Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivet ilmaan ja lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
01.04.2016 |

1 En pese riisejä
2 Laitan riisit kylmään veteen
3 Teen maitoriisipuuron mikrossa
4 En keitä makaronilaatikon makarooneja
5 En kuori perunoita
6 Syön rusinamaksalaatikkoa kylmänä
7 Pesen puiset välineet astianpesukoneessa
8 Pesen silmälasit astianpesukoneessa
9 Käytän banaanit kuorineen
10 Pesen käsisaippualla ruhon ja hiukset

Mitä rikoksia teillä tehdään`

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pistän riisit kylmään veteen, eikös se oo ainoa ja oikea tapa?

Vierailija
2/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko kysyä, että mihin käytät ne banaaninkuoret? Syöt vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän bamixilla soseeksi ja käytän kuten kuorettomankin soseen. Helpoin tapa on lusikoida huiviin ;-)

Tulee 30% halvemmaksi ;-)

Vierailija
4/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. En minäkään pese riisejä, en ole edes tiennyt että pitäisi. Ja tykkään kans syödä perunat kuorineen, ne jotka ei niin kuorivat itse.

Vierailija
5/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puetaan lapselle päiväkotivaatteet (joustavat ja mukavat) päälle jo nukkumaan mennessä. Näin säästyy yksi työvaihe aamulla.

Vierailija
6/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedän bamixilla soseeksi ja käytän kuten kuorettomankin soseen. Helpoin tapa on lusikoida huiviin ;-)

Tulee 30% halvemmaksi ;-)

Oho ne voi siis syödä? Oon aina kuvitellut maistamatta, että ne maistuis jotenkin kitkerälle, mut ilmeisesti eivät?

Vierailija
7/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. En minäkään pese riisejä, en ole edes tiennyt että pitäisi. Ja tykkään kans syödä perunat kuorineen, ne jotka ei niin kuorivat itse.

Riippuu ostopaikasta. Oikean kaupan tehdaspuhdasta ei tarvitse huuhtoa. "Etnisestä" ostetussa voi olla vaikka sitä ihtiään.

Vierailija
8/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä lapset nukkuu tulevan päivän vaatteissa, ja kaikki mitä ap:lla paitsi banaaninkuorien syöminen ja rillit tiskikoneessa.

Vierailija
9/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö makaronit jää ihan koviksi, jos niitä ennen uuniin laittoa keitä?

Se tässä nyt olisi lähinnä se lasun paikka? Syötät kovia makaroneja jälkikasvulle?

Vierailija
10/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ulkomaisetkin omenat kuorineen, tosin pesen ne aina fairylla hyvin ennen syöntiä kun niin monet ihmiset on niitä paskasilla käsillä (minä kaupassa mukaan lukien) kosketellut. Laitan myös syötyä ruokaa lautasella jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, vaikka jonkun mielestä niistä syljen ruokaa hajottavista entsyymeistä vois saada jonkun mahataudin, jos panee sillä tavalla säilytykseen.

Vierailija
11/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä nyt olisi lähinnä se lasun paikka? Syötät kovia makaroneja jälkikasvulle?

Siellähän ne uunissa kypsyy kun vaan laittaa tarpeeksi vettä laatikon mukaan, että saavat imastua sen itseensä? Yks työvaihe vähemmän ruuanlaitossa, kun näin tekee.

Vierailija
12/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ostopaikasta. Oikean kaupan tehdaspuhdasta ei tarvitse huuhtoa. "Etnisestä" ostetussa voi olla vaikka sitä ihtiään.

Ei kai lapsiperheeseen kukaan äiti osta yhtää mitään etnopuodista, vaikka riisiä saisi säkillisen eurolla.

Vierailija
13/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi huuhdellaan, jos halutaan irtonaista riisiä. Pinnassa oleva tärkkelys huuhtoutuu pois. Huuhtelu vähentää riisin arseenia huomattavasti. Riisi laitetaan kylmään veteen. Kantta ei saa aukaista keittämisen aikana. Jos haluaa vähentää tuota arseenia entisestää, riisi keitetään runsaassa vedessä ja huuhdellaan myös keittämisen jälkeen.   Banaanin kuoret ovat yksi pahiten suojeluaineita sisältävä tuote. Mitäs muuta voisin kivittää? Silmälaseissa ei ainakaan ole sitten mitään pinnotteita, jos ne tiskikoneessa pesee.

Vierailija
14/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään ulkomaisetkin omenat kuorineen, tosin pesen ne aina fairylla hyvin ennen syöntiä kun niin monet ihmiset on niitä paskasilla käsillä (minä kaupassa mukaan lukien) kosketellut. Laitan myös syötyä ruokaa lautasella jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa, vaikka jonkun mielestä niistä syljen ruokaa hajottavista entsyymeistä vois saada jonkun mahataudin, jos panee sillä tavalla säilytykseen.

Omenoiden säilytys ja kuljetussysteemit ovat nykyään sellaisia, ettei ulkomaalaisissakaan tarvitse käyttää säilöntäaineita. Ne säilöntäaineet oli ennen ongelma ja niiden takia omenat kuorittiin.

Vierailija
15/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tuo päiväkotivaatteiden pukeminen jo illalla. Hitto kun nuo lapset ovat jo teinejä:D

Vierailija
16/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän ne uunissa kypsyy kun vaan laittaa tarpeeksi vettä laatikon mukaan, että saavat imastua sen itseensä? Yks työvaihe vähemmän ruuanlaitossa, kun näin tekee.

Olis perisuomalaista tehdä lasu jos makarooneja ei tarjota ylikypsänä kastikkeen ohessa.  Makarooni ei ime mitään makuja jos sitä ei lisää muihin aineisiin kuivana tai korkeintaan puolikypsänä.

Vierailija
17/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenoiden säilytys ja kuljetussysteemit ovat nykyään sellaisia, ettei ulkomaalaisissakaan tarvitse käyttää säilöntäaineita. Ne säilöntäaineet oli ennen ongelma ja niiden takia omenat kuorittiin.

Käytetään säilöntäaineita edelleen. Yksikään ulkomainen omena ei ole kovin tuore, osa niistä on myytäessä vuodenkin vanhoja.

http://www.hs.fi/ruoka/a1410236116539

Vierailija
18/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En minäkään pese riisejä. Laitan ne aina kiehuvaan veteen.

-Kuorin perunat vain jos teen muusia, muulloin en.

-Meillä toisiks nuorin lapsi syö maksalaatikkoa kylmänä ja syö usein, liian usein koska rakastaa sitä.

-Pesen puiset työvälineet ja puiset leikkulaudat astianpesukoneessa. Pesen astianpesukoneessa kaiken muunkin paitsi paistinpannut ja alumiiniset kakkuvuoat. Ellei joku kestä konetta, menköön roskiin.

- Meillä kaikki pesee ruhonsa saippualla, myös lapset paitsi pienin joka on 11kk. Todella hyvä iho kaikilla.

-Pesen naamanikin saippualla, myös ripsivärit, enkä käytä koskaan mitään rasvaa naamaani. Todella hyvä iho mullakin.

-Olen pessyt lapset vauvana aina vain pelkällä vedellä noin kaksivuotiaaksi enkä ole käyttänyt mitään kylpyöljyjä tai pyllyrasvoja yms. Ei ole ollut vaippaihottumaa eikä muitakaan ongelmia.

-Meidän kaikki lapset ovat käyneet saunassa noin 2kk iästä alkaen. Toki järjenkäyttö löylyn heitossa mukana.

-Nuorimmainen (11kk) nukkuu samoissa vaatteissa missä on leikkinyt päivän ja leikkii myös seuraavan päivän. Vaihdan sitten kun ovat likaiset, en huvikseen tai muodon vuoksi. Ei ole päivähoidossa.

-Pakastan uudelleen sulaneita tuotteita joskus.

-Syötän sylivauvalle ja muillekin lattialle pudonneita ruokia, esim leipää.

-Annan sylivauvojen nuolla kaikkea likaista, esim kenkiä. Eipä ole ripuleita eikä allergioita.

-Olen antanut lapsille vauvana kaikkea sellaisia mitä ei olisi saanut vielä iän puolesta. Siis ihan vähän maistattamalla. Suolaisia ja sokerisia tuotteita, mm lanttulaatikkoa, maksalaatikkoa, kinkkua ja kalaa jouluna 5kk iässä. Periaatteessa ovat maistelleet kaikkea mitä on ollut pöydässä paitsi hunajaa en ole antanut, koska siinä on ihan oikea riski. Kenelläkään ei ole ruoka-allergiaa.

-Noiden raskaiden hygieniaan ja ruokaan liittyvien rikosten vuoksi pitää mainita vielä että minulla on erittäin korkea elintarvikkeisiin ja ravitsemukseen liittyvä koulutus. Taitaa olla raskauttava asianhaara rikoksessa. ;-)

Vierailija
19/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut hampaita kitisevälle taapero lle koiran dentastixin järsittäväksi. Monesti. Tää pitäisikin lähettää pirkka-nikseihin, toimii nimittäin!

Vierailija
20/25 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mä en ole teidän kenenkään perheessä. Varsinki tuo nukkumaanmeno joko samoilla vaatteilla aina ois hirveetä, miettikää ny ite, tai sit että joutuis mennä tarhaan niissä ryttysissä ja venyneissä 'yövaatteissa'. Joskus ei haittaa mutta että aina. Okei. XD

Ja jos joku pesusysteemi toimii yhdelle, se ei välttämättä samoilla hyvillä vaikutuksilla toimi toiselle. Mä en kestä näitä yleistän omat 'hyvät' tapani kaikille sopiviksi sillä perusteella että ne sopii mulle/meille. Oksennus. 

Ootte aivan v*t*n ihania. XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä