Kuinka paljon suunnilleen on yksiössä asuvan yksinelävän sähkölasku/kk?
Kommentit (28)
Mulla on 50e/3kk, eli reilut 15e kuussa. Sisältää sähkön ja siirron.
NO TUOTA RIIPPUISIKO VÄHÄN SIITÄ ETTÄ PALJONKO SITÄ SÄHKÖÄ KÄYTTÄÄ!!!????
N. 40e/3 kk. Ei saunaa eikä astianpesukonetta. Keskivertokulutus yksiössä sähköyhtiöni mukaan on 1000-2000 kWh vuodessa.
Mulla oli 20m2 yksiössä kokonaissähkölasku kuukaudesta riippuen noin 25-30e/kk. Ei pesu- tai pyykinpesukonetta, mutta mulla oli tv, tietsikka, jääkaappi, pakastin, ja todella vanha uuni.
Puolisolla on 33m2 ja sähkölasku on noin 100€/3kk. Kodinkoneet ovat uudehkoja (jääkaappi, pakastin, pyykinpesukone), ja elektronisia vempeleitä on paljon (useampi tietokone, leffatykki..).
Minulla on ollut lasku sellainen 13.5-15 eur/kk. Sähkönsiirto on se kallein osuus, se on ollut sellaiset 8.5 eur/kk, itse sähkö on maksanut 5-6.5 eur/kk.
Mikä on yksiön lämmitysmuoto? Onko saunaa? Onko oma pesukone? Kylppärissä lattialämmitys?
Vierailija kirjoitti:
RIIPPUU MYÖS SÄHKÖN HINNASTA!!!!!!
Mulla on ollut yksiössä (jossa huutaa jatkuvasti töllö, läppäri ja pesukone) yleensä 11-13€/kk
Pieni kaksio, uudehko kerrostalo ja sähkölasku on alle 20 euroa kuukaudessa.
Pyykkään 3 - 4 koneellista viikossa, tietokone on melkein koko päivän päällä, imuroin kerran tai pari kertaa viikossa ja kokkaan aina välillä. (Olen kotona fyysisen sairauden vuoksi.)
Mulla on kolmen kuukauden lasku 150. Suuruus tulee siitä, että on koneellinen ilmanvaihto liesituulettimen kautta, oma sauna ja lattialämmitys kylppärissä. On myös tiskikone, joka on aika pieni, ja pyykkikone. Iso tuo on siihen nähden, koska olen aika paljon pois.
Vierailija kirjoitti:
NO ÄLÄ!!!!!! JOSTAI MUUALTA EHKÄ LÖYTYS VERTAILUTAULUKKOI JOS SELLASII KAIPAA!!!!!!
T.1000€/KK SÄHKÖÖN
Talvisin noin 25€
Syksyisin ja keväisin noin 20€
Kesäisin noin 15€
Täh? Mulla aina ollut jotain 170€/3kk.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mulla aina ollut jotain 170€/3kk.
Eiku joo, nyt erehdyin. Kaksiossahan asun, mutta yksin siis.
Mulla oli yksiössä asuessa noin 55e/3kk, sis. siirron. Ei ollut astianpesukonetta, mutta pyykinpesukone oli. Eli 18,33e/kk. Helsingin Energia.
Mulla on n. 20e/kk sis. siirron. Asunnossa sauna, jota käytän kerran viikossa.
Pelkkään siirtoon menee laskusta melkein 35 €.
Alle kympin kuussa, plus siirtomaksut. Itselläni kulutus on ollut talvisin max 8e/kk ja kesäisin 4e/kk.