uskaltaako ilman luottokorttia edes harkita omatoimimatkaa
johonkin päin Eurooppaan muutamaksi päiväksi? Kun olen kuullut, että lennot pitää maksaa kortilla, hotelli ottaa kortilta jonkun takuumaksun tms.
Kommentit (34)
Visa electron riittää kaikkeen tuohon. Ainoat paikat missä sillä ei voi maksaa ovat lentokoneet ja junat (ainakin Suomessa).
Kyllä pankkikorttikin kelpaa, ei sen luottokortti tarvitse olla. Ilman korttia voi olla hankalaa. Viimeksi kun kävin Lontoossa niin kortilla ostin automaatista metro-liput, nostin käteistä, maksoin hotellin, maksoin luotettavissa kaupoissa ostokset jne.
Vierailija kirjoitti:
Visa electron riittää kaikkeen tuohon. Ainoat paikat missä sillä ei voi maksaa ovat lentokoneet ja junat (ainakin Suomessa).
Visa Electronia ei hyväksytä hotellivarauksen takuuksi.
Lennot voi maksaa Visa Electronilla/Debitillä, kuten myös hotellit (esim. hotels.com). Ainoa ongelma voi muodostua siinä, jos hotelli haluaa kortin tiedot takuuksi (mahdollisista tuhoista), mutta tämä taitaa olla yleistä vaan ns. kalliissa paikoissa ja käsitykseni mukaan Usassa luottokortti on ns must. Olen itse paljon matkustava luottokortiton, olin juuri 1,5kk Aasiassa ja olen mm. vuokrannut Italiasta autonkin ilman luottokorttia. Tarpeeksi vaan rahaa mukaan ja matkavakuutus kuntoon niin voit lähteä mihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu, että olen siitä huolimatta matkustellut vuosikausia omatoimisesti eri puolilla Eurooppaa pelkällä Visa Electronilla ja buukannut hotellit etukäteen.
Ja siis esimerkiksi Hotels.com hyväksyy kortiksi Visa Electronin, joka toimii maksutakuuna varauksesta. Yleensähän varaus maksetaan jo ennen yöpymistä, ei sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellivarauksia pystyy kuitenkin osaan tekemään ilman luottokorttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu, että olen siitä huolimatta matkustellut vuosikausia omatoimisesti eri puolilla Eurooppaa pelkällä Visa Electronilla ja buukannut hotellit etukäteen.
Lisään vielä, että tottakai siellä pitää olla saldoa sen verran, että kattaa hotellin hinnan ja hotelli "pidättää" sen summan takuuksi siihen saakka, että maksan laskun. Mutta ikinä ei ole epäonnistunut hotellin vuokraaminen siksi, että on vain Visa E.
Riippuu minne menet. Itse olen tehnyt muutamia useamman kuukauden reppureissuja ilman luottokorttia eikä koskaan edes tullut tilannetta että sitä olisi välttämättä tarvinnut mutta mun matkat suuntautui Euroopan ulkopuolelle...Monissa Euroopan kaupungeissa halutaan hotellivarauksen yhteydessä luottokortin numero takuuksi. Tosin tämäkään ei koske kaikkia hotelleja, esim.viimevuonna Roomassa ja Budapestissa ei kyselty luottokortin perään. Suunnittele reissua sen verran että katsot netistä etukäteen mahdollisia hotelleja/hostelleja ja mitä niiden varausehdoissa lukee, sillä se selviää.
Itselläni ei ole edes Visa Electronia vaan debit-kortti ja sillä olen ihan hyvin pärjännyt täällä Euroopassa. Hotellien etsiminen on ollut työläintä, mutta netin kautta on aina sellaisiakin löytynyt, mihin ei luottokorttia tarvitse. Useimpien turistinähtävyyksien pääsyliput yms. olen pystynyt maksamaan pankkikortillakin ongelmitta. Tarkista kuitenkin rahannosto-yms. mahdollisuudet etukäteen ja ota varmuuden vuoksi tarpeeksi käteistä mukaan, jos tulee jotain ongelmia vastaan.
Hauskaa matkaa! :)
Visa electronin turvin oon reilannutkin pitkin eurooppaa eikä ole ollut ongelmia
Ma olen matkustanut todella paljon ja ainoa kerta, kun olen joutunut turvautumaan luottokorttiin, oli Mumbain lentokentalla. En saanut automaatista rahaa debit-kortilla.
luottokortti maksaa pari kymppiä vuodessa ja sillä saa moninkertaisen turvan/jatkuvuuden matkalle. en menisi ilman korttia, yleensä kaksi eri korttia (oikeasti eri, ei kaksi saman taustajärjestemän omaavaa eriväristä korttia)
kerran tilanne on ratkennut positiivisesti jo sillä, että korttini oli väriltään kultainen. siksi maksan pari euroa extraa nykyäänkin että kortti ei näyttäisi lastentarhan leikkikalulta.
Mä oon kiertänyt jenkit, kaukoidät ym pelkän electonin kanssa. En luotolla lähde reissaamaan. Rahat sivutilillä, siirtää käyttötilille. Ikinä ei ole ollut ongelmia tai luottokorttia kyselty, edes Hiltonissa.
Nykyään pystyy esim Norwegianin lennot maksamaan myös visa electronilla. Hotellin voi maksaa perillä.
Mikä siinä luottokortin hankkimisessa on niin kauheaa?
Useimmat luottokortit saa, jos on ikää yli 18 ja säännölliset tulot. Käytännössä pystyy helposti hankkimaan myös vuosimaksuttoman kortin. Useimpiin pankkisopimuksiin kuuluu vähintään yksi maksuton kortti, Diners ja American Express antavat ensimmäisen vuoden ilmaiseksi, S-Visan saa ilmaiseksi jokainen jäsen.
Kortin hankkimisen jälkeen ei tarvitse ihmetellä, pärjääkö ilman.
Lennot voi maksaa pankkikortilla ja hotellit voi varata vaikka paikan päällä menemällä sisään ja maksamalla huoneen saman tien.