Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOTÄHKÄT viikkoon 27

30.06.2008 |

.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissassa on protskua ja meni vielä lisäviljelyyn,huomenna saa tietää sitten tulokset:)ja kaikki muutkin kun otettiin verenkuvat sun muut...

Supistuskäyrään pistettiin ja niitähän tulikin 8 tuntiin(9) melkein mut eka oli niin pieni et se sano et ei ainakaa mitenkään vaikuta kohtuun..paikat pehmentyny ja vauva edelleen rt:ssä ja lähtökuopissa...jos ois kohdunkaula lyhentyny yli 1cm niin oisin joutunu sisään...mulla tuli pari ikävää supistusta selän kautta ja meinas itku tulla sattu niin pirusti:(nyt siis rauhallisesti vain 2-3 vko ja sit saapi tulla jos ois niin kiirus maailmaan...noille koville kivuille ei löydetty syytä mutta jos jatkuu yö heräilyt tai supistukset on kokoajan kivuliaita niin takasin näytille..

Vierailija
22/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF: Voi kurjuus noita supistuksia!! Toivottavasti laantuvat ja pari kolme viikkoa vauva haluaa pysyä yksiössään!! Koetahan vain lepäillä!

Mukavaa kun on uutta väkeä saapunut rinkiin!!! Tai osa vanhoja, mutta kuitennii =)

Meikä pitää taas vähän lomaa, vielä huominen ja ylihuominen! Vuosilomia pidän pois poikkeen, eihän tässä nyt ole enää kuin vajaa kuukausi äitiysloman alkuunkaan! Huomenna yritetään taas reissun päälle, katsotaan kuka nyt sairastuu = (

Tänään olen ollut superahkeran, kiitos kunnon yöunien!! Alakerran ikkunoista puolet pesty, matot kopisteltu ja valmiina likoon ja pesuun, muutenkin siivottu ja imuroitu. Neiti käytetty uimakoulussa, tänään olikin jo paljon lämpimämpää vettä kuin eilen ja neitiä piti jo ihan houkutella välillä lämmittelemään pyyhkeen sisään, toisin kuin eilen. Nyt jos vielä auto neitin kanssa pestäisiin, sitten voisi rentoutua hetken sohvalla ja lähteä rantasaunalle!

G: onko sairaalakassi pakattuna ? Mitä se sisältää ?

Itselläni ei ole kassi pakattuna, no raakile, kirja yms jotka oli silloin osastolla mukana. Ja hammasharjaa pidemmälle en ole juuri miettinyt mitä siihen pakkaan! No liivinsuojia ja kunnon imetysliivit!! (Edelleen katkera venymis jäljistä rinnoissa esikoisen syntymän jälkeen, no ois toki voinut tulla ilman liivejäkään, mutta ainakin olisi ollut mukavampi olla!!)

Lomatunnelmissa -E- 31+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten viimeinen käynti käyty omassa neuvolassa, loput käyn Oulussa. Vauvalla kaikki hyvin, oli raivotarjonnassa, sykkeet vähän koholla 150-170, mutta jannu oli kyllä kovasti liikekannalla koko mittauksen ajan. Vaihtelevia päiviä ollut liikkeitten suhteen, yks päivä piti oikeen herätellä asukkia ja taas kaks päivää ollu ihan yhtä mylläämistä. Tosin liikkeet ei satu mua yhtään, kätilö arveli että mun pituudesta (178) ois siinä mielessä hyötyä, että vauvallakin on enemmän ja pitempään tilaa liikkua. Itellä pissa puhdas, paineet 126/87, painoa +450g/vko, sf-mitta 28. Turvotusta on kyllä ihan kamalasti, on ku mitkäki pökkelöt nuo jalkaterät varsinkin.

Valmistelut vauvaa varten etenee hitaasti mutta varmasti :). Eilen saatiin vaunut, tuossa niitä nyt ihastellaan keskellä tuvan lattiaa. Saksasta siis tilattiin Teutonian Prestiget vario plus-kopalla, varmaan kaikkia kauheesti kiinnostaa. Kaukaloksi tulee Maxi Cosin Cabriofix ja siihen isofix-alusta, se on lähetetty Saksasta tänään. Jos kaukalo+vaunusysteemit laskee yhteen, niin säästöä tuli kaikkinensa yli 350e. Muutapa meille ei sitten uutena ostetakaan. Täällä on pinnasänky valmiina ja toinen on kappaleina lähössä Ouluun. Vaippoja olen tuossa ommellut, vaikka niitä alkaa kyllä jo olemaan melko kasa. Mutta kahen huushollin väliä kun kuljetaan, niin hyvä olla reilusti kuin se että liian vähän.

Melkoisen omanapainen taas tämäkin viesti, mutta semmosta se on, raskaus heikentää muistia :). Miehellä vielä tämä viikko lomaa, ens maanantaina sitten suunnataan Ouluun ja pääsen siellä laittelemaan vauvan vaatteita kaappeihin.

Ei muuta kun hyviä vointeja kaikille Elotähkille!

Helleterveisin Mimuska & Taavetti 32+5

Vierailija
24/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi kohta alkaa jo kaikilla olemaan viikkoja niin paljon, että vauvat saavat tulla jos on tullakseen. Toivotaan kuitenkin kaikkien masukeille vielä monia päiviä, jopa viikkoja masun suojissa.

Ittellä on nyt ollu helpompi päivä suppareitten suhteen, ei siis yhtään supistusta vaikka tuli käytyä vähän ostoksillakin ym.. Mutta niitä odotellessa. Voihan se olla että illalla/yöllä niitä on sitte koko reissun edestä.

Kohta pitäs lähtä laittamaan isännälle huomisia eväitä ja keittiötäkin ois pakko siivota.. Tekemistä riittäs kyllä vaikka kuinka kun kämpän haluis saada siistiks ihan siltä varalta jos se lähtö tulee...

Ja sairaalakassi mulla odottaa tuolla jo pakattuna.. Siellä on kotiintulo vaatteet, kirja, nameja, liivinsuojia, imetysliivit, muistiinpanovälineet, hammasharja+tahna ja muut hygienia jutut ja varmasti jotain muutakin en nyt vaan muista. Varuilta pakkasin sen mahdollisimman valmiiks ettei sit lähtöhötäkässä tarvi ruveta tavaroita ettimään.. Tulipa tässä mieleeni et kameran akku on ihan finaalissa, nekin ois kai hyvä ladata..

Mutta eipä tässä kummempia. Voimia supistusten ja muitten kipujen kanssa kärvisteleville...

Vierailija
25/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista suppareista - mulla on niitä kans tullut jo jonkin aikaa, mutta en oikeastaan noteeraa niitä miksikään, ko kohtu vaan harjottelee eivätkä oo kipeitä, pelkkiä mahankovetttumisia vaan. Eilen sitten tuli sellasia viiltäviä, suorastaan puukonviiltoja, että pakko oli hetkeksi aina pysähtyä. Ja synnytys-suppareita, niitä pitää aina vallan tipalla avittaa, että alkaa oleen potkua niissä.

*Sairaalakassi* En oo ees aatellu moista ja viimeksi ei tullu ees matkaan - mies toi sitten myöhemmin sairaalaan sen mitä tarttin.

Luin nyt ihan ajatuksen kans noita aikasempia viestejä, nii *Vaaka* kyseli makeanhimosta ja sen vaikutuksesta vauvan kasvuun. Kyllä varsinkin loppuvaiheessa kannattaa miettiä mitä suuhun laittaa, koska sokerit kasvattaa vauvaa. Loppuviikkoina vauva voi kasvaa kuulemma jopa sen puolikin kiloaa.

*Sismus* Minkä takia sulle se th on sulle sanonu, että sektio on melko varma homma? Eikö kuiten siellä yritetä käännöstä? Mulla oli toi kakkonen perätilassa aina viikolle 36 asti ja sitten vasta tajusi onneksi ite kääntyä raivotarjontaan - se oli kyllä yks ressin paikka, ko mietin kans, että tuleeko eteen sektio vai mikä...

*Ella-Anastasia* Meillä noi isommat pojat (8, 11 veet) sopeutu todella hyvin tähän meän neiti 1 veehen, ko kerrottiin heille, että mun aika tulee nyt olemaan aika intensiivistä vauvan kans. Ja nyt ovat mukana touhuissa ja nyt tää neiti, joka on nyt tulossa, nii hieman jänskättää, että miten tää meän nuorimmainen ottaa tulokkaan vastaan, ko eihän heille ikäeroa paljoa tosiaan tule ja tää nuorimmainen on niin äitintyttö, ettei oo tosikaan. Juttelemalla ja aikaaviettämällä voittaa paljon, tsemppiä!

*SF* Hyvä, että syy suppareihin löytyi ja sait lisätutkimuksia, koitahan malttaa ottaa nyt iisisti, jookos!

Jahas, nyt on pakko mennä, neiti nuorimmainen menettää hermonsa ihan justiinsa. Huomenna pitis viiä neiti 1 vee kuvaukseen ja kiva juttu, ko itikat kupanneet neitin ihan pahkuroille, vaikka kuinka yrittänyt pitää suojassa. Pläääh!

Oikein mukavaa hellepäivän jatkoa, meillä mittarissa vielä +24...

Vierailija
26/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on porukalla alkanut supistella, toivotaan nyt ettei kaikki vauvat kovin pieninä maailmaan halua....

Joku oli miettinyt sitä istukan repeämistä/irtoamista, kyllä siinä yleisimmin on vuotoa ja kipua, yhtenä oireena on se että kohtu kovettuu supistukseen mutta suppari ei laukea normaalisti....

Sairaalakassi, hui kauheeta pitäis tuollaisiakin miettiä, mulla on vielä turvakaukalokin ostamatta, ja kaikki pienet tilpehöörit kuten maidonkerääjä, liivinsuojat, tuttipullot, vaipat yms. Ja tilanne pahasti näyttää siltä että nämä ostokset tehdään vasta ensi kuun vaihteessa kun nyt meni todella tiukalle tili....

Matkustelusta kysyttiin myös, mä ajattelin vielä huomenna uskaltautua päiväreissuun muumimaailmaan mutta sen jälkeen ollaan varmaan kotinurkilla (me asutaan siis espoossa).

Omaan napaan kuuluu sitä että vauva on laskeutunut vajaassa viikossa täysin ylhäältä (viime tiistaita en vielä pystynyt kunnolla hengittämään kun vauva oli niin ylhäällä) aivan lähtökuoppiin, en mä tiedä voiko alemmas enää mennä jos ei ulos aio tulla....Supistelut on myös alkanut tämän laskeutumisen myötä ja juilintaa sekä alavatsassa ihan häpyluun yläpuolella että tuolla alapään puolella. Saas nähdä montako viikkoa hän siellä mahassa suostuu vielä viipymään....

Mammeli 34+0

Vierailija
27/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkikaa mut kohta jo muualle, ko oon täällä jatkuvasti terrorisoimassa teitä ;)

Mulla vaan tuli tosta 'mammelin* viestistä sellanen juttu mieleen, että meillä on tässä porukassa sekä ensisynnyttäjiä sekä useamman tehneitä, nii vois varmaan olla mukava heittää sellanen pieni *galluppi* pystyyn, että :

*Mikä on turhamaisin/tarpeettomin ostos, jonka oot tehny vauvalle/vauvaa varten tai jota et missään nimessä osta? Entä mikä tarpeellisin?*

Ite voisin vastata edellisen perusteella, että täysin turhamaisin oli meillä hoitopöytä - tuolla se on vaatehuoneessa parkissa. Vaipat vaihdettiin aina joko sängyllä tai lattialla ja käyttämättä se jää nytkin, pitis laittaa myyntiin se. Tarpeellisin meillä tais olla niistäjä, joka on mun mielestä aivan ykkönen! :)

Lähen pois teitä kiusaamasta!

Vierailija
28/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Amalia-Joel* Varsinainen terroristi oletkin ;-) Ihanaa päin vastoin kun joku jaksaa aina availla uutta pinoa ja pitää meitä muita mukana päivien kulussa. Suuri kiitos siitä sinulle!

*Sairaalakassi!* Herttinen, kun en ole edes ajatellut asiaa... hyi minua. En vain silloin nti wiis Ween syntyessä kerennyt edes ajatella että tarvitsisin jotain erityistä mukaan, koska mentiin tosiaan vauhdilla suoraan perusneuvolasta leikkaukseen, joten eipä ole nytkään tullut pieneen mieleenkään koko asia. Kiitos siis Emmalle muistutuksesta!

*G* täytyy myöntää, että ostin pari viikkoa sitten tarpeeseen tulevan, mutta silti ehkä maailman typerimmän asian eli harsoliinoja jotka oli sellaisia ihania kuviollisia ja raidallisia kaikissa sopivissa väreissä. Harsoliinoja olin siis ihan oikeastikin ostamassa, mutta ehkä se kuviointi oli vähän turhaa... olivat vaan niin ihanan näköisiä! Toinen minulle henkilökohtaisesti ihan yhtä turha on ollut rintapumppu, kertaakaan ei ole edes paketista purettu. No, eihän sitä koskaan tiedä, että jos sitten tällä kertaa tarvitsisikin. Tarpeellisimmaksi on osoittautunut sitteri ja rintareppu, helpottaa ihmeesti omia päivän askareita. Tietenkin vaunut ja sängyt ja muut peruskamat on tarpeellisia, mutta sitteri ja rintareppu on näistä ns. ylimääräisistä ostoksista osoittautuneet tarpeellisimmiksi.

Tänään on ollut taas sellainen pesänrakennuspäivä, saattaa tosin johtua eilisestä palkkapäivästäkin, mutta oli ihana käydä kiertämässä alennusmyyntejä, kun tyttö halusi jäädä ihan omasta aloitteestaan papan luo hoitoon kauppareissun ajaksi. Sain taas monta kivaa ajatusta, mitä ommella ja nikkaroida tulevien päivien aikana. Sitä paitsi sisälläni jo kauan horroksessa elänyt viherpeukalo on päättänyt kesän kunniaksi heräillä uniltaan ja olen saanut aikaan ihanan yrttipenkin jota nyt sitten päivät pitkät vaalin kuin silmäterääni... Kuinka onnellinen ihminen voikaan olla pienistäkin asioista!

E-A 34+0

Vierailija
29/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vastaamaan A-J galluppiin: eli turhamaisin on minunkin mielestä hoitopöytä, sen olemme jo myyneetkin ajat sitten, toinen oli rintareppu, kertaakaan en sitä käyttänyt, enkä usko sen olevan nytkään hyödyllinen. Ikinä en ostaisi mitään pullon lämmitintä. =)

Hyödyllisimpiä on ollut itkuhälytin ja niistäjä =) niin ja tietysti rintapumppu oli myös tarpeellinen.

sairaalakassia en ole vielä miettinyt ja varmaan se miettimis asteelle jääkin, saahan ne tavarat miehen kautta sairaalaan mitä tarvii. Vauvan vaatteet on pakko valita valmiiksi, muuten ei tiedä mitä se ukko tuo =) soittaa sata kertaa, etä mitä piti tuoda =)

Hokasin tänään, että mulle on ilmestynyt muhkea mustelma mahaan, mistähän ihmeestä sen oon sinne taikonu?? Olo alkaa olemaan jo tukala, toisaalta toivon että vaavi syntyisi heti kun on 38viikkoa täynnä, mutta voi olla aika epätodennäköistä..Oon aloittanut jo paikkojen kypsentelyn ja olen mahdollisimman paljon seisaaltaan ja käymme kävelyllä. Voi se olla että tuo on täysin turhaan, kun hormonithan sen synnytyksen loppujen lopuksi käynnistää ei siihen mitkään kikat auta =)

Mites muilla uudelleen synnyttäjillä: millä viikoilla vaavit on syntyny ilman käynnistystä?

Meillä tuo poju syntyi rv 39.

Mulla on näin loppu ajasta alkanut myös sokerit heitteleen, tai aamupalan jälkeinen sokeri on korkea melkein 10 ja sokeria pissassa, melkein joka aamu:(

Jaahas pitää lähteä iltapalan tekoon =)

Sanna ja nassikka 35+3

Vierailija
30/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä taas harvakseltaan kirjottelen. Luin tuossa teidän juttuja ja alkoi tuntua siltä, että lähtö on jo yllättävän lähellä itelläkin. Ei ole kyllä vielä pahemmin supistellut, mitä nyt sellasta pientä kivutonta kovettumista on ollut havaittavissa aina välillä. Äippäloman aloitin tossa eilen.

Mutta sitten, onko muilla ollut turvotusongelmia? Mulla jalat on kuin elefantilla. Jalkapöydän päällä on jo het aamusta sellaset tutisevat ilmapallot, eikä enää edes crocsit mene jalkaan. Ens lauantaina olis yhdet kesäjuhlat ja mietinpä vaan, menenkö hipahtavasti paljain jaloin... Valkuaista ei ole pissanäytteistä löytynyt, eikä muitakaan raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ole ollut. Suolaa en syö ylenmäärin, mutta täytyis vissiin se vähäinenkin jättää pois. No ei tässä enää olis montaa viikkoa jäljellä, mut jos jollain olis jotain vinkkiä...

Sairaalakassia en ole muistanut laisinkaan. Pitääpä vissiin alkaa pakkaileen, vaikka epäilyttää vahvasti, että pitkäksi menee. Taitaa olla sukuvika.

Mutta hei, vointeja kaikille. Ja hyvää äitiyslomaa kaikille sen aloittaneille. Toivottavasti perätila- ja poikkiteloin olevat vauvelit osaavat kääntyä oikein päin B-)

Matuz rv 35+1

Vierailija
31/87 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy tuohon galluppiin vastailla vielä tässä iltasella....

Meilläkin hoitopöytä on ollut kaikista turhin hankinta, tällä kertaa meinasin asettaa hoitoalustan keittiön pöydän päähän niiksi pariksi ekaksi viikoksi kun jaksan pöydällä hoitaa, sen jälkeen varmaan taas alustana on sängyt, sohva ja lattialla olevat viltit yms....toinen turha meillä oli itkuhälyytin, kuului ne heräämiset aina ilmankin kun on niin pienet ympyrät....

