Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt ruokaa kaupassa ennen maksamista?

Vierailija
27.03.2016 |

Ymmärrän jos joku aikoo pyörtyä ja saada sairaskohtauksen jos ei saa heti sokeria, silloin voi juoda sen pillimehun kaupan sisällä. Osittain ihan pikkuisen myös sen, että sinisenä kirkuvan kakaran saa hiljaiseksi työntämällä pillimehun kouraan. Mutta aikuiset, terveet ihmiset, jotka nappaavat banaanin ja punnittuaan sen syövät sen heti, ja vain tarraa näytetään kassalla. Tai ostavat vettä ja ryyppivät jo kassajonossa. Tänään todistin, miten mamma vaunuineen avasi kolmelle lapselleen ja itselleen jäätelöt siinä jäätelöaltaan vieressä, eikä kukaan ollut hengenvaarassa (kysyin, mamma vain tuhahteli). Myyjänä jouduin usein valistamaan asiakkaita siitä miten tuotteet ovat kaupan omaisuutta kunnes asiakas maksaa. En päivittäin, mutta liian usein.

Miksi teet tätä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse avasin kerran lapsille jäätelöt kassajonossa, oli kunnon ruuhka ja kassat eivät vetäneet.. jätskit uhkasivat sulaa tyystin ! pidin huolen, että myyjä sai mahdollisemman siistin kääreen josta ottaa viivakoodi.

itselleni en avannut vesipulloa, vaikka oli tuskainen jano

Vierailija
42/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan elämässäni nähnyt tällaista tilannetta.

43v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa syömistä ei oikeuta mikään. Ei mikään. Ei edes diabetes. Kyllä diabeetikon on osattava varautua omin eväin jos tauti on niin huonossa tasapainossa, että kaupassa meinaa lähteä taju.

Vierailija
44/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hätätapauksen, jos ei ole vesipulloa mukana ja rupeaa yhtäkkiä vaikka pyörryttämään, tai jos on vaikka diabetes ja on unohtanut ottaa "hätä eväät" tms mukaan. Mutta en todellakaan ymmärrä jos terve aikuinen / lapsi syö tai juo kaupassa tuotteita, kyllä ne pitää eka maksaa.

Vierailija
45/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, vai niin nyt sitten. Mulla ei toimi lisämunuaiset kunnolla, ei nouse kortisolit. Kortisoli säätelee verensokeria. En sitä aina osaa ennakoida kunnolla, olen syönyt, mutten sitten kumminkaan riittävästi vaikka näin kuvittelin. Välillä hypoglykemia iskee ihan puun takaa. Ei mulla nyt heti taju lähde, mutta olosta tulee tukala. Tähän väliin kun nyt otan muutaman ison huikan limsapullosta, ja odotan hetken, olo paranee huomattavasti, normalisoituu.

Minulla yleensä kyllä on omat eväät laukussa tätä varten. Entä jos jostain syystä ei ole just sillä hetkellä ja olen kaupassa ja otan jotain millä saisin nostettua sitä verensokeriani. Tulisitko möykkään siihen? Kumpi on parempi: nostan ne verensokerit omatoimisesti vai pyörryn siihen ja sitten siihen soitetaan hoitohenkilökuntaa? Menee muiden aikaa ja vaivaa.

Niin, ja minusta ei tätä millään nää päällepäin.

Vierailija
46/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa syömistä ei oikeuta mikään. Ei mikään. Ei edes diabetes. Kyllä diabeetikon on osattava varautua omin eväin jos tauti on niin huonossa tasapainossa, että kaupassa meinaa lähteä taju.

Ja se ei onneksi herätä epäilyksiä kenessäkään, kun syödään kassista omia eväitä? Vaikka banaania/suklaapatukkaa/pillimehua? Vai pitääkö kassissa pitää arsenaalia eri kauppojen tuotteita, niin että S-ryhmän kaupassa syöt Pirkka-tuotteita ja K-kaupassa Rainbowta?

Itselläni on diabetes, joka ei pääsääntöisesti oireile mutta joskus on sattunut, että verensokeri on yhtäkkiä romahtanut ja kädet alkaneet täristä. Silloin olen hakenut jonkun suklaapatukan tms. hyllystä ja syönyt heti ja maksanut kassalla. Edellisestä kohtauksesta taitaa olla aikaa 4-5v enkä tiedä milloin seuraava tulee, joten en kuljeta eväitä kassissa.

Vierailija
47/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, vai niin nyt sitten. Mulla ei toimi lisämunuaiset kunnolla, ei nouse kortisolit. Kortisoli säätelee verensokeria. En sitä aina osaa ennakoida kunnolla, olen syönyt, mutten sitten kumminkaan riittävästi vaikka näin kuvittelin. Välillä hypoglykemia iskee ihan puun takaa. Ei mulla nyt heti taju lähde, mutta olosta tulee tukala. Tähän väliin kun nyt otan muutaman ison huikan limsapullosta, ja odotan hetken, olo paranee huomattavasti, normalisoituu.

Minulla yleensä kyllä on omat eväät laukussa tätä varten. Entä jos jostain syystä ei ole just sillä hetkellä ja olen kaupassa ja otan jotain millä saisin nostettua sitä verensokeriani. Tulisitko möykkään siihen? Kumpi on parempi: nostan ne verensokerit omatoimisesti vai pyörryn siihen ja sitten siihen soitetaan hoitohenkilökuntaa? Menee muiden aikaa ja vaivaa.

Niin, ja minusta ei tätä millään nää päällepäin.

Täällä on moneen kertaan sanottu että sairaudet on asia erikseen, älä siis uhriudu.

Vierailija
48/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi todella helppoa syödä kaupassa ja sitten "unohtaa" kääre jonnekin... hemmetin varkaat.

Vierailija
49/50 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/50 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljankin olen avannut ennen kassaa. Miksi olisi kiellettyä? Turha keksiä omia sääntöjä. Meillä on vain tämä yksi elämä, mitä väliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi