Parisuhde juutalaisen kanssa?
Ei hirveän uskonnollisen sellaisen. Löytyykö palstalta ketään, jonka mies tai vaimo olisi juutalainen?
Kommentit (14)
Poikalasten ympärileikkauksesta kannattaa keskustella ennen lasten tekemisen aloittamista. Se kun on tapajuutalaisillakin tapana.
Seurustelen juutalaisen kanssa. On vaihto-opiskelijana Suomessa. Uskonto ei näy mitenkään elämässämme, ellei seksiä lasketa.
Olen itse kristitty, mutta sanon vain oman kantani. Suhteen onnistuminen on monista asioista kiinni, halusta yrittää ja ennen kaikkea rakkaudesta toiseen. Kannattaa kunnolla tutustua juutalaisuuteen ja puhua toisen kanssa avoimesti, miten vaikuttaa arkeen. Esim. tavat, juhlapyhät ja kaikki muu mikä vaikuttaa suhteessa. Ei kannata hylätä hyvää suhdetta toisen erilaisen vakaumuksen takia. Puhukaa avoimesti ja tutustu juutalaisuuteen.
Oon ite juutalainen :) kysy vaan niin voin mun mieheltä kysyä :D tosiasiassahan kyllä juutalaisuus ei oo ratkaiseva asia toimiiko juttu teillä vai ei, vaan se tyyppi :D
Mitenkä uskonnollisemmat juutalaiset sukulaiset ovat suhtautuneet liittoon? Tai siihen, että mahdolliset lapset eivät olisi juutalaisia vaan esimerkiksi ateisteja?
Vierailija kirjoitti:
Poikalasten ympärileikkauksesta kannattaa keskustella ennen lasten tekemisen aloittamista. Se kun on tapajuutalaisillakin tapana.
Eiks ne niiden papit myös ime siitä vauvan esinahasta ne veret? Jostai olen lukenut noin?
Lapset on juutalaisia äidin lautta, eli tässä tulevat lapset eivät automaattisesti ole.
Juutalainen kulttuuri on hieno, tutustu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen juutalaisen kanssa. On vaihto-opiskelijana Suomessa. Uskonto ei näy mitenkään elämässämme, ellei seksiä lasketa.
Olet aina heille silti Goym eli alempaa rotua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ne niiden papit myös ime siitä vauvan esinahasta ne veret? Jostai olen lukenut noin?
Tämä on käsittääkseni vain jonkun vanhoillisen suuntauksen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käsittääkseni vain jonkun vanhoillisen suuntauksen tapa.
Eli elävä tapa kuitenkin :D kaikkea sitä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mieheni on juutalainen, hyvin maallistunut sellainen. Itse olen apateisti, joten uskon asiat eivät ole merkittäviä. Ei ole ollut kulttuurieroja tai shokkeja. Lapset ovat tyttöjä, joten ympärileikkausasiakaan ei ole konkretisoitunut. Mies ei aidosti tiedä mitä olisi sen suhteen tehnyt mikäli olisi tullut poika.
Pojan vaimo on juutalainen isänsä puolesta, kiva ja hyvä ihminen. Kauniin lapsen saaneet,tytön saaneet.
Minun vaimoni on. Tai no, paperilla, kuten moni tapakrisitittykin on. Aika ateisti hän todellisuudessa on.