ELOTÄHKÄT viikkoon 27
Kommentit (87)
Täällä kans ukkostanut ja välillä paistanut aurinko..Ihan hassu keli =)
Uusiin galluppeihin vastausta:
Kemissä ei ole mahdollista synnyttää kuin sängyssä ja esikoisen synnytin puoli-istuvassa asennossa joten sillä mennään melko varmasti. Ponnistus vaihe oli helppo, mutta ärsyttää kun en muista miltä se tuntui..Taitaa aika tehdä tepposet =)
Etelässä ilmeisesti pääsee todella nopeaa kotiin synnytyksen jälkeen. Täällä pitää odottaa että vauva on sen 3vrk vanha ennen kuin lastenlääkäri edes suostuu tarkastamaan vauvaa.
Minulla olisi myös imetysliivien etsintä käynnissä ja Tarjamamma, jos et ole vielä lindexissä käynyt niin siellä ei mikään suuren suuri valikoima ole ja minun mielestä ne on kalliita eikä niitä ole edes laitettu alennukseen kuten muut on. Kemissä ei sitten muualla taideta myydäkkään paitsi Svea Aallossa (vai mikä se oli?) mutta siellä saakin maksaa ittensä kipeeksi yhdistä liiveistä.
Mistä netistä voi tilata??
Tänään olen siivonnut ja huhkinut koko päivän ja kyllä tuntuu jaloissa huh..Turvotusta löytyy täältäkin.
Sanna ja nassikka 35+4
Piti tulla vielä kertomaan, tilasin juuri netistä yhdet imetysliivit Carriwell merkkiset, hintakaan ei ole päätä huimaava 11,80e. Löysin sellaisen sivun kuin pientenparhaaksi.fi siellä oli muitakin malleja eikä nekään ollut pahanhintaisia, mutta tilaan sitten toiset kun tiedän, että käyttöä on ja ovat mukavat käytössä. =)
Tarjamma minulla sama ongelma tuon maidon kanssa, ei tule niin ei tule..
H&m netissä ei ollut kuin yhdet liivit ja elloksellakaan ei ollut. että se niistä netti kaupoista. Täällä kun ei ole lähellä tuo h&m myymälä..:(
En ole kuin kerran aikaisemmin tossa talvella tänne kirjoitellut, mutta josko nyt sitten ryhditäytyisi :) . Lähes päivittäin olen kyllä käynyt lukemassa teijän kirjoituksia, joten jos vaikka ekaks vastaisin galluppeihin..
*Turhin tavara* mitä tuli esikoiselle hankittua oli varmasti rintareppu. En vaan jotenkaan osannut sitä käyttää, mutta nyt tuntuu siltä että sillä on varmaan enemmän käyttöä, kun on tuo esikoistyttö 2v10kk myös matkassa mukana aina välillä.
*sairaalakassia* en oo vielä pakannu, kun vauvan vaatteetkin on vielä pesemättöminä kaapissa. Pinnasänkykin on vielä hakematta. Pikkuhiljaa sitä varmaan tarttis ruveta näitäkin asioita tekemään. Mun pitää/haluan maalata vielä tytön huoneenkin ennen kuin tämä vauva tulee maailmaan.
Omaa vointia sen verran että supisteluja on ollu jo viikolta 18 lähtien. Aluksi kivuttomia ja nyt sitten välillä kivuliaitakin. Kk sitten kun oltiin ylioppilasjuhlissa, niin luulin että nyt tylee lähtö sairaalaan kun kotona rupes supistelemaan säänöllisesti ekaks 8 min välein ja sit en pystynyt enää kellottamaan. No menin suihkuun ja olin siellä jonkun tovin, sitten tuli tämä klassinen suolen tyhjennys muutman kerran. No menin sit sänkyyn vaakaktasoon ja join paljon vissyä, niin seuraavaks kun heräsin niin supistukset oli loppunu kokonaan.
Nyt mulla on taas ollu supistuksia kahtena iltana. Alkavat aina silloin kun pitäis mennä nukkumaan. Olo on muutenkin ällöttävä, mutta menevät aina onneks itestään ohi. No rasitusta on ollu, kun mies on ollu yövuoroissa ja mä oon tytön kanssa touhunu päivät ja illat. Mutta minkäs voit..
Tarvii nyt lopetella, mutta ehkä huomenna jo kuulette musta taas uudestaan :D
Mama ja poitsu rv 32+5
Ihanaa reissata ja ihanaa tulla kotiin! Mehän tehtiin täältä pääkaupunkiseudulta matka Kuopion kautta Nivalaan ja sieltä Ouluun ja Nivalan kautta kotiin. Olin Oulussa kaksin meidän kolmivuotiaan kanssa ja mentiin sinne junalla Ylivieskasta. Oli tosi mukava matka ja sillä välin esikko oli saanut telttailla isänsä kanssa. Yllättävän hyvin jaksoin matkailun eikä autossakaan pahemmin turvotus iskenyt. Selkä on tosin vähän jumissa kun on nukkunut vieraissa sängyissä.
Tältä kesältä on mun pidemmät reissut tehty. Käydään vielä kyllä sellaisen parin tunnin päässä kotoota, mutta pidemmälle en enää jaksa lähteä. Muuten en reissaamista tai synnytyksen käynnistymistä vieraassa paikassa jännitä, mutta jaksaminen on heikompaa...
Teillä oli galluppeja pystyssä.. Turhimmasta tavarasta tai hyödyllisimmästä voisin antaa hyvinkin eroavaiset vastaukset riippuen puhutaanko ekasta vai tokasta muksustamme. Ekan kanssa turhaa oli esim. pullonlämmitin ja pumppu ja hyödyllistäkin hyödyllisempää rintareppu. Tokan kanssa taas pullonlämmitin ja pumppu oli jatkuvassa käytössä, sillä halkion vuoksi ei imetetty, vaan kaikki maito pumpattiin ja maidon sai pysymään lämpimänä lämmittimessä, kun neiti söi kerrallaan vain 15ml ja jatkoi sitten pienten torkkujen jälkeen. Rintareppua taas ei tarvittu, sillä neiti viihtyi lattialla tai ihan missä vaan.. Ei tarttenu roikottaa mukana koko aikaa. Hoitopöytää olemme käyttäneet molempien kanssa. Meidän koira tykkää autella (sekä syödä vaipan tuotoksia), joten hoitopöytä on ollut sopiva ratkaisu. Onhan se niin, että nuo turhakkeet ja tarpeelliset riippuvat kovin vauvasta eli kolmmosen kanssa näkee sitten, mitä tarvitaan...
Sairaalakassia en ole vielä ajatellutkaan... Jotain sitten varmaan tungen mukaan, kun elokuu lähestyy. Ainakin nuo muiden mainitsemat hygieniatarpeet sekä paluumatkaa varten tarpeeksi löysät vaatteet. Esikon kanssa olin ottanut vähän turhan tiukat housut messiin.. Eihän ne kilota jääneetkään laitokselle, eikä maha varsinkaan ;=)
Imetysliivejä en uskalla vielä ostaa. Haluan nähdä, miten imetys käynnistyy.. Menen siten luultavasti lähimpään liivikauppaan, jossa myös imetysliivejä myydään. Mäkin tarvitsen kaarituet näiden jättibosieni kanssa...
Tänään mulla on neuvola. Kiloja on varmaan tullut, sillä reissussa on syöty ja herkuteltu. Muuten oletan kaiken olevan kunnossa.
Nyt pitäis vissiin kuoriutua yökkäristä pois ja ruveta pyrkimään ulos lasten kanssa. Riehuleikit ovat jo alkaneet. Palailen asiaan neuvolan jälkeen.
Lyle 32+4
Hello!Nla:ssa käväsin ja mitattu ja punnittu.Painoa tullu edellis kerrasta kilon verran.Sf-mitta nyt 33.hemppa 105.Eipä siellä kummempaa.vauveli lähtökuopissa.
Ulkona melkosen lämmintä 23.9huh,huh.Ajattelin et jos jaksas johonkin puistoon tai rannalle muksujen kaa suunnata.Niin pitkävetiseltä ja tylsältä taas tuntuu....mut nyt syömään...t:roosa 32+6
Meillä meni eilen ukkosen takia sähköt poikki ja olivat VAIN sellaset reilut 9 tuntia veks, sen takia en päässyt koneelle ja nyt iski sellasen jysärin, että pelkkä näppiksen naputtelu tekee huonoa, joten nyt jää viesti lyhyeen ja kommentoinnit sikseen...
Sain ajan ä-polille, tän kuun puolessa välissä tehään koko/synnytystapa-arviot, jes! Luulin ajan menevän pitkälle, esmes elokuun alkuun, mutta onneksi pääsen jo noin äkkiä sinne, liekkö sitten johtunee siitä, että sokereissa ollu paasto muutamia kertoja koholla :/
Mulla ois muuten kahet Lindexin kaarituettomat imetysliivit melkein käyttämättöminä tuola kaapissa. Ostin viime vuonna, KOKEILEMATTA! ja olivat auttamattomasti pienet mulle, että jos joku tahtoo halvalla vaikka kahet, nii hihkaisee vaan mulle :) Väreinä musta C75 ja valkoinen C85, joita on käytetty eli pesunukkaa on. Ite tykkään enemmän Triumphin liiveistä.
Pakko mennä, pää meinaa räjähtää! Palajan, jahka olo helpottuu.
Tyttö tuli viime yönä kipeeks ja pyöri ja meuhkas mun vieressä, kun räkäsenä/köhäsenä oli vaikee nukkua. Lisäks itte kärsin supistusten kanssa. Kipeitä supistuksia tuli jonkun verran, mut täyttä ymmärrystä ei kuitenkaan oo siitä et kuinka paljon/kuinka usein niitä tuli. Eli oon aina vähintäänkin torkkunu niitten välissä. Noh, sen verran voin kai sanoa, et tuskin niitä tuli enempää kuin se 5.
Mut kyllähän noi supistukset taas pisti miettimään sitä lähdön lähestymistä/ mahdollisuutta ja pisti rauhottamaan tahtia. Toiveissa kun olis et vauva pysyttelis vielä ainakin sen 2 viikkoa masussa..
Tänään jos koitettas vihdoin saada pinnis siirrettyä meijen makariin, ni sit alkas oleen oikeestaan kaikki vauvaa varten valmiina. Ihan varoiks :)
Aikasemmin jo oli galluppia, nimistä, kummeista ja ristiäisistä. Tytölle ois nimi valmiina, mut pojalle ei vaan tunnu sopivaa nimeä löytyvän. Kummejakin mietitty ja ainakin muutama on jo varmoja. Lisäks ristiäisiä ja tarjoiluja on tullu mietiskeltyä kun tässä nyt on aikaa ollu...
Ja tohon toiseen galluun en oikein osaa sanoa, et mikä nyt ois ollu ihan turha hankinta esikoisen kohdalla. Ei kai sitten mikään. Ja samoilla mennään nyt kakkosenkin kohdalla. Tosin tälle kakkoselle hommasin kantoliinan rintarepun tilalle. Jospa se ois vähän käyttäjäystävällisempi..
Mut nyt täytynee lähtä laittamaan perheelle ruokaa ja pyykit koneeseen..
Mukavaa torstaita elotähkille!
Ja harmaata sellaista..
Minäkin suunnittelin ja patistelin miestäni että viikonloppuna laitetaan makkari siihen kuntoon etää vauva on sitten tervetullut.. Onhan viellä kaikkee pinetä mutta katsotaan nyt.. Koirille pitäisi ostaa tuohon makkarin oveen sellainen portti, mutta ne ovat aika kalliita.. Vaikka eihän sitä voi rahalla mitata.. Pitää kysyä jospa isä-puoli tekisi..
Olen myös miettinyt että kumpi kannattaa hommia kantoliina vai rintareppu..? Vai ostaako sitten vasta kun vauva on syntynyt?
Meillä on nimet molemmille valmiina ja kummeistakin olemme puhuneet, mutta eipä olla vielä mitään lyöty lukkoon..
Jaaha mutta täytyy lähtee tuonne kylälle ja kauppaan kun koiratkin nukkuvat.. Äsken oli hirmuinen leikkiminen kummallakin päällä..
laitoin kuvankin koiruuksistamme=)
Sisuliini..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ba4804bd-48e7-11dd-ab92-…!
Istuin tossa ulkona reilun tunnin verran, ko neiti päikkäreillä, nii eiköhän mulla nyt naappeli punota mukavasti :p Lämmintä on tällä hetkellä meillä +26 ja auringossa vielä enemmän, onneksi kuiten pikkanen tuulenvire käy.
*Sisuliini* kyseli kantoliina versus rintareppu. Sanoisin ite, että *kantoliina*, koska sitä voi käyttää jo vastasyntyneestä alkaen. Hommasin sen meän neitille ja tykkäsi todella paljon olla siinä ja sai siinä sivussa ite tehtyä kivasti kaikkia kotihommia, mutta ainoa mikä oli miinusta, että me molemmat hikoiltiin, ko pienet possut liinailun aikana ja tämän takia sitten myin myöhemmin sen pois. Nyt meinaan taas ostaa uuden liinan. Ois mulla tuolla BB.n rintareppuki, mutta ite en henk. koht. tykkää siitä yhtään.
Pitää mennä sapuskan tekoon...Palajan!
Juu, kaikki oli hyvin ,kuten arvelin. Ja juu, painoa oli tullu reilusti, kuten arvelin. 1kg per viikko. Pistin sen reissun piikkiin enkä jäänyt murehtimaan. Sf oli 31cm ja viikkoja siis 32+4..
Sisuliiniko kyseli mielipidettä rintarepusta vs kantoliina. Mä sain tokan lapsen kohdalla ystävältäni lainaksi kantoliinan ja kokeilin tasan kerran. Silloin oli kaks kuukautta armottomia helteitä, eikä voinut ajatellakaan kantavansa vauvaa liinassa eikä repussa. Eli jos vaan saa lainaan, ja pääseen ekaks kokeilemaan molempia, niin suosittelen. Liinat on kuitenkin suht kalliita, jos jäävät sitten käyttämättä..
Täällä on ollut niin kamala sade kokopäivän..kauppaan oli mentävä kamalassa sateessa mut ei voinu mitään:)
*synnytysasennoista* kyseltiin niin esikoisen synnytin puoli istuvassa asennossa,meinasin että kyljellään mutta kun selkä oli silloinkin kipeä ja olen niin pirun lyhyt niin päädyttiin niin kutsuttuun normaaliin istuma synnytykseen...taidanpa nytkin siinä asennossa synnyttää jos kaveri alateitse mahtuu:)
*on*:Viime yö oli taas tuskaista tuntu kuin vauva puskisi itseään alas ja ulos,nyt on kokopäivän nippaillut alapäästä ja ollut menkka jomotusta:Shuomenna siis saan tietää mitä ne sieltä labrasta sanovat kun ei kaikki tulokset ollu tullu..kamalaa tällänen odottelu:S
Niin se on taas yksi viikko vähemmän odotusta:D<3kauhian nopee menee loppujen lopuksi aika,vaikka nämä tylsät sateet vetävät olon laiskaksi :)huomenna kapungille kahville pojan kummitädin kanssa!
Paljon voimia ja jaksamista kaikille,anteeksi että tuli taas enemmän tuota omaa napaa:(
voi kurja kun on "tyhmä" olo ollut koko päivän, on niin hunoo olo ja pää ihan sekasin...johtunee tosta verenpaineesta.?..kun ei ole aikasempaa kokemusta niin onko mitään mikä tuohon oloon auttaa, kun tuntuu ettei sellaista asentoa löydä missä ois hyvä olla..välillä tulee sellasia heikkoja aaltomaisia oloja, että tulee tunne, että jos just nyt en saa juotavaa tai pääse makuulle niin lähtee taju...
ja kuinka pahaks vointi saa mennä että pitäs ottaa yhteys äitipolille?
Tyttö soitti eilen illalla hakemaan leiriltä kotiin yöksi, ja kun lähdin hakemaan niin hirvi hyppäsi auton eteen...vieläkään ei ole pulssi varmaan normaali..säikähdin niin kovasti, mutta onneksi selvisin pelkällä säikähdyksellä ja äkki jarrutuksella...onnea oli siinä mielessä matkassa , että olin juuri hiljentänyt vauhdin reilusta 90:stä 60:een, koska en ollut varma mistä kohin käännyyttiin leiripaikalle...ja taas vaan ajattelee, että koskaan kun ei tiedä mitä esim. tunnin päästä tapahtuu....
vointeja kaikille...taas pitkäkseen..kun päässä humisee...
miijo 34+2
*miijo*:huih!varmasti oot säikähtäny!!!Mulla on ollut tota samaa "oireilua " ja mietin kanssa samaa et kuinka huonovointinen pitää olla että ottaa yhteyttä äippäpolille..
Mulla alkoi taas tulemaan sitä siemennesteen näköstä ,nyt tulee kun oon pitkään jalkeilla tai kun käyn pisulla:Skättärillä sanoivat et katson tän yön yli ekaksi jos supistukset muuttuu tuskallisiksi tai vointi huononee niin sit soitellaan uusiks..Mua särkee alapäähän prkleesti,painontunne ja menkkajomotus..kuinka kipeäksi sitä pitää ittensä tuntea et otetaanasioista selvää????nooh nyt pois vuodattamasta ja lepäilemään josko se nyt auttas...en kyllä ole muuta tehnytkään kun lepäilly:D
tosi ikävää oireilua teillä, mulla on onneksi nyt supparit hellittänyt, enpä olekaan kyllä juuri mitään tehnyt.
Mulla käy kanssa aika pitkäksi, olen nyt kesälomalla ennekuin äippäloma alkaa 3 viikon päästä. Miehellä on vaan 1viikko lomaa heinäkuussa, joten istuskelen täällä yksikseni kotona ja mietin mitä kaikkea pitäis tehdä, mutta ei vaan jaksa saada aikaseksi....
Olin ajatellut kesälomalla ulkoilla paljon, mutta ei noi säät nyt ole oikein suosineet enkä nyt muutenkaan enää viitsi kovin pitkiä kävelylenkkejä tehdä kun seurauksena on sitten monta tuntia supistelua - sitä paitsi pissalle pitäisi päästä joka nurkan taakse;)
*snowflake*: toivottavasti olo helpottuu, tai ainakin pääset tsekkauttamaan tilanteen. Jäi kiinnostumaan kun tuossa aiemmin sanoit olevas pirun lyhyt... paljonkos sulla on pituutta, mulla 154cm. Vois kuvitella että pienikokoisilla olis enemmän vaivoja, kun se vauvakin on suhteessa isompi (ainakin mulla vauva jopa keskiarvon yläpuolella)?
jaaha, jos yrittäis saada aikaseksi jotain hyödyllistä, eikä vaan jumittais tässä netin ääressä...
*pömppä75*:mulla pituutta 155cm:Dja täälläkin mennään yläkäyrällä...neuvolatäti lohdutteli ton sf-mitan kanssa että huijaa sen verran just kun oon lyhyt ja muutenkin hoikka..noo hoikkuudestani en tiedä mut oon tosissaa lyhyt:)
Täälläkin ollut aika tylsää kun ukko töissä ja ilömat ollu huovoja..sitten vielä kävely tuottaa tuskaa niin ei pitkiä matkoja talsita..ja tosissaan vessa pitäs olla joka nurkan takana!:D
*On*:Tänään tuli soitto kättäriltä,tulehuksia ei ole eikä tauteja:Dmutta protskua on yhdellä plussalla..nyt sit viikon päästä neuvolassa katsotaan onko protskut poistunu vai jatkuuko..jos on 3 viikkoa protskua pisussa niin sitten jatkotutkimuksiin kättärille...ja tietty jos olo aikasemmin muuttuu huonommaksi tai tulee vuotoja niin toki saman tien äippäpolille...nyt siis vain laiskottelua lisää:D
Onko muilla tullut sellasta tunnetta että vauva puskee niin kovaa vauhtia alemmas että tuntuu siltä kun kohta se sieltä kurkkais haarojen välistä:D?Mulla oli eilen ja tänään jatkunut tuo olotila:)Sitten kiinnittymisestä..onko kellään hajua miltä ne kvut tuntuu..kaveri kuvasi niitä kiinnittymis kipuja kuukautismaisiksi..et tuntuis siltä kun nivusia revittäis..mulla löytyy niitäkin..mitä oireita tältä mammalta ei löytys:D
mutta nyt jatkan aamupalan syömistä ja läheden nauttimaan ihanasta ilmasta jos nyt ei vettä rupea ripsimään!
*Paljon voimia kaikille!*
Reissu heitetty, mukavaa oli, mutta vielä mukavampaa oli tulla kotiin. Reissun päällä ei supistellut, vaikka tuli käveltyäkin paljon, mutta illalla sitten kävelin rantasaunalle (200 m) niin hillittömät supistukset ja loppuillan oli sitten kurja olo, mutta yöunilla hävisi. No ei nyt ihan superolo ole nytkään, mutta ei säännöllisesti supistelekkaan. Suunnittelin että rupean maton pesuun, mutta taidan jättää suosiolla väliin!
SnowF: kurjaa protskut!! Sinäänsä hyvä ettei sen suurempaa löytynyt, mutta tietysti olisi ollut silloin jokin syy supistuksille. Voimia ja vointia!
Pöh nyt ei taas kule ajatus yhtään!! Niin harsot on muuten olleet meilläkin tosi tarpeellinen juttu, paljon pulauttelevia lapsia olleet molemmat (esikko TOSI paha) joten ei olisi muuten ehtinyt muuta tekemään kuin pesemään harsoja. Lisäksi ostin ison palan muovifroteeta, jonka virittelin vielä sängyn suojaksikin esikon aikaan, että jos sattuu vedet menee hulauksena(ei mennyt, hiosti vaan ihan pirusti monta yötä!!), niin ei tartte koko sänkyä pestä. Ja sitten syntymän jälkeen paloittelin palasiksi, ja käytettiin maton suojana, kotona ja kylässä, (siis oikeesti neiti pulautti aina vähintään puolet syömästään ja tunteja syönnin jälkeenkin vielä, ihan "huvikseen" mitään vikaa siis ei ollut)
Nyt uimakouluun..
-E- 31+
Kuumaa on.. Vähän tuskasenkin kuuma..
Tosi harmi nuo protskut ja muutenkin muidenkin supistelut.. Toivotaan että kaikkien mahat pysyy vielä vähän aikaa ainakin.. Itselläni on alkanut tuntumaan että yliaikaiseksi menee.. Kun ei ole mitään oireita ollut.. Paitsi että yöllä oli noita liitoskipuja.. Ainakin sattu häpyluuhun kun jalkoja siirteli.. Välillä tuntuu painetta tuolla alavatsassa.. Mutta eipä muuten oikeen ole mitään "häluttävää"..
Hyvä kun mainitsit nuo harsot, pitää muistaa niitä ostaa vielä.. Ensi tiistaina olen menossa kiertelemään vauvvakauppoja.. Sanon noin lastentarvikeliikkeistä=)
Mutta hyvää ja aurinkoista viikonloppua ja voimia kaikille..
-Sisuliini-
No nyt tänään onkin ihan erillainen päivä, kuin eilen ja vointikin suhkot hyvä..:)
SF: tässä olen miettinyt itse, koska tunsin niin kovia kipuja samantapaisia kuin sinä silloin viime sunnuntaina, ja sen jälkeen itsekkin tuntenut niitä menkkakipuja, tuli vaan mieleen, että kun tänään näin tuossa pari kaveria, joita en ole nähnyt viime sunnuntain jälkeen, nin sanoivat, että mahani laskeutunut ihan selvästi.ja sf mittanikin oli tippununut sen 2cm viimeksi, ja neuvolassa sanottiin että vauvan pää on laskeutunut ihan alas..eli päättelin tässä tyhmänä että kivut johtuneet varmaankin tuosta vauvan laskeutumisesta...vai voinko päätellä väärin..?.helpompi olo on ollut huomattavsti, ei närästä ja ei ahista, paitsi hieman jomottaa menkkamaisesti, mutta sekin helpottanut...katsoo nyt miten tästä olo jatkuu...
vointeja sulle..:)
Noista harsoista, kun sain nuorimmaisen, oli mummoni ostanut metritavarana harsokangasta, ja ommellut minulle siitä eri kokoisia liinoja , myös ihan pieniä ns.nenäliinan kokoisia, olivat erittäin käteviä, juuri pulauttelussa/suuta pyyhkiessä...ja metritavarana tulee huomattavasti halvemmaksi...
ei muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille...
miijo 34+3
Nyt on oltu soppailemassa:Dostin sellaset kengät jotka on niissä neon väreissä..krokkerit vai mitkä lie??:Dmuutamat alushousut joutu ostaan ettei varmana purista:DKamalan kuuma,vaikka ei sais valittaa..jalat on kun puupökkelöt..niin turvoksissa että särkee..ei auttanu viileässä vedessä pitäminen ei hierominen..no jospa aamulla olisi taas suht normaalin muotoiset:D
Mulla *pömppä75* on ollut jo aikas pitkään alhaalla masu oisko jo rv 28 ollu jo alhaalla mut nyt rv 31 oli tosissaan jo lähtökuopissa eikä oo närästäny eikä ahistanu yhtään:)moni on sanonutkin että kohta kuulema synnytän:)no jos en kummiskaan viel vähään aikaan,siinä elokuun alussa olis hyvä:)
pistin masukuvaa ja rv 33 menossa<3Mukavaa viikonloppua kaikille,minä täällä kummiskin olen kun ukkokin viikonloppuna töissä ja jos ilmat on huonot niin ei muuta kun vauvan sivuille:D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=611fe15b-49cf-11dd-b2e3-…!
Minäkin täällä häiriköin.. Aika käy pitkäksi yksin kotosalla.. Parin päivän päästä alkaa virallinen äitiysloma, mutta kotosalla olen nyt ollutkin..
Mullakin on imetyliivit ostamatta ja varmaan parit täytyy hommia.. huoh.. Tietää kaupungilla juoksemista.. Ei muuta vikaa, mutta tuolla Lahdessa on mielestäni todella huonosti lindexillä ja H&M:llä äitiysvaatteita.. No enpä ole kovinkaan usein katsonut sieltä niin voi olla etten ole vaan nähnyt.. Kannattaako rintapumppu ostaa nyt jo vai vasta sitten jos maitoa tulee kunnolla? Eihän se suuri investointi olisi mutta on niin pieni tämä talo niin yritän turhaa tavaraa olla ostamatta..
Niin mäkin olen ollut siinä käsityksessä että jos synnytys käynnistyy niin ei omaan sairaalaan viedä eikä sanota että älä nyt tänne synnytä.. Ja oikeastaan pakkohan niiden on jos tulee jotain vastoinkäymisiä.. Tälläisessä oletuksessa olen ainakin aina ollut..
Mutta kertokaa vaan lisää mitä tarvikkeita kannattaa hommia ennen vauvan syntymää..
Sisuliini