Millä tulette toimeen kuussa?
Siis millä minimissään tulette toimeen? Mitkä tulot ja mitkä menot (sunnilleen). Kertokaa ikänne ja koulutuksenne jos haluatte.
Itsellä kokonaistulot n. 800 e / kk (siis tässä kaikki rahat, myös asumistuki). En ole työtön, vaan teen töitä.
Menoni:
Asuminen 360 e
Puhelin ja laskut n.80 e
Ruoka 200 e
Liikkuminen n. 40 e
Hygienia ja kosmetiikka n. 50 e
Vaatteet yms. n. 50 e
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Huh, 16. Oletko tosiaan VTM...? Laskin juuri tuon laskelmasi ja teillähän tulee takkiin 400 euroa kuussa ettekä ollenkaan osta edes ruokaa (kerran ne eivät sisälly tuohon vaimosi käyttämään rahaan...)!!!
Kuis nyt näin?
Kyllä, vaimo tuhlaa rahaa tyhjänpäiväisyyksiin, eikä välitä budjeteista, pitäiskö heittää pihalle?
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy vähän näpäyttää. Otsikossa lukee, että kuussa eikä Kuussa. Jos tällä tarkoitettaisiin tuota Maata kiertävää kiveä, niin pitäisi olla iso kirjain... Kuukaudessa olisi toki oikea muoto, ei kuussa. Mutta puhekieltä.
Ap.
Tuo nyt on pienin kirjoitusvirhe otsikossa. Järkyttävää.
Katsotaas ihan mielenkiinnosta, koska en ole tullut laskeneeksi kuin ruokamenot.
Asunto 1: kulut taitaa olla kaikkineen $10.000 luokkaa (sis. hyödykkeet, kaasut, vedet ja veron)
Asunto 2: luulisin että 1.200e selviää sis. kaikki mitä ylläkin, vaikkakin hyödykkeet ovat tosi huonot verraten, mutta näkyyhän se hinnassakin
Autot: arvioisin, että kaikkineen huoltoihin ja vakuutuksiin menee sellainen $1.000
Bensa: ei mitään havaintoa, en tankkaa.
Ruoka: n. 5000e (sis. ulkonasyömiset, viinit, vessapaperit yms)
Kampaaja/parturi: $200
Vaatteet: yllättävän vaikea laskea. Kaikkineen ehkä jaettuna kuukausittain $300?
Muut laskut: ehkä 700-1000 (sis. 2 maan matkakortit, puhelimet, netit, vakuutukset yms.)
Pelottaa laskea nuo yhteen, mutta 18.700. Oikeasti ihan älytön summa. En tienannut tuon vertaa nettona vuodessa kun kävin töissä!
Minun ja puolison yhteenlasketut nettotulot kuutisen tuhatta euroa kuussa, aika saman verran ansaitsemme molemmat. Perheessä kaksi teiniä lasta. Asumme stadissa, molemma työskentelemme asiantuntija-ammatissa, koulutukseltamme olemme YTM, ikää viidenkympin hujakoilla.
- yhtiövastike ja vesi- ja parkkipaikkamaksut kuussa noin 500
- mökkilaina 700
- autolaina 150
- bussiliput perhelle noin satasen
- eläkesäästötileille 200
- lehtitilaukset ja netti noin 100
- vakuutukset, bensat kahdesta autosta noin 150
- ruokaan noin 700
- hygienia, kampaajat, parturit noin 200
- lääkekuluja noin 200 (joudun syömään lääkettä, jota Kela ei korvaa)
- lasten harrastuksiin noin 100
- vaatteisiin noin 500
- kännykkämaksuihin 100
- muut vakuutukset (koti, tapaturmat kaikille, mökki, matkatavara) noin satanen
- lemmikkien kulut noin 50
Tuosta tuli noin 3850 euroa menoja, lisäksi matkustelemme, käymme elokuvissa, ostamme paljon kirjoja.... Aika hyvin menee se, mitä tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy vähän näpäyttää. Otsikossa lukee, että kuussa eikä Kuussa. Jos tällä tarkoitettaisiin tuota Maata kiertävää kiveä, niin pitäisi olla iso kirjain... Kuukaudessa olisi toki oikea muoto, ei kuussa. Mutta puhekieltä.
Ap.
Itse asiassa kuu pienellä on yleisnimitys planeettoja kiertäville isoille taivaankappaleille. Joillain planeetoilla on montakin kuuta.
Minä asun maassa.
Menot 570 vuokra,
Puhelin ja laajakaista jotain 24 plus 70
ruoka 120e max,
salikortti 64,
energiaväli n 37
Kosmetiikka 10
Vaatteet 0
Mitenkä Kuussa olisi asuminen muka kuussa:)? Sehän olisi maassa:)!!!
Syötteliikaa kirjoitti:
energiaväli
Mikä tää on? O.o
Vaikunkaon kirjoitti:
Mitenkä Kuussa olisi asuminen muka kuussa:)? Sehän olisi maassa:)!!!
Tarkoitan siis kysymystä : paljoko asumiskustannukset kuussa?
Jos asuu kuussa pitäisi kysyä: paljoko on asumiskusannukset maassa:)? Kun maataha siinnä kierretään
Vierailija kirjoitti:
Syötteliikaa kirjoitti:
energiaväli
Mikä tää on? O.o
Se väli jolla lasku kerrytetään - ei ole joka kk energialaskua mulla.
Syötteliikaa kirjoitti:
Minä asun maassa.
Menot 570 vuokra,
Puhelin ja laajakaista jotain 24 plus 70
ruoka 120e max,
salikortti 64,
energiaväli n 37Kosmetiikka 10
Vaatteet 0
Unohdin ei alkoholia ei ravintoloita eikä roskaruokaa!
Elän siis raittiisti syön eritt terveellisesti , kasvispainote ( ihannepaino ja 160 hemo) ja näytän " hyvältä". Kävelen ja pyöräilen joka paikkaan . Kesällä uin järvissä . Vaellan ja nautin luonnosta , kasvatan kukkia:)! Ompelen vaatteet ja korjaan ne itse!
Turhaan kulutatte itseänne sekä luontoa , huh mitä elinkustannuksia onkaan teillä!
Minulla Brutto 7000.- ja netto 4300.-. Vaimolla brutto 3500.- ja netto 2300.-.
Eli 6000.- meille jää kuukaudeksi käyttöön. Taloudessamme on 2 teini-ikäistä, toinen tosin jo 18, opiskelee.
Kaikki menot n. 4500.-/kk, sisältää siis lastemme kalliit harrastukset.
Säästöön siis jää joka kuukausi n. 1500.-
Lisäksi meillä on sijoituksia rahastoissa säästössä yht. 110.000.- jotka raukeaa käyttöön 2020.
Normaalilla säästötilillä on 30.000.-
OKT pääkaupunkiseudulla, velkaa enää 50.000.-/korot on niin pienet, että ei kiirettä maksaa pois.
2 uudehkoa saksalaista auto, velattomia. Ei meillä ole hätäpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Yleisnimitys planeetan kiertolaiselle on kuu. Maa-planeetalla on yksi kuu, jnka nimi suomeksi on Kuu. Jupiterilta tunnetaan 67 kuuta. Niistä tunnetuimmat ovat neljä suurinta galileilaista kuuta Io, Europa, Ganymedes ja Kallisto.
Hemo 160? Järkyttävää. Tollahan lukemalla pitäisi syödä verenohennuslääkeitä vai oletko sittenkin kilpaurheileva mies?
Noin 500€ riittää normaaleihin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Brutto 7000.- ja netto 4300.-. Vaimolla brutto 3500.- ja netto 2300.-.
Eli 6000.- meille jää kuukaudeksi käyttöön. Taloudessamme on 2 teini-ikäistä, toinen tosin jo 18, opiskelee.
Kaikki menot n. 4500.-/kk, sisältää siis lastemme kalliit harrastukset.
Säästöön siis jää joka kuukausi n. 1500.-
Lisäksi meillä on sijoituksia rahastoissa säästössä yht. 110.000.- jotka raukeaa käyttöön 2020.
Normaalilla säästötilillä on 30.000.-
OKT pääkaupunkiseudulla, velkaa enää 50.000.-/korot on niin pienet, että ei kiirettä maksaa pois.
2 uudehkoa saksalaista auto, velattomia. Ei meillä ole hätäpäivää.
Paljonko olette saaneet perintöinä?
Omat nettotulot 3400e. (mies on opiskelija).
Asuminen oma osuus (laina+vastike) 340e
Auto (sis. vakuutukset ja bensat) 620e
Muut laskut, vakuutukset ~80-100e
Kampaamo 70e
Ruokakauppa 300e
Kauneudenhoito ja hygienia yms. 50e
Ulkona syöminen 50e
Harrastukset 30e
Rahastosäästö 200e
Shoppailu yms. 50-150e
Loput säästötilille, matkusteluun jne.
Olen vastavalmistunut ja meillä ei ole lapsia, asumme rivitalokolmiossa. Säästöön jää mukavasti rahaa.
Osa-aikaisissa töissä oleva kosmetologi olen.
Tulot: N. 700€/kk
Talon lainalyhennys 250€
Sähkö: N. 50€
Puhelinlasku: 25€
Muita pakollisia ei olekaan, loppu siis menee lähinnä ruokaan, polttoaineeseen ja eläinten ruokaan ja loput säästöön. Asumme miehen kanssa maalla joten talon lämmittäminen ja vesi on ilmaista ja asuntolaina todella pieni.
Vuokra 450
Asumiskulut 52
Laskut n. 150
Ruoka 200
Auto 200
Tulot alle 1000
Minimi olisi
Vuokra + vesi + sähkö + netti 370 e
Ruoka ja hygieniatuotteet 100 e
Kissa 30 e
Bussikortti 35 e
Puhelinliittymä 22 e
Vaatteet ym. pakolliset hankinnat 50 e
= 607 e
Nyt käytän
Vuokra + vesi + sähkö + netti 370 e
Ruoka ja hygieniatuotteet 150 e
Kissa 30 e
Bussikortti 35 e
Puhelinliittymä 22 e
Vaatteet ym. pakolliset hankinnat 50 e
Alkoholi 50 e
Ulkona syöminen ja kahvilassa käyminen 40 e
Jotain kivaa mutta ei niin tarpeellista 30 e
Tapahtumat (konsertit ym.) 20 e
= 797 e
Nettopalkka on jotain 1250-1450 välillä.