Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette hiljattain remontoineet keittiön. Millainen välitila?

Vierailija
30.03.2016 |

Laataa vai lasia? Minkälaiset?
Minkävärinen taso? Entä alakaapit ja yläkaapit?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin keittiöstä, ja varmaan siitä missä keittiö sijaitsee (Helsinki vs. maakunnat ym).

Asun Keski-Suomessa, sain keittiöremonttifirmalta tarjouksen kaksioni remontista. Kalusteet (ovet mdf:älä, taso tammea) ja työ yht. n. 6000€.

Puran vanhan keittiön pois itse, samoin valmistelen pinnat itse uuden keittiön asennusta varten.

Remonttia ei tosin ole vielä tehty, saati maksettu :)

Vierailija
22/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikkurilan jollain erikoiskovan käsittelyn kestävällä maalilla mustaksi maalattu. Avokeittiö, sopii paremmin sisustukseen ja on helpompi pitää puhtaana kuin kaakeleiden saumat.

Olen juuri ollut ystävälläni keittiöremppa-apulaisena. Hänelle tuli myös tuon tyyppinen (tai jopa sama?) maali tumman harmaana, jonka ystäväni maalasi itse seinään niin, että maalipintaan jäi pieni 3D-tekstuuri. Päälle tulee kuulemma vettä kestävä lakkaus. Pinta näyttää hyvältä varsinkin työtason valojen osuessa siihen. Valkoiset yläkaapit laminaattia  ja alakaapit tulossa kuulemma puuviilua, ei vetimiä mihinkään eli aika pelkistetty ja rauhallinen tyyli.

Ohiksena, että hatunnosto teille kaikille keittiöremppaajille! Näin sivusta hommaa nyt seuranneena ja jotain itsekin asian hyväksi tehneenä melkoinen urakka, varsinkin jos myös seinät, katto ja lattia pistetään uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin keittiöstä, ja varmaan siitä missä keittiö sijaitsee (Helsinki vs. maakunnat ym).

Asun Keski-Suomessa, sain keittiöremonttifirmalta tarjouksen kaksioni remontista. Kalusteet (ovet mdf:älä, taso tammea) ja työ yht. n. 6000€.

Puran vanhan keittiön pois itse, samoin valmistelen pinnat itse uuden keittiön asennusta varten.

Remonttia ei tosin ole vielä tehty, saati maksettu :)

Muista sulkea vesi ja sähkö ennen purkutalkoita.

Vierailija
24/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiililadonnasta ja valkoisista pitkulaisista laatoista tunnistaa talon vm 2016

Onhan se ihana ja sopii moneen tyyliin. Ajaton on usein paras.

Vierailija
25/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin itse valkoista, hieman vaaleanturkoosiin taittuvaa mosaiikkia, johon vitivalkoiset saumat. Työtaso valkoista korkeakiiltoa, alakaapit ja -laatikot mustat, yläkaapit valkoista korkeakiiltoa. Joku lasi olisi varmaan ollut myös kiva, mutta haluttiin säästää. Tuo mosaiikki maksoi alle kympin neliö, eli kokonaisuudessaan hintaa tuli ehkä 30€, kun laatoitimme itse.

Vierailija
26/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalkoiset kaapit, akaasian värinen massiivipuutaso ja vaaleanharmaa "tiililaatta" välitilassa.

Vierailija
27/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritön lasi valkoisella taustalla. Toivottavasti helpompi pitää puhtaana kuin laattojen saumat.

Vierailija
28/33 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan vaan tasainen seinä (betonia tasotteella), jotain tavallista maalia pinnassa. Sävy on meillä sama kaikissa keittiön seinissä, mutta olen nähnyt tosi kivoja tehosteväriseiniäkin nimenomaan keittiön "kaappiseinässä". Laataton välitila sopii mielestäni tosi kivasti avokeittiöön. Edellisessä kämpässä oli laatoitettu välitila ja kyllä näki saumoista, että meillä mm. tykätään tehdä itse tomaattikeittoa. Ei niitä kaikkia roiskeita ja värjäytymiä saanut vaaleista saumoista millään irti.

Meidän kaksion isohko keittiö maksoi noin 6000€ koneineen, asennus tehtiin itse, pl. sähköt ja putket. Niihin meni varmaan noin tonni, mutta halvemmallakin olisi päässyt, kun olisi tiennyt, mitä tilailee (eli sählättiin hieman). Kyseessä on Ikean keittiö ja kodinkoneet, mitään valitettavaa ei ole vielä löytynyt.

Vierailija
29/33 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/33 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi! ylivoimaisen siistein ja helpoin pitää puhtaana

Vierailija
31/33 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat alakaapit, valkoiset yläkaapit, valkoinen taso ja lasia välitila. Ei ollut mun valinta, ja seuraavaan mun keittiöön ei noita tule.

Vierailija
32/33 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uuteen kämppään oli arkkitehdit valinneet:

kaapit kiiltävä valkoinen, mustat minimalistiset mattavetimet

välitila: kiiltävä valkoinen levy

tasot: vaaleahko harmaa betonijäljitelmä

Saa nähdä miltä nuo tulevat näyttämään.

Vaaleus ja kiiltävyys ehdotonta plussaa, kun pohjoispuolen asunto.

Vierailija
33/33 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalattu helmiponttipaneeli