Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä ihmettä tässä syö, kun toisen lapsen pitäisi lihoa ja toisen laihtua?!

Vierailija
26.03.2016 |

11v: 150cm ja 60kg. hengästyy noustessaan yläkertaan..

9v: 128 cm ja 18kg. kylkiluut paistavat...

toiselta olisi EHDOTTOMASTIsaatava kiloja pois ja toisen taas EHDOTTOMASTIsaatava pari kiloa lisää! :o
itku uhkaa tulla aina, kun miettii päivän ruokaa :(

MITÄ HITTOA MINÄ OSAAN KOKATA NOILLE?

tänään on ruokana pastakastiketta kasviksilla sekä täysjyväpastaa, huomenna on karkkipäivä ja ostin molemmille Kismetit sekä muumi-karkkiaskit.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niille normaalirasvaista kasvisvoittoista ruokaa, toki myös lihaa ja kalaa ja munia.  Leipää vain muutama pala korkeintaan päivässä, pastaa harvoin. Paljon marjoja, jokunen hedelmä. Molemmilla paino asettuu "oikeisiin" lukemiin.

Vierailija
2/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot, väli- ja aamupalojen laatu, mehut pois. Keksit yms. pois kaapista, ei sipsejä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi väkisellä lihottamaan tuota hoikempaa, jos hän kuitenkin syö ihan hyvällä ruokahalulla ja monipuolisesti. Luultavasti tuo lapsuusiän tikkulaihuus korjaantuu ihan itsestään murrosiässä tai aikuisiällä.

Vierailija
4/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kumpaakin ongelmaa hoidetaan samalla tavalla; terveellistä, monipuolista ruokaa säännöllisin väliajoin.

Itse (tosin aikuinen) yritän juuri lihottaa itseäni ja teen sen 90-prosenttisesti ihan tavallisella kotiruualla, hyvillä raaka-aineilla ja syömällä säännöllisesti ja mahdollisimman pitkälle lautasmallin mukaisesti. Toki joskus herkuttelenkin.

Vierailija
5/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niille normaalirasvaista kasvisvoittoista ruokaa, toki myös lihaa ja kalaa ja munia.  Leipää vain muutama pala korkeintaan päivässä, pastaa harvoin. Paljon marjoja, jokunen hedelmä. Molemmilla paino asettuu "oikeisiin" lukemiin.

Jeps eli sama hyväksi havaittu perusruoka kaikille, jolloin ajan kanssa asettuu oikeisiin lukemiin.

Vierailija
6/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä kotiruokaa kummallekin. Pulskemmalle lisää arkiliikuntaa ja joku menevä harrastus.

Vierailija
7/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmallin mukaan ruokapyramidia noudattaen.

Vierailija
8/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ruokaa. Pienemmälle lisätään öljylusikallinen joka ruokaa ja isommalle liikuntaa lisää.

Vierailija
9/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellistä kotiruokaa kummallekin. Pulskemmalle lisää arkiliikuntaa ja joku menevä harrastus.

Määrittele terveellinen kotiruoka. Miksi liikuntaa vain toiselle?

Vierailija
10/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasmallin mukaan ruokapyramidia noudattaen.

Lapset tarvitsevat kyllä ravitsevampaa ruokaa.

Vierailija
11/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että hoikempi jo liikkuu. Terveellinen kotiruoka: ei eineksiä, paljon kasviksia, itse tehtyä siis.

Vierailija
12/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia ruokaa. Pienemmälle lisätään öljylusikallinen joka ruokaa ja isommalle liikuntaa lisää.

Voi yhden kerran!!

Vierailija
13/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laihempi välttämättä liiku. Liikuntaa hänellekin niin ruokahalu lisääntyy! Ja ulkoilua.

Vierailija
14/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen, terveellinen ruoka on avainasemassa. Pulskemman kohdalla ehkä hienovaraista huomiontia annoskokoon, jos lihomisen taustalla on ahmiminen. Laihempaa ajatellen voisi yrittää laittaa ruokia jotka maistuvat hänelle, jos taustalla on huono syöminen. Jotkut tosin on lapsena laihoja koska energia menee pituuskasvuun. Älkää syökö tv:n ääressä tai napostelko. Liikuntaa yhdessä koko perheelle.

Vierailija
15/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että hoikempi jo liikkuu. Terveellinen kotiruoka: ei eineksiä, paljon kasviksia, itse tehtyä siis.

Myös huonoista raaka-aineista voi tehdä itse ruokaa, joten määritelmäsi ontuu.

Vierailija
16/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa tähän oma asiantunteva määritelmäsi sitten.

Vierailija
17/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Aivan sairasta lähteä lihottamaan hoikkaa lasta! Lasten, kuten aikuistenkin, kuuluisi luonnostaan olla hoikkia.

Vierailija kirjoitti:

Tämä vinkki on aivan käsittämätön. Sitä voi miettiä, miltä itsestä tuntuisi, jos joku salaa lähtisi vaikuttamaan vartalomuotoosi. Olisiko mukavaa? Ei. Idooottikäytöstä, johon puolustuskyvytön lapsi ei voi edes vaikuttaa!

Meillä lihotettiin alipainoista lasta kunnes pääsi normaalin alarajalle.  Ja meillä sitä ruuan määrää ei pystynyt lisäämään vaan piti lisätä kaloreita. Öljyt on hyviä siinä. Pieni määrä ja iso energia. Paljon terveempi ja reippaampi lapsi nyt normaalipainossa kuin silloin alipainoisena. Eipä tuo näytä tuosta lihoavan vaikka ruokaa menee valtavia määriä.

Vierailija
18/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Aivan sairasta lähteä lihottamaan hoikkaa lasta! Lasten, kuten aikuistenkin, kuuluisi luonnostaan olla hoikkia.

Vierailija kirjoitti:

Tämä vinkki on aivan käsittämätön. Sitä voi miettiä, miltä itsestä tuntuisi, jos joku salaa lähtisi vaikuttamaan vartalomuotoosi. Olisiko mukavaa? Ei. Idooottikäytöstä, johon puolustuskyvytön lapsi ei voi edes vaikuttaa!

Kas, kuka se taas antaa täysin vastuuttomia terveysneuvoja!

Vierailija
19/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa tähän oma asiantunteva määritelmäsi sitten.

Et siis itse tiedä, vaikka kehotit antamaan kotiruokaa?

Vierailija
20/32 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleampi lapsi kävelylle, sulkapalloa pelaamaan, uimaan, kuntosalille jne. - ja niitä portaita nousemaan vaikka kymmenen kertaa päivässä, koska portaidennousu on erittäin hyvää liikuntaa. Suosittelen myös Zumbaa, joka on oikeasti hauska harrastus.

Minulla paino nousi, kun selkäni romahti, mutta selän ollessa paremmassa kunnossa kävelin pitkiä lenkkejä ja paino putosi yllättävän nopeasti.

Terveellinen ruoka on tärkeää painonpudotuksessa. Rakastan mm. vihreitä papuja, kikherneitä, vihanneksia ja hedelmiä. Syön säännöllisesti pähkinöitä, joita kannattaa tarjota kummallekin lapselle vaikka sokeri- & rasvavaihtoehtojen sijaan.