Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keukokuume ja siitä toipuminen, kokemuksia? Voinko jo painaa kunnolla duunia?

Vierailija
30.03.2016 |

Mulla todettiin 3vk sitten keuhkokuume. Pitkittynyttä flunssaa, väsymystä ja köhimistä jne. mutta vasta kun kunnolla tutkittiin crp:t ja keuhkokuvat keskussairaalassa niin tuli diagnoosiksi "paha" keuhkokuume. Crp:t huiteli about 160. Suonensisäisellä lääkityksellä saatiin kuitenkin viidessä päivässä serpit tippumaan neljäänkymppiin ja olin aikalailla täydessä vuodelevossa. Siitä eteenpäin söin ihan kotosalla amorionia 3000mg/11 päivää ja nekin minirasituksella fyysisen puolen suhteen. Ainoastaan pääkoppa meinasi ja meinaa hajota tässä hommassa kun pitää vaan maata ja LEVÄTÄ. EN saatana enää jaksa vaan levätä! Tottunut hektiseen arkeen ja siihen tekemiseen ja touhuamiseen.

Mulla on myös semi raskas ja fyysinen duuni ja sinne pitäisi palata täysissä voimissa, mutta kyllä nyt itekin tajunnut että eipä tuo vaan varmaan käy laatuun kun edelleenkin 1/2 tunnin kävelylenkitkin käy hengen päälle niin että tuntuu ettei happea saa ja kylkiä pistää.. tiedostan kyllä jälkitautien riskit mut pitäisi sitä sapuskaakin saada naaman eteen.

Pelottaa jo kohta että saan kenkää vaikkei sairastaminen mun oma vika ole. Ei tämmösiä kai pitäs miettiä, mutta voin kuvitella työnantajan äänensävyn jos vielä jään pois kun pitäis opastaa muita. Ääh.

Saikkutokarit tosiaan on, mutta työnantaja ei varmasti katso pitkään "vajaakuntoista". Lääkärin todistuksen mukaan ja VAATIMUKSEN mukaan pitäisi minimissään 2-4kk välttää rankkaa fyysistä hommaa, mitä mulla taas olisi duunissa joka päivä (josta en valita muuten kuin nyt "kipeenä")

Tää on niin perseestä. Oon hyvä työntekijä mut vituttaa jos joudun pihalle tällasen takia. Tai sit meen työmaalle ja saan jonkun sydänlihastulehduksen..hohhoh..

Ajatuksia mitä tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys ei ole sulle tärkeää, niin anna palaa. Kerrankos täällä eletään.

Vierailija
2/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sait saikkua pidät saikut. Jos määrättiin kevennettyä, opettele uusia hommia. Koeta alkaa kympiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys ei ole sulle tärkeää, niin anna palaa. Kerrankos täällä eletään.

Terveys on aina kyllä ollut tärkeää ja tuntuu nyt kyllä typerältä siitä säästää... hohhoh. Ei kai täällä tos kellee iloa ole jos oon kohta mullissa kun tuolla kolmen tonnin kalorit hikoilen. Mut silti, ei vaan nyt talous antaisi myöten olla pois saati sitten jos potkitaan pihalle...

ap

Vierailija
4/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista päästä väliaikaisesti kevyempiin töihin tai olla osa-aikaisena? Meidän työpaikalla pyritään toimimaan näin, mutta aina se ei toki onnistu. Tai sitten pyydät lisää saikkua.

Vierailija
5/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sait saikkua pidät saikut. Jos määrättiin kevennettyä, opettele uusia hommia. Koeta alkaa kympiksi.

Saikut oon pitäny ja lisää olisin saanu mut en halunnut koska talous ja laskut ja vuokrat ja kaikki! En vaan voi pitää tällasia "lomia" vaikka nyt helvetin hyvä syy olikin. Ja työnantaja pitää mua vielä täysin erinomaisen työkykyisenä kun olen saanut LEVÄTÄ näin PALJON (viimeisin keskustelumme, voi huoh).

Mitähän mää tässä nyt teen.

Ap

Vierailija
6/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan normaalissa toimistotyössä, ja sekin tuntu todella rankalta 3 vko keuhkokuumesairasloman jälkeen. Lääkäri kielsi 1kk ajan vielä sairasloman jälkeen kaiken rasituksen eikä kyllä tullut edes mieleen mikään fyysinen rasitus, kun 5min kävelykin aiheutti (sairasloman JÄLKEEN) hengityksen tasaamisen 15 minuutiksi...

Vierailija
7/7 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli armeijassa keuhkokuume ja lepäilin sen takia kolme viikkoa. Sen jälkeen olin kaikessa koulutuksessa taas mukana. En tiedä oliko kyseessä mitenkään paha keissi, kun luulin, että minulla oli vain yskää. Kuumeen tunnetta ei lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi