Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavaroita vihaat vanhemmillasi?

Vierailija
29.03.2016 |

eli tavarat, jotka heittäisit suoraan roskiin/laittaisit kierrätykseen, jos vain saisit luvan. Ovatko kauheita, vanhoja vai mitä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vanhemmillani vaan anopillani. Googlatkaa "Pentik kynttilänjalka 70-luku". Aivan järkyttäviä kakanvärisiä möykkyjä. Ekana hakutuloksissa anopilla oleva jätepallero. Anopilla oli asunto myynnissä ja heti ensimmäisenä eteisessä tuli vastaan tuo kynttilänjalka. Hyi olkoon. Veimme kyseisen vekotuksen vaivihkaa yhteen makuuhuoneista. Siitä esineestä eivät perilliset kyllä tappele.

Ei ristus! Ihan oikeasti joku on tuollaisen suunnitellut ja valmistanut? Ja joku on mennyt sen ostamaan?! Mä sain painajaisia pelkästä ajatuksesta, että tuollaisia on...

Luultavasti kyseessä on lahja. Lahjanantajalla on ollut jotain hampaankolossa lahjansaajaa kohtaan...

Vierailija
22/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä urpot vastailee täällä että ei mitään, jos kysymys kuuluu että MITÄ TAVAROITA VIHAAT. Eli tarkoitus listata tavaroita eikä jeesustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei niinkään kerännyt turhaa krääsää, mutta isäpuoli ja hänen naisystävänsä eivät juurikaan heittäneet mitään pois. Minä lomalla käydessäni sitten nakkelin tahmaiset käytetyt pakaste- ym. pussit ja floora-rasiat, joita ei saanut pesemälläkään puhtaaksi. Pakasterasioita oli ihan riittävästi muutenkin. No, nyt niitä ei enää tarvitse raivailla, isäpuoli on jo äidin vieressä hautuumaalla ja naisystävä ties missä. Talokin on jo myyty. Sen perinyt on kyllä joutunut kantamaan aika monta lastia jätteisiin!

Vierailija
24/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti ole menossa heittämään vanhemmillani tai muillakaan sukulaisilla mitään roskiin, mutta tuo visio perikunnalle jäävästä ryönän määrästä...

Siellä on muutama asia, jotka haluan säilyttää vaikkapa omille lapsilleni. Sinällään mulla ei ole mikään tarve hillota mitään astiastoja, hopeita tai taidetta, mieluummin vaihdan rahaksi jos ne jollekulle kelpaa ja tekee mielen iloiseksi.

Mutta takaisin tuohon poisheittämiseen... kaikki Minna Immosen taulut. En kestä ällöimmosia, jonkun mielestä sillä on varmaan herkkä siveltimenjälki, mutta mun mielestä ne on kaikki vaan kitchiä.

Ja sori mutsi, mutta myös kristallilasisi lähtevät kiertoon nopeasti. Onhan ne ihania, mutta ei niistä ole arkikäyttöön ja juhliin ei puoli tusinaa kutakin lajia riitä. Sitä paitsi joku kuitenkin rikkoisi kännipäissään yhden ja mikään ei korpea niin kuin viiden kappaleen sarja jotain.

Vierailija
25/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan niitä joita kantavat minun kotiini. Antavat muka lahjaksi ja vaativat säilyttämään.

Äitini on 'lahjoittanut' minulle jopa omia vaatteitaan. Toisinaan sitten kyselee niiden perään ja haluaa nähdä niitä.

Olen kieltänyt tuomasta, olen laittanut roskiin ja vienyt kirpputorille niitä tavaroita. Pahoittavat kovasti siitä aina mielensä ja mököttävät jonkin aikaa. Sitten taas sama meno jatkuu.

Hirveät huutokohtaukset saavat jos palautan tavarat heille.

Vierailija
26/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paras.:D :D :D :D

Vierailija
27/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät Lomosovin posliinipullot!

Niitä ei voi käyttää, muttei myöskään hankkiutua eroon. Perintökalleuksia! Siellähän keräävät pölyä ylähyllyllä. Odottakaas, kun perin ne. Lähteävät kaaressa, etteivät vaan joudu kenenkään muunkaan vaivaksi. Käytän posliinin vaikka pihakukkien ruukun salaojitukseen.

Vierailija
28/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paras.:D :D :D :D

Äh, lainaus meni pieleen, mutta tarkoitin tuota 70-luvun Pentikin kynttilänjalkaa. Ihan karmea!:D

Vierailija
29/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan aikaisemmin kirjoittanut tälle palstalle, mutta nyt oli pakko. Nuo Pentikin 70-luvun kynttilänjalat ovat jotain aivan järkyttävää! Näyttää ihan taaperon tekemiltä jätöksiltä.

30/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vanhemmillani vaan anopillani. Googlatkaa "Pentik kynttilänjalka 70-luku". Aivan järkyttäviä kakanvärisiä möykkyjä.

Aaahhhaahhaa! Mun äidillä on just tuollainen, tosin tummansinisenä, onneksi... 

Itse inhoan äidin tapaa säästää vanhoja margariinipurkkeja pakastusrasioiksi. Niitä on aina astiakaappi täynnä. Ylipäänsä joku turha pakastaminen ja sitten se kun sitä pakastinta pitää väkisten syödä tyhjäksi. Jotain lätsääntyneitä vetisiä marjoja, yäk!

Itse ostan aina kaikki marjat ja vihannekset tuoreina, pakastettuina ja sulaneina ne on pilalla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan aikaisemmin kirjoittanut tälle palstalle, mutta nyt oli pakko. Nuo Pentikin 70-luvun kynttilänjalat ovat jotain aivan järkyttävää! Näyttää ihan taaperon tekemiltä jätöksiltä.

Ja vieläpä vatsataudissa olevan taaperon. 

Tuo vihertävä sappilima p?skan päällä kruunaa kokonaisvaikutelman. 

Mitä lienee Anu Pentikillä ollut mielessä? Joku ex, jonka halusi polttaa roviolla?

Vierailija
32/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kynttilänjalan nimi on "kaamos"

Että ehkä jollain oli vaan tosi ikävä kesää XD

Vierailija
33/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroista en tiedä mutta ovat ite niin vanhoja että ovat mullan alla

Vierailija
34/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla tää homma on jo siellä perinnön jaon jälkeisessä ajassa, niin voi varmaan vastata, kun kyse oli "omasta" tavarasta: 20 Mariskoolia.. voi jeesus, kuka niitä tahtoo himaansa?! Meillä oli kanssa noita ultima thule astioita, rumia kuin ruutanat, kierrätykseen lähti koko kasa. Samoin oli kokonainen astiasto jotain halavatun pentikin lappi-lautasia... painavat tonnin kappale, ei voi pestä apk:ssa. Samaan osoitteeseen. Kierrätyskeskus on muuten aivan mainio konsepti: kutsut kylään ja käsket kantamaan ulos kaiken mikä heille kelpaa, loput sitten peräkärryllä kaatikselle. 

Nuo Mariskoolit... Minun äidillä on hylly täynnä niitä ja ne ovat minusta aivan järkyttäviä.

Vierailija
35/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää muiden hylkäämää tavaraa kärräävät minkä ehtivät, kamalimpia toimimaton vanha elektroniikka ja muovikukat jostain 80-luvulta. Jääkaappejakin on varmaan kymmenkunta varalle ja vanhoja kuvaputkitelkkareita joita ei varmana ikinä kukaan kaipaa. Jättävät oikein esille vaikka voisi viedä varastoon. Eivät raahdi heittää menemään edes kuolleen ukin vanhoja kalsareita kun kuulemma käyttökelpoista tavaraa kun vähän parsii. Pihakin kuin kaatopaikka ja meinaan purskahtaa aina itkuun kun sinne menen kylään.

Vierailija
36/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otsikossa olisi voinut lukea inhota vihaamisen sijaan.

T ap

Vierailija
37/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ryijyä tulee aina ekana mieleen. Äiti alkoi kunnon keräilijäksi kun me lapset muutettiin pois kotoa, ja nyt siellä onkin hyllyt täynnä antiikkisia sokeri/kerma/maito/jauho -purkkeja, you name it. En tajua sitä kippojen ja kappojen hamstraamista.

Vierailija
38/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on kaikki hyllynreunat täynnä sellaisia imelän söpöjä posliinieläimiä. Ovathan ne jollain tavalla suloisia, mutta se määrä on kammottava. Toinen kategoria ovat 70-luvun lapinmatkoilta kotiin raahatut matkamuistot. Turistirihkamaa pahimmillaan.

Vierailija
39/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pikkurihkamaa jota sisarukset ja lasten lapset on vanhuksille kantaneet, hyllyt ja kaapit täynnä jos jonkunlaista kippoa pikkupatsasta ja muuta keramiikkarihkamaa. Tätä on sitten joka nurkassa eikä voi pois heittä kun ne on saatu lahjoiksi. Itte kaivaisin syvän montun ja kippaisin kaiken sinne.

Vierailija
40/64 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis ap:lle? Miksi veitsitukki on bakteeripesä? Eihän sinne likaisia veitsiä laiteta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän