Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljoona linnunpönttöä kampanja - oletko osallistunut?

Vierailija
28.03.2016 |

Onko tullut uusia pönttöjä värkättyä :) ?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värkänny uusia mutta entiset kävin rekisteröimässä. Ei ehkä sovi lisää pönttöjä tontille kun naapureilla molemmilla puolilla on kanssa pönttöjä rajalla.

Vierailija
2/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo liikaahan on turha laittaa, linnut reviiritietoisina ei pesi jos on liian tiheässä.

Mökille aattelin, että vois, tai antaa lahjana naapurille tai tutuille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos siinä rekisteröinnissä kohtaa sille, että onko pönttö uusi vai vanha?  Tai olisi mielenkiintoista tietää, montako pönttöä itse kampanja innostuttaa saamaan aikaiseksi, ja montako oli jo ennenstään :)

Vierailija
4/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti pääsiäisen aikaan tehdä pönttöjä mutta minä paska muuta kuin netissä :(

Vierailija
5/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämän pönttöilyn taustatekijä/ aloitteen tekijä on?

Vierailija
6/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti pääsiäisen aikaan tehdä pönttöjä mutta minä paska muuta kuin netissä :(

Äläpä lannistu. Monet tirpathan pesii toisen kierroksen, ja toiset alottaakin vasta myöhemmin, eihän siepotkaan ole edes saapuneet. Tai västäräkit tai pääskyt.

Viikonloppuna uus yritys taas :)

Vierailija
7/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai mikä yhdistys tms.....

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
8/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja lapset ovat tehneet viisi pönttöä ja ne ovat olleet puissa jo 1-3 vkoa.

Vierailija
9/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle luonto - 100 vuotisen Suomen kunniaksi. Mukana on sitten alueellisia lintuyhdistyksiä, nuorisojärjestöjä ja ihan keitä vain, jotka mukaan haluaa tulla.

Seurakuntiakin jonkin verran, niitä olis kiva nähä enempi.

http://yle.fi/aihe/miljoona-linnunponttoa

Tuolta löytyy mitä, miksi, milloin vastaukset.

Vierailija
10/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huollettu vanhat pöntöt ja laitettu uusia. Tämä on joka vuotinen kevään aloitus :) Pönttöjen kertymisen määrästä päätellen ei olla ainoita jotka pönttöjä keväisin kantaa metsään :D

Vierailija
11/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin linnunpöntön ja kävin viemässä sen metsään. En osaa rakentaa mitään.

Vierailija
12/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän on helppo osallistua vaikka päiväkotien, koulujen, seurakuntien, kerhojen jne.

Meillä kylillä jalkapallojoukkue järjesti pönttötalkoot jossa sitten myytiin pönttöjä ja tulot seuran toimintaa tukemaan. Hyvää puuhaa ihan kaikille, ja hyödyllistä :)

Vierailija
13/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusia ja vanhoja, lisääkin tekisi mieli värkätä vähän isommille otuksille, mutta saa nähdä iskeekö laiskuus. Tänään jo ensimmäinen sankari kävi asuntoesittelyssä ja taisi kiinnostua kovinkin. On niitä lintuja vaan mukava seurailla, ihan niinkuin muitakin eläimiä.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
14/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin linnunpöntön ja kävin viemässä sen metsään. En osaa rakentaa mitään.

Sama! Hyvä että joku osaa. Ja osaajathan ei voi kun omille mailleen laittaa, niin onhan tästä ostamisestakin huima hyöty kun vie sen omaan pöpelikköön asukkaita oottamaan, mihin muuten ei pönttöjä tulis

Vierailija
15/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuttiin reilulla sadalla pöntöllä. Ne ovat lähes kaikki pöllöille.

Vierailija
16/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on muuten tosi aktiivinen ryhmä, jossa jaetaan pönttökuvia ja vinkkejä. Se on yle luonnon ylläpitämä ja mm. toimittaja Tiina Klemettilä ahkerasti kertoo kampanjasta ja osallistuu keskusteluun siellä

https://www.facebook.com/groups/471868509666637/

Vierailija
17/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuttiin reilulla sadalla pöntöllä. Ne ovat lähes kaikki pöllöille.

Oho vau :) minkälaisiin paikkoihin laitoitte? Aiotteko seurata menestystä? Ette varmaan ole ihan noviiseja hommassa?

Vierailija
18/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut 10 pönttöä ja ensi viikolla olis tarkoitus tehdä 5-10 uutta pönttöä,ja paikkakunta on Kauhava.

Vierailija
19/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut 10 pönttöä ja ensi viikolla olis tarkoitus tehdä 5-10 uutta pönttöä,ja paikkakunta on Kauhava.

Ootko ihan perusmallia tehnyt? Mietin itse, että meneekö kaikki pöntöt nyt tinteille, kun ovat niin aikaiseen tehty :) vai tuleeko myöhemmin paljon muita kolopesijöitä kuin siepot? Pitää varmaan liittyä toho fb-ryhmään kysymystulvan kanssa..

Vierailija
20/27 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan perusmallia tehnyt? Mietin itse, että meneekö kaikki pöntöt nyt tinteille, kun ovat niin aikaiseen tehty :) vai tuleeko myöhemmin paljon muita kolopesijöitä kuin siepot? Pitää varmaan liittyä toho fb-ryhmään kysymystulvan kanssa..

Perusmallia suurin osa,kottaraisille on muutama suurempi ja kaksikin pönttöä samassa puussa,kottaraisia ei haittaa.

Osan pöntöistä laitan vasta toukokuussa tai sitten kun kirjosiepot tulee ettei tiaiset valtaa kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme