Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTÄHKÄT viikkoon 27

30.06.2008 |

.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan kuuma päivä, pakko oli myöntyä ja todeta että aurinkoon ei ole menemistä, varjossa ja sisällä ollaan oleiltu koko päivä, saas nähdä mitä yöstä tulee jos ei rupea viilenemään nopeasti illan aikana.

Imetysliivejä mä olen ostanut bebes:n nettikaupasta, onhan niillä hintaa mutta on kyllä ollut aivan unelmahyvät liivit, puolet raskautta olen jo yhtiä liivejä käyttänyt ja parit uudet odottaa kaapissa, mä meinasin pärjätä ainakin alkuun noilla 3 liiveillä mitä nyt oon hankkinut joten ei se hinta tunnu niin pahalta....Aikaisemmin on ollut H&M:n liivejä yms joihin olin todella pettynyt käytössä, joten tästäkin syystä suosiolla sijoitin parempaan tuotteeseen....

Harsoja, niitä on meilläkin aika paljon, joskus aikoinaan löysin ihan kodin anttilasta harsoja....niitä kyllä myytiin jollain eri nimellä marjastukseen tms....nyt oon tilannut harsotkin netistä, semmoinen nettikauppa kun lillamamma, löytyy sekä kuvioitua että ihan perusharsoa eikä mun mielestä ollut kovin pahoissa hinnoissa....

jeps nyt syömään....

Mammeli

Vierailija
62/87 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kylmeni ilmat täällä pohjoisessa :( hyi..Saapa nähdä milloin se kesä oikein alkaa, tämmöinen ei ole yhtään kivaa enää. Oli peräti kaksi päivää lämmintä.

Ihania nuo teidän masukuvat =) itse en ole ottanut ensimmäistäkään, ruukaatteko kaikki napata masusta kuvan ennen kuin se häviää ;)

Mulla on kans maha alhaalla ollu jo kauan aikaa ja vauvan pääkin on siellä jossain kiinnittyneenä jo. Silti närästää ja on ahistava olo, mutta voi olla vauvakin iso ja pylly heiluu koko ajan tuossa pallean alla, että sekin varmaan tekee. Ei oo kiva ja varma olen että yli menee ja reilusti kun oikein toivoo että tulisi jo heinäkuun puolessa välissä niin ei varmasti tule..

Vauvan vaatteita olen taas pessyt ja vielä olisi pari koneellista sitten alkaakin olemaan kaikki vauvaa varten kasassa..ehkä..en muista mitä ne vauvat tarvi siitä on jo niin pitkä aika kun viimeksi vauva tässä talossa oli..heh..=)

Millon teillä on koko arviointi aikoja vai onko kaikilla sitä mahdollisuutta??

Mulla ois parin viikon päästä aika..

sanna ja nassikka 35+6 (huomenna taas uusi viikko)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulla vielä kirjoittamaan kuulumiset, huomenaamulla suunnataan lomalaitumille, joten netin ääressä varmaan taas ensi viikon loppupuolella - jos on hyvät kelit, huonolla säällä tullaan takaisin kotiin :)

Tänään oli ä-poli käynti kun maanantain neuvolassa th epäili, että masuveikka ois poikittain. Kyllä tuo oli ihan pää alaspäin eli raivotarjonnassa, kokoarvioksi saatiin 2,5kg ja lääkäri veikkaili, että tästä tulis saman kokoinen kuin isoveljistäänkin eli n.3,5kg syntyessään. Ja kyllä edelleen vahvasti poika näytti olevan - näki niin selvästi, että lääkäri naureskeli mulle kun tuumasin, että on se edelleen poitsu. Heillä ei TYKS:ssä ole kuulema tapana kertoa tai edes katsoa sen kummemmin sukupuolta, mutta nyt kun minä itse sen menin toteamaan niin hän voi vahvistaa, että kyllä se pojalta näyttää :)

Kohdunsuun tsekkasi samalla kun tunnusteli ennen ultrausta vauvan tarjontaa ja totesi, että supistukset ovat jo tehneet työtään eli oli selvästi pehmennyt ja sormelle auki... ja minä kun pidin suppareitani vaan ihan viattomina harjoitussupistuksina - tosin myönnettävä on, että nyt on viikon verran iltaisin ollut sellaisia napakoita supistuksia. Mutta silti toivon, että vielä saisin muutaman viikon pitää vauvan tuolla masussa :)

Meillä on kaikki valmiina vauvalle, sänkyä en ole pedannut, mutta sen nyt tekee sitten kun vauva on kotona. Lisäksi vauvaa varten on ostamatta rasvat ja pesuaineet sun muut hygieniajutut, mutta nekin kerkee. Vaatteet odottavat kaapissa, rattaat on pesty ja hoitotaso putsattu vauvaa varten. Että sopii tulla - muttei vielä :)

Synnytysasennosta, olen molemmat synnyttänyt ns. sukka-asennossa eli istuvalleen ja sukista kiinni pitäen, esikoista synnyttäessä se tais olla koomisen näköistä kun mulla oli pelkät sukat jalassa kun synnytin - vaatteet vain tuntuivat ihoa vasten inhottavilta ja kätilö sanoi, että riisu vaan pois, mutta jätä sukat jalkaan. Tästä en vielä tiedä, mieli tekis kokeilla sitä synnytysjakkaraa - nyt kun tuo selkäkin on niin kipeä, että se puoli-istuva asento voi tuntua ikävältä. Tai sitten vois kokeilla kontallaan. En tiedä - näkee sitten kun on sen aika mikä on paras asento tällä kertaa.

Tässä vielä masukuva päivitys rv35+0 - kaikki sanovat mun massua ihanaksi palloksi ja niinhän se onkin :x

Mukavaa viikonloppua Elotähkille ja tsemppiä supistuksista kärsiville - toivottavasti vauvat vielä malttaisivat hetken - mehän ollaan Elotähkiä :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=492b2d08-49d9-11dd-b2e3-…!

Vierailija
64/87 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kertoa, että nukahdin tänään aurinkoon terassille ja herättyäni totesin polttaneeni sekä rinnustan että massuni - ei tunnu nyt kauheen kivalta... pitää vaan koittaa rasvailla palloa ahkerasti :)

Illan jatkoa!

viltsu-inkeri rv35+0, laskettuunaikaan 35 päivää... voi kun ajankulku hidastuis :)

Vierailija
65/87 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aivan TAJUTTOMAN kuuma koko ajan eikä asiaa ainakaan yhtään auta se, että asutaan vanhassa puutalossa, joka näillä keleillä lämpiää ihan mukavasti. Ja sit kun vielä hankittiin tuo kissanpentu, jota en vieä ole uskaltanut päästää ulos, on ovet ja ikkunat pidettävä kiinni. Niin ja jalassa pitää pitää tukisukkia :)

Snowflakeko ainakin valitteli turvotusta. Mulla on hirmu hyvin pysynyt poissa - oisko sitten noiden hyvien tukisukkienkin ansiota. Onko muilla suonikohjuja riesana? Ja jos on, niin aiotteko niille jotain raskauden jälkeen tehdä? Mua jotenkin risoo ihan kamalasti, miten rumat ne on, vaikkei edes ole kovin pahat vielä. Ja noiden sukkien ansiosta eivät ole pahentuneetkaan, vaikka painoa on tullut 18 kg.

Gallupeista sen verran, että meillä kanssa ehdottomasti turhin hankinta oli hoitopöytä, esikoisella toimi lähinnä vaate- ja vaippahyllynä, nuoremmalla ei käytetty ollenkaan. Tarpeellista sen sijaan on paljon:

- itkuhälytin (omakotitalossa tarpeen, varsinkin kun huoneet on kahdessa kerroksessa)

- kestovaipat (hankittiin esikoiselle ja vaikka hiukan kuorimalleja on kokeiltu ja vaihdeltu, säästö on tosi iso kun samat harsot ja imut tulevat nyt kolmannelle käyttöön)

- kantoliina (erityisesti temperamenttinen ja vaativa esikko vietti ekan vuotensa liinassa, ei viihtynyt yhtään vaunuissa tai rattaissa - hyvä on ainakin pitkä trikooliina, isommalle sitten kantopussi tai rengasliina)

Omasta navasta sen verran, että yllätin itsenikin pyöräilemällä tuo 2,5-vuotias pikkuneiti turvaistuimessa 10 km enkä ollut edes väsynyt reissun jälkeen. Kävellessä puuskututtaa, mutta pyöräily oli kivaa. Tosin samalla kävi mielessä, että syntyyköhän tämä vauveli täältä ikuna, kun olo on näinkin hyvä vielä vaikka mennään jo 36. viikolla... Olin eilen neuvolassa ja kaikki ihan ok, sf-mitta oli 34 cm, paineet 122/70. Hemppaa ei mitattu, kun menen jo ensi viikolla uudelleen.

Jaksamista kaikille, varsinkin niille, jotka kärvistelevät erilaisten olojen ja oireiden kanssa, siitäkin kun on kokemusta edellisestä raskaudesta :)

anna ja heppu rv 35+3

Vierailija
66/87 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Viltsu-inkeri*:Ihana masu sulla,hyvin on sullakin laskeutunut:)

Mä tänään sain sellasen pesänrakennus vietin:Dkuurasin ja sit pakkasin ajankuluksi vielä sairaalakassinkin:)Kyllä alkoi jännittää kovasti...Toisaalta alkaa olla jo niintukala olla että kaipaa sitä kevyttä oloa..eli toisena päivänä toivoo masukin jo syntyvän ja toisena ei:Dmä tein sellasen sopparin itseni kanssa et kuhan päästään heinäkuun loppupuolelle niin alan kuurailemaan todenteolla,lenkkeilemään jne:D

Turvotus ei laskeutunu yöksikään:Stäytyy nyt tosissaan tarkkailla tilannetta...on sen verta pinkeänä jalat ja kädet että piistelee oikein:S

Vierailija
67/87 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä reissun päältä - ollaan perheen kans pienellä viikonloppureissulla mun kotikaupungissani ja ainakin eilinen automatka meni hyvin, ilman mitään ongelmia :) Saas nähä, miten huomenna takasinajo...Normaalia harkkasuppareita on ja sitten näitä "ihania" puukonviiltoja alakerrassa - monesti just kävellessä on pakko pysähtyä toviksi, ko tuikkasee liian makiasti että...

Kävin tänään kattomassa tulevaa kummityttöämme (kastetaan viikon päästä) ja voi että, ko oli ihanan pieni neitokainen, reilun kuukauden ikäinen. Meän nuorimmainen tuntu suorastaan jättiläiseltä tähän vauvaan verrattuna ja mieko oon pitänyt meän neitiä nii vauvana ja pienenä että :) Ja mun kaveri sano, että miten mulla voi olla ens kuussa la, ko mie oon kuulemma niin pieni! Olin ite aivan hoomoilasena, että pieni, mutta kait tää mun masu on sitten pieni, jos ulkopuolinen niin sanoo ;)

Itellä alkaa ahistaa jo kylkiluissa enkä pysty oikein enää nukkumaan vasemmalla kyljellä, ko ahistus kasvaa. Vielä ois viikkoja kestää ja joku tais muuten kysellä sitä kokoarvioaikajuttua, mulla se ois tän kuun puolessa välissä jo - onneksi! Nyt on pakko mennä laittaan tuo neiti nukkumaan.

Kaikille oikein hyviä oloja sekä vointeja :)

Vierailija
68/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tosiaan aivan sellainen, kun olisi juhlinut aamuyöhön asti ja vetänyt kaksin käsin viinaa.. Ja kroppaa särkee niin, että tuntuu kuin olisi tanssinut ja kaatuillut tanssilattialla persuuksilleen..Tosiasiassa olen ollut ystäväni polttareissa Helsingissä: kulkenut julkisilla, kävellyt, istunut maassa piknikillä usean tunnin, saunonut ja palannut puolilta öin kotiin. Ja juonut light limua.. Hurjempaa aktiviteettia ei vaadittu tähän olotilaan..

Mun piti siivota tänään, mutta aion sittenkin vain levätä.. ihan makoilla oikeasti vaan. Ens viikko pitäis vielä jaksaa touhuta lasten kanssa ja sitten alkaa mieheni loma.

Juttelin mun kaverin kanssa, joka odottaa esikoistaan (la samaan aikaan ku mulla) ja synnärinä Tyks. Kaveriltani tehtiin sokerirasitustesti ja paastoarvo oli ollu 5,7. Nyt hän menee ylimääräiseen ultraan ja uuteen testiin. Ja hänelle oli sanottu, että jos vauva näyttäisi kasvavan nelikiloiseksi, niin käynnistetään viikolla 37. En ole koskaan kuullut tällaisesta käynnistysperiaatteesta. Onko käytännöt muuttuneet vai mistä johtuu? Itsellä ei ole yli nelikiloisia vauveleita käynnistämällä avitettu maailmaan edes yliaikaiskontrollin jälkeen.. ONko kellään tietoa, toimitaanko Tyksissä näin vai onko muutenkin jotenkin yleinen sääntö?

Mulla on kauhea stressi kodinlaiton suhteen. Haluaisin saada vaatehuoneen kaaoksen kuriin, maalata pari seinää, laittaa hyllyt lastenhuoneeseen jne. Mieheni projektina on tehdä uusi terassi etupihalle. Ja aika tuntuu valuvan käsistä huimaa vauhtia..Näistä ulkoisista asioista tulee jotenkin niin tärkeitä, kun jää kotiin. Ihan kun ei yhtäkkiä voisi eläkään, jollei saa kämppää laitettua tip top.

Nyt heitän jalat sohvalle ja yritän levätä. Sama juttu on muuten mullakin, ku A-J:llä, ettei meinaa oikein asentoja löytää, missä olis hyvä maata.

Lyle 33 tasan

Vierailija
69/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Lyle*:Mullakin ollu muutama ammu sellanen olo kun ois ollu ryyppäämässä aamuyöhön asti..ja turvotus tuntuu sltä jo aamusta kun ois maratonin juossu:D

Olikohan se nyt *A-J* Kun kärsii kans nuista ihmeellisistä kivuista alakerrassa..mulla ollu eilen illasta asti sellasta viiltävää kipua tuntuu kun sisätutkimuksessa otetaan se topsy puikko testi:Dhyvin kuvailti ekös:Dmut kummiskin sattuu niin pirusti et puree hammasta:Smietinkin et miten on onko ne nyt jotain pehmenemis tai kohdunkaulan lyhentymis kipui..noo perjantaina täytyy kysellä neuvolasta..tää mamma ei paljoa pysty jaloillaan olemaan kun nään sellasia "saippuakuplan! näkösiä palloja ja tähtiä sun muita...ja tää turvotus on niin tuskaa mikään ei auta...

Jaahas nyt pitäs lähteä äidillä käymään ja meinasin jos olis laiska ja tilattais tai haettais jostain murkinaa:D

Vointeja kaikille ja niin se vaan lähtee yksi viikko vähemmän käyntin!:D

P.S. Vielä tuosta pesärakennus vimmasta,mun pitäs kans toi vaatehuone koluta ja laitella tilaa se on sen verta suuri urakka et joutuu varmaan ukonkin pyytään apuun:)

Vierailija
70/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*snowflake*: en halua maalailla piruja seinille, mutta eikö nuo kuulosta raskausmyrkytyksen oireilta (protsku pissassa, turvotus, näköhäiriöt)?

*ON*: mulla kanssa ollut nyt tuota menkkamaista jomotusta. Tosin myös ummetus vaivaa, kun on joutunut rautaa syömään, että sekin saattaa jotain tuntemuksia aiheuttaa tuolla alakerrassa. Nukkuminen on jo vähän aikaa ollut hankalaa. Yhdellä kyljellä ei kauaa viihdy, mutta toisaalta kyljen kääntäminen on aikamoinen operaatio - ja selällään ei siedä olla hetkeäkään.

Miehellä alkoi ruhtinaallinen viikon loma ja tänään alotettiinkin sitten alakerran porrasremontti, että saatais hiottua ja vahattua ennenkuin on vauva kotona. Yläkertaan on vastaava tehty pari vuotta sitten, että tietää kyllä kuinka hidasta hommaa tuo on... (meillä siis näppärä 3-kerroksinen kämppä) Työhuonekin pitäis jossain vaiheessa muuttaa lastenhuoneeksi ja offiisi siirtää kellarikerrokseen, mutta tuo jumppa ajateltiin tehdä vasta sitten kun vauva laitetaan omaan huoneeseen nukkumaan.

Meillä ei vieläkään ole pinnasänkyä, just näin jossain alennuksella kylläkin, pitänee mennä alkuviikosta kaupoille. Ja meillä kanssa olisi edessä komeroiden ja vaatekaappien järkkäämistä että saadaan vauvan kamppeille tilaa johonkin. Nyt ei tosiaan vielä ole muuta kuin äitiyspakkaus, amme ja yhdistelmärattaat+turvakaukalo. Eli olis vielä vähän hankittavaa, mutta ensikertalaisena jotenkin tosi vaikea hahmottaa, että mitä sitä tarvii...

Harsoliinoista, kaveri vinkkasi että kodin ykkösessä olisi paras hinta-laatusuhde (taitaa saada netinkin kautta tilattua).

Onkos jollain muuten kokemusta tuosta Brion seinälle kiinnitettävästä hoitotasosta? Vessaan sitä ajattelin, se olis meillä varmaan ainoa konsti saada hoitotaso lähelle vesipistettä ja makuuhuonetta.

Tulipas sekavaa ajatuksenjuoksua, mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Vierailija
71/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snowflake, noista vihlonnoista.. Mulla oli erityiseti esikon kanssa sellaisia uskomattomia viiltoja alapäässä, aivan kuin puukolla olis vedelty. Silloin sanoivat, että se oli kohdunkaulan lyhenemistä. JOnkin verran on tämän kolmosenkin kanssa vihlontoja ollut.. Kuulunevat siis asiaan..

Vierailija
72/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa on todella kylmä ja vettä sataa hyi kamala...Ei tarvi paljon nokkaa ulkona näyttää kun jäätyy, toppavaatteet tuoll saa jo olla päällä. Näinköhän se kesä meni??

ON: ei mitään uutta sitten viime kuulumisien, supistuksiin on tullut mukaan "menkka" kipuja, mutta tosi vaimeita saisi olla potkua niissä vähän. Alle kahden viikon päästä oisi kokoarviointi, sokerit heittää häränpyllyä aamupalan jälkeen.

Onkos kellään muulla näin, että vain yksi arvo päivässä heittää ja muut on ok?

Pitäisi varmaan jonkin laista listaa alkaa tekemään mitä vauvaa varten pitää ostaa, siis vaippoja ja hygienia juttuja. Mitäs kaikkea ne vauvat tarvikaan ja mitä sitä itte tarvi muuta kuin siteitä ja rintaliivin suojia?? =)

Meinaatteko leipoa pakkaseen valmiiksi ruokia ja leivonnaisia? Vai onko niin ihania sukulaisia että ne leipoo? :)

Jotain leivonnaisia pitää varmaan leipoa valmiiksi, mutta en ole mikään loistava kokki joten saa nähdä onnistuuko mikään :)

sanna ja nassikka 36+1

Vierailija
73/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF: Miekin suosittelisin käymään tarkastuksessa, kuulostaa jos ei muuta niin hirveän kurjalta ololta!!!

Mie juuri rätnäsin että "raskisiko" investoida uuden hoitoalusen, esikolle ostettu on nimittäin korjattu ilmastointiteipillä =) Ettei imaise vettä, alapuolen saumasta on revennyt ja jos pöydällä on (ja siinä aina on) vettä niin imee alusen sisään. Toisaalta voisi olla nätimpi, mutta toisaalta ajaa asiansa, joten jos siinä vielä yksi lapsi menisi =)

Me käytiin juuri lastentapahtumassa, sellainen satujuttu, alue täynnä palelevia keijuja ja merirosvoja. Kauhistus että osasi olla kylmä!! Mie vie lähtiessä otin takin käteen ja sanoin sit miehelle että taitaa olla liioittelua =) Ritarillinen mies, joutui luopumaan omasta takistaan kun paleli niin kauheasti!! Hikiseen kymmenen astetta lämmintä.

Vitsi että tekisi mieli lönähtää sohvalle vaikka formuloiden pariin, mutta ei kait täsä muu auta kun töihin kammeta =( Just nyt ei huvittaisi...

-E- 32+

Vierailija
74/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sie syöt aamupalaksi ja minkä verran ? Entä juot ?

-E-

Vierailija
75/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta kotiuduttu ja pikaisesti tulin tulemaan viestit (oon menossa päikkäreille ihan just)...

*SF* Sun oireet kuulostaa aivan raskausmyrkytykseltä ja sulla monta oiretta jo kehissä - soitathan heti ä-polille, että pääsisit sisälle - ainakin tarkkailuun, mutta uskoisin, että jos myrkytys on paha, nii käynnistävät teän molempien turvallisuuden vuoksi *halaus*

Joku kyseli tosta käynnistämisestä, jos isokokoinen vauva. Ainakin viimeksi (kakkoselta) pelkopolilla käydessäni (v.07) kätilö kertoi, ettei raskautta päästetä "liian" pitkälle vauvan suuren koon vuoksi tai siis, että nähään vauvan kasvavan suureksi. Ja jos mun kohalla ois näin ollu, nii käynnistys oltais tehty vkoilla 37-38.

*Sannami* tais kans kysellä jotain, mutta en nyt muista enkä jaksa avata uutta sivua, mutta palajan myöhemmin siihen :) Nyt painelen päikkäreille...

Vierailija
76/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan täällä hesan seudulla ei käynnistellä terveen äidin isoja vauvoja, täällähän ei ole rutiinisti tuota kokoarviota loppuraskaudessa...Jos on raskausdiabetes tms niin silloin vauvan kokoa toki seurataan ja voidaan käynnistää jos näyttää kasvavan isoksi, toki tuokin on aina lääkäristä kiinni, mikä on kellekin liian iso muksu.

Meilläkin on nuo supistukset sellaisia että ottaa menkkojen tavoin alavatsasta, mutta niitä tulee niin satunnaisesti että tuskin on mitään hyötyä, ehkä pari supistusta päivässä....kohdunkaula on toki pehmentynyt ja lyhentynyt mutta se nyt ei uudelleen synnyttäjällä ole erikoista.

Mä kuulun siihen poppooseen joka toivoo vauvan syntyvän hieman etuajassa, niin paljon tämä jo rajoittaa omaa menoa, ja kun meillä mies aloittaa uudessa työssä viikko ennen laskettua-aikaa, olisi kiva jos vauva syntyisi ennenkuin uusi työ alkaa niin ei miehen tarvitsisi heti jäädä pois töistä vain pääsisi uuteen rytmiin kiinni ilman keskeytyksiä.

Toisaalta kyllä aika moni hankinta jää viime tippaan ja pääsen kaupoille vasta elokuun alussa joten kaipa se on parempi jos vauva syntyy vasta kun kaikki on hankittuna...

Mulla on iskenyt tajuton väsymys, yöt on niin vaikea nukkua kun asentoja ei oikein löydy ja on niin kuuma, joten päivät sitten väsyttää....vähän rupesi jännittämään että jos tämä vauva onkin yövalvoja että miten väsynyt sitä sitten on kolmen lapsen kanssa kun mies on töissä, kun isot herää aikaisin ja vaatii paljon päivällä niin jos pienii vaatii yöt niin voi olla äitin unet aika vähissä.....

no näkeepä tuon aikanaa....

Mammeli 34+5

Vierailija
77/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitä mieltä, että SF otappas yhteyttä heti äippäpolille, ja kerro noi vaivasi...kuulostaa vaan aika ikäviltä..., vaikka eihän ne välttämättä mitään pahaa enne..

Itselläni vointi ihan semmonen heilurimaisen normi, eilen amupäivästä alkoi tosi kova paine alamahassa, joka kesti kyllä ihan yöhön asti, ei meinannu pystyä olla seisoviltaan enään illalla ollenkaan, yöllä heräsin pieniin suppareihin, ja ensi kertaa on valkovuotoa,mutta sille tasolle ovat nämä oireilut jääny...taitaa johtua tuosta vauvan laskeutumisesta, tuo paine, mulla vain esikoisen syntymä alkoi juuri tuollaisesta kauheasta paineesta.....mutta silloin oli viikkoja yli 41.

Mutta kyllä olo muuttunut täysin viime puolentoista viikon aikana, aivan täysin, joku sano kärsivänsä ummetuksesta, minäkin tuohon asti mutta nyt noiden menkkakipujen myötä ja muutenkin niin ei ole onneksi sitä vaivaa tarvinnut kantaa, päin vastoin...

Sain tossa varastoa siivottua, ja sitten olen pessyt vauvan vaatteita, sain aivan yllättäen , hyvä kuntoisia vauvanvaatteita 50-80 kokosia, niin äitiyslaatikollisen, ja just viikko sitten mietin, että mulla ei ole yhtään ylimäärästä vauvanvaatetta äitiyspakkauksen lisäksi, no nyt on...:)kiitos mummon naapurin..:)

Taitaa muillakin olla vähän tuota tilanpuutetta huushollissa, mä kans miettinyt , että mihin tuota vauvan vaate /tarviketta rupeaisi sijoittamaan, yhden sängysaluslaatikon jo ostin, johon sain sellaset ns.talvivaatteet/tavarat mitä ei just nyt heti syntymän jälkeen tarvitse...ainakin nyt väliaikasesti ovat sielä.No eipähän tällä uudella asukilla niin kauheaa omaisuutta heti alkuunsa ole...:)mutta kun ei viittis sijoittaa tarvikkeita /vaatteita ympäri huushollia, vaan ois kiva että ne ois niin kuin yhdessä pisteessä..

Minäkin tein tuossa yksi päivä sellasta listaa mitä tässä pitäs kuukauden sisällä ostella, osan ostinkin jo eilen, vielä ois kylpyamme, hoitoalusta ja tuttipullo sellasia mitä vauvalle tarviis ostaa ja itselle pitäs vielä ainakin yhdet imetysliivit.

Hyppään asiasta nyt muutaman kuukauden päähän, pidättekö ihan pienet kastajaiset vai kutsutteko kavereita jne..?meillä on aina ollut ihan pienet, eli mummot ja papat +kummit, ei muita, nyt olen vain ruvennut miettimään jos sittenkin pyytäisin muutaman ystävän, mutta sitten tulee toinen kysymys itselleni mihin ihmeeseen vedän sen rajan, ettei kukaan loukkaannu...joten en sitten tiedä...kai se olisi parempi pysyä vain tuossa entisessä mallissa...

emma: hoidatko navetta työt ihan loppuun asti?en voi kun nostaa hattua sinulle, tuntuu niin hurjalta. ja raskaalta...

Vointeja kaikille..:)

miijo 34+5

Vierailija
78/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä siinä onkin kun syön aina "terveellisesti" eli täysjyvämuroja/leipää (ruis)/jogurttia/mysliä/puuroa ja juon maitoa koska kaikki muut närästää :( Kaikki muut arvot on ok paitsi aamupalan jälkeen vaikka oottaakin sen max 2h niin silti melkein 9 sokerit ja pissa on sokerista. Mulla on itsellä nuita tikkuja niin voin kotona tutkia.

Olen kokeillut vaihdella aamupalaa että syön vähän ja erilaisia esim. yhtenä päivänä pelkkiä muroja toisena puuroa tai pelkkää leipää, mutta silti. Jogurttiakaan en syö enää aamulla ettei se vain nosta. Iltapalaksi syön kanssa leipää tai muuta etten mitään rasvaisia juttuja, jotka vaikuttaisi...

Vierailija
79/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä kärsiikös muut rajuista mielialan vaihteluista? Musta on nyt loppuvaiheessa tullut uudestaan erittäin itkuinen, ihan pienistä jutuista silmät kostuu ja jos joku asia menee pieleen tai vain painaa mieltä niin mä vollotan kuin niagaran putous....

Tänään siis mies päätti ihan yht äkkiä lähteä auttamaan kaveriaan muutossa, ja tämä kun tuli ihan yllätyksenä minulle ettei hän olekaan iltaa kotona, niin en tarvinnut kun sen että poltin sormeni laittaessa lapsille ruokaa ja nyt oon sitten itkenyt milloin mistäkin tämän loppuillan....

Miijo kysyi kasteesta, meillä on yleensä ollut aika pientä, eli juuri kummit ja isovanhemmat, tädit ja sedät....viimeksi taisi olla pari ystäväpariskuntaa siinä lisäksi...nyt en ole miettinyt ketä kutsutaan mutta suunniteltu on ettei pidetä juhlia kotona, viimeksi varattiin seurakunnalta kappeli kastejuhlia varten ja nyt on mietitty yksiä kaupungin asukaspuiston tiloja....kun siis ilmeisesti ilmaiseksi saataisiin tutun kautta nuo tilat niin voisi harkita jos siellä järjestäisi, mä en jotenkin sitä rumbaa halua kotiin....

Mammeli ja pikkukolmonen

Vierailija
80/87 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekspertti, mutta kolmen raskausdiabetes ruokavalion perusteella lisäisin vihanneksia, salaattia/tomaattia/kurkkua leivän väliin ja tosiaan maitotuotteet pois kokonaan aamupalasta. Murot ei ole hyvä!! (nim. sokerit 10 murolautasen jälkeen).

Ruisleivästä tarkista hiilihydraatti, onko oikeesti ruisleipää vai vain väittää olevansa =) Oli muuten hyvä päätös kuluttajavirastolta (???) että muuttuu ruisleivän määritelmä, et pitää olla vähintään 50% ruista leivässä, jotta saa kutsua ruisleiväksi. Moni nimi huijaa!!

Paastoarvo on sulla kuitenkin hyvä ??

Esikkoa odottaessa mie en voinut syödä aamuisin kuin kaurapuuroa, ja hapankorppua, ilman mitään lisukkeita, muuten aina pompsahti arvot, tosi tylsät 2 kk:ta oli!!!

Niin ja sitten muuten ruuan määrähän ratkaisee paljon, ja se liikutko ruuan päälle vai menetkö ruokalevoille =) Vartti taloa ympäri ruuan päälle (kun nuo kesäkelit on niin hyvät ettei viitsi nenäänsä juuri ulos pitää) tekee kutaa sokruille!!

Mutta siis, ei juuri suurta apua tuosta minun sepustuksesta taida olla, mutta jos siinä jotain =)

-E- joka odottaa vähän kauhulla painoarviota torstaina =)