Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on unohtumattomin ulkomaanmatkasi?

Vierailija
31.03.2016 |

Minne matkustit ja mikä teki matkasta niin loistavan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ensimmäinen ilman vanhempia tehty matkani. Kohde oli Torquay-niminen pikkukaupunki Englannin lounaisosassa. Kielikurssille menin. Ainutlaatuisen matkasta teki se, että siellä meni ns. poikuus. Aidolla lukiolaishuumorilla totesinkin, että kielikurssista tuli häpykielikurssi! Hyvä minä!

Vierailija
2/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadtrip jenkkien halki New Yorkista Los Angelesiin. Se vapauden tunne oli ihan mieletön, upea luonto ja ystävälliset ihmiset. Hyvä etten itkenyt kun takaisin tultiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen matkani oli silleen aika kröhöm ikimuistoinen, koska passini oli vanhentumassa kuukauden päästä lähtöpäivästä. Itse en ollut jaksanut tarkistaa asiaa, koska me varataan noita matkoja aika usein ihan "fiiliksestä" eli enempiä ajattelematta kun muutenkin matkustetaan paljon. Muistelin että passi on voimassa vielä ainakin puoli vuotta. Matka oli tietenkin kaukomatka EU:n ulkopuolelle maahan, jossa maahanpääsyyn vaadittiin 6kk voimassa saapumispäivästä voimassaoleva passi (Ei thaimaa kuitenkaan tai vastaava). Helsinki-Vantaalla virkailijat huomasivat ongelman heti ja tuumasivat ettei tällä taida sinne päästä. Antoivat mennä koneeseen kuitenkin, koska tuumasin että tulen sitten jollain lennolla omalla kustannuksella takaisin jos meikäläistä ei päästetä maahan. En nyt jaksanut sieltä kentältä kotiinkaan lähteä.

Lento oli tosi pitkä ja oli tosi "kiva" odotella että onnistuukohan maahantulo vai ei. Perillä passintarkastaja yritti handlata liian montaa asiaa yhtä aikaan tai oli huolimaton, joten leimasi passini ja päästi minut maahan. Sain muistaakseni 3kk luvan oleskella maassa, vaikka passini ei ollut edes voimassa kolmea kuukautta.  Luultavasti hän ei huomannut että passini oli umpeutumassa kun katsoi niin nopeasti ja selvitteli muita juttuja siinä samalla...

Paluumatkalla menin kentällä vessaan  ja boarding piti alkaa tunnin päästä. Tulin ulos vessasta ja katsoin että "mitä helvettiä, mun lento on jo lähtenyt". Näytti jokaisella kentän näytöllä et on mennyt jo ja sitten mä olin ihan että mitä  ihmettä. Lipussa ja kaikissa dokumenteissa luki että lähtee vasta tunnin päästä. Mun kellokin oli ihan oikeassa. No, kyselin sitten muutamalta virkailijalta ja kaikki oli että "no, lähtenyt se on". Lopulta sitten soittivat jonnekin kentän pääkeskukseen ja sieltä sanottiin että lentoyhtiö on itse merkannut lennon jo vahingossa kentältä lähteneeksi. Kiva tunne kun kuvittelin missanneeni lennon. Mulla oli töitä heti seuraavana päivänä ja sieltä saman tai seuraavan päivän liput Suomeen on ihan törkeän kalliita. Tosi kiva tilanne jos ensin ei olisi saanut yhdestä lipusta rahoja takaisin ja sitten olisi joutunut ostaa koko seurueelle kalliit liput. Aika kallis matka olisi tullut.

Vierailija
4/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nii, oli sitten myös kolmosella toinen kerta kun en viitsinyt ottaa käteistä satasta enempää mukaan kun matkasin pallon toiselle puolelle. Perillä alkoi itkettämään kun yksikään luottokorteista visa ei toiminut paikallisissa automaateissa.

Vierailija
5/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon reissu Aasiassa kahden kaverin kanssa juuri lukion loputtua. Ensimmäinen kunnon reissu ilman vanhempia. Monia uusia asioita, paljon tehtiin kyllä tyhmyyksiäkin keskenämme, mm. draamailtiin ja riideltiin. Mutta kokonaisuudessaan unohtumaton matka, vaikkei kaikki ollutkaan mahtavaa.

Vierailija
6/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, josta en muista mitään.

Vierailija
7/7 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs opintomatka vuosia sitten. Sairautta, väsymystä, kommelluksia, hulluja juttuja, työtä, kokemuksia, hyviä kavereita (monista tuli hyviä ystäviä sen matkan aikana) nähtiin ja koettiin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä