ELOTÄHKÄT viikkoon 27
Kommentit (87)
moi
mua ihmetyttää kun nään myös sellasia palloja niinku snowflake mutta pissa on puhdas ja samoin verenpaineet...mitäköhän lie...
mulla on pari päivää maha ollut ihan kuralla ja väsyttää ihan julmetusti koko ajan, mieskin sanoin että miten sua voi väsyttää koko ajan...nukun 10-12 tuntia yössä + päikkärit ja silti väsyttää..
muumimaailman reissu meni hyvin, ihan mukavasti meni automatkakin vaikka pelkäsin pahinta. pirun kallista siellä kyllä oli , meni 1 yön reissuun 400 euroa!!! :|
selkä on myös kipeä, alan kyllä olemaan niin täynnä tätä raskautta...saisi elokuu tulla jo...
peetu 32+2
-E- joka pistää nyt koneen kiinni, ettei mene ihan häiriköinniksi.
Peetu: Tarkistappas kun seuraavaa viestiä kirjoitat, että valitset "vastaa viestiin" etkä "aloita uusi keskustelu", niin saat viestisi jonon jatkoksi. Paitsi jos tarkoituksesi on laittaa oma viestiketju, niin sitten unohda höpinäni =)
no kiva kuulla että et ihan loppuun asti väsytä itseäsi...:)
katotaan miten tuon ennustuksen käy, mulla madam ennusti että ois syntynyt 3.7, no se ei ainakaan pitänyt paikkaansa...ja kyllähän vauva sunkin kohdalla vielä sais vähän aikaa sielä mahassa oleilla...
miijo
Supistuksia on taas ollu jos jonkin laisia ja vaikka kuinka paljon, mutta täällä sitä edelleen ollaan :) Siis kipeitä supistuksia on ollu hyvin harvakseltaan, mut kaikkea muuta kyllä... Teille muutamille on ennustajat antaneet noita mahdollisia syntymäpäiviä, mut mä olen itte nähny unta, et tää meijen pikkunen syntyis ens viikolla. Saa nähdä pitääkö paikkaansa. Tytöstä näin samanmoisen unen ja niin vaan piti paikkansa, joten jännityksellä odotamme mitä tuleman pitää :)
Ristiäiset me tullaan pitämään kotona, eikä ne mitkään kovin isot juhlat tule olemaan. Isovanhemmat kutsutaan ja meijen vanhempien sisarukset. Lapsen kummit tietty ja myös meidän vanhempien kummit tulevat kutsunsa saamaan. Ja siinäpä se porukka sitten onkin, mut helposti tulee noistakin joku 30 henkeä. Ja tarjoiluista sen verran et kahvin lisäks tarjotaan ruoka koska osa vieraista tulee pitemmästä matkasta, ni kiva tarjota sitten ihan ruokakin.
Edelleen tuntuu välillä hassulta ajatella, et meilläkin on kohta vauva. Toisaalta ois mukava kun aika kuluis nopeesti ja pääsis pian näkemään pikkusen, toisaalta taas sitä arkea kahden lapsen kanssa odottaa jopa vähä kauhun sekaisin tuntein. Et miten sitä tosissaan selvitään, jos toinen valvottaa öisin ja toisen kanssa pitäs kuitenkin jaksaa herätä aamulla..
Mä oon tässä miettiny et onkohan mun maha valahtanu alaspäin, kun pissalla saa ravata ihan jatkuvasti ja housut ei tunnu enää kestävän jalassa. Tai toi resoriosa on tänään tuntunu valuvan koko ajan ja menevän tuolta takapuolelta kurttuun... Vai mistä ihmeestä tommonen sitte johtuu? :)
Puh-karhu+ pikkunen 35+
Ihanaa lukea aina uusia tekstejä, kun täällä alkanut viestien määrä lisääntymään, jes! Jatketaan tyttäret samaa rataa! :)
MItenkähän on muuten *SF:n* laita tällä hetkellä?!
*Mammeli* Juu, täällä ainakin voi saada synnytyspelon/suuren vauvan takia käynnistämisen ja muutenkin toi sairaalan synnärin ylilääkäri on hieman muita erilaisempi eli esmes perätilavauvoja ei synnytetä alakautta eikä synnytysjakkaraa ole enää ollut käytössä ko. sairaalassa vuosiin. Että näin ne poikkeaa paikkakunnittain, joka on toisaalta aikasta jännä juttu! Ja mielialoista, ite oon huomannut itessäni helposti ärtyvän ihmisen piirteitä - taitaa kuitenkin ahistava olo vaikuttaa siihen...
*Sannami* Joillakin voi tosiaan ruisleipäkin nostaa sokruja sekä myslit varsinkin on monesti sokeripeikkoja (tää tieto yllätti mutkin). Ja mulla yleensä jos joku arvo koholla kotimittauksissa, nii se on ollut paasto.
*Miijo* Me pidetään tulevan ristiäiset sitten kotona, tarkotus oli jo viime vuonna nuorimmainen kastaa kotona, mutta talo ei ollut vielä tuolloin valmis. Ykkönen ja kakkonen on kastettu kirkossa, mutta kakkoselta pidetiin bileet seurakunnan tiloissa, joka oli tosi hyvä juttu. Nyt tän kolmosen kohdalla haluan kastettavan kotona ja pieniä ei juhlista saa, koska miehen suku on melkosen laaja eikä halua pahoittaa kenenkään mieltä. Mun mielestä suku ja kummit ovat kutsulistalla, kaverit ei. Ja tää asia on ihan kaikkien tiedossa/käytössä.
Mulle ei oo muuten vielä se Madame vastannut - yli viikko sitten laitoin hälle mailia. Viime vuonna meni vain päivällä huti hänen ennustuksensa, katotaan miten tosiaan nyt käy, jahka ensin vastais mulle :p Ja mulle alkaa pikkuhiljaa oikeesti iskee tajuntaan, että meillä on kohta 4 lasta ja että synnytys on päivä päivältä lähempänä. Jotenkin välistä iskee vanha synnytyspelko esiin, mutta pakko vaan mennä tilanteen mukaan ja tosiaan pitää puolensa siellä synnärillä, jos tarve niin vaatii.
Ja sitten oli puhetta hankinnoista, nii ite ainakin varaan jääkaappiin juotavaa litratolkulla, koska se vaikuttaa myös maidontuotannon ylläpysymiseen. Ai nii, kukas se kyselikään niiden harsojen perään?! Tässä linkki yhteen kauppaan: www.kestovaippakauppa.com
Ei jeekama, tänään tää Elli on monotellut aivan älyttömästi, nytkin ihme spurtit menossa ja alakertaa huutelee taas hoosiannaa, tien kuinka monetta kertaa. Nyt on pakko sanoa, että viimiset viikot ei oo niin kovin ihania aikoja. Taijan mennä tästä liirumlaaruttelemasta, ko alkaa jo ajatukset karkaileen. Syömään siis ;)
Pakko oli vielä kysyä nuista ennustuksista, että mistä te nuita ennustuksia pyydätte? Maksaako ne jotain vai laitatteko vain mailia ennustajalle? En tiedä uskonko nuihin, mutta ainahan se jotain tiettyä jännitystä luo elämään =)
Itse en ole nähnyt kuin alussa kaksi unta ja ekassa unessa makasin synnytyspöydällä hirveissä tuskissa yksin ja toisessa unessa olin saanut tytön, mutta siinä en synnyttänyt.
Esikoiselta näin unen, että synnytin pojan ja minulla oli laastari mahassa joten luulin joutuvani sektioon, toisin kuitnekin kävi alakautta synnytin mutta poika tuli. Nyt en ole nähnyt mitään unia päivämääristä, toivottavasti synnytys uni ei vain toteudu..
Nyt voisikin laittaa pienen galluppin: Oletko nähnyt unta vauvan sukupuolesta?synnytyksestä?päivämäärästä??
Ristiäis gallupiin voisin vielä kommentoida eli mun äidin tykönä tuolla maalla pidetään ristiäiset niin kuin esikoisen kohdallakin on pidetty ja ku´tsutaan vain tädit, sedät, mummit ja kummit.
Nyt häippäsen iltapalalle =)
Vitsi, nää sivut on ärsyttävät nykyään! Mitenhän monta tekstii oon saanu rustattuu ja sit ne on kadonneet kun pieru saharaan, ARGH!
Mut joo, hellusia keskivartalokuvia täällä! Tulee ihan ikävä sitä omaakin mahaa ja tuntuu, et ikuisuus olis jo vierähtänyt siitä, kun tuo sillonen masuasukki päätti jättää sen yksiönsä.
Ilmeisesti muut ovat edelleen pysyneet "kasassa". Mielenkiintoista nähdä, ken seuraavana synnyttää! Kohtahan tuo elokuukin jo on, et eihän tässä kauaa tarvii kenenkään sitä H-hetkeä odotella. ;)
Mein ukkeli voi vallan mainiosti ja senkun kasvaa, muutamat 44cm vaatteet on jo pieniksi käynyeet ja painoakin varmaan alkaa olla jotain 2800g. :) Äsken käytiin kylvyssä ja syötiin, nyt poitsu tyytyväisenä köllii sängyssään. En oo voinu kun ihmetellä, et vaikeuksien kautta voittoon sitä meikii sit päästiin, vaikkei ihan heti olis niin uskonut.
Meillei ristiäisiä oo olleskaan, kun ei kirkkoon kuuluta. Tarvii vähän syksymmällä sit pitää jonkin sortin nimeämiset. Nimi on ukolle annettu ja kelakorttikin ollaan jo saatu.
Voikaahan hyvin ja vielä hetki paksusti. :)
Violet ja jannu 5 vkoa ja 6 päivää tai rv 36+2
Miijo: En mie ihan loppuun asti meinannut navetalla juosta, 28. päivä alkaa äippäloma, joten periaatteessa siitä etiä päin on lomittaja, mutta ajattelin vielä viikon tai kaksi siitä eteenpäin itse käydä, kun ei siellä mene hirveästi aikaa ja ei vielä kurjalle hommat tunnu, pysyisipähän sokrut kurissa, kun tulee tuota työpaikka liikuntaa =) Mutta jos olotila muuttuu niin sitten heittäydyn kyllä "vapaalle".
Ristiäiset meillä varmasti vietetään kotona, sen verta on lääniä täällä. Mummo on perinteisesti hoitanut leivonnaiset (osaa ihan aikuisten oikeesti, näyttävät ihan leipomon tuotteilta) ja vieraana on olleet tädit perheineen ( yht.4 henk) ja mummot + ukit ja kummit, esikolla isomummut, mutta nyt ei toinen ole enää hengissä ja toinen ei enää jaksa tänne asti matkustaa. Juhla ei sinällään sisällä suuria, kastetoimitus, kahvit ja iloista yhdessä oloa!! Nyt voi olla kyllä että käytän tilaisuuden hyväksi ja kutsun myös noiden muiden lapsosten kummit, ruukkaavat olemaan sen verta kiireisiä, että ei auta kuin kakku leipoa jotta joutavat kylään =)
Mammeli x2: Meikä on tänään kans ollu ihan itkuherkkä, siis jotain tosi tyhmää on isäntä sanonut tai aamulla kuulin radiossa jonkun kuolleen, niin tippa meinasi linssiin tulla, silloin tällöin on näitä päiviä =) Kuuluvat lienee asiaan!!
Mie hokasin tuossa viestejänne lukiessa (ja nyt ei ole tarkoitus "kehuskella") että meikän nukkuminen onnistuu vielä tosi hyvin! Ei satu, eikä juuri edes vaikeata ole kyljen kääntö ja unikin tulee ja maistuu hyvin! Esikoista valvoin harvase yö, kuopuksesta ei ollut toivoakaan näillä viikoilla kääntää kylkeä, ilman että koko talo herää, kun sattui niin paljon liitoksiin!! Ainut kurja on nyt, että harvase yö käännyn selälleen ja se ei tunnu pidempään oltua kovin kivalle, selväsi ei veri kierrä kunnolla ja sitten herään siihen! Niin ja vessakaan ei tartte yöllä ravata, kun vaan muistaa olla kuumia juomia juomatta iltasella! Se kyllä viitaisi siihen ettei vauva ole laskeutunut vielä, vaikka välillä siltä tuntuukin!!
Mutta joo, nyt iltapuuron keittoon... Ja sitten yritän livistää ajoissa sänkyyn ja hyljätä lapset isin harteille =)
Ai niin, vähän kauhulla odottelen huomista, kun madame ennusti vuosia sitten että 7.7. syntyy poika meidän taloon... Pitäisiköhän varmuudeksi pakata sairaalakassi ?? =) Sukupuolen pitäisi mennä oikein, mutta jos vaikka kuukaudella heittäisi!!!
-E- 32+