Miksi suomalaiset miehet ja naiset vihaavat kauniita ihmisiä, eivätkä kelpuuta heitä kumppanikseen?
Kun olen chateissä hehkuttanut kauniiden naisten jumalallista ulkonäköä, esim. Rosa-Maria Ryyti, joka esiintyi Arto Nybergissä jokin aika sitten, olen saanut palautetta "ihan tavallinen haahka" yms. vihapuhetta ja TV-sarjojen vaatimattomat näyttelijät saavat kehuja, mutta oikeasti hyvännäköiset dissataan. Lähipiirissänikin on todella kaunis nainen, jota kukaan mies ei ole kelpuuttanut naisekseen.
M41
Kommentit (32)
No en tajuakaan miksi noita muovisia bimboja kutsutaan kauniiksi. Minä luomunainen sen sijaan en voi poistua kotoa ilman että joku on pyrkimässä iholle.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kauniilla on kovat vaatimukset, niin se vain on. Kyllä he miehen saisi, aika harva kelpaa. Onhan noita yritetty :)
Mitä olen seurannut, niin kauniita yritetään vähemmän. Miehet ottaa varman päälle. Sulla taitaa olla liian kovat luulot itsestäsi, jos pystyt ihan yleistään noin, nimittäin kauniita ei edes ole Suomessa sankoin joukoin.
Kootaan jossain vaiheessa yhteenveto, mitä negatiivista tässäkin ketjussa yhdistetään välittömästi sanaan "kaunis". Nyt jo tullut ainakin nämä: kusipää, muovinen bimbo.. Aivan uskomatonta! Näillä kommentoijilla ei ole ainakaan sisäistä kauneutta, lieneekö ulkoistakaan.
Suomalaisilla on äärettömän huono itsetunto ja rakastavat toisten ihmisten mollaamiista. Siinä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen chateissä hehkuttanut kauniiden naisten jumalallista ulkonäköä, esim. Rosa-Maria Ryyti, joka esiintyi Arto Nybergissä jokin aika sitten, olen saanut palautetta "ihan tavallinen haahka" yms. vihapuhetta ja TV-sarjojen vaatimattomat näyttelijät saavat kehuja, mutta oikeasti hyvännäköiset dissataan. Lähipiirissänikin on todella kaunis nainen, jota kukaan mies ei ole kelpuuttanut naisekseen.
M41
Sä et tajua ettei ulkonäkö ole se juttu vaan luonne yms. seikat painaa enemmän. Itseensä ja omaan ulkonäköönsä keskittyvä kumppani ei ole mukava. Elämässä kun suurimmaksi osaksi muuta kuin se ulkonäkö.
Kyse ei siis ole vihasta, vaan muista ominaisuuksista, noiden kauniiden ihmisten ajankäytöstä itseensä, muista ominaisuuksista ja kyvyistä. En minä tee mitään hyvännäköisellä puolisolla jos ainoa mitä se tekee on itsensä peilaaminen ja salilla käynti. Ei sellaisesta ole kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Sara Sieppikin kertoi Tavallista elämää-sarjassa, että jotkut hänen lapsuudenystävistään ovat katkaisseet välit häneen, kun eivät ole kestäneet Saran menestystä.
M41
Niin, tässä kerroit sen mitä tämä kaunotar on kertonut omana näkemyksenään asiasta. Toisella osapuolella on sitten oma versionsa ja totuus yleensä aina jossain näiden eri näkemysten välimaissa.
Kauneuskäsityksetkin vaihtelevat. Itse olen omalaatuisen kauneuden ystävä, pidän luonnollisesta kauneudesta ja erinäköisistä ihmisistä. Mutta en kyllä kommentoi kenenkään ulkonäköä julkisesti suuntaan enkä toiseen, ehkä tässä ketjussa on kyse jostain ilmiöstä mitä en vaan tunne. Kuulostaa niin oudolta ventovieraiden ihmisten ylistäminen tai vihaaminen, on tärkeämpääkin tekemistä.
Suurimmalla osalla on hyvin vääristynyt käsitys kauneudesta samalla tavalla kuin siitä, millainen naisvartalo on seksikäs. Eli naiset itse haluavat painaa kauniit naiset alas ja manipuloida ihmiset kuvittelemaan, että lihavuus ja rumuus on uusi kauneus.
Todellisia kaunottaria ovat sellaiset naiset, jotka eivät itse sitä kunnolla tiedosta ja ovat luonnostaan kauniita ilman meikkiäkin. Siihen vielä lisäksi miellyttävä luonne, niin paketti on täydellinen. Harmi vaan kun Suomessa heitä on niin vähän.
Mielestäni ainakin julkkisnaisten ulkonäön vähättely on huvittavaa. Julkisuuteen harvemmin päätyy naista, joka ei olisi keskivertoa paremmannäköinen, ellei sitten poliitikkoja yms. lasketa.
Erityisen typerältä kuulostaa kommentti: "Mitä ihmeellistä tuossa on, samannäköisiä kävelee vastaan kadulla joka päivä." Haluaisin todella tietää, missä supergeenien ihmelandiassa kyseiset kommentoijat tallustelevat, sillä sellaisia missin ja mallin näköisiä naisia ei oikeasti tule joka päivä vastaan. Toki arkinen perusnättiys voi jonkun mielestä olla viehättävämpää kuin tällätty julkkiskauneus, mutta ei siltikään julkkisnaisten ulkonäköä rumenna.
Minä en vihaa kauniita naidoäia, todella kummallinen ajatuskin.
Yhtä kunnallinen on ap:n päätelmä, että naapurin kaunis nainen on sinkku siksi, ettei olisi kelvannut kenellekään. Eiköhän hän ole sinkku omasta halustaan, joko ei halua miestä ollenkaan tai sitten ei ole vielä tullut vastaan miestä, joka kelpaisi hänelle.
Miten itse olet menestynyt vai retosteletko vaan menestyksestäsi saadaksesi huomiota?