Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun naisellisuuden korostaminen tuntuu nololta ja tyhjäpäiseltä

Vierailija
25.03.2016 |

Mistä mahtaa juontaa tunne siitä, ettei omaa naiseutta halua korostaa, jottei vahingossakaan vaikuttaisi ulkonäkökeskeiseltä bimbolta?

Jäin miettimään omaa tyyliäni ja imagoani. Minulla on kauniit, pitkät hiukset, mutta niiden kanssa ei muu hörhellys tunnu toimivan. Pidän kohtuullisen seksikkäistä vaatteista, mutta julkisilla paikoilla liikkuessa jo pelkkä hame ja korkokengät -yhdistelmä tuntuu tyrkyltä.

Olenko estynyt vai vain tottumaton? En halua olla liian kaunis ja näyttävä, mutta sitten kuitenkin haluan. Esim. ripsienpidennyksiä tekisi mieli kokeilla, mutta en taida kestää niiden mukanaan tuomaa siirtymistä "niiden joukkoon jotka moisia lisäkkeitä harrastavat".

Ihan nuorikaan en ole enää, lähes 40, joten luulisi olevan pokkaa näyttää ihan miltä mieli tekee. Uskottavuus on kuitenkin yllättävän tärkeä suodatin.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika meikki ja liiallinen tälläytyminen kaikella feikillä on suuri turn-off miehille, varsinkin tuossa iässä. Tietty jos naisia koetat iskeä niin varmasti toimii.

Teininä tuollainen överimaskeeraus yms menee koska nuoret pojat tykkäävät sellaisesta jostain ihmeen syystä.

Aikuisemmat miehet jättävät nämä dekadenssiportot omaan arvoonsa, tietty jos vain seksiä etsit niin anna mennä, silloin mahdollisimman feikki ja muovinen toimii varmasti.

Vierailija
2/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan, että ajattelen nyt lähinnä pukeutumista. En valitse vaatteita miehiä tai sen paremmin naisiakaan varten vaan ehkä jonkinlaisesta taide-/jujunäkökulmasta. Pukeudun siis nykyisellään melko maanläheisesti ja käytännöllisesti, mutta mietitysti. Kaappiin on kertynyt lukuisia hameita ja tämä postaus lähti siitä kun huomasin, etten niitä juuri koskaan ulos lähtiessä sitten kuitenkaan pue.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vaatimattomuus ja nöyryys. Miksei voisi olla naisellinen ja seksikäs? Itse ainakin tykkään tuntea itseni sellaiseksi ja pidän myös siitä, kun saan miehen päät silloin tällöin kääntymään. En ole mikään kaunotar, mutta minulla on hyvä vartalo ja kyllä tuon sen sopivissa tilanteissa esiin. Kun saa tuntea itsensä naiselliseksi ja seksikkääksi silloin tällöin, minulla se ainakin tuo aina piristystä seksiinkin. 

Vierailija
4/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin ennen korkokenkiä ja halusin muutenkin tuoda esiin naisellisuuttani. Olin epävarma itsestäni ja juuri siksi halusin korostaa naisellisuutta. En tajunnu että kaivoin vain syvempää kuoppaa itselleni. Korkokengät saivat minut jatkuvasti miettimään viehättävyyttäni ja vertailin itseäni muihin. Jalat olivat kipeät eikä pystynyt kunnolla liikkumaan. Ainoa mielessä pyörivä asia oli - miltä minä näytän, olenko hyvännäköinen, näytänkö viehkeältä.

Kunnes eräänä aamuna heräsin ja tajusin.

Itsetunto alkoi nousta tutustuttuani erääseen ihmiseen. Tajusin että minä olen hyvä, minä olen nätti ja söpö, ulkonäköni on ok, mutta ennen kaikkea minä olen hyvä sisimmässäni. Ja tämä ihminen sai minut kyseenalaistamaan sen miksi olen kasannut itse itselleni paineita ja miettinyt jatkuvasti vain sitä kuinka hyvännäköinen olen tai en ole.

Aloin käyttää taas normaaleja kenkiä joita mieskin voisi käyttää ja joilla pääsen liikkumaan ilman tuskaa. Meikkaamisesta ja pitkistä hiuksista en luovu sillä ne ovat ainoat naisellisuuden rippeeni, mutta onneksi ne eivät aiheuta minulle tarvetta vertailla itseäni muihin. Nyt pystyn olemaan oma itseni.

Naiset eivät tajua että he ovat itse syyllisiä ulkonäköpaineisiinsa.

Vierailija
5/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuus lähtee sisältä! Voit tuntea olisi ihanan naiselliseksi vaikka perunasäkissä. Toisaalta aikuisena naisena luulisi sinulla olevan pokkaa pukeutua ja laittautua ihan miten fiiniksi vaan. Jos et ole "pissis", sellainen fiilis ei välity sinusta laittautuneenakaan!

Vierailija
6/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 Jatkaa

Mielestäni jos pelkästä vaatetuksesta puhutaan, niin voit kokeilla kaikkea mikä omaa silmääsi tai tyyliäsi tukee. Ehkä voisit jopa rakentaa täysin oman tyylin johon et ota vaikutteita mistään muualta kuin omista mielikuvistasi ja toiveistasi. 

Yleensä kun nuoruuden paineista pääsee eroon niin tätä uskaltaa toteuttaa kun ei enää pelota muiden mielipiteet. On vapauttavaa viimeinkin pukeutua kuten itse haluaa.

Ja se itsevarmuus ja kuinka kannat itsesi on se avain. Kliseehän tämäkin on mutta totuus. Ja vaatteet muuttavat käyttäytymistä ja asennetta, tämäkin on fakta. Pukeudu sen mukaan mitä uskot olevasi tai olet tai jopa mitä haluaisit olla, koska silloin sinusta tulee se. 

Me kaikki pidämme erilaisia naamioita ja yksi niistä on vaatekerros. Kun tämä kerros kuvastaa itseäsi, muuttuu se todellisuudeksi ja lakkaa olemasta vain illuusiota.

Jos haluat pukeutua seksikkäästi, niin tee se. Jos haluat bisneslookin niin kokeile. Kasuaalimpi farkut ja tiukka toppi lenkkareilla, anna palaa. Voithan koettaa joka päivä erilaista tyyliä aina mielialan mukaan, kuka estää? 

Vierailija
7/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 -vuotias nainen ja olen viimeaikoina pohtinut samankaltaisia asioita. Olen ns mallin mitoissa (178/63) ja tykkäisin korostaa vartaloani, mutta tuntuu, että se olisi "noloa" näin omassa kotimaassa. Ulkomailla käytän lähes poikkeuksetta korkokenkiä sekä kynähameita ja mekkoja, mutta suomessa käytän vain farkkuja ja neuleita ja jonkun verran korkoa. Välillä, kun olen laittanut esim hameen ja kunnon korot, saa niitä tuijotuksia osakseen kyllä joka puolella. Sinänsä eivät häiritse, mutta se supatus ja avoin (vihainen) tuijotus jota saa toisilta naisilta, tuntuu välillä inhottavalta.

Saavuin tiistaina lomamatkalta (Rooma) ja taas pohdin näitä asioita. Harmittaa oikeasti meidän kulttuuri, jossa ei ns hyväksytä naisellista, kaunista pukeutumista. Valtaosan mielestä farkut ja löysä neule converseilla on se "hieno" juttu...

Vierailija
8/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt noloa olla nainen.

Vierailija
9/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä asiantuntija- tai johtotehtävissä, niin siellä ei kannata kovin naiselliseksi heittäytyä tai urakehitys loppuu siihen. Normi on asiallinen ja persoonaton pukeutuminen ja sitä odotetaan jotta olisi uskottava. Lisäksi kannattaa käyttäytymistään säädellä niin, että esittää asiansa jämäkästi ja lyhyesti ja puhuu faktoilla ja asiaa. Aina välillä ihmettelen ( olen siis itsekin nainen) että miten ei kaikki ( etenkin nuoret naiset) tätä tajua.

Haluavat olla " omana itsenään" töissä ja pukeutuvat kummallisesti ( tämän voisi lukea naisellisesti)

Sillä saa kyllä miesten mielenkiinnon, mutta he eivät kuuntele mitä sanot vaan katsovat naista naisena. Työelämässä uskottavuutta saa kuitenkin vain teoilla ja aikaansaannoksilla.

Jos on kaunis, niin se kyllä auttaa tietyissä tilanteissa, mutta kauneudella ja pukeutumisella ei ole mitään yhteyttä. Esimerkiksi sillä, miten, kaunis oma esimies on ei ole väliä, kunhan hän osaa toimia hyvänä ja töitä jämäkäsit ohjaavana esimiehenä ja häntä voi työssä kunnioittaa oman hommansa osaajana.

Vierailija
10/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan, että ajattelen nyt lähinnä pukeutumista. En valitse vaatteita miehiä tai sen paremmin naisiakaan varten vaan ehkä jonkinlaisesta taide-/jujunäkökulmasta. Pukeudun siis nykyisellään melko maanläheisesti ja käytännöllisesti, mutta mietitysti. Kaappiin on kertynyt lukuisia hameita ja tämä postaus lähti siitä kun huomasin, etten niitä juuri koskaan ulos lähtiessä sitten kuitenkaan pue.

Ap

Kuulostaa siltä ettet halua myöskään provosoida, hyvä niin.

Vierailija
11/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työelämässä asiantuntija- tai johtotehtävissä, niin siellä ei kannata kovin naiselliseksi heittäytyä tai urakehitys loppuu siihen. Normi on asiallinen ja persoonaton pukeutuminen ja sitä odotetaan jotta olisi uskottava. Lisäksi kannattaa käyttäytymistään säädellä niin, että esittää asiansa jämäkästi ja lyhyesti ja puhuu faktoilla ja asiaa. Aina välillä ihmettelen ( olen siis itsekin nainen) että miten ei kaikki ( etenkin nuoret naiset) tätä tajua.

Haluavat olla " omana itsenään" töissä ja pukeutuvat kummallisesti ( tämän voisi lukea naisellisesti)

Sillä saa kyllä miesten mielenkiinnon, mutta he eivät kuuntele mitä sanot vaan katsovat naista naisena. Työelämässä uskottavuutta saa kuitenkin vain teoilla ja aikaansaannoksilla.

Jos on kaunis, niin se kyllä auttaa tietyissä tilanteissa, mutta kauneudella ja pukeutumisella ei ole mitään yhteyttä. Esimerkiksi sillä, miten, kaunis oma esimies on ei ole väliä, kunhan hän osaa toimia hyvänä ja töitä jämäkäsit ohjaavana esimiehenä ja häntä voi työssä kunnioittaa oman hommansa osaajana.

Nyt en kyllä ole kanssasi samaa mieltä. Äitini on kansainvälisessä yrityksessä johtotehtävissä ja hän on AINA pukeutunut erittäin naisellisesti (sieltä juontaa omakin tarve/mieltymys pukeutua naisellisesti). Hänen viehättävä ulkonäkönsä/itsensä ehostaminen ei kyllä ole ollut este urallaan. Se, että pukeutuu naisellisesti, on kansainvälisesti täysin normaalia. Kuten aiemmassa kommentissani totesin, että suomessa ei naisellisuutta tunneta/hyväksytä, ei todellakaan tarkoita sitä ettetkö voisi menestyä urallasi jos pukeudut hyvin.

Itse siis opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ja uskon että työnantajiani kiinnostaa enemmän älykkyyteni, eikä se onko minulla jalassa housut, vaiko hame.

Se 23 -vuotias

Vierailija
12/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus stressannut, kun sellainen supernaisellinen laittautuminen ei tule minulta luonnostaan. Rakastan korkkareita - mutta en omissa jaloissani. Hameita ehkä yritän joskus opetella käyttämään, tosin mielestäni ne eivät sovi minulle. En tiedä...

Rakastan meikkausvideoita, mutta en itse paklaa naamaani. Meikkivoidetta en ole koskaan käyttänyt. Miksi en? Minulla ei ole ollut aknea, minua ällöttää kaikenlainen peittäminen, rakastan raikkautta. Toki olen kokeillut meikkivoidetta, mutta se tuntuu vain inhottavalta. Naama näyttää superkuivalta ja ilman meikkiä on kuin eri ihminen. En halua peittää, haluan poistaa virheet. Jatkan kohta, akku loppuu.

Vierailija
13/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tykkään tuntea itseni sellaiseksi ja pidän myös siitä, kun saan miehen päät silloin tällöin kääntymään.

Ja silti naiset aina väittävät, että meikkaavat ja pukeutuvat VAIN itseään varten eivätkä miehiä mutta näin se totuus taas pääsi esille.

Vierailija
14/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työelämässä asiantuntija- tai johtotehtävissä, niin siellä ei kannata kovin naiselliseksi heittäytyä tai urakehitys loppuu siihen.

Tai sitten sinulla ei vain ollut tarvittavaa osaamista tai taitoa minkä urakehitys olisi vaatinut.

Ihminen on todella hyvä valehtelemaan itselleen syitä miksi ei pärjää. Jotkut selittävät osaamattomuuttaan liiallisella koulutuksella vaikka se ei työnantajaa kiinnosta lainkaan vaan häntä kiinnostaa osaaminen.

Nyt valehtelet itsellesi, että sinulla urakehitys on loppunut liialliseen naisellisuuteen mutta et taida edes itse uskoa siihen?

Vierailija
15/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tykkään tuntea itseni sellaiseksi ja pidän myös siitä, kun saan miehen päät silloin tällöin kääntymään.

Ja silti naiset aina väittävät, että meikkaavat ja pukeutuvat VAIN itseään varten eivätkä miehiä mutta näin se totuus taas pääsi esille.

Joku katkera siellä taas yrittää todistella jotakin. Itse laittaudun tasan sen takia, että pidän siitä, miltä näytän kauniissa vaatteissa, laitetuissa hiuksissa ym.

Se, että tuntuu mukavalta jos joku komea mies katsoo sinua hyvällä, ei poissulje sitä, ettenkö laittautuisi itseäni varten.

Käyttäisit sinäkin aikasi välillä itsestäsi huolehtimiseen niin ei tarvitse noin katkera olla ;)

Vierailija
16/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu aika hyvin. Itse käytän miltei aina joko muuten vartalonmyötäistä, naisellista vaatetusta tai sitten mekkoja. Housujen kanssa käytän korkokenkiä tai pitkävartisia saappaita. Puen päälleni sen mukaan mikä itsestäni tuntuu hyvältä, enkä seuraa miten paljon kerään (tai pikemminkin en kerää) katseita. Ikävä kyllä tunnen painetta muuttaa pukeutumistani konservatiivisempaan ja androgyynimpään suuntaan opiskelupäivinä ja töissä - en virallisten pukukoodien (joita ei ole) vaan muiden naisten pukeutumisen takia.

Se täytyy myöntää, että varaan yhdistelmän korkokengät + hame vain sellaisiin päiviin kun olen todella itsevarmalla tuulella. Muuten tuloksena on vain liian itsetietoinen ja epävarma olo vaikka en erikseen katselisikaan tuijottaako joku pahasti.

Vierailija
17/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työelämässä asiantuntija- tai johtotehtävissä, niin siellä ei kannata kovin naiselliseksi heittäytyä tai urakehitys loppuu siihen.

Tai sitten sinulla ei vain ollut tarvittavaa osaamista tai taitoa minkä urakehitys olisi vaatinut.

Ihminen on todella hyvä valehtelemaan itselleen syitä miksi ei pärjää. Jotkut selittävät osaamattomuuttaan liiallisella koulutuksella vaikka se ei työnantajaa kiinnosta lainkaan vaan häntä kiinnostaa osaaminen.

Nyt valehtelet itsellesi, että sinulla urakehitys on loppunut liialliseen naisellisuuteen mutta et taida edes itse uskoa siihen?

Nimenomaan. Kai sitä voi itsellensä uskotella vaikka mitä, mutta fakta on että kenenkään urakehitys ei tyssää kauniisti pukeutumiseen :D

Vierailija
18/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitten onneksi tajusin, että olen nainen ilman pakkeleita ja korkkareitakin. Ja ihan selkeä nainen olenkin. Ja hetero.

Vierailija
19/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sitten onneksi tajusin, että olen nainen ilman pakkeleita ja korkkareitakin. Ja ihan selkeä nainen olenkin. Ja hetero.

Tyypillinen suomalainen. Onko joku täällä väittänyt, ettet voisi olla nainen ilman korkokenkiä, naisellisia vaatteita tai meikkiä?

Ei.

Täällä naiset pohtivat, kuinka suomessa voi olla tabu pukeutua naisellisesti. Juuri kaltaisesi mammat luovat tänne sen "vainconversethyväksytään" -ilmapiirin.

Vierailija
20/53 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsien ja hiustenpidennykset ovat niin last season ja niistä innostui silloinkin, kun ne olivat "IN" lähinnä kouluttamaton, alempi keskiluokka. Edelleen niitä näkee noilla sutturoilla, kuntosali- ja pubiruusuilla, jotka eivät satu olemaan freeseimmästä päästä.

Ap:n kysymykseen, niin minulla on 2 korkeakoulututkintoa, ikää 35+ ja pukeudun aina ns. naisellisesti. Rakastan värikkäitä mekkoja, kuviohameita, pitsipaitoja ja -alusvaatteita, korkeita korkoja, ballerinoja ja pitkiä saappaita. En kuitenkaan koskaan näytä halvalta. Eli mielestäni voi pukeutua todella naisellisesti, näyttämättä tyrkyltä.

Tyrkkylookkiin kuuluu nuo keinotekoiset jutut, mauttomasti valitut yhdistelmät ja rintojen korostaminen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän