Huuto-oksentaminen, -yskiminen, -aivastaminen ja -kurkunselvitys! MIKSI?
Alkaa todella raivostuttaa naapurin toiminta. Talossa on paksut seinät ja kohtalainen äänieristys, mutta naapuri HUUTAA aina kun jotain otsikossa mainittua toimitusta suorittaa. Eilen on ilmeisesti juhlinut ja tänään sitten maataan krapulassa vessassa ja oksennetaan huutamalla. Siis käytännössä BLÖÄÄÄÄÄÄÄRK!!!
Sama tyyppi aivastaa ja yskii myös huutamalla. Varmaan koko talo tiesi helmikuussa sen kahden viikon ajan, että Mattilalla on flunssa, kun yöllä kuului torea huutoyskä KÄÄH-KÄÄÄÄÄH-RÄÄÄÄHHHHH!! tai jokainen hätkähti hereille kun yön tunteina kajahti huutoaivastus AAAATSSSAAAAAAAA!!
Raivostuttavinta tässä on se, että lapsuuden kodissani isä harrasti samaa. Selvitti kurkkuaan aina todella kova äänisesti KRHM-H-HM-KRÖHM! ja sairasti sellaisia oikein kunnon teatteridramaattisia miesflunssia KRÄHHY-KRÄÄ-RÄÄH-YSK-YSK!-huutoyskineen. Ja juuri kun luulen päässeeni siitä eroon, muutan taloon jossa naapuri tekee samaa.
Kun oikeasti yskiessä voi laittaa käden suun eteen ja yskiä ihan normaalisti. Aivastaessakin käsi suun eteen ja aivastuksen voi jopa kokonaan estää (esim. nipistämällä korvasta). Kurkun selvittämiseen luulisi riittävän ihan perus "kröhöm". Ja oksentaessa tuskin kuuluu muuta kuin pytyn veteen osuvan massan ääni (ellei sitten ole pieni lapsi joka itkee oksentaessaan).
Miksi pitää huutaa oksentaessa, yskiessä jne? Onko se jonkinmoista huomionhakua?
Kommentit (52)
Mä huudan aivastaessa, en vaan voi sille mitään 😁
Lasketaanko tähän ähkintä-kengännauhojen solminta? Yksi kaveri, ihan hoikka ja nuori terve ihminen kuulostaa siltä että saisi orgasmin tai pari kun kumartuu solmimaan nauhojaan.
" Aaaah- äääängh- puuh- tauko.... Huuuh......hiih "
Se että kuuluu jotain ääniä esim oksentaessa on ihan normaalia, mutta kyllä vähän ihmetyttää ne jotka tosiaan HUUTAA niin että naapurit tien toisellakin puolella kuulevat. Äitini huutohikaa, itse saan aikaan saman äänen jos yritän joten vähän tulee mieleen että on vaan pinttynyt tapa joka vuosikymmenten jälkeen tietysti tuntuu siltä että mahdoton muuttaa. Ja etenkin huuto-oksennus hämmentää, kerran oon sellaiseen törmännyt ja tyyppi huusi silloinkin kun kamaa ei kauheadti tullut (oksensi pihalla ja olin tarkistamassa ettei sammu yrjöönsä kun känni oli aika tukeva).
Mieheni on huutoaivastaja ja -haukottaja. Aivastuksesta pitää ilmeisesti ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen pitkällä UUUUUAAAAAAAAH-TSHUUUUUUlla. Erityisen hauskaa varsinkin silloin kun lapsi on vihdoinkin nukahtanut, mutta herää taas tuohon ulinaan...
Minäpäs valvoin viime yönä kolmeen, kiitos yläkerran naapurin huuto-oksentamisen! Iso mies aloitti joskus yhden jälkeen järjettömän huutoyrjöilyn, jota kesti kolmeen, ja kävi laattaamassa aina noin vartin välein. :(
Lisätäänkö listalle HUUTOHAUKOTTELU? Ei voi vaan haukotella vaan pitää mylviä samalla. Tuolta se taas kohta kollegan huoneesta kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Se että kuuluu jotain ääniä esim oksentaessa on ihan normaalia, mutta kyllä vähän ihmetyttää ne jotka tosiaan HUUTAA niin että naapurit tien toisellakin puolella kuulevat. Äitini huutohikaa, itse saan aikaan saman äänen jos yritän joten vähän tulee mieleen että on vaan pinttynyt tapa joka vuosikymmenten jälkeen tietysti tuntuu siltä että mahdoton muuttaa. Ja etenkin huuto-oksennus hämmentää, kerran oon sellaiseen törmännyt ja tyyppi huusi silloinkin kun kamaa ei kauheadti tullut (oksensi pihalla ja olin tarkistamassa ettei sammu yrjöönsä kun känni oli aika tukeva).
Olen huolissani naapurista, joka huuto-itku-oksentaa JOKA aamu. Mies on selvästi, mutta JOKA aamu?
Täällä vähän sama juttu!
Minä oksentamassa : vaimeaa yökkäilyä ellei lennä samantien, plums (yrjö osuu pyttyyn), voi paska
( vaimeasti kähisten)
Naapuri oksentamassa: YÄÄÄÄGH AAARGH ÖÖÖGHH!
onneksi vatsatauti ei iske usein, mutta tämä naapuri on myös kantapääkävelijä ja huutaa kännykkäänsä " PÄIVÄÄ PITÄISI SAADA HAMMASKIVEN POISTOON AIKAA"..
yritän kestää, vaikka välillä pinna paukkuu!
Isäni HUUTOhaukotteli niin,että koko talo tärräsi
No siis voihan se huutaminen olla toisaalta tahatonta, kun vatsalihakset kramppaa ja pallea puskee ilmaa pihalle. Varsinkin aivastaminen ja yskiminen on sitä, että keuhkot puskevat ilmaa ulos nopeasti ja kovalla paineella, joten kummakos tuo jos ääntä tulee... Kova kipukin voi saada ihmisen valittamaan äänekkäästi. Toisaalta kyllä nuo huutoaivastukset jne. tuppaa olemaan yleisempiä ihmisillä, jotka ovat muutenkin aika äänekkäitä.
Juu, heippalapun paikka :D Ei vaan, alakerrassa ukko harrastaa samaa. Hyppään puoli metriä tuolilta joka kerta kun tyyppi aivastaa, eikä täällä ole edes huono eristys kun muita ääniä ei kuulu.
Isäni harrastaa tuota huutoaivastusta. Joka kerta olen sydänkohtauksen partaalla kun yhtäkkiä tyhjästä tulee sellanen lentokoneen desibeliä vastaava ATSHAAUUU!!!!!!! Kerran puuhailin samaan aikana veitsen kanssa ja tottakai viilsin itseäni kun hätkähdin tuota aivastusta.
Mun mies harrastaa tuota, ja ihmettelen sitä joka kerta. Olen sanonut asiasta hänelle useita kertoja, mutta hän vannoo ja vakuuttaa, ettei tee sitä "tahallaan", vaan että se on "ominaisuus, jota ei voi muuttaa". Uskoo ken tahtoo, minä en.
Ohis, mutta asuin tyttökaverini kanssaopiskeluaikana yhden mummon yläkerrassa. Mummeli kuunteli telkkaa ihan jäätävän kovalla volyymilla. Asui 4. kerroksessa ja telkun äänen kuuli alaovelle asti. Moni naapuri yritti käydä pyytämässä vähemmän ääntä, mutta mummi vain tuijotti tulijaa ja sanoi, että hän ei kuule, kun on niin huono kuulo ja telkkari niin kovallaan. Vieläkin v*tuttaa kun ajattelen.
Printtaa ja teippaa rappuun tuo avausviesti ap. Saavat naapuritkin piristystä päivään :D
Meidän naapuri niistää niin vitun kovaa joka yö että havahdun unestani vaikken ole edes herkkäuninen. En herää edes kun miehen herätyskello soi. Miten joku voi niistää niin kovaa. Mulla irtois nenä jos koittaisin samanlaista ääntä päästää?! Joten ymmärrän 😂
Ap ei ilmeisesti ole itse ollut viikon juomisen jälkeisissä huuto-oksenteluissa kun ihmettelee asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ilmeisesti ole itse ollut viikon juomisen jälkeisissä huuto-oksenteluissa kun ihmettelee asiaa.
Exältäni onnistui ihan yhden illan kännäämisen jälkeen. Pelkäsin, että se huutaa ja yrjöää äänihuulensa pihalle
Äitini jostain syystä aina aivastaa ja pieraisee perään jos sillä on hikka. Kai jännittää jotenkin perä(lihaksia?)
Kuuntele sitä siinä sit. HIK-ÄTSHUUUAAAARGH-PRÖÖÖÖÖ ja toistettuna tuhat kertaa.