Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-v synttärit kotona?

Nykyajan paineet
29.03.2016 |

Muilla on hoplopissa yms.. Meillä lapsella on aika vähän kavereita, mietin saadaanko edes 8 kaveria kasattua. Päiväkodissa on vain kolme samanikäistä ja loput vauvoja. Onko siis ok pitää kotona ne synttärit vai onko ne nyt pakko pitää hoplopissa ja pyytää sitten vaikka 3-vuotiaita pk-kavereita sitten vieraaksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? No kysy siltä sun 6-vuotiaalta ketä haluaa kutsua. Miten muuten 6-vuotiaalla ei ole kavereita? Meillä ei 6-vuotias ainakaan olisi kutsunut mitään 3-vuotiaita tarhakavereita synttäreilleen. Pari parasta kaveria ja se riittää, miksi pitäisi haalia puolituttuja?

Vierailija
2/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tämä nykyajan suuntaus, että synttärit pitäisi järjestää aina jossain muualla kuin kotona. Mulla on seuraavaksi 12 täyttävä lapsi, jonka synttärit on aina järjestetty kotona ja joka on ollut ulkoistetuilla synttäreillä kaksi kertaa (saman lapsen 7v ja 8v -synttärit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella ei ole kavereita muita kun ne pari päiväkodista ja yksi minun ystävän lapsi. Asumme keskustassa ja tässä talossa ei asu muita lapsia. Lapsi haluaa hoplop synttärit itse mutta olen ymmärtänyt että minimi lapsimäärä on 8.

Vierailija
4/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjottaja kirjoitti:

Meidän lapsella ei ole kavereita muita kun ne pari päiväkodista ja yksi minun ystävän lapsi. Asumme keskustassa ja tässä talossa ei asu muita lapsia. Lapsi haluaa hoplop synttärit itse mutta olen ymmärtänyt että minimi lapsimäärä on 8.

Haloo sä voit maksaa niille muutamalle kaverille liput hoploppiin ja ostaa tarjottavat sieltä.

Vierailija
5/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjottaja kirjoitti:

6 lasta on minimimäärä Hoplop-synttäreille. Entä jos viet vain ne pari kaveria omasi kanssa HopLopiin ja tarjoat jäätelöannokset ja limukat tms.? Jos kerran lapsesi nimenomaan Hoplopiin haluaa.

Vierailija
6/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kotona juuri tytön 6-v synttärit. En edes harkinnut mitään muuta. Ensi vuodeksi kyllä toivoi jo jotain muuta, mutta ihan kivaa oli kotonakin! Ei todellakaan tarvitse olla mitään ihmeellistä! Meillä oli lahjapussien etsintää (olin piilottanut ne) ja ihan vaan sherkuttelua ja leikkimistä.

Vierailija
7/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä oli kotona juuri tytön 6-v synttärit. En edes harkinnut mitään muuta. Ensi vuodeksi kyllä toivoi jo jotain muuta, mutta ihan kivaa oli kotonakin! Ei todellakaan tarvitse olla mitään ihmeellistä! Meillä oli lahjapussien etsintää (olin piilottanut ne) ja ihan vaan sherkuttelua ja leikkimistä.

Sherkuttelun sijasta meillä oli kyllä herkuttelua :D

Vierailija
8/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 6-vuotias, hoploppina toimi metsä. Grillimakkarat mukaan ja laavulle paistamaan. Opeta nuotion ja grillitikkujen teko, olis ainakin erilaiset ja toimii parhaiten pienellä porukalla.

Vierailija
9/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 6-vuotias on jo sen ikäinen, että saa valita itselleen mieluisat synttärit, ja valita myös sen ketkä kutsutaan. Miksi aliarvioit lapsen ikää? Älä ainakaan kutsu 3-vuotiaita mukaan, elleivät ole läheisiä ystäviä. Eikä synttäreitä valita paineiden mukaan, vaan sen mukaan mistä lapsi tykkää. Jos on varaa hop lop synttäreihin niin sitten sinne. Jos ei ole varaa, niin kotona. Hyvin yksinkertaista, jos ajattelee järjellä eikä minkään muiden asettamien paineiden mukaan.

Vierailija
10/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut synttäreitä monissa eri paikoissa (e hoplopissa) ja aina välillä myös lapsen toiveesta kotona.

Olemme esim. Lintsille ostaneet muutamalle kaverille rannekkeet ja tarjonneet herkut siellä ravintolassa, ei siihen tarvita mitään erityistä synttärikonseptia kuten ei hoplopiinkaan ;)

Ja muutama vieras on ihan ok, ei tarvitse "velvollisuudesta" kutsua muita kuin läheisimmät ystävät.

Vierailija
11/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhimman lapsen synttärit ollut aina kotona, koska lapsi kieltäytyy lähtemästä mihinkään "paikkoihin" viettämään synttäreitä. Vieraita on ollut 4-6, ihan sopiva määrä minun mielestäni. Kaksi parasta kaveria koulusta, lempiserkku, jotain lapsia harrastuksista. Tyttö on aina halunnut että synttäreillä askarrellaan jotain, viimeksi tehtiin kasvomaalit, sitä ennen askarreltiin paperhatut jne.

Nuorempi taas haluaa aina johonkin paikkaan synttäreille. Ollaan oltu mm Sea Lifessa ja Raxissa. Ja vieraita joku 10 vähintään. Nämä ulkoistetut synttärit on minusta aika rasittavia ja lapsetkin usein väsyvät ja kiukuttelevat niillä enemmän.

Jos sinun lapsi haluaa Hop Lop -synttärit niin ei kai sille sitten voi mitään.

Vierailija
12/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vielä: siis kotisynttäreistäkin saa ihan toiminnalliset jos vuokraa niitä oheistoimintoja. Yhden kaverin lapsen synttäreillä oli poniratsastusta, toisella taikuri jne.

Vierailija
13/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsen synttäreistäkin tehdä suorittamista? Eikö voisi vaan nauttia, ja järjestää sellaiset synttärit joista lapsikin nauttii?

Vierailija
14/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta, millaiset juhlat haluaa ja ketkä haluaa kutsua. Meillä on ollut osa synttäreistä muualla ja osa kotona, sekä omilla, että muiden lapsilla. Muualla pidetyissä ei ole ollut pointti mikään pröystäily vaan lähinnä tila (vaikka jo 10 6-7v poikaa on aika paljon kerrostaloasuntoon) sekä helppous. Hoplopissa ei olla koskaan oltu, vaan erilaisissa kohtuullisemman hintaisissa liikuntapaikoissa, joista moniin voi viedä itse tarjottavat. Pienemmän lapsimäärän toisaalta just voisikin viedä vaikka sinne Hoploppiin, leffaan, uimaan tms. spesiaalikivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme