pääsiäismunien piilotusideoita?
Meillä on kolme lasta. Suklaamunia on ostettu useita erilaisia ja jokaista lajia tietenkin kolme kappaletta, siis kaikkien pitäisi saada yksi muna jokaista lajia. Tavallisesti olen jakanut munat jo valmiiksi kolmeen koriin ja piilottanut ne ja jokainen lapsi on etsinyt yhden korin pääsiäisaamuna.
Nyt haluaisin piilottaa munat yksitellen, että etsintä kestäisi vähän pidempään kuin 30s-2min (kaikki piilot on jo tuttuja...).
Olisiko jollakin hyvää vinkkiä, miten toteuttaa piilotus & etsintä niin että kaikki saavat kuitenkin tasapuolisesti munia?
Ja kaikki kaksimieliset, kuluneet jutut voi jättää kertomatta, kiitos!
Kommentit (9)
Itse aion tänä vuonna laittaa keittiön pöydälle yhden isomman suklaapupun joka on tarkoitettu yhteiseksi ja siihen mukaan pienen kirjeen jossa on pääsiäispupun terveiset, että suklaisia yllätyksiä saattaa löytyä muualtakin talosta ja sitten ohjeistus, mistä kukakin etsii.
Minä olen antanut lapsille vinkkikortteja, joissa kerrotaan munien piilo. Munapiilossa on aina seuraavan piilon vinkkikortti.
Ohje-/vinkkikortit kuulostaa kivalta :) kiitos vastauksista!
Jos piilotat yhden munan peräaukkoosi? Sieltä lapset eivät varmasti keksi etsiä.
Piirrän vinkkilaput. Tämä tapa jäi niiltä ajoilta, kun lapset eivät vielä osanneet lukea. Lapset saavat minulta ensimmäisen vinkkilapun ja sen avulla löytävät ensimmäiset munat ja seuraavan vinkkilapun jne. Paras/isoin/hienoin yllätys on viimeisessä piilossa. Joskus joku piilo on ulkonakin (asumme omakotitalossa). Piirustustaitoa tässä ei tarvita!
Olis, Siis kuinka monta munaa yksi lapsi saa?
Meillä lapset tietää, että on esim. kolme erilaista munaa kullekin. Jos löytää siis samanlaisen, jollaisen on jo löytänyt, jättää sen piiloonsa ja jatkaa etsintää. On toiminut.
Jokaiselle oma huone.