Huuto-oksentaminen, -yskiminen, -aivastaminen ja -kurkunselvitys! MIKSI?
Alkaa todella raivostuttaa naapurin toiminta. Talossa on paksut seinät ja kohtalainen äänieristys, mutta naapuri HUUTAA aina kun jotain otsikossa mainittua toimitusta suorittaa. Eilen on ilmeisesti juhlinut ja tänään sitten maataan krapulassa vessassa ja oksennetaan huutamalla. Siis käytännössä BLÖÄÄÄÄÄÄÄRK!!!
Sama tyyppi aivastaa ja yskii myös huutamalla. Varmaan koko talo tiesi helmikuussa sen kahden viikon ajan, että Mattilalla on flunssa, kun yöllä kuului torea huutoyskä KÄÄH-KÄÄÄÄÄH-RÄÄÄÄHHHHH!! tai jokainen hätkähti hereille kun yön tunteina kajahti huutoaivastus AAAATSSSAAAAAAAA!!
Raivostuttavinta tässä on se, että lapsuuden kodissani isä harrasti samaa. Selvitti kurkkuaan aina todella kova äänisesti KRHM-H-HM-KRÖHM! ja sairasti sellaisia oikein kunnon teatteridramaattisia miesflunssia KRÄHHY-KRÄÄ-RÄÄH-YSK-YSK!-huutoyskineen. Ja juuri kun luulen päässeeni siitä eroon, muutan taloon jossa naapuri tekee samaa.
Kun oikeasti yskiessä voi laittaa käden suun eteen ja yskiä ihan normaalisti. Aivastaessakin käsi suun eteen ja aivastuksen voi jopa kokonaan estää (esim. nipistämällä korvasta). Kurkun selvittämiseen luulisi riittävän ihan perus "kröhöm". Ja oksentaessa tuskin kuuluu muuta kuin pytyn veteen osuvan massan ääni (ellei sitten ole pieni lapsi joka itkee oksentaessaan).
Miksi pitää huutaa oksentaessa, yskiessä jne? Onko se jonkinmoista huomionhakua?
Kommentit (52)
Naapurin kaappijuopponainen huuto-oksentaa parhaillaan!
Jostain syystä miesten täytyy aina aivastaa räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten se menikään... suklaalevy postiluukusta ja lappu mukaan että "myrskyn jälkeen on poutasää...".
En nyt vaan tiedä kumman postiluukkuun se pitäisi tiputtaa.
"Suklaa"levy tai "mehu"jää.
Voi pikkuista. On sinulla ongelmia kerrakseen. Mutta eiköhän se siitä, kun aikaa kuluu ja elämä etenee.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaan tähään mukaan vielä huuto-haukotus. Isäni harrasti tätä aina (ja vieläkin muttei haittaa kun en asu enää siellä)
Kuulostaa siltä kuin muulille työnnettäisiin ananasta perseeseen.
"HOAAAAAAAAAAARGGGHHHHHHHUOOOH!!!!!!!!!!!!" niin että talo kaikuu.
Se on ihanan rentouttavaa, rentouttaa kurkkua. Kun asuttiin omakotitalossa, tehtiin sitä koko perhe. Kissakin oppi sen. Kerrostalossa ei enää voi.
Mieheni huuto-oksentaa (onneksi hyvin harvoin), huutoaivastaa (ja pitää mun aivastuksia poikkeuksellisen vaatimattomina, mutta kun se ei mulla vaan kertakaikkiaan lähde sen voimallisemmin!) ja huutohaukottelee. Haukottelusta vitsaillaan, että tuota tarkoittaa "olla ihan tööt", kun ääni on sellainen TÖÖÖÖÖÖÖÖT. Mutta yskii ja hikkaa varsin hiljaisesti, eikä ole muutenkaan kovaääninen.
Mieleen muistuu jakso tv-sarjasta Kaikki rakastavat Raymondia. Siinä Debra ihmetteli juurikin tätä Rayn huutoaivastamista. Ja Rayta puolestaan nyppi Debran tukahdutettu -ng- tyyppinen aivastus.
Oksentaminen käy työstä. Olen aina ihan käheä vatsataudin jälkeen. Pissakin tulee housuun, kun vatsa vääntyy. :(
Ex on tuollainen saakelin huuto-oksentaja. Pakko liittyä huomionhakuun, kun oli myös kaikesta luulosairas mukasairas. Aina jokainen pienikin kutina oli syöpä tai selässä oli muka harvinainen kuluma yms yms. Oli sitten semmonen spessu tapaus se.
Lastani oli ekaluokalla naurattanut kovasti heidän opettajansa aivastustyyli. Ilmeisesti yritti fiksuna ihmisenä aina pidättää aivastuksen ja saikin alun pidätettyä, mutta perään kuului aina sellainen kimeä *piu*. Eli sarjana ...*piu*...*piu*...*piu*
Itse olen hiljainen ihminen sikäli että puheääntäni usein moititaan liiankin hiljaiseksi. Mutta kun oksennan se ääni on järkyttävä. Kuuluu varmaan läpi kerrostalon. Onneksi en oksenna kovinkaan usein, ainoastaan pahimmassa migreenissä ja oksennustaudissa. Viimeksi kun norovirus työpaikalta tuli hankittua niin oikein yritin yökkäillä hiljaa, mutta mulle oksentaminen on tosi tosi vaikeaa, ei meinaa nousta ylös ja sitten kun nousee niin äänen voimakkuus on korkea. Tosi mielelläni oksentaisin hiljaa, mutta en vaan kykene. Ja vaikea uskoa että kukaan täysjärkinen tahallaan huutoyrjöää.