¤Maalismussukoiden Alkuviikko¤ ma-ti
Kommentit (59)
Täällä toinen huonosti nukkunut ja turvonnut... ;)
Lätkämatsin jälkeen meni aikaa ennen kuin sain unen päästä kiinni, vielä kahden aikaan katselin kelloa. Ja vessassa kävinkin sitten tunnin välein pitkin yötä. Mies nousi kuudelta (meni seitsemäksi töihin), enkä minäkään enää sen jälkeen saanut unta. Pitänee päikkärit ottaa jossain vaiheessa.
Eilen sain nitkutettua rasvan kanssa sormuksen pois sormesta kun turvotus oli vähän laskenut, nyt sormet näyttää taas aivan kamalilta... Ja tuntuu myös.
Muuten olo on ollut muutaman päivän todella hyvä, supistelut ja kipuilut ovat jostain kumman syystä kadonneet ja olen voinut touhuta monenlaista. :)
Tänään onkin sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä! Vaikka tosin olenhan tässä jo kotosalla ollut joulukuun puolivälistä asti saikulla, mutta silti tuo maaginen äitiysloman alkamispäivä tuntuu hienolta. :)
Nyt lähden lukemaan aamun lehden.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille maaliskuisille, tsemppiä viime metreille!
Tutanna 35+0
Täällä on kyllä hyvin nukuttu yö takana, piiiitkästä aikaa. Heräsin aamulla vasta varttia vajaa seittemän ku poitsu tuli herättämään.
Kertaakaan en herännyt yöllä mihinkään, edes asennon vaihtoon. =)
Heräsinkin sitten selältään makuulta. Outoa miten sitä pystyy muka selällään nukkumaan kun unissaan kääntyy, mutta muuten ei kyllä voi selällään makkoilla, hassua..
SOrmukset mie oon ottanu jo pariviikkoa sitten poies, ku pelkäsin just sitä ettei sitte lähe, kun on ruvennu oleen nuita turvotuskia ja tiukkaahan tuo jo teki sillon. Mutta eipä ainakaan tarvitte minun sormuksia sitte leikellä irti, niin ku olen kuullu joillein käyneen.
Pitäs alkaa tässä värkkäytymään pikkuhiljaa, jotta kerkiää sinne tapaamiseen. En oo vielä edes aamupalalle kerenny, saatikka pesulle. KOira pitää viiä ulos ja mun pittää tosiaan ettiä vielä tieni vakuutusyhtiölle viemään pari reseptiä, jos vaikka ehtisivät vielä tähän korvaushakemukseen ja sais niistäki rahat pois. :)
Joten nähdään siellä Kampissa ketä nähdään! =D
Hyvää alkanutta viikkoa mussukoille ja mameille!! :)
-Mie ja miun mussukka rv 35+4
Neuvola olisi tänään, hirvittää mennä sinne kun painoa on kans tullu melkoisesti ja nyt viimesen viikon aikana turvotus on miullakii lisääntyny aikalailla.... Miulla siis neuvola klo. 10 - koitan sieltä sit tulla sinne tapaamiseen, kyllä miun pitäis ehtiä, ellei neuvolassa mitään ihmeempiä...
Muuten ei kummempaa, yöt menee pyöriessä joskus saa nukuttua vähän paremmin ja joskus huonommin, mut onneks ei tarttee jaksaa mennä töihin...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille
fiona rv 37+1
Yö meni täälläkin melko laihanlaisesti. Heräilin useasti.
Tänään olis tarkoitus siivota ja laittaa kämppä kuntoon.
Sormia olen seuraillut pari viikkoa. Siis välillä on turvonneet ja välillä niin kuin ennenkin. Olen ottanut vihkisormuksen pois, mutta kihlasormus on vielä sormessa, kun on vähän isompi. Eilen illalla kyllä huomasin, että jalat oli turvonneet. Varpaat näytti pikkunakeilta. Mitäs keinoja olikaan turvotuksen vähentämiseen?
Nyt olen aloittanut kutomaan pikkuiselle villa-asua. Eihän sitä ikinä tiedä, milloin tuolta masusta ulos halutaan, niin ompahan sitten villa-asu valmiina. Tosin aika iso siitä näytti tulevan, että taitaa hukkua siihen, mutta eipähän jää heti pieneksi ja eiköhän se kotimatkan ainakin mene, vaikka on vähän isompi.
Viime viikolla oli lääkäri. Paikat oli kiinni ja kiinteä, pituus oli 2.5cm eli vähän on kaula lyhentynyt... Lääkäri oli yllättynyt, kuinka alhaalla vauva on. Neuvoi sitten mua,e ttä olla hissukseen ainakin viikko, niin pikkuisella on " valmis" tulemaan, jos niin sattuu jo nyt...
Rupes melkein jo jännittämään. En kuitenkaan usko, että ihan vielä tulisi, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Toivottavsti mummani hautajaiset viikonloppuna ei aiheuta mitään vielä...
Hyvää viikkoa kaikille!
Tinttu81
rv 35+4
Uuteen viikkoon!
Hyvin nukuttu yö taas täälläpäin takana. Nyt viimeisen viikon yöt olenkin nukkunut poikkeuksellisen hyvin ja olen ollut todella väsynyt iltaisin. Pissillä täytyy kyllä ravata vähintään kahden tunnin välein, mutta uni tulee takaisin heti. Hermosärkyjä on melkoisesti ja niihin tuntemuksiin aina heräänkin öisin, kun vauva liikkuu. Tosi paljon meidän piiperoinen öisin liikkuukin juuri vessa käynnin jälkeen. Muuten olo on edelleen todella mainio, mistä sitten johtunee? Turvotusta on tullut aivan mahdottomasti ja jäsenet on aamuisin ihan tönköt. Sormuksia ei ole voinut pitää enää kuukausiin ja kellokin täytyy nyt ottaa yöksi pois.
Perjantaina oli neuvolalääkärikäynti. Vauva ei ole edelleenkään kiinnittynyt ja laittoivat ajan äitipolille lasketunajan tietämille. En tullut kysyneeksi miksi? Tietääkö joku, miksi sitä seurataan siellä äitipolilla? Meinaavatko sisään sairaalaan sitten ottaa vai mikähän siihen on syynä? Voihan ne vedet mennä tässä parinviikon aikana muutenkin ja kehottivat siinä tapauksessa ambulanssilla menemään. Täytyy kysästä tämän viikon neuvolassa tuosta äitipolin ajasta, jotta mitä merkitystä sillä oikein on?
Onko muille tehty synnytystapa arvio? Minulle ei sitä lantion tilavuutta ole laskettu vaan sanoivat sitten äitipolilla sen tekevän, joten jos nyt syntyy, niin kai ne sitten siinä tilanteessa arvioivat tai jotain. Muuten vauvalla kyllä oli kaikki ihan OK. Painoa oli minulle tullut viikon aikana 1,4 kg, huh, osaksi tuon kovan turvotuksen vuoksi onneksi. Nestekilothan lähtevät takuuvarmasti sitten synnytyksen jälkeen pois. Kuukauden paino pysyikin samoissa lukemissa. Yhteensä kiloja tullut nyt 16, joten saisi jo pysähtyä tuo painonnousu.
Viimeyönä näin taas vaihteeksi unta, että meille syntyi pikkuprinsessa. No, kummastakin sukupuolesta olen kyllä unia nähnyt, joten eipä niistä taida apua olla.
Mukavaa viikon alkua!
terveisin
mine + piiperoinen 38 + 4
Niin....olihan siellä kohdunsuulla jotain kuitenkin jo tapahtunut, sillä kohdunsuu oli pehmeä, kahdelle sormelle auki ja kaulaa noin 1 cm jäljellä. Hyvissä asemissa jo ollaankin, vaikkei se tietenkään sitä sano, etteikö voisi vielä yliajallekkin mennä.
Terveisin
Pikaisesti toivottelen teille mukavaa tapaamista, jospas sitä joskus itsekkin pääsisi tulemaan. Palaan paremmalla ajalla iltapäivästä kirjoittelemaan,
maisa (joka heräsi viimeyönnä ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana vessaan, outoa....)
Mullakin neuvola 10 niinku Fionallakin. Lähden tapaamiseen heti, kun mies tulee lätkää pelaamasta. Saatan myöhästyä...pitäkää paikkaa;=)
Mulla ei oo turvotusta ollu yhtään tässäkään raskaudessa. Napnapille lohdutuksena, ett vessassa saat ravata synnytyksen jälkeen yhtenään. Nestettä poistuu hirveesti joka päivä!
Nähdään päivällä.
[color=goldenrod] että turvotus lähtee synnytyksen jälkeen pois!
Sormukset olen ottanut jo joulun jälkeen pois! Jalkapöytä on ihan pullee, siihen jää komee kuoppa, kun sormella painaa. Kenkiä en meinaa enää saada jalkaan ja sukat pyörii jaloissa, kun jalat on ihan muodottomat. Mun naamakin on ihan turvonnut! Nenä on levinnyt jo monta viikkoa sitten! Luin muuten viime vauva-lehdestä, että nenän leviäminen ennustaisi tyttöä...
Mä epäilen, että mulla on tätä turvotusta ihan useamman kilon edestä...
Hyvää neuvolakäyntiä fionalle ja pinjalle! [/color]
Tanaan oli taas laakariaika, ja saatiin vauvasta painoarvio. Talla hetkella siis painoa pienella 2880g, mika lienee ihan ok. Muutenkin kaikki ok, paa on siis jo kiinnittynyt ja laskeutunut, vaikka monien mielesta masu onkin aika ylhaalla. Verenpaineet 99/60, joka mulle siis normaali ja painoa ei ole tullut viime kerrasta lisaa. No yhteensa sita on jo 13kg tullutkin, joten saa alkaakin riittamaan!!! Turvotusta jonkin verran, jaloissa ja kasvot on tosi turpeat aamuisin :-/ Mutta synnytyksella siita sitten paasee...
Mun Aiti sairastui akuutisti viikonlopun aikana (tai hanella loydettiin hematooma aivoista) ja leikattiin eilen paivystyksena, ja kuten arvata saattaa oli aivan kamalaa kun olen taalla kaukana, ja tiesin etten edes paase lentamaan Suomeen enaa nailla viikoilla, jos jokin menee vikaan.. Eilen illalla kuitenkin saatiin hyvia uutisia ja aiti voi hyvin, vaikka joutuukin aloittamaan intensiivisen kuntoutuksen heti leikkauksen jalkeen. Jotenkin vaan on huono omatunto, kun ei voi olla siella ja tukea..
Mutta kaikki siis nyt hyvin, ja voidaan taas koko perheen voimin alkaa odottamaan tata uusinta perheenjasenta.
Pitakaa hauskaa tapaamisessa,
Browniette 37+4
[color=hotpink]Täällä vielä yöpuvussa hypin ja junalle pitäs suunnata jo vajaan tunnin päästä, että ehdin sinne tapaamiseen.
[b]Tutannalle[/b] onnea äippäloman johdosta!
Ja [b]Browniettelle[/b] jaksellusta äidin sairauden takia. Onneksi tilanne nyt hyvä. Oli varmaan tuskaa odotella tietoa niin kaukana.
Mulla ei pahemmin TURVOTUSTA ole ollut, mutta eilen illalla jouduin kiskomaan sormukset sormista pois, kun tuntuivat niin tiukoilta, myös sukista jäi nilkkoihin painaumat. Taisi syynä olla eilinen kävely ja seisoskelu. Aamulla sain sormukset taas ihan hyvin sormii takas, mutta kyllä ne nytkin hieman tiukassa tuntuvat olevan. Esikoista odottaessa otin sormukset kokonaa pois rv. 36+ tienoilla. NENÄN TURVOTUKSESTA en ollut ennen kuullutkaan, mutta olen omaa nenääni tässä joinakin päivinä ihmetellyt, etä näyttää turvonneelta, mutta sitte vaan aattelin, että kuvittelin... tyttöolo siis vaan vahvistuu :)
Nyt lähden pukeutumaan...
-Monkey ja mosse rv. 35+5-
Täällä myös yksi erittäin massiivisesti turvonnut... Sormukset otin myös pois tammikuun alussa eikä todellakaan olisi toivoakaan, että ne mahtuisivat sormiin. Kamalinta minulla tässä turvotuksessa on sormien nivelien kipeytyminen ja käsien puutuminen. Myös jalkapohjat on todella arat. Eikä tähän ole auttanut veden juominen tai ananaksen syöminen, mutta kokemuksesta tiedän, että synnytys auttaa! =) Eli ei tässä enää kauaa tarvitse odotella.
Muuten olo onkin mitä mainioin. Välillä on alkanut supistella kipeästi, mutta se on ihan tervetullutta. Jos vaikka vähän lyhentäisi tuota synnytyksen kestoa, joka esikoisesta oli lähes 20 tuntia... Nyt toivon, että homma olisi ohi sellaisessa normaalissa työpäivässä. Toivossa on hyvä elää.
Taidan lähteä tappelemaan esikoiselle vaatteet päälle, että päästään vähän ulkoilemaan. Meillä tuo lähteminen ja pukeminen kun on nykyään lievästi ilmaistuna haastavaa!
Niin ja onnittelut minultakin jo nyyttinsä syliin saaneille, kun en ole ehtinyt aiemmin pinoutua. Ja jaksamista kaikille muille, pian me perässä tullaan!
AliisaS + Edvard rv 37+0
Täällä odottelen miehen tuloa, että pääsee lähtemään tapaamiseen. Neuvolassa kaikki hyvin. Viikossa painoa tullut 200g ja sf-mitta laskenut 2 cm! Vauva siis kokonaan navan alapuolella ja maha selvästi laskeutuneempi. Pissassa ei ollut sokeria niinku viimeksi. Ke meen kuitenkin rasitukseen varmuudeksi. Verenpaineet mullakin edelleen alhaiset 100/58.
Kohta nähdään osan kanssa.
36+6
eteenpäin. Viimeyönä myös minä nkuin vaihteeks taas huonosti ja meitä kohtalotovereita on näemmä muitankin..Pyörin ja hyörin ja välillä vähän supisteli. Mies heräsi 5 ltä töihin lähtöön ja rymisteli vessassa yms enkä saanut sen jälkeen kunnolla nukuttua. Torkuin ja näin jotain synnytysuniin viittaavia..Kuopus herätteli sitten 7,30. Vein lapset 10 päikkyyn, tein jo ruuan uuniin, siistin vähän paikkoja ja pyykkikonen pyörii. Energiaa löytyi siis silti vaikka huonosti on nukuttukin ; )
Aloitinkin tuonne oman aiheen asiasta kun tänä aamuna tullut tosi paljon ilmeisesti valkovuotoa..että mistä tiedän sen varmaksi olevan just sitä ettei lapsiveden tihkuttelua? En todellakaan muista millaista se lapsivesi on vaikka noi aimmat synnytykset käynnistyny vesien menolla ; ) Pikkuhousunsuoja siis riittää vielä mutta koko ajan falskaa jotain. Muutama kipee supistuskin tullu..Mutta en usko sen lapsivettä olevan enkä usko synnyttäväni vielä vaikka kuinka toivonkin sitä jo ; ) Petyn suotta vaan taas jos odotan/oletan niin. Seurailen nyt tilannetta loppuuko tuo vuoto. Limamaistakaan ei ole joten..Vauvalla ainakin tuntuu olevan vauhti päällä ; )
Tälle päivälle ei ihemtiä suunnitelmia ole. Mutta hyviä tapaamisia teille sinne helsingin suunnalle! Moips!
Täällä ollaan aika väsyneitä... Huonosti nukuttuja öitä jo monta viikkoa takana. Käyn vessassa ja herään, kun lonkat kipeät ja vas. reisi turrana. Kyljen kääntäminen tapahtuu niin, että herään, otan kädellä kiinni sängyn reunasta tai nostan itseäni ja jaloilla potkien kitkuttelen toiselle kyljelle. Selkään sattuu julmetusti. Sama kampeaminen sitten, kun vessaan lähtö... Jos synnytyksessä kaikki menee hyvin, olen päättänyt antaa lapsen hoitajien hellään huomaan ensimmäiseksi yöksi ja NUKKUA. Pyydän varmaan nukahtamistabletinkin. Eri asia on, jos kaikki ei mene hyvin niin silloin en kyllä halua nukkuakaan, jos vauvalla jotain hätänä... Mutta muuten kyllä tarvitsisin sen hyvin nukutun yön...
TURVOTUKSISTA. Kun esikoiselta kotiuduin, PAINO EI PUDONNUT YHTÄÄN synnytyksessä. Painoin tasan sen mitä sairaalaan mennessäkin. Turvotusta oli oikein reippaasti reilut 2 viikkoa synnytyksestä. Kysyin jo terkalta etten vain jotain veritulppaa kehittele mutta sanoi, että kyseessä on ihan normaali reaktio, joka joskus tulee joillekin synnyttäjille synnytyksen jälkeen. Jalkapöydätkin oikein hyllyivät kävellessä. Että ei se aina se turvotus lähde. Ennen synnytystä turvotusta oli kohtuullisesti. Ettei sitten tule pettymystä, jos käy niin kuin minulle kävi... Nyt turvotusta tuntuu olevan samoin kuin edellisessä odotuksessa ja tällä kertaa toivon lukeutuvani niihin onnellisiin, joilla turvotukset jää sairaalaan...
Mutta fiilikset siis alkavat olla jo hyvin odottavaiset. Jos saisin tilata synnytyksen niin kiitos viikon kuluttua voisin synnyttää!
Niittyvilla 36+4
Kai sinulta ajan kanssa kuitenkin tuo turvotus lähti?! Minäkin olen kuullut, että turvotus voi jopa pahentua hetkellisesti synnytyksen jälkeen, mutta loppujen lopuksi nuo turvotuskilot ovat ensimmäisenä kropasta lähdössä, joten niistä ei tarvitse niin olla huolissaan. Näin minua neuvolalääkäri ainakin valisti. Kyllä sen muutaman viikon vielä synnytyksen jälkeenkin kestää, kun tietää parempaa olevan tulossa. Harmillista, ettei sinulta painoa jäänyt sairaalaan yhtään. Yleisempää tuntuu kuitenkin onneksi olevan, että kiloja karisee edes sen vauvan verran ja turvotuskin helpottaa. Olo helpottuu huomattavasti ja siinä samassa liikkuminenkin, kunhan synnytyksen jälkeisistä kivuista eroon pääsee. Minä todella odottelen innolla, että pääsen touhuamaan vauvan kanssa ja siinä sivussa sitten harrastamaankin. Juoksu on lähellä sydäntäni, joten eiköhän ne ylimääräiset vähintään sitten kesää kohden karise, kun taas vauhtiin pääsee.
terveisin
Meillä meni tosiaan viikko sairaalassa vauvan kanssa ja kotiutuessa paino oli samassa kuin sinne mennessä. Turvotusta tuli siis jo tuon ensimmäisen sairaalaviikon aikana reippaasti, ainakin kait sen vauvan ja istukan painon verran? N. 2500g+500g=3kg??? Kotona tuntui, että jalkapöydät vain paisuivat ja silloin vasta asiasta huolestuin. En muista enää tarkkaan mutta olisiko ollut n. 1kk tai reilu, kun turvotus oli pois. Itse en ollut kuullut, että turvotusta voi tulla synnytyksen jälkeen lisää ja että se voi kestää noinkin kauan. En sinällään ollut pettynyt mutta hämmästynyt, että mitäs tämä nyt on. Se oli kuitenkin ihanaa, kun ei enää sattunut selkään ja lonkkiin ja pystyi liikkumaan.
[color=crimson]Tosin kotona on vierähtänyt jo neljä viikkoa, että eipä tässä sinänsä mitään muutosta arkeen, mutta enpähän enää ole saikulla vaan äitiyslomalla :) TUTANNALLA oli myös eka lomapäivä, mukavaa äitiyslomaa sullekin!
Oltiin viikonloppu menossa, oli mun äitin synttärit ja miehen veljen synttärit ja vielä eilen illalla kyläilitiin yhden työkaverin luona. Olikin lukemista noissa pinoissa tänään.
ONNEA NIKONÄITI!!! Ihanaa kuulla uusia vauvauutisia :) Ja tosi kiva lukea vauva-arjen kuulumisia nyytin saaneilta, itselle kun sitten kaikki on uutta ja outoa vauvan synnyttyä.
Omat olot ihan ok, sellaista menkkamaista jomotusta välillä tuolla alhaalla. Eilen maha tuntui jotenki oudolta, kun katosi melkein kokonaan, kun menin selälleni makaamaan. Ajattelin jo kaikkea, että lapsivesi vähissä tms, mutta kun vauva liikuskeli ihan normaalisti, ajattelin että eiköhän kaikki ole ok. Varmaan oli jotenkin hassusti tuolla kyljessä... Minä en odota masun laskeutumista, kun vauva on jo niin alhaalla ja pää varmaankin kiinnittynyt. Saapa nähdä milloin tämä syntyy. Sairaalakassia olen ajatellut vähitellen kasata.
SAIRAALAAN en ajatellut ottaa muuta kuin kotiin lähtö vaatteet ja alkkareita. Eipähän tarvi itse pyykätä, jos vauva kakkii ja pissii päälle ja maitoa varmaan tursuaa tisseistä...
Onko kellään samanlaisia AJATUKSIA: Miehen veljen vaimo eilen sanoi, että hän sitten varmaan muuttaa meille asumaan vauvan synnyttyä, kun itsellä niin kova vauva kuume, että saa hoitaa meidän vauvaa. Minä sitten vaan aattelin mielessäni, että mielellään hoidetaan itse miehen kanssa vauvaa ja vieraat/auttamisen haluiset voi auttaa kotitöissä yms. Eli haluaisin itse tutustua rauhassa vauvaan, ennen kuin muut sitä työntyy hoitamaan... Mitenpä sitä sitten toiselle sanoo, kun innoissaan odottaa pienokaisen syntymää? Kertokaahan, jos on saman suuntaisia ajatuksia tai kokemuksia innokkaista auttajista. Voihan se olla, että todellisuus on sitten ihan toinen, ettei hoitajia/auttajia ilmaannukkaan, vaikka tarvettakin sitten ehkä olis...
Mukavaa tapaamista sinne meneville! Minä en ole saanut tänään mitään aikaiseksi, mies ei varmaan ole mielissään, kun aion sen patistaa kauppaan kanssani, kunhan kotiutuu koulusta. En vaan viitti raahata painavia kasseja, kun viikon ruokaostokset tehtävänä... Muksaa päivän jatkoa :) Jokohan on uusia syntyneitä???
~cadavera&muru~ rv35+1
jos sitä taas laittaisi kuulumisia, joka päivä tulee kyllä luettua pinoa mutta tuo kirjoittelu tuntuu sitten jäävän...
omaan napaan ei kummempaa, synnytys on ihan päivittäin mielessä....viime yönäkin supisteli reilun tunnin ajan n.viiden minuutin välein niin, että joka kerralla supistukset koveni ja muuttui kipeämmiksi ja viimeinen supistus oli jo sitä luokkaa, että tuli kyllä esikoisen synnytys hyvin elävästi mieleen, olin jo ihan varma, että nyt on tosi kyseessä mutta siitä ne sitten laantui ja loppui kokonaan. Aamulla oli alamaha ihan kipeä noiden supisteluiden jäljiltä.
nyt vaan kovasti toivon, että vauva ei syntyisi ennen ensi perjantaita vaan vasta sitten vaikka ensi viikolla jos niikseen on, mun pappani kun kuoli tuossa viime Torstaina ja pappa saatetaan haudan lepoon perjantaina niin ihan sen takia toivoisin, että vauva ei vielä syntyisi (vaikka eihän sitä itse pysty päättämään).
viime Torstaina oli neuvola ja kaikki oli muuten ihan hyvin mutta verenpaineet oli ihan hitusen koholla (mulla on aina ollut verenpaine tosi hyvä)...tiedä sitten mistä johtuu vai viittaako tuo paineen nousu samalla tavalla synnytyksen olevan lähellä kuin oli esikoisenkin kanssa, tiedä häntä....terkka totesi lopuksi, että nyt ollaan jo niin hyvillä viikoilla, että enää ei ole mitään hätää. Meillähän vauva oli kovasti tuloillaan jo rv32 ja kävin silloin muutamaan otteeseen synnärillä mm. hakemassa kortisonipiikit...hyvä näin ja useinhan sitä kai näin käykin, että vauva on kovasti tuloillaan jo etukäteen ja sitten tilanne pysähtyy ja mennään ihan täysille viikoille ja ylikin...
kyllä sitä jo pikkuhiljaa alkaa kuitenkin toivomaan, että vauva alkaisi harkitsemaan sitä ulostulemista...oma olo alkaa käymään todella raskaaksi ja paikkoja särkee koko ajan, ja johan tässä alkaa näitä viikkojakin olla hyvin kasassa vaikka tietysti aina parempi mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään. meilläkin kun on tiedossa, että vauva on mitä ilmeisemmin pieni painoinen syntyessään....
-jiggy ja pikkuheppu rv37+1 (ensimmäisen lasketun ajan mukaan 37+6)-
[color=darkkhaki] Nukuin viime yönä tosi vähän. Kattelin lätkämatsin, vikassa erässä vähän torkahtelin, mutta sitten kun menin sänkyyn, niin ei uni tullutkaan... en tiedä mihin aikaan nukahdin. Yöllä kävin kerran vessassa ja nousin jo kuuden jälkeen ylös, kun mies lähti töihin. Mutta ei mua kyllä hirveesti väsytä, vaikka olen nukkunut varmaan vaan viitisen tuntia, jos sitäkään...
Olo on muutenkin ihan hyvä, selkää välillä särkee, mutta se ei ole mitään uutta. Ei mitään synnytykseen viittaavaa...
Painoa on tullut kyllä ihan hirveesti, toivottavasti lähtee synnytyksen jälkeen nopeesti pois. Ja tää turvotus... Kärsiikö kukaan muu massiivisesta turvotuksesta? Kuinkakohan nopeesti synnytyksen jälkeen katoaa turvotus?
NapNap rv37+5 [/color]