Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muka joku joka ei osaa vähintään kolmea kieltä?

Vierailija
26.03.2016 |

Siis peruskoulussahan jo opitaan ruotsi ja englanti. Pitää olla aika juntti jos ei hallitse vähintään kolmea kieltä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä samoja taruolentoja, jotka tienaa alle 2600 euroa kuukaudessa.

Vierailija
22/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hallussa suomen lisäksi englanti ja ruotsi, lisäksi aika hyvin pärjään saksalla ja italialla. Italian kieli on hyvin paljon samanlaista kuin espanja, eli espanjankielisissä maissa ymmärrän aika hyvin ympäröivää elämää. 

En pidä junttina ketään joka ei osaa kieliä. Junttina pidän ap kaltaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Saksaa osaan myös, meinasi unohtua.

Vierailija
24/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti sujuu kuin äidinkieli. Käytän sitä ammatin vuoksi joka päivä. Ruotsilla pärjäilen, espanjalla pystyn hoitamaan kaupassakäynnit yms. turistiasioinnit, saksaa olen lukenut oppikoulussa ja ymmärrän lukemaani sekä saksalaisdekkareita, mutta jostain syystä puhe ei onnistu. Osaan kyrilliset kirjaimet ja pystyn tavaamaan ja kirjoittamaan vähän venäjää, mistä seuraa, että pystyn kreikassa tavailemaan katukilvet ja kauppojen nimet. Merkistö on aikalailla samankaltainen venäjässä ja kreikassa. Kun osaa espanjaa, pystyy auttavasti ymmärtämään kirjoitettua italiaa ja ranskaa.

Kaikesta päätellen olen kielellisesti lahjakas. Sanat ja murteet ovat aina tarttuneet minuun helposti. Olen vasta yli 50-vuotiaana ruvennut ymmärtämään, että saan olla kiitollinen lahjastani. Olen nuorempana pitänyt kielten osaamista jotenkin itsestäänselvänä. Jos ikää ja taitoa riittää, olisi jännittävää kokeilla japanin opiskelua.

Vierailija
25/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, ei sellainen ihminen ole juntti joka ei puhu useita vierasperäisiä kieliä, kaikilla ei vaan ole sitä kielipäätä. Toiset yrittää ja yrittää mutta eivät opi millään, eivät vuosien opettelun jälkeenkään, sitten taas on ihmisiä jotka oppivat useita eri kieliä kuin vettä vain. Se on vähän sama asia kuin olla luonnonlahjakkuus esimerkiksi taiteissa, sitä joko on tai ei ole, toki uusia asioita voi yrittää opetella mutta se luontainen lahjakkuus on se mitä vaaditaan, että sen asian sisäistäisi kunnolla. Meitä on moneen junaan. En lähtisi ketään tuomitsemaan tässäkään asiassa.

Vierailija
26/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kuin vähän yli 50-vuotias, niin ei ole välttämättä opetettu mitään kieliä koulussa.

Joo. Mä olen yli 50 ja luin koulussa suomea, ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa ja italiaa.

Vierailija
27/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hyvää tai huonoa kielipäätä. Kielen oppiminen sanoja ja kielioppia kirjasta tankkaamalla on ehkä se huonoin vaihtoehto opia kieltä, koska vaatii hirveästi sisäistä motivaatiota ja istumalihaksia. 

http://yle.fi/uutiset/hyva_kielipaa_on_myytti/5901761

"Monella ihmisellä on käsitys, että ihmisellä on joko hyvä tai huono kielipää. Alanen on sitä mieltä, että kielitaidossa on kyse ennemminkin opetusmenetelmästä.

- Kielipää on oikeastaan sellaista kielellistä lahjakkuutta, joka liitetään koulun luokkahuoneoppimiseen. Jos siirrytään pois sieltä luokkahuoneesta, niin kaikilla meillä on samankaltaiset edellytykset oppia vieraita kieliä käyttämällä niitä kommunikoitaessa muiden ihmisten kanssa. Jos joku ei opi kieltä perinteisellä koulumenetelmällä, syy ei ole siinä, että hänellä olisi huono kielipää. Pitäisi vain lähteä etsimään muita keinoja oppia kieltä."

Vierailija
28/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan viittä kieltä. Isäni kuutta, äitini neljää.

Isän äiti osasi viittä, isänsä kuutta, äidinäitini neljää, äidinisästä en tiedä, ainakin kolmea.

Jos tykkää ihmisistä ja haluaa kommunikoida kaikenmaalaisten kanssa, oppii koska motivaatio on kunnossa. Tietysti isona bonuksena on asuminen tai matkustelu muissa maissa.

On kiva ymmärtää muita.

Vierailija
29/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään hyvää tai huonoa kielipäätä. Kielen oppiminen sanoja ja kielioppia kirjasta tankkaamalla on ehkä se huonoin vaihtoehto opia kieltä, koska vaatii hirveästi sisäistä motivaatiota ja istumalihaksia. 

http://yle.fi/uutiset/hyva_kielipaa_on_myytti/5901761

"Monella ihmisellä on käsitys, että ihmisellä on joko hyvä tai huono kielipää. Alanen on sitä mieltä, että kielitaidossa on kyse ennemminkin opetusmenetelmästä.

- Kielipää on oikeastaan sellaista kielellistä lahjakkuutta, joka liitetään koulun luokkahuoneoppimiseen. Jos siirrytään pois sieltä luokkahuoneesta, niin kaikilla meillä on samankaltaiset edellytykset oppia vieraita kieliä käyttämällä niitä kommunikoitaessa muiden ihmisten kanssa. Jos joku ei opi kieltä perinteisellä koulumenetelmällä, syy ei ole siinä, että hänellä olisi huono kielipää. Pitäisi vain lähteä etsimään muita keinoja oppia kieltä."

Word.

Vierailija
30/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, ei sellainen ihminen ole juntti joka

Olet rasisti juntteja kohtaan.

Vierailija
31/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa kuin suomea ja englantia. Matkustelen paljon aasiassa ja länsi-afrikassa, molemmissa paikoissa pärjää englannilla. Mulla vaan peruskoulu- ja lukiokoulutus, työ myyntineuvottelija ja työssäni pärjään suomen kielellä.

Mieheni on vientipäällikkö, kulutuksena amk ja työskentelykieli enimmäkseen englanti. On opiskellut saksaa ja ruotsia mutta puhuu/ymmärtää niitä vain auttavasti koska ei ole tarvinnut ko kieliä vaikka matkustelee myös euroopassa ihan työnsä puolestakin paljon.

Hyvin siis pärjätään kahdella kielellä kun se toinen niistä on englanti!

Vierailija
32/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka joku, joka ei tiedä, että vielä on elossa pelkän kansakoulun käyneitä ja työelämässäkin ihmisiä, jotka eivät ole peruskoulua käyneet, vaan kansalaiskoulun? Onko muka joku, joka ei tiedä, että maaseutukouluissa ei ole kovin suuria valinna mahdollisuuksia? Onko muka joku, joka ei tajua, että kaikilla ei vain ole kielipäätä? Ei noin tyhmiä voi ollla, eihän?