Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häistä tullut karnevaali, rahastusampo ja lyömäase epämieluisille läheisille

Huh häitä!
30.03.2016 |

On mielenkiintoista seurata, mihin sfääreihin hääjuhliaan järjestävät morsmaikut yltävät. Hääjuhlista on yhä useammin tullut epäonnistunut karnevaalijuhla, jonka järjestäminen ja toteuttaminen tarjoaa sivustaseuraaville käsittämättömiä naurunpurskahduksia tai sitten epäuskoisia huokauksia. Olen seurannut erään nuoren morsiamen säntäilyjä ja primitiivireaktioita asiasta. Ennustan, että tätä touhua katsoessaan sulhaselle on paljastunut "ihanan" tyttöystävänsä koko luonteen kirjo. En yhtään ihmettele, jos sulho vielä pyörtää naimalupauksensa. Häälahjani, joka ei taatusti oli sieltä listalta, ostan varmuuden vuoksi ihan viime metreillä. Niin ja sitten juhliin ei kuulemma kutsuta erästä ystävää, koska hän sattui sanomaan morsiamelle pikkutotuuksia. Että silleen... Olemmeko me naiset näin pöhköjä? Jos niin ei tarvitse ihmetellä, jos meistä ei kovin moni ylene urallaan johtoportaaseen tai huippuasiantuntijaksi vaan näpertelemme omia pikku juttujamme vaaleanpunaisista silkkipapereista vielä vuosienkin päästä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minä en hääbileitä järjestäkään, koska on noiden bridezillojen takia mennyt maku koko touhusta ja kaikki häihin liittyä ällöttää. 

Vierailija
2/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tätä mieltä jo 24v sitten. Enkä järjestänyt häitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs vika karnevaaleissa on? Mielestäni suomessa ei todellakaan ole tarpeeksi karnevaaleja, hyvä jos yhtäkään.

Pitäisikö ihmisten rion karnevaaleilla juhlia mielestäsi hillitymmin ja arvokkaammin?

Vierailija
4/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika karnevaaleissa on? Mielestäni suomessa ei todellakaan ole tarpeeksi karnevaaleja, hyvä jos yhtäkään.

Pitäisikö ihmisten rion karnevaaleilla juhlia mielestäsi hillitymmin ja arvokkaammin?

Se, kun läheisiä juoksetetaan, pompotetaan , ahdistellaan ja kiristetään, että joku hullu bridezilla saisi prinsessapäivänsä. Lahjaksi pitää antaa vitusti tonneja ja siltikin saa haukut päälle, miten lahja oli liian vaatimaton. 

Vierailija
5/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaenevaalit ovat hauskoja ja on kiva, kun joku jotain järjestää. Suomen talous vain paranee, kun rahaa palaa.

Ongelma on kokonaan morsiamen pään sisällä.

Vierailija
6/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä:=] Häät on ihan p*****stä. Hauska nähdä nykypäivän morsmaikkuja järjestelemässä omia häitään :DDDD

Vierailija
7/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän vielä, jos parikymppiset haluavat leikkiä prinsessaa, mutta sitä vanhemmilla tuntuu kornilta. Jotkut viettävät vieläpä monet prinsessahäät elämänsä aikana ja samat vieraat istuvat vaikeina katsomassa niitä hassun hauskoja morsiamen/sulhasen ryöstöjä ja "kuinka hyvin tunnet puolisosi" -leikkejä. Kaikista hulluinta on, kun jokainen morsian puhuu "oman näköisistä" häistä, vaikka kaikki ovat täysin samasta tuubista puserrettuja :D Pikku hiljaa vaan tulee lisää amerikasta kopioituja juttuja hääprotokollaan ja häiden kustannukset nousevat.

Vierailija
8/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus.

Itse menimme maistraatissa naimisiin muutaman läheisen läsnäollessa ja sitten söimme hyvässä ravintolassa ihanan aterian. Häistä jäi ihanat muistot! Valintaamme ihmeteltiin ja kummasteltiin, mutta me halusimme juuri niin. Minussa nuo bridezillat aiheuttavat vain myötähäpeää.

Vierailija
9/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän häät aiheuttaneet kenellekään "käsittämättömiä naurunpurskahduksia tai huokailuja". Häät voivat olla myös mukava juhla, ilman bridezilla- sekoilua. Jätä se toisten arvostelu ja kyttääminen, niin elämäsi on mukavampaa.

Vierailija
10/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän häät aiheuttaneet kenellekään "käsittämättömiä naurunpurskahduksia tai huokailuja". Häät voivat olla myös mukava juhla, ilman bridezilla- sekoilua. Jätä se toisten arvostelu ja kyttääminen, niin elämäsi on mukavampaa.

Mistä voit tietää, että vieraat todella viihtyivät? Eihän normaaleilla käytöstavoilla varusteltu ihminen ole niin moukka, että näyttäisi toisen häissä hapanta naamaa, vaikka mieli tekisikin. 

Vierailija
11/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttiin häät ilman stressiä itsellemme tai läheisillemme, juhlavan päivän, josta kaikki nauttisivat ilman paineita. Varattiin tilausravintola 20 hengelle, pöytiin tarjoiluineen. Ketään ei pakotettu tekemään ohjelmaa, askartelemaan tai muuten ottamaan osaa hääjärjestelyihin. Kaasoa ei ollut. Lahjatoiveita kerroimme niille, jotka niitä kysyivät. Yksi ihminen tarjoutui valokuvaamaan (kävimme kyllä virallisessa hääkuvassakin), yksi halusi pitää puheen, lapset tykkäsivät laulaa pari laulua, muuten seurusteltiin. Se oli hieno juhla :)

Vierailija
12/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tätä mieltä jo 24v sitten. Enkä järjestänyt häitä.

Häät voi järjestää ihan tavallisestikin ilman sekoiluja. Meillä oli 140 vierasta ja hyvin meni, välit sukuun ja ystäviin kunnossa sekä ennen että jälkeen häiden. Häissä oli myös lapsia vieraina ja hyvin sujui 😊

Vierailija
13/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me haluttiin häät ilman stressiä itsellemme tai läheisillemme, juhlavan päivän, josta kaikki nauttisivat ilman paineita. Varattiin tilausravintola 20 hengelle, pöytiin tarjoiluineen. Ketään ei pakotettu tekemään ohjelmaa, askartelemaan tai muuten ottamaan osaa hääjärjestelyihin. Kaasoa ei ollut. Lahjatoiveita kerroimme niille, jotka niitä kysyivät. Yksi ihminen tarjoutui valokuvaamaan (kävimme kyllä virallisessa hääkuvassakin), yksi halusi pitää puheen, lapset tykkäsivät laulaa pari laulua, muuten seurusteltiin. Se oli hieno juhla :)

Kuulostaa aivan täydelliseltä hääjuhlalta. Olisipa tuollaisia enemmän.

Vierailija
14/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Itse menimme maistraatissa naimisiin muutaman läheisen läsnäollessa ja sitten söimme hyvässä ravintolassa ihanan aterian. Häistä jäi ihanat muistot! Valintaamme ihmeteltiin ja kummasteltiin, mutta me halusimme juuri niin. Minussa nuo bridezillat aiheuttavat vain myötähäpeää.

Mahtaisivatkohan tämäntyyppiset häät yleistyä, jos näistä kirjoitettaisiin enemmän lehdissä? Olisi hienoa, jos tällaisesta tulisi joskus muotia, mutta tuskin... Prinsessahääthän ovat kaupallisuuden riemuvoitto ja uutta härpäkettä niihin keksitään koko ajan. Onkohan Suomeen jo rantautunut se, että morsiamella ei olekaan enää vain yksi hääpuku vaan 2-3 hääpukua?

Vierailija
15/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voit tietää, että vieraat todella viihtyivät? Eihän normaaleilla käytöstavoilla varusteltu ihminen ole niin moukka, että näyttäisi toisen häissä hapanta naamaa, vaikka mieli tekisikin. 

Todella aidosti viihtyivät?

Itse menen häihin juhlimaan hääparia, enkä asennoidu siihen mitenkäs minä tällä kertaa viihdyn. Yleensä on mukava nähdä sukua ja ystäviä ja jutella kuulumisia.

Oletko katsonut liikaa näitä tositv arvioi hääni ohjelmia 😊

Vierailija
16/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Mahtaisivatkohan tämäntyyppiset häät yleistyä, jos näistä kirjoitettaisiin enemmän lehdissä? Olisi hienoa, jos tällaisesta tulisi joskus muotia, mutta tuskin... Prinsessahääthän ovat kaupallisuuden riemuvoitto ja uutta härpäkettä niihin keksitään koko ajan. Onkohan Suomeen jo rantautunut se, että morsiamella ei olekaan enää vain yksi hääpuku vaan 2-3 hääpukua?

Miehen sisko meni maistraatissa naimisiin, pukeutuneena täydelliseen hääpukuun huntuinern päivineen. Yhtäkään sukulaista/ystävää ei oltu kutsuttu paikalle, sisko kuitenkin sukuuunsa ihan ok väleissä.

Vihkimisestä kuultiin anopilta, joka "pakotti" ostamasn häälahjan.

Pari oli naimisissa muutaman vuoden ja erosi.

Vierailija
17/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehen sisko meni maistraatissa naimisiin, pukeutuneena täydelliseen hääpukuun huntuinern päivineen. Yhtäkään sukulaista/ystävää ei oltu kutsuttu paikalle, sisko kuitenkin sukuuunsa ihan ok väleissä.

Vihkimisestä kuultiin anopilta, joka "pakotti" ostamasn häälahjan.

Pari oli naimisissa muutaman vuoden ja erosi.[/quote]

Morsian halusi juhlavan hääpuvun, vaikka ei ollut juhlia eikä vieraita. Tämä kuulostaa kyllä omituiselta :o Olisiko morsian halunnut prinsessahäät, mutta sulhanen kielsi?

Vierailija
18/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ja muut juhlat ovat tärkeä liima sukulaisten välillä. Meillä on se tilanne että miehen puoli juhlii ihan hulluna jokaiset kissanristiäiset ja minun puolella ei juhlita mitään. En ole nähnyt äidin puolen sukulaisista osaa vuosikymmeniin. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Miehen serkut ja sukulaiset on mulle tutumpia ja läheisempiä kuin oman puolen joita tuskin tunnen. On kivaa kun on tällaisia pysyviä verkostoja eikä vaan työkuvioita jne. Ystävätkin tuppaavat elämän eri vaiheissa tulemaan ja menemään, sukulaiset ei.

Vierailija
19/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti lahjojen vuoksi, tai ei vuoksi, mutta niiden motivoimana pidettiin bileet. Ei ninittäin kumpikaan olla juhlivaa sorttia vaan introverttejä. Juhlista jätettiin ikävät ihmiset, kuten anoppi, isäni ja yksi miehen serkuista pois. Ei olleet karnevaalit, vaan varattiin yksi ihan hieno ravintola ja tarjottiin vieraille siellä maistraatin jälkeen ruokaa, juomaa ja kakkua. Olen varmaan siis hirviö, mutten halunnut kutsua niitä ketkä aiheuttaa draamaa.

Vierailija
20/79 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla meni maku häihin kun olin kaasona. Kaaso = orja. Vuodenpäivät joka päivä piti puhua häistä, oli hääpalaveria ja piti käydä kirkossa kuuntelemassa marssimusiikkeja ja juhlapaikkaa katsomassa monta kertaa ja puhelin vaan pirisi päivästä toiseen. Morsian ei osannut edes kenkiä valita ilman että piti kysyä mielipidettä. Oli askartelutalkoita ja häämessuja ja siihen päälle piti järjestää polttarit, joista meinasi tulla täysi fiasko kun morsian sähläsi niidenkin kanssa, vaikka halusi  yllätyspolttarit.

Kaikki sukulaiset riidoissa keskenään, kun joku oli kutsuttu ja jotain ei ja polttareista tuli vaan marinaa kun joku olisi halunnut tulla mutta ei oltu kutsuttu, kutsutut eivät halunneet tulla ja suurin osa jätti tulemasta. Piti olla tietynlainen mekko, mitä morsian ei tietenkään maksanut, rahaa paloi kun piti käydä milloin ostamassa mitäkin härpäkettä omalla rahalla kun morsiammella oli kiire.

Voitte arvata että ei olla enää väleissä. Olisi pitänyt vaan puhaltaa peli poikki heti alussa, mutta jotenkin sitä ajatteli ei halua toisen tärkeää päivää pilata. En enää ikinä suostu kenellekään kaasoksi. 

En pysty ymmärtämään, miten morsian kykenee olemaan niin kusipäinen, että oma maailman tärkein päivä antaa oikeuden kuukausitolkulla olla orjapiiskuri ja kuvitella että kaasolla ei ole omaa elämää. Kun pääsin häistä kotiin, itkin onnesta, että vihdoin tämä on ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan