EHKÄISY PETTI abortti takana 2kk sitten
Oon 20v tyttö ja mulla on ehkäisykapseli!! tein abortin 2kk sitten jollon se kapseli laitettiin. Nyt oksettaa kolmatta aamua putkeen ja rintoihin sattuu ja mulla oli semmosta minivuotoa aijemmi (johtuu kapselista) ja se loppunu seinää . Testiä en oo tehny mutta tunnistan olon tasan tarkkaan. Teen vielä testin. En tiiä mitä tehdä, poikaystävä on, kaks aborttia vuoden sisään tuntuy liialta mutta oon vaan niin nuori
Kommentit (59)
Mullakin on kaksi tuttua, jotka on tulleet ehkäisykapselista huolimatta raskaaksi. Lääkefirmakin ihmetteli.
Tee raskaustesti ja jatkossa vaihda ehkäisyä. Tsemppiä
http://www.vauva.fi/keskustelu/1306602/ketju/ehkasykapseli_pettaa
http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/58539/ketju/kaksi_viivaa_tikussa_e…
http://kaksplus.fi/threads/mae-olen-raskaana-ja-mulla-on-ehkaeisy-kapse…
Ehkäisykapseli ei valitettavasti ole 100% varma.
Eikai se v*ttu soikoon auta ku vedellä se siveysvyö niskaa tai viis kortsua päällekkäi. Eka (abortoitu) tuli vaikka oli kumi, nyt kapseli. Ehkä se vaan on tarkotettu että tämä pieni enkeli syntyy tänne kimppakämppä-slummiin ja äiti ei kouluttaudu loppuun. En oo ees poikaystävälle uskaltanu sanoo vielä. Näkyykö raskaustestissä vielä 2-3vk hedelmöityksestä osaako kukaa sanoa? Vaikuttaako tehdä vielä? Mikä on tarkoin testi? -AP
Kondomi, jonka lisänä joku muu ehkäisymenetelmä.
Onhan tää kamalaa ja en vaan kykene tekemään kahta keskeytystä 3kk sisään siis se ois jotenkin luonnonvastasta. Kerran kun sen on tehny nii kyllä sen tietää et se on vaan jotenkin"väärin" vaikka onki rahatilanne paska ja koulut kesken enkä todellakaan ole valmis vielä äidiksi. Ap
Kumissa on sitten ollut reikä. Voi näkyä noilla viikoilla, joillain kuitenkin hcg-tasot kuitenkin nousevat tavallista hitaammin, joten jos uskot olevasi raskaana en vielä luottaisi negatiiviseen tulokseen. Tarkkuuksissa ei taida olla eroa, käyttömukavuudessa ja hinnassa taas on, ja jotkut testit arvioivat kuinka pitkällä raskaus jo on.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, kauhea tilanne. :/
On joo siinä mielessä, että ap ja "poikkis" eivät osaa käyttää ehkäisyä ja muija tekee abortteja tiuhaan tahtiin. Noin muuten ei ole kauhea tilanne, koska he ovat itse tuohon itsensä ajaneet.
Itse sain lapsen 21-vuotiaana ja olin huomattavasti kehittyneempi ja aikuisempi kuin ap. En todellakaan enää tuossa iässä ollut noin teini. Aborttiakaan ei ole koskaan tarvinnut tehdä, kun on käyttänyt sitä ehkäisyä oikein.
Pari keskenmenoa tosin on tullut ja ei todellakaan miehen kanssa paneskeltu ennen kuin jälkitarkastukset olin käynyt ja vuodot loppuneet. Ap:n kannattaisi myös jatkossa muistaa, että ei niitä haaroja tarvitse aina aukaista, vasta kun ehkäisy ja "tavara" on ok.
Mutta mitä muuta voi odottaa noin holtittoman kuuloiselta teiniasteelle jääneeltä kuten ap. Munaa vaan rakoon, ei väliä mitä on tehty ja missä kunnossa toosa on, sekä lisää abortteja, niin hyvin menee.
Aikuinen akka sinä olet etkä mikään nuori. Ei lapsi opiskelua estä.
Viimeks näkyi 5viikolla semmonen haamujen haamu mutta varasin silti lääkärin ku olin varma... Ehkä teen vaa sen testin ja tuun tänne takas itkee
Tee se abortti ja vaihda ehkäisyä sen jälkeen!
Syytä lääkäriä. Oikein asennettu ehkäisykapseli on erittäin hyvä ehkäisy, markkinoiden parhain.
Mun mielestä kuulostaa enemmänkin siltä että oireesi tulevat ehkäisykapselista... jos se on siis ilmeisesti aika äskettäin laitettu? samoin abortin jäljiltä hormonit on pitkän aikaa sekaisin... vtut sä mitään raskaana ole, kunhan luulet :D tee silti testi. Huvittavaa vaan sanoa ''ehkäisy petti!!'' jos et edes tiedä oletko raskaana? Hormoneiden heilahtelut aiheuttaa samanlaisia oireita kuin raskaus, esim minä olin ''raskaana'' koko e-pillereiden käyttöajan.......
Jos mahdollisesta hedelmöityksestä on 2-3 vk, niin en usko että oireesi ovat raskausoireita, esim pahoinvointihan alkaa yleensä vasta 6 rv jälkeen
Voiko sen asentaa "väärin" ? tuntuu hyvin ihon alla. Varmistin lääkäriltä etukäteen että seksiä saa harrastaa ja että raskauteen on häviävän pieni todennäköisyys eikä kumia tarvitse käyttää :( ap.
Oksettaako aamuisin kapselistakin? No jos olen tehnyt keskeytyksen 2kk sitten niin uskon tunnistavani raskauden oireet. Ja toivon kovasti että olen väärässä. Ei käynyt edes mielessä että kapseli aiheuttaisi esim pahoinvointia tai lämpöilyä. Viimeksi raskausoireet alkoi ennen testin tekoa, en vain silloin osannut tunnistaa aamupahoinvointia ja sitä että jos en syö n. 2-3h välein huonovointisuus palaa. Menen lääkäriin huomenna ja toivon että olette oikeassa ja kapseli aiheuttaa tämän. Ap
Kuulostaa siltä kun oikein haluaisit olla raskaana. :D
Siveysvyö sitten vaan jatkossa päälle.