Naapuri pesi pyykkiä pitkäperjantaina.
Minä kuulin koneen käyvän. Eikö mikään ole näille ihmisille enää pyhää?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pessy tänään neljä koneellista ja huudattanu kuivuria. Tosin asutaan omakotitalossa.[/quo
Saatanan horo pimeetä pesulaalko pidät ? jäikö vaero tilittämättä Sippilän rahanjako puljuun. nyt jäi monta gabutzinoa matuita saamatta
Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden; tänään on hänen muistopäivänsä! Et sinä maallisen isäsikään hautajaisia juhlista imuroimalla. Miksi pitää Taivaallista isää pilkata?
Minulla on eka vapaapäivä, joten rauhassa olen siivonnut, pyykännyt ja käynyt kaupassa. Matot ovat olleet myös ulkosalla, niin naapuritkin ovat saaneet päivittelemästä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei, en pessyt pyykkiä, pesukone tosi kävi kaksi ohjelmaa, kun puhdistin sen sitruuunahapolla ja toisen kerran pesuaineella
ei tarvi sitruunahappoja kun pesee välillä lakanoita ja pyyhkeitä 90-95
Mä pesin pyykkiä, kävin juoksu lenkillä ja olin vielä iltavuorossa töissä. Revi siitä...
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden; tänään on hänen muistopäivänsä! Et sinä maallisen isäsikään hautajaisia juhlista imuroimalla. Miksi pitää Taivaallista isää pilkata?
Jeesuksen hautajaiset oli kyllä n. 2000 v sitten. Silloin ei ollut imureita, joten ei voi verrata nykypäivään.
Hautajaispäivänä ei tosiaan tule välttämättä mieleen tehdä suursiivoja, mutta uskoisin, että oman isän hautajaisten vuosipäivänä, kun esim. useampi vuosi on kuolemasta kulunut, voi tehdä ihan normaaleita asioita.
Ah, pitkäperjantai on hyvä pyykkipäivä. Kolme koneellista tuli pestyä. Huomenna jatketaan pyykinpesua, ja siivotaan. Ei kun siis tänään...
Tänään lauloi pyykinpesukone ja huomenna laulaa mies!
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle pitkäperjantai on ihan tavallinen perjantai, eikä millään tavalla pyhä. Jokainen voi toki pitää päivää pyhänä, mutta älkää vaatiko sitä kaikilta muilta.
Kun Lordi voitti euroviisut niin ei halunnut että kasvokuva ilman naamiota julkistetaan ja nousi melkoinen mekkala kun "jeesuksesta seuraavan ylöspäin" Loordin kuva julkaistiin Loordin "pyhyyttä" loukaten. Kas kun ei myymälöitä poltettu maan tasalle ja vastuussa olevia lynkattu.
Joo että ne omat pyhät arvot saattaa nousta pintaan hyvnkin yllättävissä tilanteissa ja sitten ollaan valmiita asein puolustamaan omaa uskoa ja ettei oppimestarin kuvaa julkaista :)
Tommi Putaansuu eli Lordi.
http://www.testedich.de/quiz27/picture_thumb/pic_1247865912_8.jpg?1452626430
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pilkata semmosta mihin ei usko. Mulle pääsiäinen on vain pitkä viikonloppuvapaa
Mäkin pesin. Lapsi oksennustaudissa ja tuli oksennuspyykkiä. Olisin pessyt pyykkiä kyllä muutenkin. Laitoin myös astianpesukoneen päälle ja vein roskapussin roskikseen. Kävin vielä kaupassa ja apteekissa ja yöllä harrastettiin miehen kanssa seksiä. Pyhänä. Ai kamala.
Arvaas mitä mä tein? Mä runkkasin! Sen lisäksi pesin myös pyykkiä.
Niin pesin ja paljon. Puolet perheesta oksennustaudissa. Pesen pyykkiä vielä tänäänkin, toivottavasti huomiseksi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kun ei meillä kukaan kuulu kirkkoon, tai ole kuulunut pariin sukupolveen.
Et sinäkään varmaan ravaa naapureilta kysymässä mitkä ovat sukulaisten muistopäivät ja vältä pyykkäämistä tuolloin?
Mä en tajuu ap. Pitkäperjantai on mullekin pyhä joten paastosin ja kävin liki kaksi tuntia kestäneessä liturgiassa sen kunniaksi mutta oisin silti pessyt pyykkiä jos ois tarvinnut.
t. tosi "tiukkis" kristitty
Meidän naapuri porasi ja vasaroi jotain, en jaksanut mennä urputtamaan vaikka ärsyttikin kun just oltiin syömässä ja vieraitakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kuitenkin muistaa että kaikki ei ole kristittyjä joten suurin osa niistä jotka tekee töitä tai muuten puuhailee kotonaan pitkäperjantaina ei tarkoita pilkata Jumalaa tai ylipäätään loukata ketään.
Se jos kristitty jättää pitkäperjantain pyhittämättä ilman hyvää syytä on sit eri asia mutta kun ei tiedetä onko naapurisi kristitty vai ei niin ei saa ruveta tuomitsemaan.
t. se tosi "tiukkis" kristitty
Sama, paitsi köntsän sijaan tuli limaista kuravelliä.
Kauhee krapula, tärinää, oksetus ja tulee paskaa housuun.