Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pätkääkään uskonnollinen, mutta kyllä tuo kirkkopalo surettaa

Vierailija
26.03.2016 |

:\

Toivottavasti ei ollut tuhopoltto. Mielestäni kirkoissa on silti jotain kaunista, vaikka ne ovatkin täysin omaa ajatteluani vastaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kaunis vanha rakennus :'(

Vierailija
2/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tuhopoltto varmaankin kun epäilty on jo pidätetty. Harmillinen juttuhan se on, koska Suomessa ei ole hirveästi vanhoja kauniita rakennuksia. Joku betonikuutio tulee tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Olisin voinut kirjoittaa täsmälleen saman aloituksen.

Vierailija
4/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhopoltto se oli kun epäiltykin on jo kiinni. Spagettihirviö armahtakoon, Ramen.

Vierailija
5/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita, historiallisia rakennuksia. Helposti sattuu vahinkoja esim kynttilöiden kanssa, voisin kuvitella ettei paljon tarvita kun palaa herkästi :(

6/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan uskomattoman törkeää. Kaunis, vanha kirkko, en tosin tiedä rakennuksen historiallisesta arvosta mitään, mutta vanha tuo joka tapauksessa oli. En tajua mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, joka tuollaista tekee!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi epäilee tuhopolttoa ja ottanut kiinni epäillyn.

Vierailija
8/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhopoltto taisi olla. :( Olen ateisti, mutta silti tykkään kirkoista, nimenomaan noista vanhemmista. Jokainen poltettu tai remontoimalla tuhottu historiallinen rakennus on korvaamaton menetys.

Vierailija
9/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa vanhaa arkkitehtuuria, jota Suomessa on harmillisen vähän.

Vierailija
10/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oli... En lukenut uusimpia juttuja... Huoh, miksi tuollaista pitää tehdä. Kirkon olemassaolo ei kuitenkaan vaikuta kenenkään mitenkään, ei siellä ole pakko käydä eikä yleensä edes mennä ohi.

Vierailija
11/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneenkään siis.

Vierailija
12/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös.Mulla ja mun miehellä on ollut tapana käydä näpsimässä kuvia jos osuu sellainen matkan varrelle, nyt se ei onnistu tuosta kirkosta :( niissä on jotain niin kaunista ja salaperäistä.. ja paljon nähnyt kasteita, vihkiäisiä ja hautajaisia yms.

Vierailija
13/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku on jo otettu kiinni paloon liittyen, joten kyllä se taitaa olla tuhopoltto.

Kyllä minuakin surettaa vanhojen rakennusten tuhoaminen, myös kirkkojen, vaikka olenkin ateisti.

Vierailija
14/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tosi törkeetä. Ja miettikää mitä kaikkea historisllisesti arvokasta taidetta ym.. siellä sisällä oli.

Tuota ei rahalla korvata.

Sairasta

Vierailija
15/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita, historiallisia rakennuksia. Helposti sattuu vahinkoja esim kynttilöiden kanssa, voisin kuvitella ettei paljon tarvita kun palaa herkästi :(

Juuri sitä varten niissä on sprinklerit.

Vierailija
16/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli tuhopoltto, saakoon se piru paholainen ansionsa mukaan. Amen

Vierailija
17/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat varsin huolettomia tulen ja muun kanssa, kun kuvittelevat että ovat erityisesti suojeluksessa.

18/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tuhoa. Vannoutunut ateisti olen, mutta kyllä surettaa historiallisen kirkon menetys. Historiaa kirkolla on jo puhtaasti sen käyttäjäkunnassa. Monesta perheestä on useampi sukupolvi mennyt siellä naimisiin, kastettu siellä ja siunattu haudan lepoon. 

En vaan voi käsittää ylipäänsä kulttuurihistoriallisten asioiden tuhoamista. Niitä pitäisi suojella eikä polttaa! 

Vierailija
19/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oli tämän tuhopolttajan motiivi? Joku psykoottinen tapaus?

Vierailija
20/27 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kännipäissään tehty hölmöily, huomenna voi vähän ahdistaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi