Vuokra-asunto asiaa! Mitä tehdä?
Asumme nyt kaksiossa 1,5v lapsen kanssa, eli meitä on täällä kolme. Kieltämättä välillä vähän ahdasta, koska lapselle kertyy koko ajan lisää tavaraa, mutta kyllä täällä hyvin kolmistaan pärjää. Ongelma onkin nyt se, että syksyllä meille syntyy toinen lapsi ja silloin varmasti asuminen kaksiossa hankaloituu huomattavasti. Emme saa asuntoa yksityisiltä, emmekä oikeastaan muiltakaan firmoilta, koska miehelläni ei ole luottotietoja ja minulla ei ole työsuhdetta, koska opiskelen. Olemme hakeneet kaupungilta asuntoa tuloksetta, mutta nyt olisi valmistumassa meidän lähelle uusia kaupungin asuntoja, joita aion hakea. En tiedä onko nyt ihan tyhmää kysyä, että mitä kannattaa asuntohakemuksessa ottaa huomioon ja mainita? Voisiko siinä ihan suoraan mainita noista miehen luottotiedoista, jonka takia emme muualta nyt ainakaan vielä pariin vuoteen kämppää saada. Miehellä on kuitenkin jo ollut 7 vuotta vakituinen työsuhde ja maksamme vuokran itse, että mistään sossupummeudesta ei ole kyse ja luottotietojen menetyskin johtuu 10v takaisesta yritysvelasta, jota mies makselee edelleen.
Ymmärrän toki että meillä on kuitenkin katto pään päällä ja täällä on varmasti kodittomiakin, jotka varmasti menee etusijalle, mutta eikai meitä voi ikuisestikaan tässä kopissa asuttaa kun lapset kasvaa? Enkä tiedä tykkääkö nykyinen vuokrafirmakaan siitä, että 50 neliön alla asuu neljä..
Toivoisin asiallisia vastauksia!:)
Kommentit (6)
Sellainen tuli vielä mieleen, että voittehan te opiskelija-asuntoa hakea kuitenkin? Perheasuntoja niilläkin on, ja yleensä niitä vielä saa suht helposti (vrt yksiöt).
Mä kirjoittaisin ihan suoraan just noin, että luottotietoja ei ole, mutta vakituinen työsuhde on ja raha-asiat noin muuten oikein mallillaan ja lisäksi vielä, että tosiaan alkaa olla ahdasta ja kolmestaankin ja nyt on perheeseen syntymässä toinen lapsi. Mutta kaupungille ja muihinkin isännöitsijöihin kannattaa olla ihan puhelimitse yhteydessä, jos ne ei niiden hakemusten kautta ota yhteyttä. Ite oon ainakin heti saanu soitettuani listan vapaista asunnoista ja saanut niistä valita, mitä menen katsomaan.
Kyllä nykyään saa asunnon ilman luottotietoja, yleensä kylläkin yksityisiltä. Tori.fi on pullollaan ilmoituksia asunnoista ja aika monissa lukee ettei tarvi luottotietoja
Voisittteko hakea opiskelija-asunnoilta perheasuntoa? Silloin riittää kunhan toinen pariskunnan osapuolesta opiskelee. Olen ymmärtänyt että lapselliset perheet ovat noihin perheasuntoihin etusijalla.
mä oon ymmärtäny et ne ottaa aika hyvin huomioon sen jos pienessä kämpässä asuu paljon populaa
Jos Stadilta haetta asuntoa, on sen saaminen ihan täysin tuurista kiinni. Eli oikeastaan ihan sama mitä siihen kirjoitat, niin tuuripeliä se on.
Yksi vaihtoehto voisi tietenkin olla se, että koitatte hakea nyk. vuokrayhtiönne sisäistä vaihtoa isompaan asuntoon? Jos siis on VVO tms.