Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen sopimus loppuu, kun olen 5. kuulla raskaana

Vierailija
30.03.2016 |

Mahtaakohan kukaan ottaa enää töihin, jos haen jotain uutta paikkaa 5. kuulla raskaana?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi en koskaan ota töihin naisia. Samasta syystä kukaan muukaan tuntemani työnantaja ei palkkaa naisia.

Mikä toimenkuva eli millä alalla toimitaan näin?

Mitä olen sivusta seurannut niin aika monikin ekan kerran näpit poltettuaan koittaa välttää samaa tilannetta. Ei se ole ala- tai toimenkuvasta riippuvaa.

Vierailija
22/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuuraa toista äippälomalaista, hän tulee töihin. Joten työt loppuu joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi en koskaan ota töihin naisia. Samasta syystä kukaan muukaan tuntemani työnantaja ei palkkaa naisia.

Isäni ja minun omistama yritys työllistää tällä hetkellä 16 henkilöä ja kaikki miehiä. Syy tulikin jo selvitettyä tuolla ylempänä. Alalla ei ole väliä. Paikallisessa yrittäjäyhdistyksessä monen eri alan yritykset, etenkin pienyritykset, toimivat juuri näin. Meillä ei ole varaa naistyöntekijöiden "hukkatyöaikaan", jos niitä makselisimme, emme pystyisi pitämään 16 muuta henkilöä töissä. Suomalainen naistyöntekijä on ehdottomasti liian kallis pienyrittäjälle. Ei äitiyslomat niinkään, Kelahan korvaa suurimman osan, mutta palkallisia poissaoloja tulee ihan liikaa lasten sairauksien ja muiden perhevapaiden vuoksi. Jos ei halua ottaa riskiä palkkaamalla hyvän  naisen, niin sitten sitä ei vain ota. Se on ollut meidän valintamme ja näköjään monen muunkin.

Vierailija
24/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti että alkoi etomaan noi AY-liikeläiset. Hirveetä propagandaa ja työnantajan ahdistelua. ei ihme että menee niin päin persettä koko maalla.

Vierailija
25/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijaisena eli sopimus loppuu silloin kun loppuu. Siitä on turhaa enää kiistellä. Kyselinkin tässä vain, että kannattaako hakea uutta paikkaa raskaana vai ei. Olisiko siis hyvä käydä edes näyttämässä naamaa työhaastatteluissa, vaikka mahani nähtyä ei kukaan minua ottaisikaan töihin? Ap

Vierailija
26/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka saa tai hankki lapsia, ei siis kuulukaan elättää itseään työskentelemällä? Millä sitten?

Vierailija
27/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työnantaja ei esimerkiksi voi syrjäyttää työnhakijaa raskauden vuoksi valitessaan työntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen." Mitähän tää käytännössä sit tarkottaa? Jos raskaana oleva hakee työpaikkaa jota hakee viisi muuta tyyppiä, raskaana oleva pitää palkata ettei se vain ole syrjintää? :D

Vierailija
28/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin ilmoittaudut ja nautit kassan rahoja. Haet työtä. On kiinni työllistyminen siitä miten hyvä olet.

Vierailija
29/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työnantaja ei esimerkiksi voi syrjäyttää työnhakijaa raskauden vuoksi valitessaan työntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen." Mitähän tää käytännössä sit tarkottaa? Jos raskaana oleva hakee työpaikkaa jota hakee viisi muuta tyyppiä, raskaana oleva pitää palkata ettei se vain ole syrjintää? :D

niinkin voi käydä mutta tuskin sitä tuossa tarkoitettiin

itse käsitin että kirjoittaja viittasi nimenomaan määräaikaisuuden jatkumisen tilanteeseen

Vierailija
30/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sijaisena eli sopimus loppuu silloin kun loppuu. Siitä on turhaa enää kiistellä. Kyselinkin tässä vain, että kannattaako hakea uutta paikkaa raskaana vai ei. Olisiko siis hyvä käydä edes näyttämässä naamaa työhaastatteluissa, vaikka mahani nähtyä ei kukaan minua ottaisikaan töihin? Ap

Ainahan sä voit haastaa syrjinnästä oikeuteen ne työnantajat, jotka eivät ota sua töihin. Raskaana olevaa kun ei saa syrjiä.

Vierailija
31/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen sivusta seurannut niin aika monikin ekan kerran näpit poltettuaan koittaa välttää samaa tilannetta. Ei se ole ala- tai toimenkuvasta riippuvaa.

Kuitenkin näille työnantajille varmaan kelpaa lapsiperheiden tuomat rahat, jos kyseessä on palvelujen tai tuotteiden myynti? Lapsiperheille vihamielinen ympäristö vaikuttaa tulevaisuudessa siihen onko meillä veronmaksajia. Nämäkin työnantajat voivat sitten pitää valituksensa huonosta taloudesta, yhteiskunnan kallistuvista palveluista ja olemattomista eläkkeistä omassa mahassaan.

Vierailija
32/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla pääkaupunkiseudulla ja meillä varmaan puolet hoitajista on määräaikasia, minä mukaan lukien. Joskus hoitajilla jatketaan sopimusta, joskus näytetään ovea. Eli jos hankkiutuisin raskaaksi tarkottaisiko se sitä, että kun sopimukseni päättyy sopimusta on silti pakko jatkaa? Jos taas en ole raskaana, on aivan sallittua olla jatkamatta sopimusta? Ei mene kyllä mun kaaliin :D Ymmärtäisin jos kyse olisi vakituisesta työpaikasta, mutta nyt on kyse vain määräaikasesta sopimuksesta joka päättyisi joka tapauksessa olet raskaana tai et.

Vierailija
33/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin varmaan niin, että hakisin hyvin valikoidusti, vain oikeasti kiinnostavia töitä enkä toivoisi liikoja.

Vierailija
34/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täsmälleen sama duuni jatkuu, sitten pitää jatkaa jos olet raskaana. Mutta voi olla niin, että sun sijalle tulee se äippälomalainen ja joku muu jatkaa jossain toisessa tehtävässä. Sitten sua ei tartte pitää, jos on muitakin. Raskaudesta huolimatta. Voi mennä oikeuteen, mutta pitää olla 200% varma, että on oikeassa.

Vierailija
35/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa sanonut, että minun pitäisi saada jatkaa nykyisessä työssäni. Hirveän tappelun sain silti aikaiseksi. Tosin en minäkään ymmärrä näitä määräaikaisuuksia, joissa ei periaatteessa sijaisteta ketään oikeaa ihmistä, vaan uusitaan määräaikaisuuksia toisensa perään, jotta ei tarvitsisi ketään vakituisensi riesaksi ottaa. Itse tosin satun sijaistamaan ihan oikeaa ihmistä, joka palaa töihin määräaikaisuuteni päätyttyä.

Nyt joku varmaan tulee sanomaan, että olen tyhmä, kun hankkiuduin raskaaksi tässä elämäntilanteessa. Tyhmä on varmaan sekin, joka odottaa siihen asti, että rahat menevät lapsettomuushoitoihin, eikä sitä vakipaikkaa välttämättä ole vielä sittenkään irronnut. Ap

Vierailija
36/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin näille työnantajille varmaan kelpaa lapsiperheiden tuomat rahat, jos kyseessä on palvelujen tai tuotteiden myynti? Lapsiperheille vihamielinen ympäristö vaikuttaa tulevaisuudessa siihen onko meillä veronmaksajia. Nämäkin työnantajat voivat sitten pitää valituksensa huonosta taloudesta, yhteiskunnan kallistuvista palveluista ja olemattomista eläkkeistä omassa mahassaan.

Se on aivan sama, onko suhtautuminen vihamielistä vai ei, jos yritystä uhkaa konkurssi tai yrittäjää burn out näiden hässäköiden takia. Minäkin aikanaan opetin ensin kohtuullisen vaikean taidon yhdelle naiselle, joka juuri opittuaan lähti äitiyslomalle. Sijaistamaan tuli toinen, jota opetin 4 kuukautta, kunnes ilmoitti olevansa myös raskaana. Opetus jäi kesken, tein itse 16 tunnin päiviä korvatakseni tarvittavan työntekijän ja hänen sijaisensa. Aikansa kesti, mutta katkesi lopulta. Siis oma jaksaminen. Työkyvyttömyydestä olen nyt eläkkeellä, yritys kaatui kun en enää yksin jaksanut.

Vierailija
37/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan sama, onko suhtautuminen vihamielistä vai ei, jos yritystä uhkaa konkurssi tai yrittäjää burn out näiden hässäköiden takia. Minäkin aikanaan opetin ensin kohtuullisen vaikean taidon yhdelle naiselle, joka juuri opittuaan lähti äitiyslomalle. Sijaistamaan tuli toinen, jota opetin 4 kuukautta, kunnes ilmoitti olevansa myös raskaana. Opetus jäi kesken, tein itse 16 tunnin päiviä korvatakseni tarvittavan työntekijän ja hänen sijaisensa. Aikansa kesti, mutta katkesi lopulta. Siis oma jaksaminen. Työkyvyttömyydestä olen nyt eläkkeellä, yritys kaatui kun en enää yksin jaksanut.

Jos yritys noin helpolla kaatuu, niin on ollut jotakin vikaa taloudenpidossa jo alunperinkin eikä syy ole naistyöntekijöiden, vaan surkean yrittäjän itsensä! Toivottavasti muutkin samanlaiset yrittäjät joutuvat lopettamaan yrityksensä!

Vierailija
38/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nämä eivät vaikuta siihen, millaisia työntekijöitä yritykset palkkaavat yksittäisissä tilanteissa. Lapsiperheetkin voivat vapaasti valita, mitä palveluja tai tuotetta ostavat.

Vierailija
39/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yritys noin helpolla kaatuu, niin on ollut jotakin vikaa taloudenpidossa jo alunperinkin eikä syy ole naistyöntekijöiden, vaan surkean yrittäjän itsensä! Toivottavasti muutkin samanlaiset yrittäjät joutuvat lopettamaan yrityksensä!

Sinulle minulla ei ole muuta asiaa, mutta sen verran kerron, että koitapa joskus yksityisyrittäjän arkea, myy omaa työpanostasi asiakkaille päivän hintaan ja maksa sivussa noin 8 kk palkkaa toiselle työtä opettelevalle niin, että se opetus ei koskaan tuotakaan pennin hyrrää yritykselle. En syytä työntekijöitä tästä, he olivat molemmat todella hyviä työntekijöitä, mutta tämä systeemi ei vain voi toimia samalla tavalla tuhannen ihmisen firmassa kuin 2 hengen firmassa.... Huutele sitten kun olet kokeillut tuon yrittämisen, siihen asti pidä pääsi kiinni!

Vierailija
40/55 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle minulla ei ole muuta asiaa, mutta sen verran kerron, että koitapa joskus yksityisyrittäjän arkea, myy omaa työpanostasi asiakkaille päivän hintaan ja maksa sivussa noin 8 kk palkkaa toiselle työtä opettelevalle niin, että se opetus ei koskaan tuotakaan pennin hyrrää yritykselle. En syytä työntekijöitä tästä, he olivat molemmat todella hyviä työntekijöitä, mutta tämä systeemi ei vain voi toimia samalla tavalla tuhannen ihmisen firmassa kuin 2 hengen firmassa.... Huutele sitten kun olet kokeillut tuon yrittämisen, siihen asti pidä pääsi kiinni!

Tais kolahtaa ja pahasti.

No, eipä ole kukaan kirjoittajaakaan pakottanut yrittäjäksi. Ahneuttaan rupesi ja nyt kiukuttelee av:llä kun ei osannut ja homma meni persilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme