¤Maalismussukoiden Alkuviikko¤ ma-ti
Kommentit (59)
heip!
Pakko tulla hieman kirjoittelee. Vauva nukkuu ja isoveli ja isi meni luisteleen, ihanan rauhallista! Täällä sitä kuunnellaan Olavi Uusivirtaa ja surffaillaan. Työn alla on yks kouluhomma, menen pitämään koululle huomenna yhden oppitunnin, sitä pitäis valmistella... Välillä on kyllä huilailtava!
Tänään soitin äitineuvolaan, viikon päätä menemme vauvan kanssa käymään siellä ja sitten alkaakin lastenneuvola-käynnit. Olen niin onnellinen, jotenkin vaan itkettää.. Kai syynä on nää kuuluisat hormooni :).
Ihanaa alkuviikkoa kaikille!
mulla on koko raskausajan verenpaine ollut siinä 120/70 (ihan pieniä heittoja suuntaan tai toiseen mutta tuossa paikkeilla ne on olleet)
nyt rv32 lähtien on joka neuvolakerralla ollut ihan pientä nousua tuossa verenpaineessa ja viime käynnillä oli paineet 136/82...eihän tuo nyt vielä mikään korkea ole mutta ihan hitusen koholla ja mulle tuo alapaine " tuntuu" aika korkealta kun ikinä se ei tuon yli 80 ole mennyt...esikoista odottaessa mulla nousi kanssa paineet loppua kohti mentäessä ja sinä päivänä kun esikoinen sitten lähti syntymään (kerkesin käymään neuvolassa silloin aamulla) oli alapaine 80....
minä en kyllä tosin jaksa enää miettiä mitään " ennusmerkkejä" synnytykseen liittyen...limatulppaakin on tullut jo kolmisen viikkoa (esikoisesta se lähti irtoamaan viikkoa ennen synnytystä)...kyllä se vaan niin on, että jokainen raskaus on yksilöllinen...esikoinen syntyi rv39+ kai tämä menee kuitenkin yliaikaiseksi;).....
-jiggy-
[color=green]ja heti alkuun kiitti kahvittelijoille! mukavasti meitä oli paikalla ja kiva että uusia naamoja oli mukana:) seuraavaa tapaamista voisi alkaa järjestää heti, aloittelen tästä vaikka omaa pinoa.
mies heitti mut autolla kampinkeskuksen kulmalle joten en edes huomannut miten kipeät jalat taas onkaan. eilen tunnin kävelylenkki ja seurauksena lonkanseutu ihan vaivainen. täytyy alkaa vaan harrastaa sitä uimista enemmän koska paikat kestävät sen mukavasti.
miten nopeasti muuten vauvan kanssa voi matkustaa, jos puhutaan nyt ihan EU.n sisällä? tai siis miten noi passihommat ja muut? täytyykö vauva olla kastettu, vai riittääkö nimen ilmoitus jonnekin ja sitten passin haku? mietitään vaan työmatkan yhdistämistä " omaanlomaan" pariksi päiväksi toukokuussa helatorstain yhteydessä..
:) Caddie ja Pirpana, rv 36+6[/color]
[color=green]isot onnittelut nikonäidille pienestä!!
ja jiggylle osanotot papasta.
C[/color]
Mie kans kiittää kahvihetkestä, oli kyllä mukava nähdä ihmisiä kasvotusten kenen kanssa täällä kuulumisia vaihtaa.
Hyvin oli mies pojan kanssa jaksanu vaikka poitsu ei ollut päikkäreille taintunu ja ukolla kuume noussu yli 38.
Tuosta matkustamisesta ei oo omakohtasta kokemusta vaavin kanssa, mutta täti lensi tyttärensä kanssa Englantiin tämän ollessa pari kuukautinen, eikä ollu sillon vielä kastettu. Mutta varmaan ku soittaa sinne ' passitoimistoon' ja kysäsee mitenkä se on ja kyllähän sen nimen voi itekki sinne maistraattiin suoraan ilmottaa, sieltäki (maistraatista) jottain tietoa osaavat antaa.
Tuli tänään kutsu äippäpolille synnytystapa arvioon, vähän mamma repes ku kattoin sitä ajankohtaa, oli nimittäin aika varattu 27.4.06 =D Niin kauaa en kyllä ajatellu tätä masua kantaa :/
Kyllä siellä tätiäki vähän nauratti ku soittelin sitte että josko tuota käyntiä vois vähän aikastaa ;) Meen sitte ens viikon torstaina, ja samalla käydään sitte tuota synnytyspelkoaki lävitte, esikoisen syntymästä jääneitä traumoja.
Illan jatkoja, pitää mennä ruokkiin muksu ja herättään mies :)
-Mie ja masu rv 35+4
Meinaan ite lähteä vappuna jo pelimatkalle jos vaan suinkin synnytys menee normaalisti. Eli vaikka lasta ei olisi kastettu niin oon ymmärtänyt, että nimen ja muut voi rekisteröidä ihan normaalisti passia varten. Synnäriltähän menee heti sotu Väestörekisteriin kuitenkin. Kyllä 2kk kanssa voi jo matkustaa. Pari viikkoa on ihan hyvä niitä keuhkoja jne. totuttaa. Paineen takia ihan vastasyntyneen kanssa ei oo hyvä matkustaa vaikka monihan matkustaa kotiinsa jos on ulkomaila synnyttänyt. Ei siis ole kiellettyä!
Mukavaa iltaa tämänkin vatsan takaa! Esikoinen juuri lauleli iltalaulua mun vatsalle (tekee niin nykyään joka päivä): " synny jo vauva, potkaise - jos potkaiset kovaa, olet poika, jos potkaiset hiljaa, olet tyttö..." eli odottavat tunnelmat on koko perheellä. Olen onnistunut tartuttamaan mieheen pahantuulisuuteni ja nyt tuiskahdellaan sitten puolin ja toisin ja loppuaika mulkoillaan kiukkuisesti.
Meidän " päivystävä" lapsenvahti ilmoitti olevansa viikonlopun töissä, joten nyt pitääkin alkaa todella miettiä, mistä löytyisi joku varalle. Mun äiti on risteilyllä, isä töissä, miehen vanhemmat asuu melko kaukana eikä kummallakaan ole ajokorttia, kaverit on perheineen hiihtolomareissussa. Ei millään jaksaisi mitään ylimääräistä stressiä tähän enää hankkia.
Huomenna menen taas äitiyspolille painoarvioon. En kyllä oikein ymmärrä, miksi sitä niin kontrolloidaan. Viime viikolla olin synnytystapa-arviossa ja vauvan paino oli ihan viikkojen mukainen, arvioitu syntymäpaino 3,5 kg. Mulla ei ole sokerit koholla eikä muutakaan. No, kivaahan se on kurkistella tuonne vatsaan ultraäänellä ;-)
Pitänee lopettaa, tulis vaan valitusta.
Anna ja vatsa 37+5
[color=hotpink]Kylläpä on ollut tänään liikkuminen tuskallista. Kahvittelusta lähtiessä sattu ihan älyttömästi häpyluuhun, tuntui etten pysty kävelemään enää yhtään. Ja sitten siinä lylllertäessä aikaa meni vielä niin paljon, että jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen ehtiäkseni junaa *auts, auts, AUTS*. Oiskohan vauva jo tuolla niin alhaalla, että siksi sattuu ja saattaisi jopa syntyä hieman aiemmin? Koko päivän siis liikkuminen ja etenkin kumartuminen ollut tuskaa.
Kiitos myös minunkin puolesta kahvitteluseuralle eli KIITOS [b]Bertta76, NapNap, Suhni, mie_itte81, pikkarainen, Minttulia, oskarinoma, sport75,caddie, Fiona77, V80 ja Pinja72[b].
Oli oikein mukava saada uusia kasvoja mukaan. Laitan uutta sähköpostirinkilistaa tulemaan varmaankin huomenna ja sitten samalla niitä puh.numeroita jakoon, niille jotka omansa ilmoittivat.
Jaksamista [b]Jiggylle[/b]!
Ja juuri, kun aamulla kehuskelin, ettei mulla juurikaan TURVOTUSTA oo ollut, niin kahvittelusta palatessani jouduin jälleen kiskomaan sormukset sormista pois ja nyt taidan ne sitten suosiolla antaa olla loppuajan tuolla hyllyllä. Jalat myös hieman turvoksissa.
Mutta jospa sitä kohta suuntaisi sohvalle löhöämään, selkä sen verran myös kipeä seisomisesta. Menin sitten leipomaan unelmatorttua ja tonnikalapiirakkaa, kun oli vieraita tulossa. Taidan tästä lähtien kyllä tyytyä kaupan valmistarjottaviin, sen verran voimille ottaa tuo leipominen.
Huomista neuvolaa odotellen, Monkey
Eli aluksi kiitoksia tosiaan kaikille kahvilla olleille seurasta. Mielellään olisin pitempäänkin ollut mutta olihan tuo pari tuntia jo kova aika istua pojalle. Jos joskus saisi hänet vaikka hoitoon niin rauhassa saisi istuskella..
Mulla kans kostautui bussiin juoksu ja supisteli tunti tolkulla sen jälkeen ja varsinkin istumisen jälkeen on liikkeelle lähtö vaikeaa. Loppuajan vaivaksi tuntuu palanneen myös pahoinvointi jota mulla on melkeen joka ilta nyt. Mullakin on huomenna neuvola, seurataan taas niitä paineita ja valkuaisia.
Me matkustettiin pojan kanssa eka kerran kun oli 2 viikkoa vanha ja seuraavan kerran kun oli kuukauden ikäinen. Tosin niihin reissuihin ei passia tarvittu. Nytkin olisi tarkoitus lentää Saksaan toukokuussa joten toivottavasti sen passin tosiaan saa jo silloin ja varsinkin että toivottavasti ollaan joku nimi keksitty siihen mennessä. Mutta tämän enempää en nyt taas ehdi kirjoittelemaan. Vointeja kaikille ja onnea jo vauvansa saanneille
Minttulia rv 37+3
[color=hotpink]Oon yrittänyt laittaa nyt muutamana päivän sullekin postia sähköpostiringistämme, mutta eipä oo taikku tulla perille. Ainakin sellasen ilmoituksen aina saan.
Just äsken laitoin tulemaan uusitun version meijän sähköpostilistasta oikein kahteen kertaan :), kun menin tuon ensimmäisen taas kerran äitipääni kanssa sössimään. Säästäkää siis vain UUSIN!
-Monkey-
Niin mulle ei ole ainkaan tullut yhtään sähköpostia tänään listalta..
[color=hotpink]Kyllä se ainakin näyttää lähteneen...
Onko muille tullut?
-M-
Mulle tuli vain se missä lukee uusin, sitä " vajavaista" listaa ei tullut.
[color=hotpink]Hyvä, että tuli perille! Sitä " vajavaista" listaa ei kaikille tullutkaan, kun sössin jotenkin ne vastaanottajat. Mutta nyt pitäis pelittää! :)
-M-
Tuosta vauvan kanssa matkustamisesta. Mun kasittaakseni 2 vrk:tta ikaisen vauvan kanssa saa jo matkustaa.. Passista tai passittomuudesta en ole ihan varma, kun olen perehtyntyt lahinna miten taalla Saudeissa toimitaan. Ja sehan tietty ei ole ihan yksinkertaista :) Tama on nimittain sellainen maa, etta taalla tarvitsee viisumin jopa maasta poistumiseen :-O
Kastaa ei tarvitse passinhakua varten, mutta lapsi pitaa ilmoittaa vaestorekisteriin. Varmaan Euroopassa paperihommat saa kuntoon parissa viikossa..
Kahvittelu kuulosti tosi mukavalta - ja kiitos kuvista! Mulla nama aamut menee sahkopostin jarjestelyyn ja muutenkin netissa surffailuun..
Jiggylle pahoittelut Papan poismenon takia. Tahan loppuraskauteen ei kylla tarvittaisi yhtaan mitaan ylimaaraista stressia.
Mutta nyt kylla laitan koneen kiinni, ja teen valilla jotain muuta!
Browniette 37+5
[color=rosybrown] Kiitos kahvittelusta ja kiitos monkeylle päivitetystä sähköpostilistasta!
Pyykkiä laitoin taas pyörimään, siivotakin pitäisi... mä en tykkää yhtään imuroida, mutta nyt on kyllä pakko.
Kun mies tulee töistä, niin sitten mennään mun vanhempien luona käymään, mun äidillä on tänään synttärit. Jospa siellä olisi kakkua tarjolla, nami!
Eilen oli paljon sellaisia menkkakipuja, joku muukin niistä kirjoitti... Ja vauva venyttelee kovasti, puskee peppua ylöspäin ja samalla tuntuu sellaista nipistelyä alapäässä. Muuten vointi on oikein hyvä!
NapNap rv37+6 [/color]
Hei!
Pakkasta on 16 astetta ja tuntui aika kylmältä, kun hain postin noustuani. Joinakin aamuina pitää nousta selän takia samaan aikaan kuin mieheni lähtee töihin, mutta tänä aamuna sain uudelleen unen päästä kiinni ja nukuin 9 asti, mikä on iso luku minulle. :)
(.) ok. Ei mitään ihmeempiä. Perjantaina olisi myös hautajaisetm joten toivottavasti pysytään yhtenä kappaleena, eikä tilaisuus aiheuta paljoa suppareita...
Reissaako miehenne paljon tai haluaisiko lähteä käymään jossain kauaempana? Kysyn sen vuoksi,että mieheni haluaisi lähteä käymään 1.5 viikon kuluttua reilun 300 km:n päässä yhdessä tapahtumassa... Silloin viikkoja olisi 37+1. Olin tietenkin heti, että et varmaan lähde, jos synnytys lähteekin käyntiin... No sehän pettyi suuresti. Sanoin, että katotaan sitte lähempänä uudestaan... Kyllähän mä pääsen sairaalaan vaikka taksilla, mutta se ei oo se pointti, vaan se, että mun mies olisi heti sairaalassa mun kanssa, alusta lähtien. Yleensähän ensisynnytykset kestä kauemmin, mutta ei sitä tilti ikinä tiedä, kuinka kauan menee ja jos kaikki alkaa vesien menolla, niin sithän voi synnytys mennä ns. nopeeta... Nyt en tiedä uskallanko/haluanko päästää miestäni lähtemään noin kauas. Ehkä siinä on se, että en halua olla yksin (ilman miestä) jos synnytys käynnistyy. Kyllä hän on itse hyvin mukana osotuksessa ja valmiina, mutta tuo yksi reissu sitä kiehtoo... Laskettuun aikaan olisi 3vko, mutta voi lapsi silti syntyä... Panikoinko turhaa teidän mielestä? Lapsi on kuulemma tosi alhaalla, viime viikolla oli lääkäri ja paikat oli vielä silloin kiinni ja kiinteät. Supisteluja on päivittäin ja joskun painaa alas hieman...
Tinttu81
En kyllä ala, ensiksi mies sairastuu ja tiedättehän te miehet kun ne on kipeitä niin sitten ne on tosi kipeitä (ainakin omasta mielestään). Illalla sitten nousi kuopuksellekkin 39 asteen kuume, eli nyt mulla on täällä kotona hoidettavana näitä lapsia ihan kaksin kappalein:)
Vähän hirttää paniikki päälle, että päästäänkö lähtemään reissuun lauantai-aamuna niinkuin oli tarkoitus (kiva pettymys varsinkin koululaiselle joka on odottanut kuin kuuta nousevaa että pääse mummulaan:(
No, ei vissiin auta muuta kun pistää kyynärpäät kainaloita myöten ristiin että tauti taittuisi viikonloppuun mennessä ja että me muut pysyttäisiin terveinä.
En sitten eilen ehtinyt konelle, lietsuttiin kuopuksen kanssa päivä kavereilla/kapupungilla ja illalla oli sitten noita työhommia, olinkin iltasella ihan rätti pokki ja sänkyyn kömmin jo ennen yhdeksää.
Kumma juttu muuten, huomasin eilen, että mulle sopii edelleen kaikki muu liikunta, mutta ei lenkkeily. Eilen kävelin vaunujen kanssa about 7km lenkin ja illalla hartiat ja lonkat meinasivat sanoa " työsopimuksensa irti" , sinällään outoa, että harrastan normaalisti pitkänmatkanjuoksua niin että luulisi elimistön olevan tottunut tämäntyyppiseen " treeniin" (lue lyllertämiseen).
Mukavalta kuulosti tuo teidän tapaamisenne, toivottavasti pääsen joskus mukaan, ja jos joku palstaileva asustaa täällä kaakonkulmilla niin voisihan sitä harkita omaakin tapaamista vaikka Kotkaan.
Nyt täytyy lähteä patistelemaan keskimmäistä ulos, kerrankin on mahdollista tehdä hänen kanssaan jotain ihan kahdestaan kun mies on kotosalla pienimmäisen kanssa.
Hyvää alkavaa päivää toivottaa,
maisa rv35+
puolesta : (
Paljon sulla paineet ollu ja paljonko oli nyt viimemittauksessa? Mulla nimittäin kans on ollut 120/70 yleensä tai suunnilleen mutta 2 viikkoa sitten rr oli 143/85 ja viimeperjantaina 148/90 jo. Synnytyksestä ei vielä tietoakaan..mutta voihan kaikki tapahtua nopeestikin sitten kun alkaa. Perjantaina meen taas mittauttaan paineet neuvolaan. Mulla nyt rv 36+2.