Kun on suorasanainen, niin menettää ihmisiä ympäriltään.
Jep, mutta mitä sitten?
Ehkäpä se suorasanaisuus onkin vain keino karkoittaa ei toivotut ihmiset..
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mjaaaa. Antaa lähinnä yksinkertaisen kuvan.
Mutta tehokas keino päästä eroon, ei toivotuista tunkeilijoista. ;)
Mua ei haittaa vaikka mua pidettäisiin yksinkertaisena, miksi haittaisi! :D
A.P
Mitä sellaista sinulla on, mistä muut jotenkin hyötyisi?
Tyhjäpäiset juoruilijathan rakastavat suoranasanaisten seuraa, siis ne, joilla ei itsellä riitä rahkeet ihan samaan mutta ajatustasolla ollaan sielunkumppaneita. Kunnes sitten sukset menee ristiin, tavalla tai toisella enemmin tai myöhemmin.
Mutta tyhjäpäiden riemuidioottien lisäksi, mitä annettavaa sinulla on meille muille?
Enhän mä halua antaa teille muille mitään! Eikö nyt mene jakeluun? :D
Juurikaan noille riemuidiooteille, mä inhoan sellaisia ja niistä mä yritänkin aina eroon päästä.
Katsos, kun fakta on se, että jos ne puhuu muista, ne puhuu sustakin ja mä en voi sietää epäreiluja ihmisiä.
A.P
Vierailija kirjoitti:
Jos on töykeä, menettää ihmisiä ympärillään. On ihan eri asia sanoa "minua loukkasi se, mitä sanoit minulle/oletit minusta kun viimeksi nähtiin" kuin "olet epärehellinen persereikä, joka voi painua helvettiin". Ja silloinkin, jos kyseessä on ihminen jonka kanssa et todellakaan halua jatkaa mitään ystävyyssuhdetta, voit silti ilmaista asian kuin aikuinen ihminen etkä loukkaantunut teini.
Entä, jos se toinen käyttäytyy kuin loukkaantunut teini, kun sä et jaksa tavata häntä?
Itse mieluummin arvostan suorasanaisuutta kuin selän takana juoruamista. Mua potuttaa kaksinaamaiset ihmiset. Jos koen että joku loukkaa mua esim.torjumalla niin seuraavalla kerralla sanon niin suoraan että toinen osapuoli saa kuulla kunniansa ja ehkä viimein tajuaa että semmoinen meininki ei kävele. Itse en siedä epäjohdonmukaisuutta ihmissuhteissa. Ehdottomasti kannatan sitä että jos toisen käytöksessä joku potuttaa niin kyllä kannattaa sanoa se suoraan sen sijaan että menisi valittamaan jollekin kolmannelle osapuolelle.
Minä olen suorasanainen. Kun minulta kysytään mielipidettä jostain asiasta ja sanotaan kerro oikeasti mitä ajattelet, niin tottakai kerron suoraan, miellyttää vastaukseni kysyjää tai ei. Vuosien varrella on on montaa ystävää loukkaantunut kun en olekkaan samaa mieltä heidän kanssaan. En puhu selän takana kerron mielipiteeni suoraan.
Miksi täytyisi valehdella jos on asiasta eri mieltä 🙂
Kirjassa idiootit ympärilläni -tämä ominaisuus on hyvin "punainen", johtajan ominaisuus. Ihmisiä tulee ymmärtää, ei kukaan ole vihan arvoista vaikka hän näkeekin asiat eri tavalla.
Hieman kuin sanoisit lapselle, että älä syö jäätelöä sohvalla. Et sano sitä vihasta, vaan rakkaudesta.
Jos on töykeä, menettää ihmisiä ympärillään. On ihan eri asia sanoa "minua loukkasi se, mitä sanoit minulle/oletit minusta kun viimeksi nähtiin" kuin "olet epärehellinen persereikä, joka voi painua helvettiin". Ja silloinkin, jos kyseessä on ihminen jonka kanssa et todellakaan halua jatkaa mitään ystävyyssuhdetta, voit silti ilmaista asian kuin aikuinen ihminen etkä loukkaantunut teini.