Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pesi pyykkiä pitkäperjantaina.

Vierailija
25.03.2016 |

Minä kuulin koneen käyvän. Eikö mikään ole näille ihmisille enää pyhää?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin paikallisessa Citymarketissa iltapäivällä ja heti ihmettelin kuinka paljon eläkeläisiä oli pelaamassa rahapelejä. Minusta normaaliakin enemmän. Kaupassa oli tosi paljon väkeä ja kassalla kuulin, että aamulla oli ollut jopa ruuhkaa, ihan niin kuin tässä Ylen jutussakin mainitaan.

http://yle.fi/uutiset/pitkaperjantai_yllatti_kauppiaat__asiakkaita_on_k…

Tällaisia ne kirkolliset pyhät on nykyään.

Vierailija
42/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden; tänään on hänen muistopäivänsä! Et sinä maallisen isäsikään hautajaisia juhlista imuroimalla. Miksi pitää Taivaallista isää pilkata?

Ei oo mulla ollu tapana elää minkään satukirjan tapahtumien mukaan.Ja jos tästä nyt joutuu sinne helvettiin niin siellä on paljon mielenkiintoisempaa porukkaa kun taivaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pyhittää lepopäivä, tarkoitettiin alun perin estämään kohtuutonta työn teettämistä, lukekaa historiaa.

Raamatussakin Jeesus sanoi: sapatti on ihmistä varten.  Ilman pakkoa ei kukaan olisi totellut sapattikäskyä, vaikka se tarkoitettiin ihmisen parhaaksi.

Vierailija
44/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pyhittää lepopäivä, tarkoitettiin alun perin estämään kohtuutonta työn teettämistä, lukekaa historiaa.

Raamatussakin Jeesus sanoi: sapatti on ihmistä varten.  Ilman pakkoa ei kukaan olisi totellut sapattikäskyä, vaikka se tarkoitettiin ihmisen parhaaksi.

Ihmisen paras ei toteudu tässä ajassa vaan pyhää arkea pitää painaa että kapitalistin tarpeet tulee tyydytettyä. O tempora, o mores!

Vierailija
45/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää siivosin koko asunnon perjantaina. Viimesen kuukauden tehnyt töitä ja opiskellut aamusta iltaan, joten nyt kun on pitkä vapaa viikonloppu niin todellakin siivosin.

Vierailija
46/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sillä tuli yöllä ripuli? pitääkö jättää lakanat haisee johonki lattialle tyylii koska ei voi pitkäperjantaina pyykätä

Vierailija
47/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto on aatto, vasta joulupäivä pyhäpäivä.

Vierailija
48/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei usko kristinuskon asioihin, näin ollen heille ei myöskään "pyhäpäivät" ole "pyhiä" vaan ihan normaaleja arkipäiviä.

Minäkin pesin eilen useamman koneellisen pyykkiä, myös laitoin tiskikonetta pyörimään. Laskeskelin tietokoneen äärellä työhön liittyviä laskelmia ja kävin miehen ja lasten kanssa prismassa ruokaostoksilla. En koe tehneeni mitään väärää. En kuulu mihinkään uskontokuntaan ja näin ollen en ole rikkonut minkäännäköisiä määräyksiä siitä miten perus perjantai pitäisi viettää.

Pääsiäinenkin on näin huom, huom alunperin pakanallinen juhla, ei uskonnollinen pyhä. Samoin kuin joulukin on alunalkujaan ollut pakanallinen juhla ja silti jotkut uskovat ovat ihmetelleet miksi pakanat juhlivat joulua.

Vierailija
49/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto merkitsee vain harvoille nykyisin jotain.

Viime vuonna reipas ja energinen naapuri tamppasi mattonsa pitkäperjantaina.

Pidän oikeasti surullisena sitä, että mitään päivää ei nykyisin rauhoiteta eikä toisten vakaumusta kunnioiteta. Olen uskovaisesta kodista, mutta uskonnolla ei enää ole minulle erityisemmin merkitystä.

En imuroi tai pyykkää pitkäperjantaina, koska teko voi häiritä naapureita.

Tänä vuonna naapurissa oli juhlat ja musiikki soi seiniä tärisyttäen. Alakerran naapurin musiikki kuuluu yläkertaankin basson vuoksi. Musiikkimakumme todellakin eroavat.

Kaupat ovat auki ja Alkojenkin pitäisi monien mielestä olla. Mielestäni viinaa pitäisi saada aina ja täysin rajoituksetta, samoin tupakkaa. Muutos karsisi miellyttävästi pois ihmisiä, jotka ovat nyt jo yhteiskunnan elätettävinä.

Vierailija
50/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesin pyykkiä jouluaattona. Eikö olisi saanut?

Jouluaattohan ei olekaan mikään pyhä, joulupäivä on.

Vierailija
51/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerrostalonipo, mutta pesukone saa pyöriä mikä päivä tahansa klo 20.00 asti. Nyt kohtasin itseäni nipomman.

Vierailija
52/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai soitit poliisille?

Mä siivosin eilen koko torpan, tomutin matotkin.

Vierailija
53/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänä perjantaina käytiin ruokakaupassa, tehtiin ruokaa, maalattiin olkkarin seinä ja pesin pyykkiä.

Vierailija
54/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäperjantai oli täälläkin siivous- ja pyykkipäivä. Ei tullut mieleenkään alkaa torstai-iltana siivoamaan ja pyykkäämään töiden jälkeen, kun väsyneet ja nälkäiset lapset oli ruokittu ja tiskit tiskattu ja edessä neljän päivän vapaa, jolloin ehtii hyvin tehdä rästissä olevia kotitöitä.

Vierailija
55/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kristitty jättää muiden tuomitsemisen Jumalalle.

Vierailija
56/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulin koneen käyvän. Eikö mikään ole näille ihmisille enää pyhää?

Tällä moottorisaha ulvoi koko eillisen päivän naapurissa, makkarakeittoa söimme itse eilen.

Vierailija
57/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin siivouspäivä on perjantaina.

Vierailija
58/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo tehny tänään mitään. Paitsi kattonu töllöä ja kirjotellu av-palstalle.

Olet hyvä ihminen. Taivaspaikka taattu.

Vierailija
59/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nussittiin.

Vierailija
60/80 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkänä perjantaina käytiin ruokakaupassa, tehtiin ruokaa, maalattiin olkkarin seinä ja pesin pyykkiä.

Joo se on hyvä päivä tehdä just tuollaisia hommia. Ennättää paljon, kun se on niin pitkä päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme