Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen masennus / uupumus

Vierailija
29.03.2016 |

Mies on jo pidemmän aikaa ollut kiukkuinen, saamaton, vetämätön ym., lisäksi hänellä on muisti huonontunut todella paljon. Viime viikolla mies vihdoin meni lääkäriin. Lääkäri oli arvellut, että miehellä on masennus tai uupumus ja antanut ajan psykologille. Tietysti oli otettu labrakokeet kilpirauhasongelman tms. poissulkemiseksi. Kotiin tultuaan mies oli sitä mieltä, että lääkärin diagnoosi on täysin pielessä.

Muutaman päivän mietin, että mies taitaa olla aika huonossa jamassa, kun kyseenalaistaa lääkärin diagnoosin. Varovasti kyselin asiasta mieheltä uudestaan ja hän tokaisee, että ei ole noin sanonut. Just. Tällä hetkellä hyvin yleinen ongelma meillä aika monessa asiassa; yhtenä päivänä mies sanoo jotain ja toisena päivänä väittää, ettei ole varmasti sanonut noin.

Mulla alkaa jo hermot mennä, kun muun lisäksi mies on alkanut syyttelemään mua. On kuulemma mun syytä, että hän on väsynyt. Ei kuitenkaan suostunut kertomaan, että millä tavoin. Lisäksi mies ei vastaa, jos kysyn häneltä jotain "pakollista" asiaa, esim. lapsiin liittyvää. Sitten kun kysyn uudestaan, niin saattaa tiuskaista jotain tyyliin että oletko sä töissäkin aina tollanen. Mieheltä ei kuitenkaan saa vastausta siihen, että mitä hän tuolla tarkoittaa.

Ilmeisesti oireet kuuluvat taudin kuvaan? Siis jos nyt kyseessä on masennus tms. Jokin miestä kuitenkin vaivaa, koska ihan mukavasta kaverista on tullut pikkuhiljaa tuollainen tiuskiva k-pää. Arki on viime aikoina ollut aika raskasta, kun yksin joudun hoitamaan kotiin ja lapsiin liittyvät asiat ja mies on lähinnä kapulana rattaissa. Toivottavasti tilanne vielä korjautuu tästä paremmaksi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän