Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janis Joplin dokumentti Teemalla kohta

Vierailija
27.03.2016 |

Tekijänä Amy Berg, jonka dokkareista pidän kovasti.
Odotukset siis korkealla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätti ristiriitaisia tunteita. Maailmalla on varmasti monta naista, jotka käyttävät huumeita yhtä reippaasti kuin Janis, mutta heistä ei koskaan kuulla huippulaulajina.

Pitää myös ymmärtää se aika missä Janis eli, ei huumeista tiedetty siihen aikaan juuri mitään ja noissa piireissä varsinkin se oli normi. Asiat pitää pystyä laittamaan kontekstiin eikä heti tuomita sormi pystyssä heristelemällä. Ei hän ollut ainoa joka huumeita käytti.

Ei kommentissani ole kyse tuomitsemisesta. Ja kuten dokumentti toi hyvin esiin, Janis itse olisi halunnut olla onnellinen, mutta kenties se olisi ollut hänelle mahdotonta ja huumeet selvästi veivät hänet syvempään epätasapainoon.

Dokumentin kautta hänessä oli hyvin koskettavaa herkkyys ja myös kunnianhimo ja ammatillisuus.

Silti uskon, että nykyajan narkkarit - ilman kykyä laulaa kuten Janis - haluavat oikeuttaa huumeidenkäyttönsä hänen legendallaan. Minusta hänen ihannoimisensa voi siis olla kyseenalaista, toki musiikillisesti ihannoitavaa löytyy.

Vierailija
22/22 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hurraaa. Dokkari narkkarihuorasta jonka lauluääni kuulosti lähinnä epävireisen variksen ja raiskatun kissan sekoitukselta. Vaikuttaa melkein mielenkiintoiselta.

Ootko kateellinen kun itse tuskin tulet saavuttamaan niin suuria asioita?

Joo, olen kateellinen, että kuoli niin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme