Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä proteiinia aamupalalle, kun maitotuotteet jää pois?

Vierailija
29.03.2016 |

Iho-ongelmien takia ajattelin jättää maitotuotteet minimiin ruokavaliosta, ja kokeilla tapahtuisiko muutosta. (Iho huononi huomattavasti noin vuosi sitten kun aloin juomaan enemmän maitoa ja syömään rahkaa.) Ongelmana kuitenkin on, mikä rahkan tilalle proteiiniksi aamupalalle? Normaalisti olen syönyt puuroa + smoothien rahkasta ja marjoista. Kananmunia syön yleensä lounaalla paistettuna taikka sitten keitettynä salaatin kanssa, ja niitäkään en viitsisi kovin montaa päivässä popsia. Vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinivouhkaus on mennyt ihan liian pitkälle. Ei sitä JOKA aterialla tarvitse syödä :) Minä syön aamulla sitä mikä maistuu tai minkä ehdin jos sattuu olemaan kiire. Yleensä lasin jotain ihanaa mehua ja kahvia soijamaidolla. Eilen söin lisäksi kaksi Domino-keksiä. Hyvin jaksaa lounaaseen asti, jopa paremmin kuin ison aamiaisen syömällä! Tämä on tietysti totuttelukysymys aluksi ja riippuu millaista työtä tekee.

Mutta jos yrittää laihduttaa (kuten minäkin) on hyvä oppia syömään radikaalisti vähemmän. Vatsalaukku kutistuu. Tämä hieman OT mutta näin olen laihtunut 7 kg joulun jälkeen:

- aamulla lasi mehua, kaksi kuppia kahvia soijamaidolla

- lounaaksi lämmin ruoka ja kasviksia, EI leipää

- välipalaksi teetä ja pähkinöitä, jogurtti tms.

- illalla kevyt lämmin ruoka TAI runsaasti kasvistikkuja (kurkku, paprika, porkkana) + haluamaasi dippiä, hummusta tms.

- iltapalasta olen pyrkinyt eroon, mutta jos on kova nälkä niin syön. Esim. 1 viipale leipää, levitettä ja kasviksia. Tai hedelmä.

Ja juu en ole käynyt missään kehonkoostumusmittauksissa ja haukkukaa vaan tulevaksi laihaläskiksi mutta minä LAIHDUN, voin hyvin, en kärsi nälkää ja vaatteet sopii joka päivä paremmin, jaksan paremmin, iho hehkuu...:) EN jaksa kytätä proteiinimääriä. Ja hui, lenkkeilen, uin ja joogaan vielä kaiken lisäksi! (Kovan treenin jälkeen juon kyllä palautusjuoma ).

Voi hyvä tavaton. Minkä värisiä tuulipukuja sinulla on?

Vierailija
22/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinivouhkaus on mennyt ihan liian pitkälle. Ei sitä JOKA aterialla tarvitse syödä :) Minä syön aamulla sitä mikä maistuu tai minkä ehdin jos sattuu olemaan kiire. Yleensä lasin jotain ihanaa mehua ja kahvia soijamaidolla. Eilen söin lisäksi kaksi Domino-keksiä. Hyvin jaksaa lounaaseen asti, jopa paremmin kuin ison aamiaisen syömällä! Tämä on tietysti totuttelukysymys aluksi ja riippuu millaista työtä tekee.

Mutta jos yrittää laihduttaa (kuten minäkin) on hyvä oppia syömään radikaalisti vähemmän. Vatsalaukku kutistuu. Tämä hieman OT mutta näin olen laihtunut 7 kg joulun jälkeen:

- aamulla lasi mehua, kaksi kuppia kahvia soijamaidolla

- lounaaksi lämmin ruoka ja kasviksia, EI leipää

- välipalaksi teetä ja pähkinöitä, jogurtti tms.

- illalla kevyt lämmin ruoka TAI runsaasti kasvistikkuja (kurkku, paprika, porkkana) + haluamaasi dippiä, hummusta tms.

- iltapalasta olen pyrkinyt eroon, mutta jos on kova nälkä niin syön. Esim. 1 viipale leipää, levitettä ja kasviksia. Tai hedelmä.

Ja juu en ole käynyt missään kehonkoostumusmittauksissa ja haukkukaa vaan tulevaksi laihaläskiksi mutta minä LAIHDUN, voin hyvin, en kärsi nälkää ja vaatteet sopii joka päivä paremmin, jaksan paremmin, iho hehkuu...:) EN jaksa kytätä proteiinimääriä. Ja hui, lenkkeilen, uin ja joogaan vielä kaiken lisäksi! (Kovan treenin jälkeen juon kyllä palautusjuoma ).

No hui. Minä tiputin 10 kiloa ja säästin lihasmassaa kohtuullisen hyvin, kun söin proteiinia jokaisella aterialla niin, että kokonaisuudessaan söin sitä 2 g painokiloa kohti päivässä. Palauduin hyvin harjoituksista ja voimatasot säilyivät melko hyvin painon tippumisesta huolimatta. En ole laihaläski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aamupalalla ole pakko mitään proteiinia syödä. Itse en edes pysty, tulee huono olo. Aamupalani on vuosia ollut välimeren maiden tyyliin kahvi ja jotain pientä makeaa, esim. keksi tai pari. Hyvin voin kaikin puolin.

Ei kukaan pakota syömään millään aterialla yhtään mitään, mutta jossain vaiheessa voi käydä olo huonoksi ja tulla muitakin murheita. Minä voin todella hyvin, kun syön aamullakin proteiinia.

Vierailija
24/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maito kuuluu oman lajinsa poikasille, EI ihmisille! Samoin lihat ja munat. Toivottavasti saatte syöpiä ja muita kammottavia sairauksia jos ette jätä eläinperäistä tuotteita kokonaan.

Vierailija
25/25 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidneypavut ovat paljaaltaankin ihan hyviä. Proteiinirikkaita.