Lyhyt espanja yo kevät 2016
Hei! Miten teillä meni espanjan yo-kokeen kirjallinen osio? Entä kuuntelu?
Tuntui aika haastavalta osa noista luetun ymmärtämisistä, tuntui olevan jonkun verran mielipidekysymyksiä...
Kommentit (8)
Olin valvomassa koetta ja espanjan ope sanoi lähtiessään että tekstin monivalinnat oli syvältä. Kommentoi että useampaan sopisi hänen mielestään pari vaihtoehtoa ihan yhtä hyvin. Kuulosti kyllä lyhyen kielen kokeeksi epäonnistuneelta.
Mulla meni koko koe perseelleen. Ekaks kuuntelusta 26p ja sit mitä nyt kirjallisia katoin niin tuskin sain edes luetusta puoliakaan oikein. Moni oli sellaisia, että mietin kumman valitsen mutta sitten päädyin väärään. Lisäksi sanasto oli itselleni liian vaikeaa, tosin omistan huonon kielipään ja siksi sanat jäävät huonosti päähän. Kaiken lisäksi jäädyin täysin ja vastasi ihan itsestään selviin kohtiin vääriin.. Nyt vaan toivon että pääsen läpi.. Kirjoitelmat meni omasta mielestä ihan hyvin. Pitkässä oli vähän enempi ongelmia, koska minusta aiheet olivat ainakin itselleni hieman hankalia.. No alustavia pisteitä odotellessa.. Ja tosiaan mulla oli espanja pakollinen aine, joten pakko olisi läpi mennä
Katsoin itse juuri hyvänvastauksen piirteistä että suurinosa mielestäni oikeista vaihtoehdoista olikin väärin, koska asiaa voi ilmeisesti ajatella niin monelta eri kannalta. L oli tavoitteena, nyt olisin ihan tyytyväinen jos edes se M tulisi. Espanjaa puhun kuitenkin paremmin kuin pitkää enkkua...
Onko muut jo saanut alustavia pisteitä. Mä sain tänään ja vittu. Tuskin pääsen noilla pisteillä läpi.. Vituttaa
Sain tiedon, on todennäköistä, että espanjan opettajat (yhdistys?) aikoo lähettää viestin sensoreille huomautuksella, että lyhyen espanjan yo-koe k2016 oli liian vaativa verrattuna muihin lyhyen kielen kokeisiin. Koe asettaisi espanjan opiskelijat epäoikeudelliseen asemaan muihin verrattuina.
Itse jäin monen monivalinnan kohdalla miettimään, että mitataanko tässä todella lyhyen kielen osaamista vai yleistä nokkeluutta, niin samankaltaisia monet vaihtoehdot olivat.
Onkohan kokeen laatijat vaihtuneet ja ensimmäisellä kerralla oli enemmän intoa kuin taitoa laatia oikean tasoinen koe?
Hei, mistä löydän lukemisen ymmärtämisen oikeat vastaukset?
Yo-kokeet löytyvät abitreenit-nimiseltä sivulta netistä. Myös vastaukset.
Noi monivalinnat oli helvetillisiä! Katsoin hyvän vastauksen piirteistä että mulla meni ainakin 10-12 kohtaa väärin!
Nyt toivon vaan yli kaiken että pisterajatkin olisivat matalat, jotta saisin edes kohtuullisen arvosanan D: Kuuntelukin oli ihan perseestä tänä vuonna.