Miksi jotkut feministit niputtavat kaikki miehet yhteen, vaikka välttävät yhteenniputtamista muissa yhteyksissä?
Minäkin olen sitä mieltä, että on järjetöntä niputtaa mm. maahanmuuttajat kaikki yhteen nippuun, mutta jostain syystä miesten kustannuksella saa vapaasti vitsailla. Ihan niin kuin kaikki miehet olisivat vihollisia tai automaattisesti etuoikeutettuja. Riittää että olet 150cm pitkä ärrävikainen erityisherkkä mies ja olet menettänyt "valkoisen heteromiehen" tuomat etuoikeudet. Silti sinun kustannuksella saa pilailla, koska "kyllä miehet kestävät ja muutenkin ovat ei-sorrettuja".
Kommentit (46)
Koska siinä on jotain niin oikeaa, ainakin heidän mielestään, vaikka EI olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että nämä mielletään transihmisten asiaa ajaviksi, koska juuri tämäntyyppiset feministit inhoavat sekä transnaisia että transmiehiä ihan yhtä lailla. Gay-asiat sensijaan ovat in, toki heistä on suuri osa lesboja itsekin.
Niinpä. Etenkin englanninkielisissä maissa on kasvava radikaalifeministien joukko, joka suhtautuu trans-ilmiöön erittäin kriittisesti, jopa kielteisesti. Taustalla on ajatus, että transagenda korostaa haitallisia perinteisiä sukupuolirooleja.
Suomessa tästä ei juurikaan puhuta vaan äänessä ovat enimmäkseen transmyönteiset liberaalifeministit.
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin aika vahvasti, ovatko nämä mainitsemanne naiset todella feministejä, koska feminismi ajaa sukupuolten tasa-arvoa. Itselläni feministinä ei tulisi mieleenkään ajella somessa miehille naureskelevia meemejä tai pilkata lyhyitä, erityisherkkiä tai ketään muitakaan miehiä sukupuolensa perusteella. Itse haluan tasa-arvoisen yhteiskunnan jossa ketään ei pilkata eikä syrjitä sukupuolensa perusteella.
Kysyisin, MIKSI he muka eivät olisi feministejä? Tai miksi he olisivat jotenkin vähemmän feministejä kuin sinä?
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä, että ihmisryhmille naureskelu ja ihmisten pilkkaaminen on erittäin kyseenalaista ja arveluttavaa. Mutta ei se tee heistä vähemmän feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin aika vahvasti, ovatko nämä mainitsemanne naiset todella feministejä, koska feminismi ajaa sukupuolten tasa-arvoa. Itselläni feministinä ei tulisi mieleenkään ajella somessa miehille naureskelevia meemejä tai pilkata lyhyitä, erityisherkkiä tai ketään muitakaan miehiä sukupuolensa perusteella. Itse haluan tasa-arvoisen yhteiskunnan jossa ketään ei pilkata eikä syrjitä sukupuolensa perusteella.
Aah, vanha kunnon No true Scotsman -argumentti. Ikivihreä klassikko! 👌
Tässä ketjussa feministit väittävät kuorossa, että OIKEAT feministit ajavat tasa-arvoa ja myös miesten asioita. Rohkenen esittää vastakysymyksen: miksi feministien pitäisi ajaa miesten asioita (tai edes tasa-arvoa) tai uskotella ajavansa miesten asioita? Jospa joidenkin feministien tavoitteena onkin nimenomaan naisten aseman parantaminen - miksi ihmeessä heidän pitäisi tehdä jotain muuta tai uskotella tekevänsä jotain muuta? Ja miksi tätä asiaa pitää vääristellä ja hyssytellä?
Nykyinen liberaali"feminismi" tissiviikkoineen on paskaa. Ja miehet, alkakaa itse ajamaan niitä oikeuksianne, ei se ole naisten tehtävä