Tapasin TOSI kivan miehen, mutta ihan hirveetä savon murretta
vääntää. Just sellanen kasvoiltaan ja kropaltaan, mistä tykkään ja hauskat jutut, ei mikään täyspelle kuitenkaan. Mutta toi murre. Jotenkin se kuulosti ihan luonnottomalta vääntämiseltä. Ollaan just vasta tavattu. Laittanut mulle viestiäkin, mutta en ymmärrä edes kaikkea sen murteen takia.
Kommentit (30)
Minuun taas tekisi vaikutuksen ihminen, joka ei yritä esittää mitään. Eli on oma itsensä murteineen.
Vierailija kirjoitti:
No voe soatana:(
*suatana
T. savolainen
En voisi päivittäin kuunnella miestä joka puhuisi leveätä kuuretta, savoa tai pahimmillaan jotain Oulun seudulta olevaa. Turn off.
Tämmönen viesti tuli "kehtaako kaanis naene juuva kahvit uamulla jossaki piän", onko aitoa savon murretta?
Se murre on jotain niin kamalaa, en vain pystyisi...
Vierailija kirjoitti:
mitäs ap itse puhut? Jotain vantaan wt-suhinaako? Se olisi ainakin minulle täydellinen turn off.
taisi osua ja upota. Mikä tuo jonkun treffipalstan mainos (happycake tms) muuten on, jossa joku nasaali sössöttäjä puhuu niin ärsyttävällä tyylillä, että kanava vaihtuu välittömästi. Sössönsössönsööö vittu
Vaemo on savosta. Kokemuksesta tiedän että murre vaihtuu noin kahdessakymmenessä vuodessa nyt,kolmenkymmenen vuoden jälkeen ei aina puhu savoa edes äidilleen.
Savolaiset on muotia! Kim Kardashian näyttää savolaiselta. 😊 Suattaahan to ollakin tae olla olematta.