Imetyksen kanssa maidonkerääjä on ollut ihan ehdoton, kun toinen rinta heruttaa aika paljon vauvan imiessä toista rintaa. Sitteri on ollut aika paljon käytössä, tosin tällä kertaa mennään ainakin alkuun ilman sitäkin...

Jotenkin tuntuu että tämä kolmas kierros on ollut sellainen että hyvin vähän on mitään hankittuna....enkä kyllä koe että mitään kovin oleellista olisi unohtunut hankintalistalta tai jo hankituista...

Mä koitin vähän miettiä mitä siihen sairaalakassiin laittaisi, ja varmaan omat pesuaineen suihkua varten, hammasharja, ehkä joku kirja, imetysliivit, liivinsuojat, jos vaikka kameran muistaisi ja jotkut puhtaat vaatteet kotiin lähtöä varten (tosin ne vaatteet voi mies tuoda vauvan vaatteiden kanssa)....

Jep....sitten pakkaamaan viimeiset kamppeet, aamulla suunnataan nenä kohti muumimaailmaa....

Mammeli ja pikkukolmonen

Vierailija
32/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*G 1-2*:Eli turhin oli meillä rintareppu,kerran tuli käytettyä,ja just pullon lämmittimet on kans turhia miun mielestä...Mulle se hoitopöytä on parempi kun hyvä kun oon lyhyt ja selkävaivainen:)Itkuhälyttimen ajattelin vielä ostella koska se on todettu tosi hyödylliseksi kavereiden kanssa.. sitten *Saiiraalakassi * öö apuwa enpä mäkään vielä ole pakannut mutta mielessä jo ajatellut mitä otan mukaan..

MUN SAIRAALAKASSIN SISÄLTÖ:)

-IMETYSLIIVIT+LIIVINSUOJAT

-KOTIIN LÄHTÖVAATTEET JA PARIT LÖYSÄT COLLEGE HOUSUT OSASTOLLE

- PARI PAITAA

- LEHTIÄ JA RISTIKOITA

-SITEITÄ JA ALUSVAATTEITA

- KAMERA

- HYGIENIA TARVIKKEET

Mun mielestä oli mukavaa että oli omat vaatteet ,ei ollu niin laitosmainen olo:)Vauvan vaatteet isukki tuo mukanaan kun lähetään kotio koska vaikea arvioida säätä jne...

*ON*:alkaa olla jo monilla supistuksia,tällä mammalla yö meni tosi hyvin:)nukuin kokoyön:Dnyt vähän on jomotellut mut ei kovaa...Jännittää vähän että miten sen pisun laita on:Stoivottavasti ei taris lähteä uudestaan näytille...

OIKEIN PALJON JAKSAMISTA JA VOIMIA KAIKILLE<3

*snow ja masukki rv 33*

Vierailija
33/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mikä olo!! Mie nukuin kuin uppotukki 21-06.30!! Eli aivan tarpeeksi, nyt on kylpylähotelli illaksi varattu, lapset ovat ainakin vielä terveitä =) Ja huomenna me mennään Visulahteen. Jos tämä nyt tästä oikeesti kesälomareissuksi muuttuis..

Aamun paastosokeri 5.5!! Eli kaurapuuro kuuri alkaa purea =) Aurinko paistaa ja on lämmin, no ukkosta on luvannut päivälle, mutta en anna sen häiritä =)

G: Turhin ostos, hmm.. kaikkea ollaan käytetty ainakin kerran, mutta paljoa en ole itse ostanut, vaan tavarat ja tarvikkeet kiertää lapselta toiselle! Niistin on kova sana!! myös vanhempana. Sitteri oli kakkoselle tosi hyvä, sai pienen turvaan pöydälle, kun lattialla leikit meni raisuksi! Ykkönen vietti aikansa lattialla. Itkuhälyttimet (radiopuhelimet) on meillä ykkösjuttu, kun rattaat täytyy viedä nurkan taakse unirauhan suomiseksi.

Eilen sain serkulta pinnarin ja sellaisen rottinkivauvasängyn, pyörillä. Antiikki kamaa, mutta kunnossa. Iski sellainen ahaa elämys eilen, että tarvitaan toinen pinnari kun ukko nukkuu vielä kiltisti omassaan.

Mutta joo nyt pakkaamaan!!!

Aurinkoa päiväänne!

-E- 31+

Vierailija
34/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas eilen juttua tullut kun en kerennyt lukemaan, olin koirien kanssa eläinlääkärillä..

Niin tuo teidän galluppi noista turhista ja parhaimmista tavaroista on hyvä, koska osaan sitten itse vähän miettiä että mitkä ovat niitä tärkeimpiä ja käytännöllisempiä.. Hoitopöytä me saadaan enoltani joten tuleepa kokeiltua että tuleeko käytettyä vai ei..

Onko teillä ollut hyppykiikkuja? Netistä katsoi että 6kk vahnan voi jo laittaa sellaiseen..

Minäkin olen menossa vielä ostamaan joitain tavaroita.. sitterii ja tuollaista.. ensi tai seuraavana viikkona..

Harmillista kun on jo monella ollut kipeitä supistuksia.. Koittakaa jaksaa ja lepäilkää..

Kaikille aurinkoista ja lämmintä päivää

Sisuliini

Vierailija
35/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi virallisesti äippäloma mullakin. Vauva on mielestäni tipahtanut vielä alemmas, maha ainakin on eri mallinen, alempana...

G: turhin tavara: kaikki imetykseen liittyvä ( on ollut jopa imetystyynyjä), kun koskaan ei ole maitoa tullut ja imetys siis ei onnistunut. SILTI, aion hommata parit imetysliivit jos vaikka ihme tapahtuisi ja onnistuisi edes pienen hetken. Tutti on toinen, kolmesta lapsesta vain yksi huoli sen.

Tarpeellisimmat tavarat ovat meillä ainakin 3 aiempana kertana olleet rintareppu, harsot ( joita olen haalinut tuttaviltakin) ja myöhemmin hyppykiikku. On helpottanut omaa liikkumista ja siivoamista huomattavasti.

Nyt, rakkaat sisaret, kysynkin teiltä: mistä kannattaa hommata imetysliivit, jos ei halua maksaa 50 egee yksistä liiveistä? Onko kukaan testannut Carriwell-liivejä, joita saa netistäkin? Jos kahdet edullisemmat jostakin saa ostettua niin olisin onnellinen...menevät kuitenkin hukkaan...

Sairaalakassi on ollut mielessä ja siellä onkin muutama juttu valmiina:

- vauvan kotiintulovaatteet

- hammasharja + minikokoinen hammastahna ( oli kylkiäinen)

- shampoo + hoitoaine matkapulloissa

Lisäksi sinne tietty täytyy laittaa mm. kamera, paperia ja kynää, omat kotiinlähtökamppeet ( eli verkkarit), omat sisäkengät ( inhoan sairaalan jalkineita), imetysliivit, kirjoja, hygieniajuttuja lisää...

Nyt menen ruuanlaittoon ettei kananmunat kovetu liikaa. Helle jatkuu, meillä +25 ja ukkonen jylisi aamulla. Aivan hiki valuu....

TarjaMamma ja poika rv 35+0

Vierailija
36/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin se ukkonen taas tekee kunnon myräkkää. Kummallisia ollu kyllä nää tän kesän kelit.

Galluppiin en osaa nyt vastata kun esikoinen tulossa mut kieltämättä pullonlämmitin kuulostaa niiiiin turhalle kapistukselle. Meille ei ainakaan semmosta ole tulossa. Mut saapi nähdä mikä meillä mahtaa sitte olla turhin ja mikä tarpeellisin tavara...käytössähän sen sitte huomaa.

*TarjaMamma* Edullisia imetysliivejä saa ainakin H&M:ltä. Ite ostin sieltä just yhdet, tais maksaa jotain 14 euroa. Siellä oli vielä yllättävän hyvä valikoima..tosin riippuu varmasti myymälästäkin. Ja lindexillä oli alessa joitain hajakokoja.

*A-J* Juu melko varmaks se th tuon sektion sano..ei kuulemma KOKS:ssa kovin helposti lähde yrittämään käännöstä ensisynnyttäjillä. Mene ja tiedä sitten...synnytystapa-arviossahan nuo sitte selviää. Tärkein kuitenki on että saadaan lapsi turvallisesti maailmaan..=)

Joku kyseli turvotuksesta. Mulla kans jalkapöydät turpoaa välillä ku pullataikina. Tukisukat auttaa mulla aika kivasti. Ei pääse jalat ihan niin paljon turpoamaan. Ja nyt oon yrittäny syödä ananasta (on muuten yllättävän vaikea sana kirjoittaa *hih*) ja greippiä turvotuksen estämiseks.

Tulipa muuten mieleen että mistäs noita harsoliinoja saa ostettua? Ei ole tullu vastaan missään...lastentarvikeliikkeestä?Kun eihän niillä äitiyspakkauksen neljällä liinalla kovin pitkälle pärjää.

Nyt tuntuu taas ku sormet olis nippu nakkeja ja kirjoittaminen menee vaikeaks. Siispä poistun tällä erää.

Jaksamisia!

S rv 34+4

Vierailija
37/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taas täältäkin suunnalta - kylläpäs toisilla supistaa, toivottavasti vielä pari viikkoa vauvat malttaisivat odotella lähtökuopissaan ennen kuin syntyisivät :)

Gallupeihin:

turhin hankinta sitteri, joka onneksi ostettiin halvalla käytettynä - eipä ole juurikaan kumpikaan lapsista siinä viihtynyt, tarpeellisin: rintapumppu

sairaalakassi:

on pakattuna ja odottelee perinteisellä paikallaan eteisen naulakossa, sieltä löytyy: vauvan kotiintulovaatteet, imetysliivit, parit pikkuhousut ja yösiteitä kun en voi sietää niitä sairaalan verkkopöksy&jättivaippa yhdistelmiä ja niistä jättivaipoista ärtyi esikoisen aikana limakalvot, hygieniavehkeet: harja, hammasharja+minitahna (varmaan sama setti kuin Tarjamammalla), shampoo, hoitoainesuihke, suihkusaippua, dödö, kameraa varten paristot, kynä, ristikkolehti, kotiin tuloa varten puhdas paita ja trikoopöksyt, nenäliinoja, naamarasva, ripsari ja puuteri. Ja mukaan pitää ottaa tietty kamera, jota ei vielä voi pakata tietystikään tuonne laukkuun kun sen kanssa pitää kuvata kesää viettäviä lapsia ja kasvavaa vatsaa.

Tarkoitus olisi päästä kotiin sairaalasta heti kuin vaan päästävät, mutta varaudun taas siihen että voipi mennä pidempäänkin siksi ristikkolehti, että on osastolla sitten jotain ajankulua jos ei vieraitakaan käy. Esikoiselle tuli bilirubiinia ja oltiin 7 päivää osastolla ja kakkosen sokerit heitteli niin, että oltiin kolme päivää osastolla, jospa tämän kanssa pääsisi vaikka seuraavana päivänä jo kotiin. Vaikka mikäs siä sairaalas ollessa kun ruokaa ja kahvia saa säännöllisin väliajoin eikä tarvi muuta kuin huolehtia vauvasta ja saa lepäillä rauhassa. Toisaalta se sänky on aina yhtä epämukava ja öisin ei tuu nukutuks kun ei saa unta :)

Miehen siskon perheeseen syntyi maanantaina toinen poika ja odotellaan viikonloppua että päästään häntä katsomaan, olivat päässeet jo eilen kotiin eli TAYS:ssa ei taideta pitää turhan pitkään osastolla jos kaikki on hyvin - saas nähdä kuinka meidän käy kun TYKS:iin mennään.

Ja siitä tulikin mieleeni, että täällä oli puhuttu reissaamisesta. Meillä on vielä kesälomareissut tekemättä kun mies aloittaa lomansa ensi viikolla. Tarkoitus olis viettää pari päivää lasten kanssa puuhamaassa ja sitten heinäkuun puolivälissä viikon verran tuolla pirkanmaan suunnalla. Taidan heittää takakonttiin tuon sairaalakassini jos vaikka lähtö tuleekin kun ollaan reissussa - kaipa sitä voi synnyttää ihan missä vaan sairaalassa jos ei satu olemaan juuri oikealla hetkellä "kotisairaalan" lähistöllä - tietääkö joku??

Perjantaina menen ä-polille kontrolliin kun maanantaisessa neuvolassa vauva tuntui olevan edelleen poikittain ja se tila nyt tarkistetaan. Täällä vaivaa outo väsymys - voisin vain nukkua ja se tietty on melko mahdotonta kun pitää huolehtia noista kahdesta isommastakin. Supistuksiakin on, mutta ovat harjoitukseksi luokiteltavissa, vatsa menee pinkeäksi palloksi ja jännästi juilii. Vauva liikkuu ahkerasti ja enemmän öiseen aikaan. Liikkeet ovat selvästi voimakkaampia ja toisinaan voisi napata pienestä kantapäästä kiinni - jos ehtisi :)

Nyt pitää mennä laittaan pyykit narulle.

Aurinkoista keskiviikkoa Elotähkille!

viltsu-inkeri rv34+5

Vierailija
38/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikkoa....Mulle tuli aika tonne pelkopolille (vasta 29.7).Halusin käydä siellä juttelemassa ja kun sit siellä ultraavat yms.Vaikka kolmatta jo odotellaan niin tytön syntymä oli niin nopsa ja kivulias et jäi vähän huono maku siitä.Sit vielä ne verenvuodot mitkä kesti tässä raskaudessa puoliväliin asti...mulla huomenna nla joten kirjottelen sit enemmän. Mulla kans imetysliivit viel ostamatta...Joku kyseli niitä harsoja..oulussa ainaki baby stylessä niitä myydään.Kuviollisia ja ihania.Mut nyt tarkotus olisi lähteä kalalle koko poppoo....T:roosa 32+5

Vierailija
39/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut nyt äippäpolilta mtn mutta kaveri on sairaanhoitaja ja lohdutteli että odottavat että kaikki tulokset ovat valmiit ja sitten ottavat yhteyttä...tänään on ollut ihme nippailua alapääsää=o ei kiva juttu..vaikka kuinka yrittää levätä ja ottaa rauhallisesti niin ei siitä oikein mitään tuu ton 4 ween kanssa:D

Noi imetysliivit oli aikas hassui kun ei niis oo minkään näkösiä kaaritukia??mulla kun on isot rinnat jo muutenkin ja selkä kipeenä niin tarttis jonkin sortin tukea...mä kattelin just h&m:n imetysliivejä oli sieviä,itse ostin nyt äitiysliivit 19,9€ ja tuntuu mukavilta ja äitiys pikkuhousut kun tuntuu et normaalit puristaa alamasua ikävästi...

*viltsu-inkeri*:just luin että vaikka olisit helsingiissä just sillon kun synnytys käynnistyy niin ottavat sinut sisään:)ei kuulema ruveta käännyttelemään kotia päin:)

Nyt menen lepuuttamaan tuskaisen turvonneita jalkojani kun tämä kuumuus antoi viel lisäpotkua turvotukseen:D

Vierailija
40/87 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja neuvolasta ohjattiin heti lääkärille, koska verenpaine oli hieman nousussa 156/96, ja varmaankin sen takia tuota päänsärkyä ja vähän huonoa olo, muutenkin olo on aivan kuin ois menkat päällä.Mutta nyt vain pitää ottaa rauhallisesti ja ensiviikolla uudestaan näytille, jos ei tule mitään yllättävää.Vauva oli kuulemma laskeutunut jo ihan alas ja sf-mittakin oli nyt 30cm kun viimeksi 32cm..en tiedä onko mitään merkitystä, tietääkö kukaan mitä tarkoittaa, vai tarkoittaako mitään..?pissa puhdas, ja hemppari 118 ja painoa onneksi vain +400g/vko että sillein ihan kaikki muuten ok...niin ja vauvan sydänäänet 155.

Madan mamma ennustuksen mukaanhan minä synnytän huomenna tytön..:)no ehkäpä en kuiteskaan ihan vielä huomenna....ei oikein tunnu mahdolliselta...:)

Meillä turhin osto on ollut rintapumppu, kun ei tuota maitoa ole tullut kummankaan tytön kohdalla kun tosi vähän.Tärkeitä tavaroita on paljon ,mutta jos pitää nimetä niin tutti,tuttipullo ja soittorasia.

Sairaalakassin laitoin valmiiksi tuon viime sunnuntain jälkeen, kun tajusin että sitä kun ei koskaan tiedä milloin lähtö tulee, ja meillä ei onnistu se , että sanoisin puhelimessa mitä miehen pitää tuoda sairaalaan, ei edes tiedä mitä on liivinsuoja..:)..laukussa on minulle ja vauvalle kotiin tulo vaatteet ja hyg.tarvikkeet kamera puuttuu mutta ei voi vielä pakata.Äitiyspakkauksen vaatteet on pesty ja vauvan ensisänky on kunnossa.

Kesälomareissut on tehty, enkä miellään lähde enään keski-suomesta kauemmaksi, olo on nyt muuttunut kuiteskin niin paljon, etten luota vointiini niin kuin ennen, joten ihan iisisti, onneksi tuo kylpyläviikko osui viimeviikolle ja pystyin siitä nauttimaan.

Kiva lukea , että kaikilla menee kuitenkin ihan hyvin...vaikka supparit ovat monien kiusana..

Täällä moni tietää kumpi on tulossa, mutta kuka minun lisäkseni ei vielä tiedä kumpi tulee...?

Laitanpa uuden gallupin...:

Missä asennossa olet synnyttänyt?

Ekan synnytin ihan normissa puoli istuvassa, joka ei käynyt minulle ollenkaan, jalkani kramppasi aivan kauheesti, tokan synnytin kyljelläni joka taas sopi minulle erittäin hyvin, ja sillä tavalla uskon synnyttäväni tämänkin...

mutta nyt huilailemaan...:)

Miijo 34+1