Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taida sittenkään ottaa äitiyspakkausta :(

Vierailija
19.02.2006 |

Toinen lapsi tulossa ja aluksi ajattelin ottaa pakkauksen. Nyt kuitenkin olen alkanut miettiä asiaa uudestaan, enkä olekaan enää niin varma. Periaatteessa vaatteet on ihan kivoja mut kun niitä peruskamoja on jo esikoiselta. Enkä niitäkään käyttäny kun koti-/yövaatteina. Nirso en ole, mut ois kiva jos vauvalla ois söpöjäkin vaatteita. Ja jotain uutta tulee kuitenkin hankittua. Toppapukua en ehkä käyttäisi vaan ostaisin sopivamman ja kivemman näköisen, ja kun entinenkin on ihan hyvä. Ja vielä sekin et pakkaus on tehty Kiinassa puistattaa!!!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä mitkä on uudet värit kun pakkaus kohta vaihtuu

Vierailija
2/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietty saada uudellekin vauvalle jotain uutta ja omaa, mutta äp:n vaatteet nyt ei mitään superhienoja ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin ottaa kolmannelle, mutta vaatteet oli niin rumia. Siis tämä nykyinen pakkaus. Kauppojen alekoreista saa vauvalle 140 eurolla vaikka mitä kivaa.

Vierailija
4/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauppojen alekoreista saa vauvalle 140 eurolla vaikka mitä kivaa.

Ja vielä sopivan kokoista sitten kun tarvitsee! ap

Vierailija
5/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toinen lapsi tulossa ja aluksi ajattelin ottaa pakkauksen. Nyt kuitenkin olen alkanut miettiä asiaa uudestaan, enkä olekaan enää niin varma. Periaatteessa vaatteet on ihan kivoja mut kun niitä peruskamoja on jo esikoiselta. Enkä niitäkään käyttäny kun koti-/yövaatteina. Nirso en ole, mut ois kiva jos vauvalla ois söpöjäkin vaatteita. Ja jotain uutta tulee kuitenkin hankittua. Toppapukua en ehkä käyttäisi vaan ostaisin sopivamman ja kivemman näköisen, ja kun entinenkin on ihan hyvä. Ja vielä sekin et pakkaus on tehty Kiinassa puistattaa!!!

Vierailija
6/34 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty Kiinassa nekin, tiedän. Mut äitiyspakkaukselta odottaisin kotimaisuutta ja laatua. Jos ostan H&M:ltä tiedostan asian. ap

Vierailija
7/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi suututtaa kun jotkut viitsii valittaa äitiyspakkauksesta ja sen sisällöstä- onko tullut mieleen että SE ON ILMAINEN???!!! Toisella tavalla saman asian voisi sanoa että se on lahja kaikille lapsiperheille yhteiskunnalta.

Ja mitä tekee nää hemmotellut mammat- ei muuta kun arvostellaan ja haukutaan kun on taas rumia ja epäsopivia vatteita jotka ei ainakaan meidän kullanmurulle kelpaa.

Eri asia on paheksua sitä että ne eivät ole kotimaisia- siitä olen ihan samaa mieltä.

Mutta lakatkaa jo valittamasta ja jos ei ilmainen tavara kelpaa niin tyytykää sitten siihen rahakorvaukseen ja olkaa hiljaa.

Kerpeleen pullamössösukupolvi!!!! )/¤#&/()==?

Vierailija
8/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ottanut yhdellekään lapsellemme pakkausta, vaan rahan. Ompelin itse ja ostin alevaatteita, esim. tehtaanmyymälöistä löysin laadukkaita vaatteita pilkkahinnalla. Lahjaksi saatiin myös iso kasa vaatteita ja sukulaisilta käytettyjä. Mun mielestä silloin vaatteet oli rumia ja epäkäytännöllisiä ja kun on mahdollisuus valita raha, niin sen otin mieluummin.

Ja ei muuten ole pakkaus todellakaan ilmainen...mietipä kasi Suomen verotusta ja ymmärrät, että mikään ei ole ilmaista.

Vierailija
9/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä silloin vaatteet oli rumia ja epäkäytännöllisiä ....

Vierailija
10/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa pettymys oli kirja.. Ja sekin lähinnä harmitti esikoisen vuoksi, koska lupasin kirjan hänelle. Oli innoissaan mukana katsomassa, mitä pakkauksessa on. Onneksi on kuitenkin niin pieni, ettei ymmärrä, että ei siinä kirjassa oikein luettavaa ole, kuvat vain.. Pyytää äitiä lukemaan ja minähän keksin kuvista jotain sanottavaa..

Vierailija
11/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin kummaltakin lapselta pakkauksen ja aion säästää kumpaisellekin lapselle jonkun niistä vaatteista muistona tältä ajalta.

Tytölle säästän kettubodyn vm 2001 ja pojalle kissapotkarit vm 2003.

Joku voi ajatella, että tyhmä oon, mutta näin haluan tehdä. Sitäpaitsi meille on ollut käyttöä melkein jokaiselle vaatekappaleelle, mitä on pakkauksissa tullut. Ainoastaan pojan pakkauksessa ollut liila toppapuku jäi käyttämättä..

Vierailija
12/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikojen on kehuttu, kuinka Suomessa perheet saavat tuollaisen hienouden ja tämä upea pakkaus on lähes kokonaan suomalaista tuotetta täysi.

Nythän ollaan koko ajan menossa siihen suuntaan, että ne vähäisetkin laadukkaat vaatteet vähenee siinä pakkauksessa ja niitä riepuja tehdään enemmän ja enemmän nimenomaan Kiinassa, jossa yhden ompelijan kuukausipalkka on sama kuin suomalaisen ompelijan päiväpalkka. Suomalaiset eivät pysty mitenkään valvomaan ketkä niitä vaatteita siellä Kiinassa tekee ja millaisissa olosuhteissa. On pian todella arvelluttava koko paketti.

Se että täkäläset äidit ostaa kiinalaisia vaatteita HM:lta on ihan eri asia.

Tuttakin esittää niin suomalaista firmaa kuin olla ja osaa... heh heh... suurin osa niiden vaatteista tehdään siellä kiinassa ja sen kyllä huomaa laadusta.

Mielestäni äitien pitäisi todella ruveta antamaan palautetta Kelalle tästä suuresta epäkohdasta.

Vierailija
13/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt vaivautuisit lukemaan viestini edes läpi niin huomaisit että kirjoitin siinä että minunkin mielestäni vaatteiden ja muiden tuotteiden pitäisi olla kotimaisia eikä Kiinasta.

Epäonnen luku rauhoittuu ihan nyt vaan ite :o)

8

Vierailija
14/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(toppapukua ei paljon pidetty).. toisen jälkeen olin aivan varma että meille ei enää lapsia tule joten kiikutin kirpparille melkein kaikki pienet vaatteet ja kappas vaan: vauvakuume eikun nousee! =D

nyt olen päättänyt että mahdolliselle kolmannelle otan ehdottomasti pakkauksen sitten! =)

Vierailija
15/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole Kelan oma päätös??? Voishan Suomi tietty hakea jotain erityislupaa saada olla kilpailuttamatta. Korjatkaa, jos väärässä.

Kauneus on tosiaan katsojan silmässä, mutta kannattaa muistaa, että vaatteet on suunniteltava miellyttämään isoa joukkoa ja sopimaan sekä tytölle että pojalle. Ja kun nykysiä vaaterekkejä kaupoissa kattelee, niin on noi äp-vaatteet mun mielestä (no, tää on subjektiivista) ainakin poikavaatteiksi ihan kivoja. Ja tyttövaatteiksikin, jos haluaa siitä pinkistä vähän erilaista.

Vierailija
16/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauneus on tosiaan katsojan silmässä, mutta kannattaa muistaa, että vaatteet on suunniteltava miellyttämään isoa joukkoa ja sopimaan sekä tytölle että pojalle. Ja kun nykysiä vaaterekkejä kaupoissa kattelee, niin on noi äp-vaatteet mun mielestä (no, tää on subjektiivista) ainakin poikavaatteiksi ihan kivoja. Ja tyttövaatteiksikin, jos haluaa siitä pinkistä vähän erilaista.

Vierailija
17/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE EI TODELLAKAAN OLE ILMAINEN. Maksamme erittäin kovia verorahoja (Suomen verotus on yksi Euroopan kireimmistä), joilla se äitiyspakkauskin kustannetaan.

Vierailija
18/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi tyytyväinen pakkaukseen ja kaikilla vaatteilla käyttöä on ollut,olen tietysti kaupastakin ostanut uutta,mutta on noi kyl hyvä laatuisia vatteita..meillä tykätty.

Vierailija
19/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hullua, kaksi samansisältöistä pakkausta, esikoisen pakkaus käy myös toiselle. Sillä rahalla voi sitten ostaa jotain tarpeellista.

Vierailija
20/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut pakkaustarvikkeet lähes kokonaisuudessaan käyttämättöminä Venäjälle orpokotiin.

Pakkausta ei todellakaan tarvitse ottaa. Raha on ihan hyvä vaihtoehto pakkaukselle. Rahalla voi ostaa vaikka Ruskovillan kotimaisia vauvanvaatteita, lampaantaljan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi