AV-palstan takia hyvän ystävän menetin! :(
Netissä on joku kumma tyyppi joka ei käytä minusta mitään muuta nimeä kuin "Asperger" ja keksii minusta perättömiä juttuja, että minulla olisi muka porttikielto kauppaan ja että uimahallissa valvoja olisi kieltänyt minua käyttämästä vesiliukumäkeä koska "se on lapsille tarkoitettu". Porttikiellon kauppaan saa varastamisesta eikä minun tapoihin kuulu varastella ja toiseksi se liukumäki mikä täällä päin on uimahallissa niin siitä saa laskea ihan kuka vaan, se on iso liukumäki josta laskee myös aikuisia, ei ole asetettu siihen mitään ikä yms rajoituksia. Tietysti joku voi olla kateellinen siitä kun kehtaan tässä iässä vielä laskea liukumäkeä ja itsekin haluaisi mutta ei kehtaa kun kokee että on siihen liian vanha yms niin siksi kiusaa tuolleen että netissä valehtelee tuolla tavalla. Totuus on, että tuo ihminen valehtelee, minulla ei ole porttikieltoa mihinkään kauppoihin, ei ole koskaan ollutkaan ja toiseksi ei myöskään uimahallissa ole mikään valvoja kieltänyt laskemasta mistään vesiliukumäestä. Tuo on jonkun kiusantekoa eikä pidä uskoa niitä juttuja, se ihminen valehtelee. Onneksi tuollaiset jutut on aika pian sieltä netistä poistettu sen jälkeen kun ne on sinne tullut.
Se oli kuitenkin ikävää viime vuonna tai siis tuossa vähän yli vuosi sitten kun menetin ystäväni netissä olleitten juttujen takia. Minua oli kiusattu netissä ja olin niin vihainen että kirjoitin asiasta blogiin aika uhkaavasti. Sitten huomasin, että yksi minun hyvä Facebook-kaveri ja ystävä oli kadonnutminun kaverilistalta ja joka vieläkään ei halua olla minun kanssa tekemisissä ja syynä on se, mitä aiempaan blogiin kirjoitin nettikiusaajistani. Kannattaa miettiä ennen kun kiusaa netissä, minä menetin nettikiusaamisen takia yhden hyvän ystävänkin jopa. Mutta ei tämä kovin suuri vahinko ole, koska tämän jälkeen kun hänet menetin, sain paljon uusia ystäviä lisää ja minulla on nyt enemmän ystäviä ja kavereita kuin silloin. Paljon enemmän.
Semmoista oon haaveillut, että minulla kun on täällä kaksi polkupyörää joista toinen on varapyörä, niin jos Jaana tulisi käymään luonani, niin me otettas Jaanan kanssa pyörät alle ja menisimme pyörillä vaikka Vesikkoon eli siihen uimahalliin missä on se vesiliukumäki, niin sinne menisimme ja uisimme siellä ja laskisimme myös vesiliukumäestä. Varmasti Jaanakin tykkäisi siitä liukumäestä. Se on iso liukumäki ja siihen mahtuu aikuinenkin ihminen hyvin ja siinä saa aika hyvät vauhdit. Minä ajattelin taas mahdollisesti vaikka ensi viikolla mennä taas sinne Vesikkoon ja laskea sitä liukumäkeä siellä. Siinä on niin hyvät ja mahtavat vauhdit :) Myös jonkun muunkin ystävän kanssa joka vaan minun luokse yöksi tulee niin voidaan ottaa ne pyörät alle ja lähteä käymään jossakin ihan missä vaan.
Kommentit (45)
Odotan jo vesiliukumäen yläpäässä valmiina, tule pian niin pääsemme laskemaan :) Terveisin Jaäna
Vakava aihe! Minäkin menetin ystäävän vastaavassa tilanteessa!
Menetit siis ystäväsi uhkaavien nettikirjoitustesi takia. Miten se liittyy tähän palstaan?
Mikset muuten avaa blogisi kommenttiosuutta kaikille avoimeksi? Selvästi kuitenkin kaipaat muiden kommentteja kun täältä niitä haet.
Henna eikö se ollut puhe äitisi kanssa ettet laita kuvaasi nettiin! Kantelenko äidillesi vai otatko kuvasi pois? Aiheutat taas surua ja murhetta 😫
Vierailija kirjoitti:
Menetit siis ystäväsi uhkaavien nettikirjoitustesi takia. Miten se liittyy tähän palstaan?
Mikset muuten avaa blogisi kommenttiosuutta kaikille avoimeksi? Selvästi kuitenkin kaipaat muiden kommentteja kun täältä niitä haet.
Täällä av-palstalla kiusattiin aspergeria siihen pisteeseen ettei hän nähnyt muuta mahdollisuutta, kuin uhkailun. Hän meni sitten uhkailemaan hänen kiusailijoitaan blogissaan ja menettin sen takia hyvän ystävän. On sanottu tuhat kertaa ettei aspergeria kannata ärsyttää!
Ilman av-palstaa asuisitte nyt Jaanan kanssa kahdestaan omakotitalossa ja hoitaisitte vauvoja, koiria ja marsuja ja söisitte jauhelihatäytteisiä lettuja, niinkö?
Epäilen.
Olen samaa mieltä, että nettikiusaaminen on väärin ja se täytyy lopettaa. Mikset perustaisi kokonaan uutta blogia etkä enää liittäisi siihen ollenkaan nimeäsi tai kuvaasi?
Vierailija kirjoitti:
mitä v*ttua mä luin :DDDDDDDDD
Lopeta kiusaaminen heti! Et uskaltaisi tulla haukkumaan aspergeri päin naamaa!
Niin vanhoja nämä!!!
Voi raukkaa ,joka jaksaa näitä trolleja tehdä.
" Lapsi on terve kun leikkii, sairas jos ei osaa lopettaa ".
Lopeta nettiin kirjoittelu vaikka puoleksi vuodeksi, niin ei taatusti kukaan kiusaa. Itehän sä olet kaiken suoltanut nettiin, kertonut kaiken, oma vika.
Koittakaas rauhoittua!
T. Psykiatri
Vierailija kirjoitti:
Koittakaas rauhoittua!
T. Psykiatri
Rauhotupa ite.
Ei ehkä ole liukumäessä ikärajaa mutta painoraja voi hyvinkin olla :D
t. realisti.
Ei pidä paikkaansa tuo pelkkä nimimerkki Asperger, on niitä useita muitakin.
Taas tulivat homot, ateistit ja muut syntiset riuhumaan tähän ketjuun!
T. Pastori
Noilla kiusaajilla ei ole mitään omaatuntoa. Vielä tämänkin tekstin jälkeen kehtaavat haukkua!
T. Filosofi
Tsemppiä sulle!