Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako unilääkkeet painajaisiin?

Vierailija
31.03.2016 |

Mun mies on tollanen uniongelmainen tapaus. Kärsii ylipäätään jonkinasteisesta unettomuudesta ja unirytmi heittelee. Monesti valvoo yöt ja nukkuu aamutunneilta puoleenpäivään tai myöhempäänkin. Välillä saa rytmin kuntoon, mutta sitten (ja muutenkin) vaivaa ihan hirvittävät painajaisey. Kamalaa katsoa kun toinen on ihan rikki, koko yön katsellut miten lapset kuolevat mitä hirvittävimmin tavoin...

Varmaan osittain johtuu stressistä, vaikka es tällä hetkellä ei mitään isoja stressejä oikeastaan edes ole. Sellaisia ihan normaaliin elämään kuuluvia juttuja tietty, ainahan sitä jotain pientä on. Mutta niin..

Voiskohan unilääkkeet auttaa? Rytmillä nyt niin väliä, mutta noi kamalat painajaiset...

Onko kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne voi kyllä tehdä sen, että ei muista uniaan. Eli siinä mielessä voi auttaa. Eihän ne painajaiset mitään oikeasti haittaa, ellei niitä päivälläkin jää muistelemaan, vaan toteaa vaan että se oli vain unta.

Itse uskon että usein toistuvilla unilla on usein myös  merkitys tai sanoma. Esim. uni jossa lapsia kuolee voi kertoa että alitajuisesti tai tietoisesti on (ehkä hieman liikaa) huolissaan omien lasten asioista. Samoin se voi kertoa yleisemmästä tämän maailman kärsimyksen ja vääryyksien pohdinnasta. Viime mainitussa tapauksessa voi auttaa, jos jättää vähemmälle uutisten seuraamisen, koska sieltä tulee kyllä päivittäin kuvia hirvittävyyksistä joita tapahtuu lapsille ja muille viattomille. Toisaalta se voi olla myös hyvä vaan surra kärsimyksen ongelmansa, niin että lopulta hyväksyy täysin sen että tällainen tämä maailma on, eikä enää hätäänny siitä niin että sitä täytyy psyyken unissakin jatkuvasti käsitellä. 

Yleensä muuten unen näkijä pystyy pääsemään kiinni uniensa merkitykseen, jos sitä oikeasti haluaa. Unen näkijän oma mieli kun on ne unet luonut. Niinpä jos valveilla kirjoittaa unensa ylös, ja ihan tietoisesti hiljentyen sisäisesti pohtii niiden merkitystä, erilaisia vaihtoehtoja miten ne voisi tulkita, niin yleensä mieli jossain kohtaa toteaa, että tämä - tämä on se juttu mistä tämän unen toistuminen kertoo minulle.

Vierailija
2/5 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat myös pahentaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta painajaisiin, voivat jopa aiheuttaa niitä tai pahentaa niitä. 

Vierailija
4/5 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pääsee helposti eläviin kuviin ja kyllä ne painajaiset myös muistaa.

Auttaisiko melatooni, käske pyytämään resepti lääkäriltä.

Vierailija
5/5 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Itse näin painajaisia vuosia joka yö ja ainoa minkä ne aiheutti oli sen etten päässyt hereille siitä painajaisesta ja kun lopulta heräsin olin liian väsynyt pysyäkseen hetkeäkään hereillä ja vajosi aikaisin samaan painajainen.