjoitti:
Tätini raivostui serkulleni, kun tämä teki voileivän vain itselleen, koska pikkuveljelläänkin oli nälkä. Totesin tuohon, että miksi veli (11v) ei itse tee leipäänsä ja tähän täti sanoi kipakasti, että ei se vielä osaa ja katsoi minua, kuin en olisi voinut tyhmempää kysymystä esittää.
Tämä sama poika istui 7-vuotiaana kolme tuntia vessanpöntöllä, koska oli käynyt paskalla, eikä halunnut, että lastenhoitaja pyyhkii hänen arseensa. Hän halusi siihen hommaan jomman kumman vanhemmistaan, jotka, sääli kyllä, olivat juuri silloin viihteellä. D: Joutui sitten odottamaan. Niille, joille jäi epäselväksi, niin tämä serkkuni ei siis osannut itse pyyhkiä pyllyään, vaikka oli jo koulussa.
Olen varma että tuosta pojasta tulee joku johtaja tai sellaisessa asemassa oleva kenellä on paljon valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin ihanan tytön kanssa, mutta ei se mihinkään johtanut. Hän tunnusti, että ei osaa rohkia eikä loukuttaa. Ajatuskin avioliitosta niin avuttoman naisen kanssa oli kamala.
Oikein teit, kun luovutit. Tuskin neitokaisella oli kapioitakaan tehtynä.
Mitä on rohkia?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pellavan_korjuu_ja_muokkaus#Rohkinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöömme muutti melkoinen bimbo. Listaan alle ne hölmöilyt, jotka mieleen muistuvat:
4. Matot.
Heitti matot parvekkeelta, kun halusi puistella. Ei siis pudonneet vaan ihan heitti. Mahtavaa. Kertoi että ottaa selkään kanniskelu.
.
Mä olen heittänyt parvekkeelta alas yhtä ja toista, yleensä sellaista, mikä on menossa jätekatokseen, mutta joskus muutakin. Toinen on ollut alhaalla ottamassa vastaan tai sitten oon vain asfaltille tiputtanut. Kakkoskerroksesta tosin, joten kovin pitkä ei pudotusmatka ollut.
Noissa mattojen pudottelussa selkä säästyy toki alas mennessä, mutta puistelun jälkeen ne pitäis vielä kiikuttaa ylös kuitenkin, joten sellainen semibimbous oli ehkä tuo. (Muut esimerkit oli kyllä vallan hupaisia.)
Tosi kiva tapa - ainakin siihen asti, että heität jonkun jätesäkin naapurin niskaan.
Niin siis ihan sokkona tietenkin heittelen :D Ei tulis mieleenkään kattoo, kulkeeko joku just siellä :D :D
Vierailija kirjoitti:
24-vuotias nainen ei osannut viipaloida leipää eikä mopata lattiaa.
Kun katsoo lounaspaikoissa joissa vielä voi viipaloida, ei se monelta muultakaan onnistu. Hienot leivät on puristettu aivan lyttyyn, kun niitä leikataan painamalla voimalla sillä veitsellä.
Leipäveitsi on yleensä sahalaitainen sitä varten, että sillä sahattaisiin. Vaikka ei ole, se leikkaantuu hienosti, kun sahaa ja oma ja seuraavan siivu ei ole vain leivänkuorta, joka on lytätty leivän pohjaa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Oma tarinani ;) Olin aivan ihmeissäni, kun ruohonleikkuri piti tankata! En nyt oikein muista miksi kuvittelin näin, että öljy riittää vallan mainiosti.
Nää on niin hauskoja! Ruohonleikkuri kulkee siis ilmeisesti öljyllä, mut milläköhän sen yhden skootteri kulkee, kun sitäkään ei tarvinnut tankata?
Tunnustaako joku, että on laittanut dieselin tankkiin bensaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo lounaspaikoissa joissa vielä voi viipaloida, ei se monelta muultakaan onnistu. Hienot leivät on puristettu aivan lyttyyn, kun niitä leikataan painamalla voimalla sillä veitsellä.
Leipäveitsi on yleensä sahalaitainen sitä varten, että sillä sahattaisiin. Vaikka ei ole, se leikkaantuu hienosti, kun sahaa ja oma ja seuraavan siivu ei ole vain leivänkuorta, joka on lytätty leivän pohjaa vasten.
Ilmavat höttöleivät menee lyttyyn, vaikka kuinka sahaisi. Eri asia on ruisleivät tai edes sellaiset sekaleivät, jossa on muutakin kuin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Lahna kirjoitti:
Tätini raivostui serkulleni, kun tämä teki voileivän vain itselleen, koska pikkuveljelläänkin oli nälkä. Totesin tuohon, että miksi veli (11v) ei itse tee leipäänsä ja tähän täti sanoi kipakasti, että ei se vielä osaa ja katsoi minua, kuin en olisi voinut tyhmempää kysymystä esittää.
Tämä sama poika istui 7-vuotiaana kolme tuntia vessanpöntöllä, koska oli käynyt paskalla, eikä halunnut, että lastenhoitaja pyyhkii hänen arseensa. Hän halusi siihen hommaan jomman kumman vanhemmistaan, jotka, sääli kyllä, olivat juuri silloin viihteellä. D: Joutui sitten odottamaan. Niille, joille jäi epäselväksi, niin tämä serkkuni ei siis osannut itse pyyhkiä pyllyään, vaikka oli jo koulussa.Olen varma että tuosta pojasta tulee joku johtaja tai sellaisessa asemassa oleva kenellä on paljon valtaa.
Kyllä. Pakko tulla, koska muuten ei voi varata oven edustan parkkipaikkaa, jotta vanhemmat pääsee aina tarvittaessa pyyhkimään pyllyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavat höttöleivät menee lyttyyn, vaikka kuinka sahaisi. Eri asia on ruisleivät tai edes sellaiset sekaleivät, jossa on muutakin kuin ilmaa.
No höpö höpö. Mikään leipä ei mene pelkän veitsen painosta lyttyyn. Jos et ole parempia leipiä opetellut leikkaamaan, pyydä emäntä tai tarjoilija avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Mikään leipä ei mene pelkän veitsen painosta lyttyyn. Jos et ole parempia leipiä opetellut leikkaamaan, pyydä emäntä tai tarjoilija avuksi.
Tuore höttöleipä litistyy, vaikka millainen emäntä tai tarjoilija sitä sahaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. itsekin nainen
t. 124
t. 124
Sulla ei taida olla silkkisiä, villaisia, viskoosisia, pitsisiä, sekoitekankaisia, keinokuituisia, pintakäsiteltyjä (esim. urheilu ja ulkolu) vaatteita ollenkaan?
Mä pesen vaatteita aika lailla samassa, esim. sukkahousut, rintsikat ja urheiluvaatteet samassa pyykissä. En ole erityisen hikoilevaa sorttia, joten hyvin voi näin tehdä. Eikä mulla ole silkkisiä vaatteita. Jo ostohetkellä valitsen vaatteita, jotka ovat helppohoitoisia ja suosin tiettyjä värejä, niin ei tule vajaita koneellisia. Mutta oikeesti, mulla menee lajitteluun ja kuivaan laittamiseen kumpaankin pari minuuttia, miten te saatte siihen siihen niin valtavasti aikaa kulumaan? Ohjelman säätöön menee viis sekuntia. Pyykinpesu on ehdottomasti vähiten aikaa vievin ja helpoin kotitöistä. Myös poikani omilleen muutettuaan, pyykinpesu on heille kotityö, joka sujuu helpoiten ja jonka saavat aina tehtyä, vaikka siivous joskus takkuaa tai tiskejä kertyy.
En ole se keltä kysyit, mutta vastasin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tarinani ;) Olin aivan ihmeissäni, kun ruohonleikkuri piti tankata! En nyt oikein muista miksi kuvittelin näin, että öljy riittää vallan mainiosti.
Nää on niin hauskoja! Ruohonleikkuri kulkee siis ilmeisesti öljyllä, mut milläköhän sen yhden skootteri kulkee, kun sitäkään ei tarvinnut tankata?
Tunnustaako joku, että on laittanut dieselin tankkiin bensaa?
Serkkupoika tankkasi bensaa isänsä diesel-autoon. Oli luullut, että 95 on bensaa ja 98 dieseliä. Setä ei ilahtunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore höttöleipä litistyy, vaikka millainen emäntä tai tarjoilija sitä sahaisi.
Öööö.... Ei kyllä mene. Tekniikka on se, ettei paineita hampaat irvessä, vaan sahataan pala pois hyvin pienellä pintapaineella.
Ulosantisi perusteella en ihmettelisi, vaikka olisit yrittänyt tasaisella terällä nirhata. Eihän siitä mitään tule, vaan pitää olla sahalaitainen.
Oon eri jolle vastasit, mutta mun entisessä asunnossa oli kans vain pyykkitupa kellarissa (asunnossa ei ollut edes suihkua) ja sieltä ei saanut lähteä kun pesi pyykkiä vaan piti olla koko aika pyykkituvassa vahtimassa. Muutoin toki olisin tehnyt muita hommia kun kone pyörii tai piipahtanut jossain mut siellä oli pakko kuluttaa aika kirjaa lukemalla tai vaihtoehtosesti mattoa pesemällä johon oli myös mahdollisuus.