En ole pätkääkään uskonnollinen, mutta kyllä tuo kirkkopalo surettaa
:\
Toivottavasti ei ollut tuhopoltto. Mielestäni kirkoissa on silti jotain kaunista, vaikka ne ovatkin täysin omaa ajatteluani vastaan.
Kommentit (27)
On se tuhopoltto varmaankin kun epäilty on jo pidätetty. Harmillinen juttuhan se on, koska Suomessa ei ole hirveästi vanhoja kauniita rakennuksia. Joku betonikuutio tulee tilalle.
Olen niin samaa mieltä. Olisin voinut kirjoittaa täsmälleen saman aloituksen.
Tuhopoltto se oli kun epäiltykin on jo kiinni. Spagettihirviö armahtakoon, Ramen.
Kauniita, historiallisia rakennuksia. Helposti sattuu vahinkoja esim kynttilöiden kanssa, voisin kuvitella ettei paljon tarvita kun palaa herkästi :(
Siis ihan uskomattoman törkeää. Kaunis, vanha kirkko, en tosin tiedä rakennuksen historiallisesta arvosta mitään, mutta vanha tuo joka tapauksessa oli. En tajua mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, joka tuollaista tekee!
🇺🇦🇮🇱
Poliisi epäilee tuhopolttoa ja ottanut kiinni epäillyn.
Tuhopoltto taisi olla. :( Olen ateisti, mutta silti tykkään kirkoista, nimenomaan noista vanhemmista. Jokainen poltettu tai remontoimalla tuhottu historiallinen rakennus on korvaamaton menetys.
Upeaa vanhaa arkkitehtuuria, jota Suomessa on harmillisen vähän.
Ai oli... En lukenut uusimpia juttuja... Huoh, miksi tuollaista pitää tehdä. Kirkon olemassaolo ei kuitenkaan vaikuta kenenkään mitenkään, ei siellä ole pakko käydä eikä yleensä edes mennä ohi.
Minä myös.Mulla ja mun miehellä on ollut tapana käydä näpsimässä kuvia jos osuu sellainen matkan varrelle, nyt se ei onnistu tuosta kirkosta :( niissä on jotain niin kaunista ja salaperäistä.. ja paljon nähnyt kasteita, vihkiäisiä ja hautajaisia yms.
No joku on jo otettu kiinni paloon liittyen, joten kyllä se taitaa olla tuhopoltto.
Kyllä minuakin surettaa vanhojen rakennusten tuhoaminen, myös kirkkojen, vaikka olenkin ateisti.
Samoin tosi törkeetä. Ja miettikää mitä kaikkea historisllisesti arvokasta taidetta ym.. siellä sisällä oli.
Tuota ei rahalla korvata.
Sairasta
Vierailija kirjoitti:
Kauniita, historiallisia rakennuksia. Helposti sattuu vahinkoja esim kynttilöiden kanssa, voisin kuvitella ettei paljon tarvita kun palaa herkästi :(
Juuri sitä varten niissä on sprinklerit.
Jos oli tuhopoltto, saakoon se piru paholainen ansionsa mukaan. Amen
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat varsin huolettomia tulen ja muun kanssa, kun kuvittelevat että ovat erityisesti suojeluksessa.
Käsittämätöntä tuhoa. Vannoutunut ateisti olen, mutta kyllä surettaa historiallisen kirkon menetys. Historiaa kirkolla on jo puhtaasti sen käyttäjäkunnassa. Monesta perheestä on useampi sukupolvi mennyt siellä naimisiin, kastettu siellä ja siunattu haudan lepoon.
En vaan voi käsittää ylipäänsä kulttuurihistoriallisten asioiden tuhoamista. Niitä pitäisi suojella eikä polttaa!
Mikähän oli tämän tuhopolttajan motiivi? Joku psykoottinen tapaus?
Luultavasti kännipäissään tehty hölmöily, huomenna voi vähän ahdistaa...
Sama juttu. Kaunis vanha rakennus :'(