Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taida sittenkään ottaa äitiyspakkausta :(

Vierailija
19.02.2006 |

Toinen lapsi tulossa ja aluksi ajattelin ottaa pakkauksen. Nyt kuitenkin olen alkanut miettiä asiaa uudestaan, enkä olekaan enää niin varma. Periaatteessa vaatteet on ihan kivoja mut kun niitä peruskamoja on jo esikoiselta. Enkä niitäkään käyttäny kun koti-/yövaatteina. Nirso en ole, mut ois kiva jos vauvalla ois söpöjäkin vaatteita. Ja jotain uutta tulee kuitenkin hankittua. Toppapukua en ehkä käyttäisi vaan ostaisin sopivamman ja kivemman näköisen, ja kun entinenkin on ihan hyvä. Ja vielä sekin et pakkaus on tehty Kiinassa puistattaa!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin makuupussit, kynsisakset, bodyt, collehousut, potkarit olleet todella kovassa käytössä. Ja myös kestäneet kovan käytön.

Olen myös saanut tuttavilta ties kuinka monella lapsella käytettyjä vanhoja äitiyspakkaus vaatteita. Esim. sellasia vaaleansinisiä froteisia potkareita on useammat. Kaveri oli ostanut ne kirpparilta, käytti kahdella omallaan, mä oon käyttänyt meidän kahdella ja vieläkin aivan käyttökelpoiset ja ennen kaikkea käytännölliset.

Ja nättejä noi mun mielestä on. Esim uuden pakkauksen tiikeri-puku on esikoisen suosikki. Haluaa Tikru-puvun pikkuveljen päälle, nyt ei enää mahdu.

Vierailija
22/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Availipputuotteita ei ole tietääkseni kuin rasavillillä. Esim. Kotimainen Kinderit teettää baltiassa ja kiinassa, Reima Tutta Kiinassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän valmistajan lasten vaatteita on myynnissä ainakin Prismoissa.

Vierailija:

Availipputuotteita ei ole tietääkseni kuin rasavillillä. Esim. Kotimainen Kinderit teettää baltiassa ja kiinassa, Reima Tutta Kiinassa.

Vierailija
24/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lahja juttu nyt on perseestä, Jos vaikka mun äiti kysyis että haluatko muutamalla satasella turhaa krääsää vai otatko mieluummin reilun satasen rahana, niin ei tarviis kahta kertaa miettiä. Tietysti otan rahan jos vaihtoehto on turhaa kaappien täytettä.

Vierailija
25/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus on tuki ja lahja lapsiperheille. Ei kuitenkaan ole ilmainen missään nimessä. Ennen omaa lastani olin valmis lynkkaamaan kaikki hienon suomalaisen äitiyspakkauksen arvostelijat.

Nyt minulla on omakohtaista kokemusta vuoden 2005 äitiyspakkauksen sisällöstä. Idea on edelleenkin hyvä, mutta käytännössä äitiyspakkauksen vaatteet ovat jääneet hyvin vähälle käytölle. Tosi harvoin laitan äpakkauksen vaatteita lapseni päälle, koska meillä on niin paljon enemmän minun omaa silmääni miellyttäviä vaatteita. Melkein kaikissa vaatteissa on MINUN SILMÄÄNI jokin vika: väri, malli, kuosi tms. ei miellytä. Ihan hävettää sanoa näin :(

Tunnustan, että nirppanokkaisuuteni vuoksi en aio ottaa äitiyspakkausta mahdollisille tuleville lapsilleni. Ostan 140 eurolla (tai mikä euromäärä se silloin onkaan) ihan kivan pienen setin vaatteita, joita tulee myös käytettyä.

Vierailija
26/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut todella kylmä,epäkäytännöllinen jo 7kk vauvalle.

Vierailija
27/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalle en edes harkinnut ottavani pakkausta, itse asiassa kaduttaa vähän että otin edes ekalle kun vaatteet jäi enimmäkseen käyttämättä ja lahjoitin ne sitten vauvakasseihin.

Mitä tulee ulkomailla valmistamiseen, niin kuinkahan moni firma oikeasti tekee enää nykypäivänä vaatteita Suomessa, ja jos tekee niin niiden hinta nousisi niin korkeaksi ettei niitä riittäisi pakkaukseen kuin parit. Ja siitähän tulis vielä enemmän sanomista mammoilta.

Vierailija
28/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raha 140 tuli tarpeeseen jolla sain ostettua puuttuvia ja uusia tarpeellisia asioita vauvalle. Ja kyllä, mielestäni tuota nk. " ilmaista" pakettia saa ja pitää arvostella. Maksamme veroja ihan tarpeeksi muutenkin tässä maassa. Ja vaikka nk. " ilmainen" paketti onkin, niin en näe mitään syytä sille miksi me saajat emme saisi kritisoida ja tehdä toiveita sisällön suhteen. Esm. toppahaalari on todella huonon mallinen, eikä meidän isokokoiselle ja " pyöreälle" pojalle istunut ollenkaan....

Olis kiva jos saatais sellainen uudistus äitiyspakkaukseen, että olisi lista josta voi x-määräisen rahasumman verran valita jotka haluamme vauvalle. Eli ruksi paperille, jos haluaa toppahaalarin, kevyttoppiksen jne...Ja ne jättää listasta merkkaamatta mitä ei halua. Eli äitiyspakkauksen sisällön saisi jokainen valita haluamakseen tietyn etukäteen tehdyn listan mukaan.....

Vierailija
29/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

otin kummaltakin lapselta pakkauksen ja aion säästää kumpaisellekin lapselle jonkun niistä vaatteista muistona tältä ajalta.

Tytölle säästän kettubodyn vm 2001 ja pojalle kissapotkarit vm 2003.

Ítse en ottanut esikoiselle edes pakkausta, mutta kirpparilta löysin siitä pakkauskesta jotain mieleistäni ja ostin muistoksi´" pakkauksesta"

Vierailija
30/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kakkoselle tilasin oman Finlaysonilta kun en tahtonut ottaa sen takia pakkausta. Tuli aika paljon halvemmaksi ;)

Vierailija
31/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän nettisivuillaan ei ainakaan tätä mahdollisuutta ollut.

Minäkään en kakkoselle viitsisi ä-pakkausta ottaa, kaikki muu siitä pakkauksesta on ok ja kunnossa, paitsi makuupussi! :P Ei jaksaisi lähteä kirpparille metsästämään hyväkuntoista makuupussia, haluaisin sen uutena...

Vierailija
32/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ketkä sitä todella tarvitsevat voivat hakea äitiysavustusta erillisellä hakemuksella Kelasta.

Itse olen ainakin iloinen saamastani pakkauksesta ja minua ei haittaa, jos siellä jotkin vaatteet ovat minun makuuni väärän värisiä. Uusia vaatteita ei muuten ole varaa hankkia kuin ehkä alennuksesta.

Kun on liikaa rahaa ja kaiken on tottunut saamaan, niin ei sitä mitään osaa arvostaakaan!

Vierailija
33/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin viime syksynä ja silloin ei vaan ikävä kyllä ollut tuota tämän vuoden keltaista pussia vaan viimevuotista koiramallia mutta otin sen silti. Lähettivät postiennakolla sen, maksoi muistaakseni jotain kympin verran (+postitus).

Vierailija
34/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kättämättömän pussin edullisesti. Elikkä semmoinen eläinpussukka. Tuli lilan toppiksen kanssa. Muistaakseni vihreällä pohjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä