Saako työterveydenhuoltoa käyttää jos ei tarvitse sairaslomaa mutta pelkää jotain sairautta
Jos on vahva epäily jostain vakavammasta? Voiko sinne mennä vaan kertomaan että tällaisia oireita (vaikkei ne sillä hetkellä vaikuta työkykyyn)?
Kommentit (5)
Meillä saa. Sain sieltä lähetteen sairaalaan alaan erikoistuneelle lääkärille.
Riippuu tosiaan sopimuksen laajuudesta. Työterveyshuollossa tietävät mitä sopimus kattaa.
Laajimmat kattaa kaikki tutkimukset ja toimenpiteet, myös hammashuollon. Työnantajan pitäisi kyllä informoida työntekijöitä työterveyshuollon tasosta. Itse en ensimmäisissä työsuhteissa edes tiennyt että semmoinenkin on kuin työterveyshuolto. Kävin sitten terveyskeskuksessa tai yksityisellä ja maksoin itse myös työperäiset jutut 😐
Kannattaa tosiaan kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosiaan sopimuksen laajuudesta. Työterveyshuollossa tietävät mitä sopimus kattaa.
Laajimmat kattaa kaikki tutkimukset ja toimenpiteet, myös hammashuollon. Työnantajan pitäisi kyllä informoida työntekijöitä työterveyshuollon tasosta. Itse en ensimmäisissä työsuhteissa edes tiennyt että semmoinenkin on kuin työterveyshuolto. Kävin sitten terveyskeskuksessa tai yksityisellä ja maksoin itse myös työperäiset jutut 😐
Kannattaa tosiaan kysyä.
Hammashoito ei ole koskaan työterveyshuoltoa. Työnantaja voi sen maksaa joko suoraan itse 100% tai sitten asiaan on jokin vakuutus. Työterveyshuolto on Kela korvattavaa toimintaa työnantajalle, joten hammashoito ei ole koskaan työterveyshuoltoa. Älkäähän sekoittako käsitteitä.
Riiippuu minkälainen sopimus työnantajalla on työterveyshoidon suhteen. Minimipalveluissa sopimukseen ei kuulu sairaanhoitoa, joten voi olla, että sinut käänytetään terveyskeskukseen. Soita ja kysy, ehkä teillä on paremmat etuudet kuin kunnan palveluksessa olevilla.