Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhoaako tietokonepeli seksielämämme? Vai johtuuko synnytyksestä?

Vierailija
26.03.2016 |

Siinäpä se kysymys tulikin. Olemme olleet nyt n. 3,5v yhdessä, siitä ajasta asuttu yhdessä hiukan vajaa 3v, naimisissa n.2v, yhteinen lapsi syntyi n.3kk sitten. Ikää minulla 21v ja miehellä 22v.

Tilanne meillä siis on nyt se, että kun mies herää, käy vessassa ja tupakalla, jonka jälkeen istuu koneen ääressä pelaamassa jotakin peliään yömyöhään asti. Eipä oikein sitten muuta teekään, välillä käy tupakalla ja syömässä ja sitten jatkaa. Se on ollut aina hiukan vähemmän tai enemmän tällaista. Vasta tänä vuonna olen alkanut miettimään, voisiko miehellä olla peliriippuvuus, ennen ei ole tullut mieleen sellaista. Jos sanon jotakin miehelle kun pelaa, ei kuule eikä näe mitään. Saan odottaa vastausta ainakin 5minuuttia, ihan sama mitä kysyn tai sanon. Ja aina "ootas vähän mulla on pahasti kesken tässä".

Sitten, olen palautunut hyvin synnytyksen jälkeen, repeämiä tuli vähän, seksi sujuu hyvin, liukastettakaan ei olal tarvittu kertaakaan, seksin alussa nipistää aina vähän vanhaa haavaa, mutta vain sekunnin verran, joten se ei haittaa. Mies on omien sanojensa mukaan pitänyt seksistä synnytyksen jälkeen eikä ole valittanut paikkojen löysyydestä tmv. Kaiken pitäisi siis olla ok, totta kai minulla vielä on kiloja raskaudesta, muttei paljoa ja mies on muutenkin kehunut ulkonäköäni synnytyksen jälkeen.

Mutta sitten itse ongelmaan, mies torjuu aloitteeni melkein joka kerta. Läheisyyttä saa olla muuten, mutta jos mies huomaa minun haluavan seksiä, hän torjuu minut milloin milläkin syyllä. Eilen viimeksi illalla syy oli "ei nyt kun just pääsin istumaan tähän". Suomeksi siis "just pääsin takas pelaamaan". Oli kerrankin tehnyt hiukan muutakin kuin pelannut, ulkona heitellyt puita tunnin verran siis.

En ymmärrä mikä tässä oikein on ongelmana. Raskaus aikana ongelmana oli minun haluttomuuteni, mutta yritin silti harrastaa miehen kanssa seksiä ja kyllähän itsekin lopulta innostuin kun vain aloitettiin lämmittelemään. Vain harvoin mies ei torju alotteitani.

Onko se nyt tuo peli, joka tuhoaa seksielämämme? Veikkaan vahvasti sitä, mutta mistä minä tiedän mitä mies minusta ajattelee päässään.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, kiitos viestistäsi! En oikein tiedä, mikä saa miehen pelaamaan tuolla tavalla. On ennenkin pelannut todella paljon ja sitten taas ei lainkaan, vaikkei mikään ole tuntunut silloin muuttuneen elämässä. 

Voihan se olla, että koittaa saada omaa aikaa ajatustensa kanssa tmv. Itselleni tuollainen on pyykkien laittaminen. Pidän kyllä muutenkin pyykkien laittamisesta, mutta pääsen samalla ottamaan omaa aikaa ja selvittämään ajatuksiani, yleensä myös itkemään ahdistukseni pois.

Pitää puhua miehen kanssa kunha herää. Niin, tietysti mies myös nukkuu todella pitkään, koska pelaakin pitkään, ei ole mitenkään outoa, että mies pelaa 6 asti aamulla. On sentään alkanut ottamaan muutamia yösyöttöjä siinä samalla, että pääsee edes sen verran irti pelistään.

ap

Vierailija
22/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna istuttaisin miehen alas (ei kesken pelin vaan joko ennen kuin aloittaa tai sitten kun on just lopettanu) ja keskustelisin erittäin vakavasti. Kertoisin näistä tunteista mitä oot täälläkin puhunu ja sanoisin että valitettavasti se näyttää pahasti eron paikalta, mikäli mies ei ryhdistäydy. Älä pakota valitsemaan "minä tai peli", koska pelaaminen on harrastus siinä missä lukeminen ja jalkapallo ja yms. Mutta oli sitten miten kehittävä harrastus vaan, mikäli se tulee perheen ja parosuhteen edelle, niin sillon kannattaa mielummin erota.

Meillä ei ole lapsia (vielä), mutta tykätään molemmat pelata ja esim miehen 10h pelaamista päivässä ei ole mikään outo juttu. Mutta, mies tekee myös kotitöitä, käydään kaupassa, kävelyllä, halitaan, keskustellaan, käydään ulkona syömässä ym. Mikäli pelissä on matsi kesken ja pyydän auttamaan esim ruuanlaitossa, hän sanoo vaikka "10min" ja tulee sen 10 minuutin jälkeen auttamaan! 1-2 viikossa hänellä on pelissä sellaista toimintaa jolloin ei voi keskeyttää peliä useampaan tuntiin, mutta koska nää ajat on mullekin kerrottu, niin tiedän että sillon ei kannata sitä suursiivousta alottaa vaan sillon katselen vaikka telkkaria tai pelaan itekin tai mitä vaan. Tiedän että miehen joillakin pelikavereilla on lapsia ja esim. vauvat mukana pelaamisessa, eli ihan kirjaimellisesti se vauva on pelaavan isän sylissä ja välillä kuulemma sitten kuuluu itkua tai kun isä juttelee lapselle, mun mielestä ihan suloista :D

Mutta, raaka totuus on se, että lapsen tultua mies ei vaan voi upota siihen pelimaailmaan enää samalla lailla kun sinkkuna. Ei pelaamista tartte myöskään kokonaan hylätä, mutta mikäli ei edes halua vähentää pelaamista niin siinä vaiheessa melkeinpä mielummin olisin yh-äiti, koska samaltahan se tuntuis muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äijä odottaa itsekin, että eroatte jotta voi harrastaa omia harrastuksiaan rauhassa.

Vierailija
24/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: Odottelen juuri, että mies herää ja isken sitten kun tulee tupakalta. Herää varmaan 2 jälkeen joten ehdin kirjoittamaan paperille ylös kaikkia asioita niin muistan ne sitten. Tai toinen on näyttää tämä ketju, en tiedä. En pakotakaan, yritän puhua miehen kanssa, jos saisin silmät aukeamaan. Olen aina inhonnut sitä, että pakotetaan valitsemaan. 

Mies kyllä aina joskus varoittaa, jos tulee jokin pidempi aika, ettei voi lopettaa, mutta nykyään on unohtanut senkin. Tuntuu välillä kuin hän olisi naimisissa pelinsä kanssa.

ap

Vierailija
25/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän tosta tule yhtikäs mitään! Miehelläs on peliriippuvuus (ei todellakaan normaalia toi pelaamisen määrä) eikä häntä näytä hevon paskaa kiinnostavan sinä tai lapsenne, oma perheensä O_O Aivan järkkyä touhua

Olen sitä itse miettinytkin että on riippuvainen, tuntuu todella kireältä ellei ole koneen ääressä. Mitä sille oikein voi tehdä? Eikös nuo peliriippuvuus ryhmät ym. ole pitkälti vain rahapeli riippuvaisille?

ap

Ei yhtään mitään jos mies ei halua ite muutosta, valitettavasti. Oliko mies täysillä mukana lapsen hankkimisessa? 

Vierailija
26/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette noin nuorina menneet naimisiin ja tehneet lapsen?

Mitä se sinulle kuuluu? Jotkut nyt voivat löytää hyvän kumppanin jo aikaisessa vaiheessa.

ap

Ei tuo mies hyvältä kumppanilta kuulosta, tosin merkit olivat ilmassa jo ennen lasta jos pelasi aikasemminkin paljon. Vastaisuuden varalle kannattaa seurustella muutama vuosi lisää ennen naimisiinmenoa ja lapsia.

Vierailija
27/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän tosta tule yhtikäs mitään! Miehelläs on peliriippuvuus (ei todellakaan normaalia toi pelaamisen määrä) eikä häntä näytä hevon paskaa kiinnostavan sinä tai lapsenne, oma perheensä O_O Aivan järkkyä touhua

Olen sitä itse miettinytkin että on riippuvainen, tuntuu todella kireältä ellei ole koneen ääressä. Mitä sille oikein voi tehdä? Eikös nuo peliriippuvuus ryhmät ym. ole pitkälti vain rahapeli riippuvaisille?

ap

Ei yhtään mitään jos mies ei halua ite muutosta, valitettavasti. Oliko mies täysillä mukana lapsen hankkimisessa? 

Oli kyllä, ainakin omien sanojensa mukaan ja tuntui kyllä siltä.

ap

Vierailija
28/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt selvennyksenä vielä, että tuo pelaaminen on ainoa huono puoli ollut. Mies on muuten minulle hyvä kumppani ollut, ajatuksemme ja arvomme ovat aina käyneet yksi yhteen, meillä on samanlainen huumorintaju ja muutenkin. Mies pelasi ennenkin, mutta on hyvin voinut myös olla pelaamatta, joten en ajatellut sen olevan ongelma.

ap

Vierailija
29/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toiselle myös sitten aikaa ajatella ja miettiä kun olet kertonut omat mietteesi asiasta. Älä vaadi vastauksia heti.

Tarkoitan että sinulla on nyt tässä nelisen tuntia aikaa pohtia asiaa. Kamalinta toiselle on jos puoliso tulee valmiiksimietittyjen asioiden kanssa ja kertoo ne valmiiksi mietittyinä faktoina kun toiselle analyysi tulee ihan nurkantakaa.

Olen pari tämmöistä eroa ystäväpiirissä nähnyt. Toinen on miettinyt kuukausia ja julistaa lopulta eron puolisolle joka ei ole yhtään varautunut. Sitten se toinen itkee että miten se tuli niin nopeasti ja miten sillä oli jo asunto ja kaikki valmiina. En nyt teille eroa tässä kaavaile mutta käytän tuota esimerkkinä, kun olen moisissa tuollaista yksipuolista pohdintaa nähnyt.

-se 19 kirjoittaja

Vierailija
30/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vaadi, mies on muutenkin sellainen että tarvitsee oman aikansa sulatella asioita. Onhan se epäreilua miehellekin, ei varmaan ole huomannut pahemmin että mietin tällaisia. Annan hänelle myös aikaa korjata asioita jos hän tahtoo.

ap

Vierailija
31/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että hän on masentunut. Minun mieheni on samanlainen jurrikka joka katoaa peleihin heti kun on vaikeaa. Pelaa muutenkin kyllä paljon ja aika ajoittain palautan hänet meidän arkeen takaisin. Nyt siis jo 13v yhdessä oloa sekä kolme lasta. On peliriippuvainen mutta rakastan häntä niin paljon etten voisi hänestä luopuakaan. Viimeisin yhteyden ottoni tuntemuksistani lähti sähköpostilla,koska en vaan voi olla rähjäämättä ja rähjääminen saa hänet vaan enemmän sulkeutumaan. On auttanut :) on nyt paljon enemmän meidän kanssa.

Vierailija
32/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 jatkaa. Tosin sillä erotuksella teihin että seksielämä on meillä ollut aina kunnossa. Mies oikein odottaisi että tekisin aloitteita.

Vierailija
33/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32: En minäkään tahtoisi millään erota, mutta en tiedä kestänkö tätä oloa jatkuvasti, kun toinen on siinä vieressä vaikkei olekaan. Toisaalta taas tuntuisi julmalta jättää sairauden vuoksi ja oman oloni takia. Seksielämä oli kunnossa raskauden puoliväliin saakka, sitten minulle tuli haluttomuus. Alkuun synnytyksen jälkeen mies tahtoi, mutta nyt se vain loppui. Ja mies torjuu aloitteeni aina kun pelaa, joten jotenkin yhdistin ne asiat.

ap

Vierailija
34/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu? Jotkut nyt voivat löytää hyvän kumppanin jo aikaisessa vaiheessa.

ap

No mutta justiinhan kerrot että sinulla ei ole hyvä kumppani kun vain pelaa ja torjuu sinut

Ja kun vain pelaa niin ei varmaan sitten kotihommiimkaan yms osallistu.

Vierailija
35/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisittekohan nyt jo ymmärtää, että muuten mies on hyvä kumppani. Tässä mielentilassa nyt kun ei tule pahemmin mietittyä, mitä kirjoittaa ja miten.

ap

Vierailija
36/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peli ei ole syy vaan väline. Miestä ei vauvaperheen elämä ja jonkun äiti seksikumppanina kiinnosta, joten hän tekee sitä, mitä tekisi yksin ollessaankin. Sinulla kävi huono tuuri, koska tuota ei voi ennustaa, vaan sen huomaa karvaasti vasta sitten, kun on myöhäistä.

Miestä ei kiinnosta vauvaperheen elämä, KOSKA hän pelaa. Itse olen ollut tuo pelaaja ja ihan turha silloisen vaimon oli yrittää kauniisti minua puhumaan tekemään mitään muuta kuin pelaamaan. Peliaddiktio on itsepetoksen ja itsensä läheisistä vieraannuttamisen osalta ihan yhtä paha haaste parisuhteelle kuin alkoholismi. Perhe-elämään oppiminen vaatii vaivaa ja omista aiemmista vapauksista tinkimistä. Koska perhe-elämästä saatava hyöty (ilo lapsista, yhteisistä hetkistä, vaimon onnesta) tulee viiveellä, on ihmisen (erityisesti miehen, jolle hormonit eivät apua yhtä paljon tarjoa) tietoisesti keskityttävä vauvan hoitoon ja perhe-elämää ja tässä tapauksessa myös seksielämään. Se ei onnistu, jos edes puolet vapaa-ajasta vietetään koneella. Minun oli lopetettava tietokonepelaaminen kokonaan, jotta pystyin elämään elämään, johon perhe täysipainoisesti kuuluu. Ensimmäinen liittoni valui hukkaan tämän vuoksi.

Toivon sydämeni pohjasta, että miehesi ymmärtäisi irrottautua tietokonepelin lumosta. Aluksi olo on tyhjä ("no mitäs helvettiä mä sitten teen?"), mutta vähitellen uudet yhteiset asiat tuntuvat yhä upeammilta ja tajuaa, että pelaaminen oli vain korviketta oikealle elämälle.

Vierailija
38/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei vaan ihan vakuuta kovin hyvältä. Veikkaan, että uskonnollinen tausta ja piti päästä laittaa pissavehkeet yhteen.

Vierailija
39/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei vaan ihan vakuuta kovin hyvältä. Veikkaan, että uskonnollinen tausta ja piti päästä laittaa pissavehkeet yhteen.

No metsään meni veikkauksesi.

Ja tätä edeltävälle vastaajalle: yritän mahdollisimman pitkään, jos lopettaisi. En tahtoisi erota tämän takia, ajatuskin tuntuu pahalta.

ap

Vierailija
40/77 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon, liian nuorena ja liian aikaisessa vaiheessa suhdetta. Turha jälkiviisastella, mutta noin nuorena kasaan pykätty perhe lupailee harvoin valoista tulevaisuutta.

Miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta kuten sanottu. Ei halua olla aktiivinen perheenjäsen, ei todennäköisesti halua töihin, ei halua olla isä. Pelaaminen on tapa paeta todellisuutta ja vastuuta. 22-vuotiaan pojan (tai tytön) ei nykyajan mahdollisuuksia täynnä olevassa maailmassa kuulu olla sossutuilla elävä, kotiinkahlittu vaipanvaihtaja vaan opiskeleva tai ensimmäisiä askeliaan työelämässä ottava nuori ihminen. Tuon ikäisenä pitäisi nauttia vielä vapaudesta ja huolettomuudesta, velvollisuudet ehtivät kutsua myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme