Toisen uusperheen huonejaosta
Toisen keskustelun innoittamana kysyn täältä nyt apua omaan tilanteeseen. Kämpässä on kaksi makuuhuonetta, joista toinen tällä hetkellä meidän käytössä ja toinen miehen kahden lapsen, jotka käyvät siis joka toinen viikonloppu.
Meille syntyi vauva, joka nyt tottakai menee vielä kauan samassa huoneessa meidän kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun ei menekkään?
Tarvitseeko miehen lapset noin neljän vuorokauden takia kuukaudessa oman huoneen, ja onko ihan kohtuutonta viedä huone heiltä uuden lapsen myötä?
Tuntuu jo nyt tosi turhalta ajatukselta, että kituutettaisiin lapsen kasvettua pienessä makuuhuoneessa kolmestaan, sen takia kun miehen lapset käyttävät toista makuuhuonetta vain joka toinen viikonloppu.
Kertokaas mielipiteitä (muustakin kuin siitä, että on pitänyt mennä taas perustamaan yksi uusperhe, muiden uusperheiden joukkoon jne.) !
Kommentit (24)
Minä nukuin juuri silloin teininä isän luona sohvalla tai varavuoteessa sen 4 yötä/kk. En ikinä kokenut itseäni syrjityksi, koska mun mielestä olin isää Tapaamassa. En siis kokenut, että se olisi kotini, juuri tuon vähäisen yömäärän takia. Ainut mitä olisin kaivannut, oli juuri joku lipasto tms. Mihin olisin saanut laittaa esim. Varavaatteitani yms. Tavaroitani, jotain pientä. Minä koin ainakin vahvasti, että kotini on äitiniluona ja muutaman yön/kk kävin isääni tapaamassa, hänen kodissaan. Jos olisin ollut enemmän hänen luonaan, olisin varmaan ajatellut toisin, mutta ei 4 yötä/kk tee mitään kotia, asui siellä talossa sitten isä, mummo tai äiti tms.
Meillä nuorin (yhteinen) lapsi sai makuuhuoneen, mutta se sisustettiin niin, että miehen lasten oli mukava olla siellä joka toinen viikonloppu (mm. sohva ja telkkari). Noina viikonloppuina, kun isommat lapset olivat, nuorin nukkui meidän huoneen lattialla. Tämä toimi hyvin. Isot lapset kokivat kodikseen sen, missä pääasiallisesti asuivat, mutta tulivat meille aina tosi mielellään. Tilanne asumisjärjestelyjen suhteen olisi tietysti ollut vaikeampi, jos olisi menty esim. viikko-viikko.
Kaikki lapset samaan huoneeseen. Eihän ydinperheessäkään mietitä, että mihin taapero menee nukkumaan vaan sille vaan hommataan sänky lastenhuoneeseen kun aika on. En minä tietty tiedä kuinka pahasti meidän kaksi vanhinta traumatisoituivat siitä, että pikkuveli aikanaan tuli myös lastenhuoneeseen nukkumaan. Silloin meillä oli vanhempien makkari, lasten huone, vieras/työhuone ja leikkihuone alakerrassa. Isommat oli aika isoja ennen kuin edes halusivat omat huoneet.
Hankkisin isomman asunnon, vaikka huonommalta alueelta. Järkyttävän käsinkosketeltava keino näyttää teineille, että heidän paikkansa on viety antamalla (vaikkakin järkisyistä) heidän huoneensa sille uudelle, yhteiselle lapselle.